Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2003, 13:06   #41
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Jij schijnt het niet te begrijpen dat indien Belgie verdwijnt dat er dan een nieuwe staat ontstaat, daar moeten dus ook ambtenaren werken. Je vergeet weeral dat het ongezond is voor een economie om met een hoog aantal ambtenaren te werken. Het kan dus best zijn dat er een aantal jobs wegvallen die gecreerd waren om de Belgische ingewikkelde structuur in leven te houden, maar wil dit dan zeggen dat deze mensen werkloos zijn voor altijd?
Jij gelooft toch zelf niet dat er plots een economische boycot zal optreden van onze Waalse broeders! Want een economische boycot van Wallonie impliceert indirect een boycot van Vlaanderen en daar is Wallonie ook niet meegediend.
Jij schijnt niet in te zien dat heel jouw voorstelling van een Vlaamse staat gebaseerd is op lucht, goede voornemens niveau nieuwjaarsbrief tweede leerjaar, en een naïef vertrouwen in....... ja in wie?
In de Vlaamse politici die nu in een overbodig gewestelijk parlementje zetelen?
Lijken dat je de geknipte mannen om ons te besturen?
Gaan die jou een gezinswagen om de twee jaar kadoo doen?

Ook op bestuurlijk vlak wenst de N-VA de inspraak van de burger verder beperkt te houden tot een verplicht opdraven om zijn voogden te kiezen, zonder verdere controle op hun doen en laten.
Voor dat Vlaamse doorslagje van Belgische fouten bedank ik dan ook feestelijk.
Oud 1 mei 2003, 13:08   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jullie laten je voortdurend opjutten dor het in de schijnwerper stellen van één welbepaalde transfert. Gemakkelijkheidshalve verliezen jullie uit het oog dat dit er één van de vele is waardoor een economie draait.
Die ene transfert wordt door leugenachtige politici misbruikt om in te spelen op de blinde hebzucht van de cententellende Vlaming met kruideniersmentaliteit, die schraperig op een apothekersschaaltje elke eurocent zit te wegen om toch maar een extra auto te kunnen kopen om de ogen mee uit te steken, een derde tweede woning wil neerpoten om lekker huisjesmelker te worden op de rug van de zo gehate vreemdelingen, of gewoon zijn poen naar een buitenlandse bank wil gaan oppotten zodat die er schoon weer kunnen me spelen.
En hier krijgen we dan een mooie samenvatting van hoe de gemiddelde Belgicist over de Vlamingen denkt! Dat is duidelijk denk ik!
Ik verwoord gewoon wat er in de geest van de doorsnee flamingant omgaat.
Ik beschrijf enkel wat ik om me heen zie.
Oud 1 mei 2003, 13:13   #43
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Jij schijnt het niet te begrijpen dat indien Belgie verdwijnt dat er dan een nieuwe staat ontstaat, daar moeten dus ook ambtenaren werken. Je vergeet weeral dat het ongezond is voor een economie om met een hoog aantal ambtenaren te werken. Het kan dus best zijn dat er een aantal jobs wegvallen die gecreerd waren om de Belgische ingewikkelde structuur in leven te houden, maar wil dit dan zeggen dat deze mensen werkloos zijn voor altijd?
Jij gelooft toch zelf niet dat er plots een economische boycot zal optreden van onze Waalse broeders! Want een economische boycot van Wallonie impliceert indirect een boycot van Vlaanderen en daar is Wallonie ook niet meegediend.
Jij schijnt niet in te zien dat heel jouw voorstelling van een Vlaamse staat gebaseerd is op lucht, goede voornemens niveau nieuwjaarsbrief tweede leerjaar, en een naïef vertrouwen in....... ja in wie?
In de Vlaamse politici die nu in een overbodig gewestelijk parlementje zetelen?
Lijken dat je de geknipte mannen om ons te besturen?
Gaan die jou een gezinswagen om de twee jaar kadoo doen?

