Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2005, 18:28   #41
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit zijn zuiver discriminerende voorstellen, in strijd met de Belgische grondwet en een aantal internationale verdragen.
Helaas(m.b.t. dit onderwerp) kan een grondwet aangepast worden en verdragen kunnen opgezet worden. Ik denk dat geen enkel land dan durft integrijpen. Maar ja, dit is het meest negatieve beeld.

Citaat:
Het doet me denken aan Spanje in de 15de eeuw. De Joden moesten toen ook hun godsdienst afzweren of het land verlaten.
Ook is het interessant om te vermelden dat velen van hen naar het Ottomaanse rijk vluchtten.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 21:34   #42
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Helaas(m.b.t. dit onderwerp) kan een grondwet aangepast worden en verdragen kunnen opgezet worden. Ik denk dat geen enkel land dan durft integrijpen. Maar ja, dit is het meest negatieve beeld.

Ook is het interessant om te vermelden dat velen van hen naar het Ottomaanse rijk vluchtten.
Bereidt jullie er maar al op voor en wen maar al vast aan het idee, want dit is net wat er hier gaat gebeuren.

Dat is immers de enige manier waarop Europa als zichzelf kan overleven.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 23:17   #43
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
vrijheid van godsdienst behoort tot onze waarden en normen.
Ja maar niet tot die van de islamieten. Voor hen primeert de Islamitische wet op de seculiere. Leg mij nu 1s uit hoe wij dat in onze cultuur kunnen integreren.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 23:19   #44
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Helaas(m.b.t. dit onderwerp) kan een grondwet aangepast worden en verdragen kunnen opgezet worden. Ik denk dat geen enkel land dan durft integrijpen. Maar ja, dit is het meest negatieve beeld. .
Dit is het beeld dat we juist moeten nastreven! Elke godsdienst mag bij wijze van toegeving beleden worden, op voorwaarde dat hij zich ondergeschikt maakt aan de seculiere grondwet.
Oud 20 februari 2005, 23:24   #45
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Dit is het beeld dat we juist moeten nastreven! Elke godsdienst mag bij wijze van toegeving beleden worden, op voorwaarde dat hij zich ondergeschikt maakt aan de seculiere grondwet.
Waarom maakt u zichzelf niet ondergeschikt aan onze grondwet ?

Eerste stap is dan afstand nemen van uw discriminerende voorstellen !
Oud 20 februari 2005, 23:25   #46
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Kinderbijslag afschaffen, OK. Van het zomaar kwistig uitdelen van leeflonen ben ik evenwel geen voorstander. .
Die leeflonen zijn een pragmatische maatregel om de Islam-vrouwen de kans te geven hun mannen en de kelders waarin zijzelf opgesloten zitten te verlaten. Als dit nieuws verspreid raakt in de Marokko en Turkije zal de migratiedrang van de mannetjes sterk afnemen.
Oud 20 februari 2005, 23:27   #47
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Waarom maakt u zichzelf niet ondergeschikt aan onze grondwet ?
!
Ik houd mij aan alle punten van de grondwet, hoewel ik ze zelf liever anders had gezien. Vrijheid van godsdienst bijv. vind ik onwaardig voor onze tijd.
Oud 21 februari 2005, 04:35   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De aangroei van het aantal vreemdelingen wordt in de Belgische statistieken verdonkeremaand doordat men de genaturaliseerden gewoon als "Belgen" registreert. Op http://www.dekamer.be/FLWB/pdf/51/1446/51K1446002.pdf kan je 206 bladzijden nieuwe belgen voor het jaar 2004 terugvinden. Het zijn er ondertussen 840.000, 7 maal het aantal inwoners van de stad Brugge.

De Nederlanders tellen logischer, en hun resultaten zijn dan ook realistischer. De inwijkelingen uit Oost of Zuid-Europa worden uitdrukkelijk niet meegerekend, en de statistieken worden met zicht op traceerbaarheid 2 generaties ver bijgehouden.
Het Centraal Bureau voor Statistiek http://www.cbs.nl/nl/publicaties/publicaties/maatschappij/bevolking/b-52/2004-b-52-pub.pdf geeft volgende cijfers voor de aantallen allochtonen in Nederland.
In 1975 waren er nog maar 2,3% allochtonen.
In 1985 was dat al bijna verdubbeld tot 4,5%
In 1997 steeg het tot 9,4%.
In 2003 kwam men op 12,5%

Dat zijn angstaanjagende cijfers. Om de 20 jaar verviervoudigd het aantal. Pakweg 2030 hebben we 50 % allochtonen.

