Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2005, 13:19   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
onze jeugd heeft, op enkele uitzonderingen na, genoeg respect voor de mensen.
niet akkoord?
dus ge moet u zomaar laten afpersen ofwat?
en dan jankend naar de meester lopen, die zich er toch geen bal van aantrekt.
ge zult veel respect oogsten van uw afpersers op die manier.

wat zullen marrokanen het ergste vinden denk je?
in zo'n gesloten instelling moeten zitten, of moeten zeggen dat ze slaag kregen van een belg?

Slaag gekregen van een belg, duiken ze onder hun eigen respect drempel en krijgen ze er van de imam of plaatselijke Al-Quaida ronselaar nog wa kletsen bij ...

Trouwens de meeste marokanen doen het in hun broek van schrik als ze nog maar denken dat ze kletsen gaan krijgen. Ik heb dat al enkele keren meegemaakt, best wel grappig, ... Staan ze daar eerst de stoeren uit te hangen den helft van 't café heeft schik van hen, tot er zich effe twee man rechtzetten, ... tegen den tijd dak vlak voor hem stond en zijn bende vriendjes achter hem stond hij nog net niet te beven van schrik. 't was ne slimen, hij bond in ,en trapten het af, anders had hij inderdaad wa kletsen gekregen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 13:24   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Herr Flick,
Citaat:
Dus wel harde aanpak, inderdaad Mitgard de eerste die van mij zogezegd " 5 euro wil lenen als bescherming " heeft meteen voor 5000 euro kosten bij den tandtechnieker en de plastisch chirurg. Mijnen ouwen heeft mij dan ook geleerd er op te kloppen als er iemand een beetjen ambetant doet.
Ik stel voor, als je een afpersertje of steamertje zijn voorgevel verbouwd, het te doen als er geen getuigen zijn, en zeer grondig te wezen. Anders krijg je een hele batterij aanklachten, en de hele politiek correcte goegemeente over je.
Dat grondig is gewoon als je dan toch aangeklaagt kan worden, het de moeite was.
Oud 24 februari 2005, 13:25   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Niet iedereen is even sterk op te reageren tegen de afpersers
Inderdaad, maar eerlijk gezegd nog liever 1 stoemp geven en er 3 terugkrijgen dan 1 eurocent aan zo'n krimineel te geven, als hij het wil zal hij er voor moet werken en een zwaar risico moeten pakken.

Ik ben nen hele kalme mens, maar ge moet niet met mijn voeten spelen ik draai mijn hand nie om voor 2 of 3 man als ik kwaad ben.
Oud 24 februari 2005, 13:30   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Herr Flick,

Ik stel voor, als je een afpersertje of steamertje zijn voorgevel verbouwd, het te doen als er geen getuigen zijn, en zeer grondig te wezen. Anders krijg je een hele batterij aanklachten, en de hele politiek correcte goegemeente over je.
Dat grondig is gewoon als je dan toch aangeklaagt kan worden, het de moeite was.

Zijt maar zeker Maddox ik heb het tot hier toe al ne keer of 2 meegemaakt dat ze geld kwamen vragen, tot ik mij rechtzet, dan hebben ze da ineens nie meer van doen. Alle geldzorgen zijn dan plots niet zo accuut meer. Het is zelf zo straf dat ik gewoon maar eens vies moet kijken. Nu heb ik wel al van mensen gehoord dat dat een vrij beangstigende ervaring kan zijn. Maar buiten die eene keer op school heb ik nog nooit iemand op zijn gezicht geslagen.

Maar ik ben het met je eens dat je best zo min mogelijk getuigen hebt en best zo hard mogelijk klopt. Maar dat zal geen probleem zijn, als ik klop zal't erop zijn.
Oud 24 februari 2005, 14:47   #45
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Inderdaad, maar eerlijk gezegd nog liever 1 stoemp geven en er 3 terugkrijgen dan 1 eurocent aan zo'n krimineel te geven, als hij het wil zal hij er voor moet werken en een zwaar risico moeten pakken.