Ook op bestuurlijk vlak wenst de N-VA de inspraak van de burger verder beperkt te houden tot een verplicht opdraven om zijn voogden te kiezen, zonder verdere controle op hun doen en laten.
Voor dat Vlaamse doorslagje van Belgische fouten bedank ik dan ook feestelijk.
Als jij vind dat het naief is om te denken dat het er beter aan toe zal gaan in een volledig nieuwe Vlaamse staat, hoe naief is het dan niet om te geloven dat het er beter aan toe zal gaan in een unitair Belgie zoals dat 100jaar geleden ook al een toonbeeld was van de perfecte democratie?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 13:17   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor dat Vlaamse doorslagje van Belgische fouten bedank ik dan ook feestelijk
Waarom zo vasthangen aan het Belgische origineel?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 13:20   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
De enige separatistische partij die ik wens ernstiog te nemen is het N-VA.
Jammer genoeg vertonen ze niet de zucht naar een democratischer bestuur.
Zijn we in een dergelijk Vlaanderen dan zoveel beter af?
Oud 1 mei 2003, 13:49   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
De enige separatistische partij die ik wens ernstiog te nemen is het N-VA.
Jammer genoeg vertonen ze niet de zucht naar een democratischer bestuur.
Zijn we in een dergelijk Vlaanderen dan zoveel beter af?
Potdorie!!!
We zitten wél in een 'dergelijk' België!
Of kan jij me uitleggen waar zijn 'zucht naar een democratisch bestuur' al 172 lang gebleven is?
Oud 1 mei 2003, 14:11   #47
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Met (voorlopig) succes heeft de B.U.B. zes kamerlijsten ingediend in de
kiesomschrijvingen van Brussel-Halle-Vilvoorde, Leuven, Nijvel, Namen,
Antwerpen en Oost-Vlaanderen.

De Belgische eenheid is geen verre droom meer, maar neemt concrete
vormen
aan !

Een gebrek aan optimisme kan jullie drieën alvast niet verweten worden.
Nu nog enige zin voor realiteit, kennis van geschiedenis, inzicht in politiek en maatschappelijke evoluties,...
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 14:11   #48
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verwoord gewoon wat er in de geest van de doorsnee flamingant omgaat.
Ik beschrijf enkel wat ik om me heen zie.
In tegenstelling tot "superstaaf" (bescheiden is hij zeker al niet), beweer ik niet dat ik alwetend ben en zelfs de gedachten, de beweegredenen en zelfs de emoties van de gemiddelde flamingant ken.

Ik weet alleen waarom [size=5] ik [/size] vlaamsgezind ben en wel om de volgende redenen:

(1) de federale overheid investeert meer geld in de opvoeding van Waalse kinderen dan die van Vlaamse
(2) de federale overheid investeert meer geld in de gezondheid van Walen dan in die van Vlamingen
(3) van de 25 zetels in het Europees parlement zijn er slechts 14 zetels voor Vlamingen daarentegen wel 10 voor Franstaligen en 1 voor een Duitstalige. Terwijl Vlamingen recht hebben op 16 zetels.
(4) in de senaat hebben Vlamingen 41 zetels, Walen 30. Terwijl de Vlamingen recht hebben op 47 zetels
(5) Elio Di Rupo wil de senaat zelfs paritair maken (evenveel Walen als Vlamingen)
(6) Walen kijken neer op Vlamingen, vlamingen zijn boerekes, gierigaards, asocialen ed
(7) elk probleem in dit land is communautair en u moet dit niet van mij aannemen, luister gewoon naar wat Verhofstadt en Degucht erover te zeggen hebben.
(8 ) er zijn 10 federale ministers in dit land, 5 Vlaamse, 5 Franstalige
(9) Elke werkende Vlaming werkt [size=6]twee[/size] maanden per jaar als slaaf voor de Walen.
(10)Vlamingen zijn tweederangsburgers in dit land.
(11) enz enz...

1 conclusie: vlaanderen moet onafhankelijk worden.

Superstaaf, als u elk van deze argumenten kunt weerleggen of bewijzen dat ze verkeerd zijn, zal ik persoonlijk voor de BUB stemmen.
Nog één ding: BUB gelooft toch niet dat als er een unitair parlement komt dat de Vlamingen evengoed vertegenwoordigt zullen zijn als de Walen? Di Rupo zal dit NOOIT toestaan. Want dan is hij al zijn macht kwijt! Wat zou het dan worden... jawel een PARITAIR parlement....
jongens toch... hoe naief kunt ge zijn
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 14:31   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Ik weet alleen waarom [size=5] ik [/size] vlaamsgezind ben en wel om de volgende redenen:

(1) de federale overheid investeert meer geld in de opvoeding van Waalse kinderen dan die van Vlaamse
Reden n°1 is dus een direct een geldzak-argument.

Citaat:
(2) de federale overheid investeert meer geld in de gezondheid van Walen dan in die van Vlamingen
Reden n°2 is ..... juist.......

Citaat:
(3) van de 25 zetels in het Europees parlement zijn er slechts 14 zetels voor Vlamingen daarentegen wel 10 voor Franstaligen en 1 voor een Duitstalige. Terwijl Vlamingen recht hebben op 16 zetels.
En dat is de Walen hun fout?
Ga zagen bij Europa, nietwaar.
Heb jij ambitie om op één van die gerateerde zetelkes plaats te nemen?
Toch niet voor het geld zeker?

