![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Joden hebben doorheen de geschiedenis ALTIJD overhoop gelegen met de heersende bevolking. En waarom? Omdat zij (vandaag nog steeds) zich superieur voelen tov andere bevolkingsgroepen. Jij weet echt werkelijk niets hé? Je kan amper Nederlands schrijven, je wist niet dat Onkelinckx een vrouw was, je had over enkele maanden nog nooit van Norad gehoord, etc..... en toch wil je zo graag anderen beledigen. ![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door la_Principessa : 26 februari 2005 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Wreker wordt blijkbaar verteerd door haat.
En zoals gezegd in een ander topic (Haat, onder Maatsch. Disc.): haat is een blijk van onmacht. Net zoals agressie vaak een blijk van territoriumdrift/-bescherming is. Dus, Wreker, waarover voel jij je zo onmachtig? Krijgt de gemiddelde turk een betere baan dan jij? Wordt ie beter betaald? Of is het fundamenteler: wil je niet dat die kut-marokkanen net zo in groepjes over straat gaan, zoals jij met jouw groepje? Wreker, zeikerdje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Blijkbaar nog altijd in je k... gebeten dat je er onderuit gehaald werd ![]() Ga maar wat verder door in je weedgebruik, of kom onder een van je andere nicks terug... zoals de kaalkop op het strondfront. Dat schijnt toch ook al één van je makkers te zijn ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb ze ook al een paar keer persoonlijk ontmoet en gesproken... zoals de meeste politici in dit land... Ga jij maar terug naar weedland ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is triest dat onze machthebbers dat niet inzien. Best zou zijn om hun conflicten te concentreren in hun stamgebied, nl. het Midden Oosten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde: de uitspraak "waarom haat de westerling de semiet" zegt iets meer over de westerling dan over de semiet. Het zijn de kleine woordjes die een wereld van verschil maken. Hopelijk begrijp je mij nu juist. Laatst gewijzigd door styllo_ben : 26 februari 2005 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het verhaal van de zondvloed en de uittocht uit Egypte bevatten hoogst waarschijnlijk een ware kern. Dat is trouwens bij de overgeleverde vertellingen van de Grieken (tijdgenoten) ook vaak zo gebleken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Joden en moslims hebben inderdaad iets gemeen met elkaar. De Joden noemen zichzelf "het uitverkoren volk". De islamieten zeggen van zichzelf dat alleen zij "de ware en de laatste leer" volgen en dat alle andere religies dwalingen en vervalsingen zijn. Beiden gedragen zich dus hooghartig en denigrerend tegenover de "anderen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zeggen dat racisme alléén op 'Semieten' slaat is een flagrante onwaarheid. Het werd al herhaaldelijk geschreven in deze thread. U ben hier 'hooghartig en denigrerend tegenover de "anderen"', vooral de Moslims. De énige relevante vraag is: Waarom kunnen bepaalde zwakke mensen niet zonder haat? Over deze vraag, zie: Haat. ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 26 februari 2005 om 17:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wijs mij bijvoorbeeld eens aan waar ik hier ooit iets gepost heb als : Zeggen "dat racisme alléén op 'Semieten' slaat" is een flagrante onwaarheid. Ik wacht (tevergeefs weet ik wel zeker) op de verwijzing. Laat mij ook eens weten waar ik iets selectief heb uitgehaald en het hier dan heb neergezet, want zelf kan ik het niet vinden. Dank bij voorbaat voor uw medewerking.
