Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 februari 2005, 13:00   #41
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ik ken geen enkele peiling waarin het Vlaams Belang positief uitkwam... Altijd verloren ze kiezers, altijd was hun groei verminderd, altijd lopen hun kiezers naar VLD & CD&V... maar iedere keer springen ze torenhoog vooruit, waar andere partijen slechts van konden dromen.

Waar is deze poll nu weer gehouden? Op het Agalev-boomhutkwartier?
Oud 28 februari 2005, 13:18   #42
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Die peilingen worden wel voorspelbaar. Bij peilingen die voor de vorige verkiezingen gehouden werden ging het Blok ook zakken, eveneens voor de verkiezingen daarvoor.
Maar dat het Belang zal zakken in de gemeenteraadsverkiezingen t.o.v. de Vlaamse zou me helemaal niet verwonderen. In Antwerpen zullen ze misschien wel stijgen, maar in kleinere gemeentes zoals de mijne zullen ze zeker nooit het aantal stemmen halen dat ze tijdens de Vlaamse verkiezingen kregen (toen een stijging van 5% naar 18% dacht ik). De Belangers op lokaal vlak (hier toch) zijn geen fluit waard, gewoon een bende overgelopen SP'ers.
instromaniac is offline  
Oud 28 februari 2005, 13:27   #43
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Die peilingen worden wel voorspelbaar. Bij peilingen die voor de vorige verkiezingen gehouden werden ging het Blok ook zakken, eveneens voor de verkiezingen daarvoor.
Maar dat het Belang zal zakken in de gemeenteraadsverkiezingen t.o.v. de Vlaamse zou me helemaal niet verwonderen. In Antwerpen zullen ze misschien wel stijgen, maar in kleinere gemeentes zoals de mijne zullen ze zeker nooit het aantal stemmen halen dat ze tijdens de Vlaamse verkiezingen kregen (toen een stijging van 5% naar 18% dacht ik). De Belangers op lokaal vlak (hier toch) zijn geen fluit waard, gewoon een bende overgelopen SP'ers.
het vb staat in bepaalde gemeentes inderdaad nog redelijk zwak wat menselijk kapitaal betreft, maar dat is ten eerste geen eigenschap die enkel op het blok toepasbaar is en ten tweede zeker en vast geen regel....

bij ons in ninove bijvoorbeeld ben ik ervan overtuigd dat wij met de gemeenteraadsverkiezingen nog hoger gaan scoren dan met de vlaamse verkiezingen (en we hadden dan al rond de 27%). de reden daarvoor is dat onze beide kopmannen bekender zijn dan die van de traditionele partijen. ze zullen hier dan ook niet moeten verschieten wanneer in 2006 1/3 gemeenteraadsleden vb ers zijn
muys is offline  
Oud 5 maart 2005, 12:05   #44
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn geen zekerheden in het leven, maar er moet idd een onderscheid gemaakt worden tussen gemeenteraads en nationale verkiezingen. Zeker in kleinere gemeentes kan het verschil groot zijn.

Ik ben er vrij zeker van dat het Vb tov de vorige gemeenteraadsverkiezingen gemiddeld sterk zal groeien. T.o.v. de vlaamse verkiezingen is een andere zaak. Het valt ook nog af te wachten wat het effect van het migrantenstemrecht zal zijn, wat in bepaalde steden behoorlijk zwaar zou kunnen wegen.
Rr00ttt is offline  
Oud 5 maart 2005, 12:24   #45
ilfalco
Minister-President

Standaard

idd onderschat het vreemdelingenstemrecht niet ..
ilfalco is offline  
Oud 5 maart 2005, 12:27   #46
ilfalco
Minister-President

Standaard

istromaniac u veralgemeent wel zeer sterk , ik evengoed zeggen de niveanen zijn extreem-links op gemeentelijk vlak want ze vormen kartel met Groen . In veel gemeentes in a'pen is het Vb de enige oppositie en dir rol spelen ze met verve. Wacht maar af in de prov a'pen zal het vb in de rupelstreek , klein-brabant , rand rond a'pen , het mechelse .... zeer sterk scoren. Het is dan ook de enige partij die echt oppositie voert.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 5 maart 2005 om 12:27.
ilfalco is offline  
Oud 5 maart 2005, 12:33   #47
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Inderdaad...
En de peilingen van Le Soir bleken in tegenstelling tot de VRTpeiling veel en veel betrouwbaarder...

Citaat:
De Belangers op lokaal vlak (hier toch) zijn geen fluit waard, gewoon een bende overgelopen SP'ers.
Als er nu inderdaad één (=1) vallabel kriterium is om een politieker waardeloos te noemen dan is het dees wel...

Aan de andere kant kan men nu dus besluiten dat deze klootzakken eerst verdraagzaam waren en nu racistisch en als ze morgen overlopen terug verdraagzaam zijn...
Oud 5 maart 2005, 13:03   #48
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

In 2003 en 2004 voorspelden vrt/ds als enigen verlies voor het VB.
Deze peiling geeft ook een heel ander resultaat dan die vd Soir een week ervoor.
Laat ons maar stellen dat de vrt/ds peiling politiek geïnspireerd is.
It's that simple.
Oud 5 maart 2005, 13:47   #49
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Dat het VB racistisch is wisten de kiezers al lang. Maar het probleem zit bij die helft van de VB-kiezers die unitaristisch en royalistisch zijn! Die beginnen de partij vaarwel te zeggen.
Goed nieuws! Tegen de volgende verkiezingen haalt den BUB 12,5 % méér en komt dus op 12,75 %!!!
Oud 5 maart 2005, 15:19   #50
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Goed nieuws! Tegen de volgende verkiezingen haalt den BUB 12,5 % méér en komt dus op 12,75 %!!!
Oud 5 maart 2005, 15:59   #51
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Zolang kleine partijen niet mogen meedoen met de peilingen zijn ze sowieso vervalst en totaal ondemocratisch.
Hans1 is offline  
Oud 5 maart 2005, 16:02   #52
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Zolang kleine partijen niet mogen meedoen met de peilingen zijn ze sowieso vervalst en totaal ondemocratisch.
Juist! Dat scheelt minstens 0,25 % in de kering!
Oud 6 maart 2005, 01:17   #53
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yup. Want zij zijn groot en ik is klein ...
Rene Artois is offline  
Oud 6 maart 2005, 10:44   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die doen toch mee.
Kunnen wij eraan doen dat bij de bevraagden niemand de BUB kent ?
Bobke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be