Citaat:
(4) in de senaat hebben Vlamingen 41 zetels, Walen 30. Terwijl de Vlamingen recht hebben op 47 zetels
Ga je gram halen bij de Vlamingen die die nieuwe kieswet erdoor drukten.
Zelfde argument als hierboven: dubbel gebruik.

Citaat:
(5) Elio Di Rupo wil de senaat zelfs paritair maken (evenveel Walen als Vlamingen)
Misschien is hij een betere onderhandelaar dan de doorsnee Vlaamse politicus?
Zelfde argument als twee voorgaande: driedubbel gebruik.

Citaat:
(6) Walen kijken neer op Vlamingen, vlamingen zijn boerekes, gierigaards, asocialen ed
Ik kan even vrijblijvend het tegenovergestelde beweren.
Zwak argument wegens hoogst subjectief.
Mijn Waalse kennissen dragen me op handen, maar ik ben dan ook geen krentenweger zoals de doorsnee Vlaming.

Citaat:
(7) elk probleem in dit land is communautair en u moet dit niet van mij aannemen, luister gewoon naar wat Verhofstadt en Degucht erover te zeggen hebben.
De laatste vier jaar heb ik niet echt veel weet van grootschalige communautaire spanningen.

Citaat:
(8 ) er zijn 10 federale ministers in dit land, 5 Vlaamse, 5 Franstalige
Nou?
Jaloers op hun inkomen?
Vierdubbel gebruik reeds van het zeteltjes argument.

Citaat:
(9) Elke werkende Vlaming werkt [size=6]twee[/size] maanden per jaar als slaaf voor de Walen.
Het geldzakargument hyperbolisch verwoord.

Citaat:
(10)Vlamingen zijn tweederangsburgers in dit land.
Leer je niet als zodanig gedragen en je zal je al een eind beter voelen.
Het is een subjectief onbewijsbaar 'argument'

Citaat:
(11) enz enz...
Dat overtuigt me.

Conclusie:
Zoals je dus zelf kan constateren:4 keer het geldzakargument, 4 keer het zetelverdelingsargument wat op hetzelfde neerkomt en wat grotendeels een Vlaamse fout is, en dan nog een drietal subjectieve, waardeloze uitlatingen................
Voor mij part hoef je je niet aan je belofte om op de BuB te stemmen te houden. Ze hebben geen feel voor democratie, en dat is naast een fraai unitair standpunt toch ook wel een vereiste alvorens we er onze stem dienen aan te verkwanselen.
Oud 1 mei 2003, 14:40   #50
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Stop aub met de hele discussie te reduceren tot geld.

Het gaat over het feit dat een Waal meer politieke macht heeft en dat deze macht gebruikt wordt om de Walen te bevoordelen.

Het gaat over belangrijke zaken zoals opvoeding, gezondheidszorg, pensioenen, werkgelegenheid...

U doet mijn argumenten af als egoistische, hebzuchtige zever maar u hebt ze ook niet kunnen weerleggen.

Langs de andere kant, waarom geeft gij geen argumenten voor het samenblijven van Belgie?
Oud 1 mei 2003, 14:41   #51
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Leg mij eens uit waarom wij "solidair" zouden moeten zijn met de Walen?
Oud 1 mei 2003, 14:55   #52
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Superstaaf, jij vertaalt alles naar de hebzucht van de Vlamingen. Maar de huidige situatie is juist een voorbeeld van de hebzucht van de Walen. Moet daar dan ook niets aan veranderd worden?
Oud 1 mei 2003, 15:02   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om België te kunnen behouden.
Om onze 'Vlaamse' jakkendraaiers te kunnen behouden.
Om onze koning te kunnen behouden.
Om onze Franstalige vrienden eeuwig te kunnen blijven achtervolgen met onze dankbaarheid voor hun onvolprezen Vlamingenliefde, belgicistische vriendschap en Waalse solidariteit.
Oud 1 mei 2003, 15:12   #54
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stop aub met de hele discussie te reduceren tot geld.
Dat mijn waarde is wat jullie flaminganten constant doen.

Citaat:
Het gaat over het feit dat een Waal meer politieke macht heeft en dat deze macht gebruikt wordt om de Walen te bevoordelen.
Geld en macht liggen tamelijk dicht bijeeen, dat begrijp je wel, niet?

Citaat:
Het gaat over belangrijke zaken zoals opvoeding, gezondheidszorg, pensioenen, werkgelegenheid...
Opvoeding: het onderwijs is gesplitst.
Waar zit je probleem dan nog?
Daar hoef je dus niet mee aan te komen draven.
Gezondheidszorg: uit een grote pot kan er royaler geleefd en gedeeld worden dan uit een kleine.
Maar het is waarschijnlijk een Vlaamse verzuchting om de gezondheidszorg te privatiseren omwille van..... juist ja......