Ik ben nen hele kalme mens, maar ge moet niet met mijn voeten spelen ik draai mijn hand nie om voor 2 of 3 man als ik kwaad ben.
ola ola ik gon ga lopen zenne
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 15:55   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
ola ola ik gon ga lopen zenne

Gertj ge moet gij niet gaan lopen als gij mij niet wilt afpersen, ...

en als ge mij wilt afpersen moete ook nie gaan lopen, 8)
Oud 24 februari 2005, 16:12   #47
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Met 1 buitenwipper komt ge dan niet toe. En dan nog zien dat de rest er niet als een hoop makakken op afvliegen.
Weet jij dan een betaalbare manier voor een school (wat elke cent 2 keer moet omdraaien) om deze problematiek aan te pakken, wat niet in strijd is met de wetgeving?
Oud 24 februari 2005, 17:01   #48
Jakke racing
Burger

Jakke racing's schermafbeelding

Standaard

btw, waar staat er in het bericht dat het over allochtonen gaat ?
Ik zal niet ontkennen dat er zeker een percentage allochtonen steamers zijn.

Maar als je als 14 jarige ne gsm hebt , teveel geld in uwe zak een duur horloge ... zou het dan niet kunnen zijn dat dat mensen de ogen uitsteekt. Ik spreek het niet goed, maar het is misschien wel menselijk. Ik had op het middelbaar geen geld, gsm of andere prul, als je mij toen zou 'steamen' kwam je van een kale reis terug.
Oud 24 februari 2005, 17:58   #49
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Gezag negeren, zelf daar bestaan oplossingen voor, ...

Nie luisteren = nie eten
nie luisteren = nie slapen

enz... met andere woorden pak al hun basisbehoeften af, na 3 dagen in hun broek te hebben moeten doen zonder slaap en zonder eten, zullen de meeste met hangende pootjes een duidelijke en gemeende : "Yes sir ! " laten horen daar twijfel ik niet. aan.
Dat komt er toch niet van.

Maar toch nog dit: Wat als ze in hongerstaking gaan?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 18:01   #50
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Weet jij dan een betaalbare manier voor een school (wat elke cent 2 keer moet omdraaien) om deze problematiek aan te pakken, wat niet in strijd is met de wetgeving?
Neen, pech dus... (de zinloosheid van de buitenwipper niet meegerekend).
Oud 24 februari 2005, 18:02   #51
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakke racing
btw, waar staat er in het bericht dat het over allochtonen gaat ?
Ik zal niet ontkennen dat er zeker een percentage allochtonen steamers zijn.

Maar als je als 14 jarige ne gsm hebt , teveel geld in uwe zak een duur horloge ... zou het dan niet kunnen zijn dat dat mensen de ogen uitsteekt. Ik spreek het niet goed, maar het is misschien wel menselijk. Ik had op het middelbaar geen geld, gsm of andere prul, als je mij toen zou 'steamen' kwam je van een kale reis terug.
...en ge had daar geen behoefte aan zeker?
Oud 25 februari 2005, 15:09   #52
Jakke racing
Burger

Jakke racing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
...en ge had daar geen behoefte aan zeker?
Als veertien jarige niet nee...

Laatst gewijzigd door Jakke racing : 25 februari 2005 om 15:09.
Jakke racing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2005, 22:45   #53
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457
(Belga) In 2003 werden 17.306 pv's opgemaakt voor diefstal en afpersing in plaatsen waar vaak jongeren over de vloer komen. Dat blijkt uit de misdaadstatistieken van de federale politie, zo schrijft La Dernière Heure donderdag. Het fenomeen doet zich vooral voor in secundaire scholen en sportcentra.In de secundaire scholen werden voor heel België 6.598 feiten van diefstal en afpersing vastgesteld. Voor de sportcentra gaat het om 6.047 laakbare feiten. In de lagere en kleuterscholen werden in 2003 respectievelijk 2.085 en 618 pv's opgemaakt. Ook het hoger onderwijs blijft niet gespaard: hier werden 1.348 feiten vastgesteld. Diefstal en afpersing onder jongeren komen het meest voor in Vlaanderen. Daarna komen Wallonië en de regio Brussel. (dwm)

-------

Hoe zou dat nu komen? is er geen correlatie tussen aantal allochtonen, moreel verval en het bovenstaande fenomeen?
Een weekje geleden oud leerlingen reunie. Toen (15 jaar geleden) nauwelijks allochtonen in die school, nu 50%.
Multicultuur noemen ze dat dan.
De scholen zouden meer mogelijkheden moeten krijgen om zich van al die storende elementen te ontdoen. De brave leerlingen hebben recht op een veilige schoolomgeving.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be