De grootste oorzaak hiervan is de groep moslims die gemiddeld 3 tot 4 keer meer kinderen hebben dan westerlingen. Verder hebben we nog de illegale immigratie , het misbruik van de asielwet en de volgimmigratie. Familieleden die overkomen en gearrangeerde huwelijken met partners uit het thuisland. Ongeveer vier op vijf islamitische immigranten in België trouwt met een partner uit het thuisland . Treedt binnenkort Turkije toe tot Europa dan hebben we plotsklaps nog eens 65 miljoen moslims die zich vrij in Europa mogen bewegen en vestigen.

Binnen één of twee generaties zullen de autochtonen (Vlamingen en Walen) een minderheid zijn in eigen land, en gedomineerd worden door groepen met andere talen en andere culturen.

In Brussel werd in 2004 bij geboorteregistratie als meest voorkomende naam Mohammed geregistreerd.

In het Franse Roubaix zijn de moslims nu al in de meerderheid, en dromen zij zelfs openlijk van de oprichting van een semi-onafhankelijke islamitische stadsstaat waarin de wetgeving op de sharia gebaseerd zal zijn (Philippe Aziz, Le paradoxe de Roubaix, uitg. Plon 1996).

Uit "The CIA World's Facts Book." http://islamicweb.com/begin/results.htm geciteerd : Muslims have increased by over 235 percent in the last fifty years up to nearly 1.6 billion. By comparison, Christians have increased by only 47 percent, Hinduism, 117 percent, and Buddhism by 63 percent. Islam is the second largest religious group in France, Great Britain and USA . deekodiver
http://deekodiver.skynetblogs.be/

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 08:38   #49
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Uit "The CIA World's Facts Book." http://islamicweb.com/begin/results.htm geciteerd : Muslims have increased by over 235 percent in the last fifty years up to nearly 1.6 billion. By comparison, Christians have increased by only 47 percent, Hinduism, 117 percent, and Buddhism by 63 percent. Islam is the second largest religious group in France, Great Britain and USA .
Gelooft u nu een site met de naam islamicweb.com ????

Uit "The CIA World's Facts Book."
Population: 6,379,157,361
Religions: Christians 32.71% (of which Roman Catholics 17.28%, Protestants 5.61%, Orthodox 3.49%, Anglicans 1.31%), Muslims 19.67%, Hindus 13.28%, Buddhists 5.84%, Sikhs 0.38%, Jews 0.23%, other religions 13.05%, non-religious 12.43%, atheists 2.41%
(bron: http://www.cia.gov/cia/publications/...k/geos/xx.html)

19.67 % van 6,379,157,361 is volgens mijn Excel 1,254,780,253.

Eén voorbeeld van de systematische overdrijvingen in dit dossier.

Voor de rest extrapoleert ook u zonder rekening te houden met enige evolutie die niet in u doemscenario past.

Citaat:
In het Franse Roubaix zijn de moslims nu al in de meerderheid, en dromen zij zelfs openlijk van de oprichting van een semi-onafhankelijke islamitische stadsstaat waarin de wetgeving op de sharia gebaseerd zal zijn
Kan iemand mij nu eens uitleggen volgens welk mechanisme deze horror-story tot stand zal komen?????

Laatst gewijzigd door Firestone : 21 februari 2005 om 08:46.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 14:09   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
In het Franse Roubaix zijn de moslims nu al in de meerderheid, en dromen zij zelfs openlijk van de oprichting van een semi-onafhankelijke islamitische stadsstaat waarin de wetgeving op de sharia gebaseerd zal zijn
Firestone , U vraagt:
Citaat:
Kan iemand mij nu eens uitleggen volgens welk mechanisme deze horror-story tot stand zal komen?????
Één van de meer werkbare scenario's is dat door het aggresieve gedrag van een groep fundamentalisten eerst alle autochtonen uit het betreffende gebied verdreven worden.
Dan ervoor zorgen dat de politie er geen patrouilles durft te doen([size=1]of mag vanuit politiek standpunt[/size]).Dan de andere publieke voorzieningen de toegang ontzeggen.Postbodes, gas electricteit en water personeel als voorbeeld.Maar wel hard stampij maken als 1 van deze services niet gehandhaafd word.Leuk voor de media nietwaar.
Uiteindelijk, openlijk het autochtone bestuur gewoon negeren, geen belastingen meer betalen enzoverder. En een eigen bestuur openlijk hun ding laten doen.