Citaat:
U doet mijn argumenten af als egoistische, hebzuchtige zever maar u hebt ze ook niet kunnen weerleggen.
Ik hoef die niet te weerleggen. Ze spreken voor zichzelf.
Jij wil me het separatisme verkopen, dus jij moet met argumenten voor de pinnen komen, en dat lukt niet bijster goed.

Citaat:
Langs de andere kant, waarom geeft gij geen argumenten voor het samenblijven van Belgie?
Reeds 172 jaar gaat het hier van goed tot beter.
Dat laat ik niet in de waagschaal stellen voor een paar kwaadwillige duitenklievers die uit een apart Vlaanderen geloven een grijpstuiver extra te puren.
Correcties zijn steeds mogelijk en zelfs nog wenselijk op bestuurlijk vlak. Een paradijs is het hier nog bijlange niet, maar ik heb liever één Belgische vette vogel in de hand dan tien schrale Vlaamse kiekens in de lucht.
Oud 1 mei 2003, 15:15   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg mij eens uit waarom je solidair moet zijn met werklozen, gepensioneerden, armen, zieken.......
Wens jij onze verzorgingsstaat op de helling te zetten in de hoop van er zelf een slaatje uit te slaan, dan is dat jouw goed recht, maar kom dan niet zeuren dat men je voor egoïstische duitenkliever uitmaakt........
Er is immers meer dan enkel de solidariteit Noord-Zuid. Maar die breuklijn wordt er bij flaminganten ingehamerd tot ze aan niks anders meer kunnen denken.
Jammer, maar zo eenzijdig en eng weiger ik te denken.
Oud 1 mei 2003, 15:19   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Superstaaf, jij vertaalt alles naar de hebzucht van de Vlamingen. Maar de huidige situatie is juist een voorbeeld van de hebzucht van de Walen. Moet daar dan ook niets aan veranderd worden?
Let er eens op: wie iemand anders voor egoïst uitmaakt, doet dit met de achterliggende gedachte dat die ander niet voldoende aan het eigen egoïsme tegemoet komt.
In deze materie verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet.
Hebben jullie dan echt tekort?
Eet een Waal de ijskast leeg?
Ik vraag me echt af wat jullie nog meer wensen......
Oud 1 mei 2003, 15:22   #57
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Let er eens op: wie iemand anders voor egoïst uitmaakt, doet dit met de achterliggende gedachte dat die ander niet voldoende aan het eigen egoïsme tegemoet komt.
In deze materie verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet.
Hebben jullie dan echt tekort?
Eet een Waal de ijskast leeg?
Ik vraag me echt af wat jullie nog meer wensen......
Wij zouden graag hebben dat wij doen met ons geld wat we zelf willen!! Vind u dat dan niet normaal. Moest Wallonie nu nog duidelijk beter worden van ons geld zou ik dat allemaal zo erg nog niet vinden, maar blijkbaar komt dat Vlaamse geld niet verder dan de PS partijkas.
Oud 1 mei 2003, 15:28   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij zouden graag hebben dat wij doen met ons geld wat we zelf willen!!
Met hetgeen na afhouding een Waal en een Vlaming overhouden (identiek hetzelfde) kan je rustig je zin doen.

Citaat:
Moest Wallonie nu nog duidelijk beter worden van ons geld zou ik dat allemaal zo erg nog niet vinden, maar blijkbaar komt dat Vlaamse geld niet verder dan de PS partijkas.
Ons belastingeld verdwijnt eveneens in VlaamsBlok-kassen: 1.20 Euro per stem.
Is dat een beter alternatief?
Oud 1 mei 2003, 15:45   #59
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Voor iedereen die op een of andere manier aan België of een Belgische instelling zijn brood verdient zal secessie een sociaal economisch bloedbad betekenen.
En dan spreek ik nog niet eens alleen over ambtenaren e.d.
In de hoop dat je reageert, nogmaals mijn vraag: waarom zou iemand die in een Belgische instelling werkt, werkloos worden als België gesplitst wordt? Die instellingen zijn in Vlaanderen dan toch ook nodig, dus die werknemers toch ook?

Citaat:
Welke Vlaamse zelfstandige levert er al eens geen producten of diensten over de taalgrens?
Blijft dat duren na hardvochtig verstoten onzer Zuiderburen?
Waarom niet?
Zijn Nederland en Duitsland een land? Nee. Hebben zij een gelukkig verleden gehad samen? Nee! Wat is de belangrijkste handelspartner van Nederland? Duitsland! En de relaties zijn sindsdien alleen maar verbeterd...
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 15:47   #60
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

onnozelaar.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be