![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ken geen enkele peiling waarin het Vlaams Belang positief uitkwam... Altijd verloren ze kiezers, altijd was hun groei verminderd, altijd lopen hun kiezers naar VLD & CD&V... maar iedere keer springen ze torenhoog vooruit, waar andere partijen slechts van konden dromen.
Waar is deze poll nu weer gehouden? Op het Agalev-boomhutkwartier?
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() Die peilingen worden wel voorspelbaar. Bij peilingen die voor de vorige verkiezingen gehouden werden ging het Blok ook zakken, eveneens voor de verkiezingen daarvoor.
Maar dat het Belang zal zakken in de gemeenteraadsverkiezingen t.o.v. de Vlaamse zou me helemaal niet verwonderen. In Antwerpen zullen ze misschien wel stijgen, maar in kleinere gemeentes zoals de mijne zullen ze zeker nooit het aantal stemmen halen dat ze tijdens de Vlaamse verkiezingen kregen (toen een stijging van 5% naar 18% dacht ik). De Belangers op lokaal vlak (hier toch) zijn geen fluit waard, gewoon een bende overgelopen SP'ers. |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
bij ons in ninove bijvoorbeeld ben ik ervan overtuigd dat wij met de gemeenteraadsverkiezingen nog hoger gaan scoren dan met de vlaamse verkiezingen (en we hadden dan al rond de 27%). de reden daarvoor is dat onze beide kopmannen bekender zijn dan die van de traditionele partijen. ze zullen hier dan ook niet moeten verschieten wanneer in 2006 1/3 gemeenteraadsleden vb ers zijn |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben er vrij zeker van dat het Vb tov de vorige gemeenteraadsverkiezingen gemiddeld sterk zal groeien. T.o.v. de vlaamse verkiezingen is een andere zaak. Het valt ook nog af te wachten wat het effect van het migrantenstemrecht zal zijn, wat in bepaalde steden behoorlijk zwaar zou kunnen wegen. |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() idd onderschat het vreemdelingenstemrecht niet ..
|
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() istromaniac u veralgemeent wel zeer sterk , ik evengoed zeggen de niveanen zijn extreem-links op gemeentelijk vlak want ze vormen kartel met Groen . In veel gemeentes in a'pen is het Vb de enige oppositie en dir rol spelen ze met verve. Wacht maar af in de prov a'pen zal het vb in de rupelstreek , klein-brabant , rand rond a'pen , het mechelse .... zeer sterk scoren. Het is dan ook de enige partij die echt oppositie voert.
Laatst gewijzigd door ilfalco : 5 maart 2005 om 12:27. |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
En de peilingen van Le Soir bleken in tegenstelling tot de VRTpeiling veel en veel betrouwbaarder... Citaat:
Aan de andere kant kan men nu dus besluiten dat deze klootzakken eerst verdraagzaam waren en nu racistisch en als ze morgen overlopen terug verdraagzaam zijn...
![]() |
#48 |
|
![]() In 2003 en 2004 voorspelden vrt/ds als enigen verlies voor het VB.
Deze peiling geeft ook een heel ander resultaat dan die vd Soir een week ervoor. Laat ons maar stellen dat de vrt/ds peiling politiek geïnspireerd is. It's that simple.
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Zolang kleine partijen niet mogen meedoen met de peilingen zijn ze sowieso vervalst en totaal ondemocratisch.
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#53 | |
Minister
|