En als je denkt dat dit een horrorscenario is. Nu al hebben we genoeg voorbeelden. Er zijn stukken Brussel en Antwerpen waar de politie niet graag komt, wegens te hoge kosten aan personeel en voertuigen. Borgerhout is al jaren een steeds verhogende concentratie allochtonen van een bepaalde strekking.
Gas-, water-, en electriciteitsopnemers zijn niet welkom om de meterstanden op te nemen. [size=1]En dat weet ik van de moslimburen.Met de ruzie voor de voordeur waardoor ik wakker werd.[/size]
Oud 21 februari 2005, 18:35   #51
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Firestone , U vraagt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone

Één van de meer werkbare scenario's is dat door het aggresieve gedrag van een groep fundamentalisten eerst alle autochtonen uit het betreffende gebied verdreven worden.
Dan ervoor zorgen dat de politie er geen patrouilles durft te doen([size=1]of mag vanuit politiek standpunt[/size]).Dan de andere publieke voorzieningen de toegang ontzeggen.Postbodes, gas electricteit en water personeel als voorbeeld.Maar wel hard stampij maken als 1 van deze services niet gehandhaafd word.Leuk voor de media nietwaar.
Uiteindelijk, openlijk het autochtone bestuur gewoon negeren, geen belastingen meer betalen enzoverder. En een eigen bestuur openlijk hun ding laten doen.

En als je denkt dat dit een horrorscenario is. Nu al hebben we genoeg voorbeelden. Er zijn stukken Brussel en Antwerpen waar de politie niet graag komt, wegens te hoge kosten aan personeel en voertuigen. Borgerhout is al jaren een steeds verhogende concentratie allochtonen van een bepaalde strekking.
Gas-, water-, en electriciteitsopnemers zijn niet welkom om de meterstanden op te nemen. [size=1]En dat weet ik van de moslimburen.Met de ruzie voor de voordeur waardoor ik wakker werd.[/size]
Wel, Maddox, het is in elk geval verdienstelijk dat je het aandurft in detail in te gaan op de hier gestelde vraag.

Je wijst op het fenomeen van de 'no go areas'. Je hebt gelijk, dit mag nooit geduld worden.

Maar overdrijf je niet over de situatie in Antwerpen?
Er zijn beslist straten die, zeker na zonsonderdag, voor mij 'no go' areas zijn. Normaal is wat anders en ik zou ook willen dat het aangepakt wordt.

Zijn er in Antwerpen zones die zelfs voor politie en de nutsbedrijven 'no go' zijn? Ik weet het niet. Zo j�*, dan moet dat inderdaad prioritair aangepakt worden.

De sprong naar een 'semi-onafhankelijke islamitische stadsstaat waarin de wetgeving op de sharia gebaseerd zal zijn' lijkt me toch wel groot.

Het hele debat over vreemdelingen en integratie is niet gebaat met dit soort overdreven claims. De echt bestaande problemen (zoals deze die jij hier aanbrengt) volstaan ruimschots!

Laatst gewijzigd door Firestone : 21 februari 2005 om 18:37.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 18:59   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan niet spreken over de nutsvoorzieningen in Antwerpen.

Maar als je weet dat in de straat waar ik woon, de meteropnemer blij was vriendelijk ontvangen te worden bij ons, na alle uitkafferij die hij gekregen had bij de meerderheid van de bewoners van deze straat, dat het boekdelen spreekt.
Waar de vrouw[size=1](en)[/size] alleen thuis was[size=1](waren)[/size] kwam ie er gewoon niet in, en werd ie nog uitgekaffert ook, daar waar een man thuis was[size=1](alles tussen de 9 en 99 blijkbaar)[/size] werd ie nauwlettend in de gaten gehouden, als ie al binnen mocht.
Hij wist het wel te milderen, dat het ook bij autochtonen voorkwam, zulks wantrouwen, maar dat het toch duidelijk verschillend was.
Maar dat ie het ook begrijpt, na alle verhalen van malafiede figuren die alle excuses gebruiken om ergens binnen te geraken.Alleen een gasmeterstand opnemen zit er niet makkelijk meer in.Er blijft meestal wel iemand bij hem, tenzij het een ouder koppel is.En dat alleen wegens het slecht ter been zijn.

Onze buren zijn volgens mij gematigde moslims. Oftewel diegenen die geen openlijke toestanden veroorzaken, in hun buurt.

Ergo, wat moet het zijn in een buurt zoals in Borgerhout of Schaarbeek, waar jongeren van bepaalde strekking wel openlijk de plak zwaaien?
Oud 21 februari 2005, 19:25   #53
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Er is een groot verschil . In het Nieuwe testament staat dat liefde en vriendelijkheid iedereen uiteindelijk zal bekeren . Dat in het verleden machtshebbers, religieuze politici of politieke religieuzen de boodschap misbruikt hebben voor eigen gewin, veranderd niks aan de bijbel en de basisboodschap.