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 26 februari 2005 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat dacht je van het volgende: Citaat:
Of deze: Citaat:
Een verzinsel, Wreker. Racisme is spijtig genoeg over de hele wereld verspreid en zowel Chinezen als Zwarten, en waarschijnlijk nog vele andere groepen lijden er onder. Wat het selectief uithalen, dat is toch duidelijk. U haalt uit het OT die verhalen die u goed uitkomen en beweert dat deze wel +/- zullen kloppen, de rest beschouwt u als onzin. Dat heet in mijn boekje selectief uit een tekst halen wat in uw kraam past. Niet meer en niet minder.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 26 februari 2005 om 23:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
je hebt bij elke religie wel fanatiekelingen zoals ik dat noem die precies leven volgens hun religie maar in mijn ogen blijven dit minderheden. En het is alleen jammer dat soms deze minderheden het voor het zeggen zoals bij de islam. Ik persoonlijk geloof in geen enkele religie en jij nadine waarin geloof jij nu eigenlijk,want dat wil ik wel eens weten? Dan wat Israël betreft,heb ik gewoon wat kritiek op hun beleid maar dit wil zeker niet zeggen dat ik israël haat.Nu ik zou ook niet graag in Sharon zijn stoenen staan want er ligt toch heel wat druk bij deze man. Ik hoop dan echt dat er nu eindelijk misschien vrede kan komen maar dit zal heel moeilijk worden want de aanslagen blijven komen en dan word het wel heel moeilijk. Ik vind het jammer voor alle onschuldige israëlische en palestijnse burgers die wensen in vrede te leven. Ik zou zeggen hoop is er altijd maar eerlijk gezegd zie ik niet meer veel hoop in die kwestie. En als ik moet kiezen tussen amerika/israël of al de arabische landen ,ja dan is mijn keuze snel gemaakt. want ondanks alle meningverschillen en eventuele fouten in het beleid van israël en amerika sta ik nog altijd aan hun kant en hier zal geen verandering in komen tenzij ze België binnenvallen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementslid
|
![]() @slegie,
Ik kan daar niets op zeggen. Dat Sharon geen engeltje is, dat zal iedereen ook al weten, maar als men weet tegen wat hij moet strijden.... Ikzelf: zeer simpel RKK en nog gelovig, wat mij niet belet ook tegen de Kerk kritisch te staan! Ik dacht dat ik dat al ergens geschreven heb en op een ander forum hoe ik door een weteschappelijke redenerig (voor mezelf) gekomen ben dat er opperwezen bestaat en die in de Joods-Christelijke sfeer moet gevonden worden. Niet DE Allah van de Koran, waarvan men beweert dat die door Allah zelf zou ingegeven zijn. De eerste en laatste rationalisten in de Islam (Moetazilieten, 8ste-9de eeuw!!) hadden dat bevochten, maar hebben spijtig genoeg het pleit verloren.
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er zijn natuurlijk samenlevingsproblemen tussen ALLE mensen. Wie heeft er nu nog niet ruzie gemaakt met iemand anders. Feit is dat als er ergens groepen zijn die met kop en schouders boven anderen uitsteken om zich de "haat" van anderen op het lijf te halen, het de Joden en de Arabieren/moslims zijn. Zie de holocausten, pogroms en verbanningen in het verleden bij de Joden, zie de reacties op de moslims in praktisch de hele wereld vandaag. Vraag was dan ook: hoe zou dat komen? Is er een verband en als er een verband is heeft het "semiet zijn" dat beide gemeen hebben er iets mee te maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat je zegt klopt gewoon niet. Jij maakt van slachtoffers schuldigen, en je negeert wat niet in je theorie past. Waren de Indianen in Noord-Amerika semieten? Of de zwarten in Congo onder Leopold II? De Armeniërs in Turkije? De Hutus en de Toetsis? De 2 miljoen slachtoffers van de Killing Fields in Cambodga? En waarschijnlijk veel meer conflicten, waar haat een rol in heeft gespeeld. De link die jij probeert te leggen tussen 'Semieten' en 'Haat' is verzonnen. Stel je liever de vraag waarom bepaalde mensen niet zonder haat kunnen.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 28 februari 2005 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zal daarop antwoorden ; Omdat sommigen vinden dat het een soort voedsel bodem is m.a.w zonder haat kunnen ze niet leven !
P.S: De voorbeelden daar van is te zien waarop sommigen hun thread openen !