![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Simpele. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() "CD&v vindt het naast de kwestie om een referendum te houden over de toekomst van ons land. De partij stelt dat dit soort vragen de aandacht afleidt van het belangrijke thema, namelijk de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde.
CD&v-voorzitter Jo Vandeurzen beweert niet zwaar te tillen aan de uitspraken van Di Rupo over een mogelijk referendum over het voortbestaan van België. Hij heeft wel begrip voor het PS-standpunt over het referendum voor de EU-grondwet." Van het Vlaams Kartel moeten we dus al niets meer verwachten ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En by the way: Di Rupo wil helemaal geen referendum over België. Het was maar een voorbeeld. Wat dacht je...
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 26 februari 2005 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lijkt me wel interessant, zo'n referendum. Het stemt eens tot nadenken over de toekomst. Waarschijnlijk zal bij de uitslag blijken dat Vlaanderen intern zeer verdeeld is over dit onderwerp, maar in werkelijkheid is Vlaanderen vrij eensgezind denk ik: men wil af van de aanslepende communautaire problemen. Alleen zijn de oplossingen niet zo eenvoudig en lopen de meningen daarover behoorlijk uiteen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Burger
|
![]() De uitslag zal gewoon afhangen van de vraagstelling... (mag/moet)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een vraag als:
"Moet Vlaanderen onafhankelijk worden en daarvoor heel de provincie Vlaams-Brabant en Brussel als betaling overlaten aan Wallonië" zie ik als een kanshebber ![]()
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
0 Ja, Ik ben een nakomeling van Hitler en spuug op jodengebroed, dus belgie moet worden vernietigd en er zullen nooit meer frieten en belgisch bier op tafel komen. 0 Justin Henin kan goed tenissen. belgie blijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou ook de vraag stellen: "Wil u nog langer federalisme of liever een terugkeer naar het unitarisme?" Laatst gewijzigd door Hans1 : 26 februari 2005 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Hans1,
Vermoedelijk volg jij de actuele gebeurtenissen niet, anders had ge immers geweten dat je onderschrift met betrekking tot Lionel Vandenberghe totaal voorbij gestreefd is. Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() en "toevallig" toch weeral een Belgicist die deze onzin uitkraamt zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() ik zou liever een referendum zien over meer federalisme (confederalisme dus)
deze heeft dan minste toch enig belang en is relevant voor het beleid. Direct splitsen is toch nog geen oplossing voor een goed beleid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Staatssecretaris
|
![]() Tja, als je de vraag letterlijk stelt zoals "Moet België splitsen?" krijg je een overweldigende neen. Mensen zijn immers bang van het onbekende en houden zich vast aan het bestaande, hoe slecht het ook is.
Echter, dan moet men niet meer komen zagen dat men te weinig verdient, dat we teveel belastingen betalen, dat bedrijven wegtrekken en de werkloosheid stijgt, etc etc etc Stel je echter de vragen zoals de N-VA ze wil stellen, krijg je meteen een heel andere uitslag. Echter denk ik dat dat voor het establishment ondenkbaar is. En Hans, als je de vraag wil stellen of men terug wil naar het unitarisme, vraag er dan meteen ook bij of men inzake verkeersveiligheid en -infrastructuur, onderwijs, milieu, etc etc etc, de klok ook 25 jaar wil terugdraaien, dus terug naar de betonplaten wegen, de duizenden ongevallen, zakken van het beste onderwijs naar de lage middenmoot, etc etc etc... Kan je direct ook even vragen of men voor het behoud van België ook bereid is een enorm risico te nemen inzake de toekomstige welvaart en het welzijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dan moet u mij eens verklaren waarom 200 duizend Vlaamse stemmen voor 1 zetel zorgt, en 200 duizend Franstalige stemmen voor 4? Of 750 duizend Franstalige stemmen voor 24 zetels en 760 duizend voor 18? Of 855 duizend voor 25 zetels bij de Franstaligen en 870 duizen stemmen bij de Vlamingen voor 21. Dan moet u mij eens verklaren waarom men in die democratische staat men de wil van 58% van zijn inwoners niet respecteerde bij de Koningskwestie. Dan moet u mij eens verklaren waarom 50% van de ministers uit 40% van de bevolking moet worden gekozen? Dan moet u mij eens verklaren waarom men al zo lang elk referendum uit de weg gaat, als België toch al een democratische staat is. Zeker als het parlement tegen de meerderheid van de bevolking in gaat... Kan u dat?
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Bedrijven sluiten of slanken af,BHV nog nie opgelost,witte woede,gezondheidsbegroting tekorten en ze houden hun bezig met grondwet en referendum.....................Waar is de logica......................ik vind ze niet..................
|
![]() |
![]() |