De Koran predikt moord, plundering verkrachting en slavernij. En alle lieve woorden ten spijt, alle knuffeling erover gegoten als suikerglazuur veranderd niks aan die boodschap.
Als je dat zo begrijpt van de koran vanuit je eigen inzicht een perspctiviteit dan is dat te wijten aan je eigen individualiteit een hoe je de zaken benadert , Er is niets mis mee met de koran ! Een als uw bewering juist zijn dan bedoel je dat ik jouw nu ga komen uitmoorden een verkrachten omdat ik het gelezen heb in de koran , kom nauw man ,verstandig blijven een realistisch , niemand maar dan ook niemand zal je uit je huis wegslepen !!
Oud 21 februari 2005, 20:10   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lincoln, de Koran gebied ook je tijd af te wachten als het manu militairi verslaan van de heidenen geen optie is.Het huichelen of "al takkaya" [size=1](weerom sorry indien dit met spelfouten is geschreven?)[/size]
[size=1] [/size]
Oftewel, ga eens kijken in de buurt van Darfour. daar zie je Korangeleerdheid in werking.Of in Saoudi Arabië. Ook een prachtvoorbeeld.

Mijn interpretatie van de koran doe ik vanuit het historische standpunt, met als achterliggende gedachte "waarom zou een geslaagd volksmenner annex woestijnrover die regeltjes en uitspraken gedaan hebben, en waarom net op die momenten"

Ook met de basis van de Koran " het woord Allah, aan te nemen zonder enige verdraaiing of eigen interpretatie" Met andere woorden geen sikkepitje excuus voor uitspraken als het afhakken van hoofden, het het nemen van slavinnen, en dat dit niet geld als overspel indien de slavin geen Moslima is.
Oud 21 februari 2005, 20:27   #55
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Dan moet je eens de boek van "karren armstrong" is raadplegen daar staat alles duidelijk op , een kom niet zeggen dat het propaganda gedoe is !!
Oud 21 februari 2005, 21:04   #56
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
19.67 % van 6,379,157,361 is volgens mijn Excel 1,254,780,253.
Jouw Excel is een linkse moslim collaboratuer.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 21:07   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe bedoel je Lincoln? Moet ik het boek van een vrouw lezen om de koran te begrijpen?

Ik lees de Koran, is dat niet genoeg? Dat ik dan nog dit literair meesterwerk probeer te begrijpen ,zonder eigen interpretaties proberen te geven aan de verzen die erin staan, kan me dat kwalijk genomen worden?

Och ja, een babbeltje met de Iman van de moskee op de hoek kan er ook af.
Oud 22 februari 2005, 12:36   #58
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
De populairste jongensvoornamen van 2003
In bv. antwerpen en brussel, waar er een gezonde mix is van de verschillende culturen, worden de arabische namen overgenomen door de Belgen. Ik ken een Belgische die fatima heet...
En dan zijn we nog niet bezig over de religieuze namen die overeenkomen.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 00:04   #59
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Jou zogenaamd aangetoonde islamoverheersing berust op wel heel los zand. Je gaat uit van 3% moslims, maar de totale niet-E.U. bedraagt 3,22%; waarvan 2,12% als je Turken en Marokkanen samen telt. Daar gaat al jer eerste veronderstelling. Ten tweede poneer je even 10 kinderen per gezin. Halloooooo, even terug met de voetjes op de aarde komen

http://www.antiracisme.be/en/kader_eng.htm

Daarenboven, zoals ook Firestone aanduidt ga je ervan uit dat de huidige trends onveranderd blijven. Ui tbovenstaande citaat blijkt het tegendeel waar te zijn. Je gaat er ook vanuit, zonder enige argumentatie terzake, dat elke moslim ook onmiddellijk een fundamentalist is en fundamentalistisch zal stemmen. Wat doen dan de mensen zoals Mimmoun Boussakla bij de SP.a, Ali Salmi bij groen. De NVA heeft een Marokkaan op zijn lijsten staan, de CD&V ook. Allemaal fundamentalisten?

Kortom, stemmingmakerij, zoals ook Firestone het uitdrukt. Een nieuw sppok dat de rechtses optrekken om de goegemeente schrik aan te jagen.
Dat zijn moslim-duikboten natuurlijk, een beetje naïf of wat?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2006, 11:11   #60
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
U gaat er van uit dat er tussen nu en 40 jaar niets de huidige tendenzen gaat doorbreken. Dat de Brusselse bevolking aan geen enkele verandering meer onderhevig zal zijn, behalve de nu bekende tendenzen.

En dus extrapoleert u !
U staat wanhopig het daglicht te ontkennen.
Doe zo verder.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be