Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2005, 22:36   #41
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dat is geen hokje; dat is de waarheid. Kijk maar eens naar uw eigen berichten: een en al geschimp tegen de Vlamingen, maar geen woord kritiek over de Franstaligen en hun politici. Door dergelijke uitingen wordt duidelijk dat u steeds voor de laatste groep partij kiest, net op dezelfde manier als uw Voorzitter (oef, deze keer de hoofdletter niet vergeten) die zich met welbehagen laat omringen met FDF'ers.

Ik heb mij vandaag nog negatief uitgesproken over Di Rupo, mr. Vlamingenhater number one!!!

En zo ook over Van Cauwenberghe, met zijn belachelijk voorstel om Sint-Genesius-Rode te verfransen om zo een corridor te maken van Wallonië naar Brussel...

Maar dat leest u blijkbaar niet graag.
Oud 27 februari 2005, 22:36   #42
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dat begint hier meer en meer op een kleutertuin te trekken...

"Ik heb duizendhondermiljoenvijfduizendtachtigmiljoen euro thuis"

"de n-va heeft 50 x meer stemmen dan de BUB"
Ja inderdaad, een foutje, geef me even de tijd dan zoek ik het juiste getal nog eens op.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 22:38   #43
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Ja inderdaad, een fout[size=7]je[/size], geef me even de tijd dan zoek ik het juiste getal nog eens op.
Oud 27 februari 2005, 22:39   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb mij vandaag nog negatief uitgesproken over Di Rupo, mr. Vlamingenhater number one!!!
Nadat hij dan eerst werd bejubeld voor zijn uitspraak over de noodzaak van het referendum, maar nadien verguist toen bleek dat hij het toch niet meende.

Dat laatste was dan eenmalig. Voor de rest geen woord van kritiek in de voorbije jaren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 22:41   #45
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Nadat hij dan eerst werd bejubeld voor zijn uitspraak over de noodzaak van het referendum, maar nadien verguist toen bleek dat hij het toch niet meende.

Dat laatste was dan eenmalig. Voor de rest geen woord van kritiek in de voorbije jaren.
Och zageman.

Wat is mijn baat, als antwerpenaar, om fransdol te zijn???

Francofiel = anti-vlaams.

Anti-Vlaams = anti-Belgisch.
Oud 27 februari 2005, 22:55   #46
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Zo ook heb ik mij vorige week nog negatief uitgesproken over het FDF. Maar ja, voor jantje zag is pruimen hangen toch nog redenen genoeg om mij te verslijten voor een franskiljon.
Oud 27 februari 2005, 22:58   #47
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat is mijn baat, als antwerpenaar, om fransdol te zijn???
Dat vraag ik mij, als Antwerpenaar, ook af.
Oud 27 februari 2005, 23:01   #48
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vraag ik mij, als Antwerpenaar, ook af.
Waarom beschuldigt u mij daar dan van?
Oud 27 februari 2005, 23:06   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo ook heb ik mij vorige week nog negatief uitgesproken over het FDF.
Oja, dat was u zeker die stelde dat de BUB ging reageren tegen die aangekondigde betoging van het FDF...

... een actie waar we verder niets meer over vernomen hebben.

Ongetwijfeld op bevel van de opperbubbel die zijn FDF-vrienden niet voor het hoofd wil stoten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 23:06   #50
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waarom beschuldigt u mij daar dan van?
Fransdolheid: Kijk maar eens naar uw eigen berichten: een en al geschimp tegen de Vlamingen, maar geen woord kritiek over de Franstaligen en hun politici. Door dergelijke uitingen wordt duidelijk dat u steeds voor de laatste groep partij kiest, net op dezelfde manier als uw Voorzitter (oef, deze keer de hoofdletter niet vergeten) die zich met welbehagen laat omringen met FDF'ers. (dixit: Jan Van den Berghe)
Oud 28 februari 2005, 16:54   #51
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De Belgische beweging zit duidelijk in de lift, anders zouden de flaminganten niet zo zenuwachtig worden.
Heb je nog steeds niet door dat het hier (al lang) niet meer over flaminganten gaat? Na al die maanden en vele forumberichten weten jullie blijkbaar nog steeds niet wat een flamingant is.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 20:42   #52
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo ook heb ik mij vorige week nog negatief uitgesproken over het FDF. Maar ja, voor jantje zag is pruimen hangen toch nog redenen genoeg om mij te verslijten voor een franskiljon.
feit is dat uw voorzitter het maar niet over zijn lippen krijgt in de topic over die FDF-betoging om zich ook maar enigszinds negatief uit te laten over de actie. Hij berperkt zich daarentegen louter tot het posten van wat one-liners en smilies. De pijnlijke waarheid blijft dat uw voorzitter zich duizend maal negatiever uitlaat over de Vlaams-nationalisten die de toepassing van de Belgische Grondwet eisen, dan over de Fransdolle FDF-'ers die de Vlaamse rand willen verfransen.
Ook zijn column op de BUB-site spreekt boekdelen, daar rept hij immers over BHV het voglende:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans van de Cauter
Niet alleen antwoorden die Vlaams-nationalisten nooit op de
argumenten van de unitaristen en de unie-federalisten, maar bovendien maken ze zichzelf stilaan onmogelijk door belachelijke en onbegrijpelijke eisen te stellen.
de toepassing van de Grondwet is dus volgens uw voorzitter een "belachelijke en onbegrijpelijke eis", daar waar hij met geen woord rept over de veroveringsdrang van het FDF, de eisen van Di Rupo,van Cau, etc. etc.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 28 februari 2005 om 20:43.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 21:06   #53
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fransdolheid: Kijk maar eens naar uw eigen berichten: een en al geschimp tegen de Vlamingen, maar geen woord kritiek over de Franstaligen en hun politici. Door dergelijke uitingen wordt duidelijk dat u steeds voor de laatste groep partij kiest, net op dezelfde manier als uw Voorzitter (oef, deze keer de hoofdletter niet vergeten) die zich met welbehagen laat omringen met FDF'ers. (dixit: Jan Van den Berghe)
En heeft u de N-VA stemmers al geteld?
Oud 28 februari 2005, 21:08   #54
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
feit is dat uw voorzitter het maar niet over zijn lippen krijgt in de topic over die FDF-betoging om zich ook maar enigszinds negatief uit te laten over de actie. Hij berperkt zich daarentegen louter tot het posten van wat one-liners en smilies. De pijnlijke waarheid blijft dat uw voorzitter zich duizend maal negatiever uitlaat over de Vlaams-nationalisten die de toepassing van de Belgische Grondwet eisen, dan over de Fransdolle FDF-'ers die de Vlaamse rand willen verfransen.
Ook zijn column op de BUB-site spreekt boekdelen, daar rept hij immers over BHV het voglende:

de toepassing van de Grondwet is dus volgens uw voorzitter een "belachelijke en onbegrijpelijke eis", daar waar hij met geen woord rept over de veroveringsdrang van het FDF, de eisen van Di Rupo,van Cau, etc. etc.
Het gaat niet over de voorzitter, het gaat over mij. Als u mij fransdol wilt noemen, dan protesteer ik met klem. En ik ben overtuigd dat de voorzitter dat ook zou doen, als hij wat meer tijd had om dit forum te bezoeken.
Oud 28 februari 2005, 21:27   #55
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bekijkt het verkeerd. Dit forum is één van de weinige middelen om onze mening te verkondigen, daar men ons niet aan bod laat in de media. De B.U.B. heeft verschillende malen gevraagd om te mogen deelnemen aan debatten, doch kreeg zelden antwoord.

U probeert ons in een negatieve spiraal te duwen, door te poneren dat wij geen recht van spreken hebben, omdat we volgens u te weinig stemmen halen. Is dat niet belachelijk? U zou blij moeten zijn dat we u van antwoord dienen. Vele politieke partijen vinden dat helaas bijzaak. Een democratie gaat geen debat uit de weg. En daarom dat u zo gefrustreerd bent over onze aanwezigheid op dit forum.

Bovendien raakt uw stelling kant nog wal. De meerderheid op dit forum is niet representatief voor de bevoling, daar die meerderheid flaminganten zijn. Tel de berichten van Knuppel en JvdB op, en je komt nog niet aan het aantal berichten dat de ganse B.U.B. geschreven heeft. Maar u heeft gewoon bang dat de Vlamingen weten dat er een alternatief bestaat voor de anti-Belgische figuren in de hedendaagse politieke partijen.
Wees blij, als jullie je hier alleen al maar constant belachelijk maken, wat zouden jullie dan niet doen op debatten? Is Bruno* niet ooit eens zwaar afgegaan?

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 21:55   #56
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En heeft u de N-VA stemmers al geteld?
Zeer zeker, ik heb het juiste getal ook al genoemd, inclusief herhalend deel na de komma. Maar de zoekfunctie doet niet wat ik wil en ik ga dan ook niet alle topics afscrollen om het te zoeken. Als u het echt wil weten, zoek het even op. Het staat ergens op het forum.
Bij de weg: u kan blijkbaar ook zeer slecht tellen. Foutje bij het plakken van postzegels op ed klacht tegen de N-VA? Blijkbaar nooit aangekomen bij het Centrum.
Oud 1 maart 2005, 17:00   #57
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

de BUBkes geven de laatste blegische stuiptrekkingen in deze topic ; binnenkort is het beestje dood en zullen de vlamingen vrij zijn
Oud 1 maart 2005, 17:06   #58
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
de BUBkes geven de laatste blegische stuiptrekkingen in deze topic ; binnenkort is het beestje dood en zullen de vlamingen vrij zijn
Let niet op. Garfield probeert juist grappig te zijn.8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 18:34   #59
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over de voorzitter, het gaat over mij. Als u mij fransdol wilt noemen, dan protesteer ik met klem.
ongelooflijk toch dat u als antwoord op een post waar ik het over Hans had en niet één keer het woord "fransdol" gebruikte, erin slaagt om te doen alsof de post over u ging en ik u daar "fransdol" noemde....

Citaat:
En ik ben overtuigd dat de voorzitter dat ook zou doen, als hij wat meer tijd had om dit forum te bezoeken.

uw voorzitter antwoordde nochthans meermaals in beide topics ("waarover de BUB liever zwijgt" en "FDF-betoging 11 maart"). Enkel one-liners en smilies te zien daar, geen enkele maal ook maar de kleinste vorm van afkeuring. Merkwaardig toch nietwaar: om topics te openen over de vergelijking tussen Zimbabwe en belgië heeft uw voorzitter tijd genoeg, maar om ook maar één woord van afkeuring tegenover die FDF-betoging te posten vraagt voor één of andere enorm vreemde manier méér tijd...

Dit blijft dus staan:

De pijnlijke waarheid blijft dat uw voorzitter zich duizend maal negatiever uitlaat over de Vlaams-nationalisten die de toepassing van de Belgische Grondwet eisen, dan over de Fransdolle FDF-'ers die de Vlaamse rand willen verfransen.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 1 maart 2005 om 18:36.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 18:51   #60
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Overal waar de koninklijke familie komt provoceren in vlaanderen zullen ze weggehoond worden.
Je kan dat altijd eens proberen, maar wie denk je dat er uitgehoond zal worden? Niet de Koninklijke familie hoor, jullie des te meer!

Ach ja, je doet maar hoor... Als de kindjes maar kunnen spelen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be