![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik ben helaas pindakaas (of gelukkig?) geen werkgever. Je verwart me met een ander. Maar om op de kwestie in te gaan.. Citaat:
On topic: Je klaagt dat je mensen niet in dienst kan nemen omdat ze te duur zijn, maar je ziet geen verband in: minder SZ uitkeringen ==> minder hoge loonkost ==> minder dure WNers! Tewerkstelling is helaas geen liefdadigheid. Als iemand je niet kan helpen in je bedrijf, moet je hem ook niet aanwerven. Allez, je MAG natuurlijk altijd je centen schenken.. Mensen moeten zich nuttig maken zodat ze hun brood kunnen verdienen. Brood komt niet uit de lucht gevallen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het systeem dat we nu kennen werkt niet. De politiek is zo stug dat de werkgevers er kotsmisselijk van worden, en de werknemers er de dupe van zijn. Het verband is er wel, maar er zal geen stuiver afgaan van de bijdragen sz omdat de doppers uitgesloten worden nu. Hoe denk je dat de dienstencheque nu betaald wordt, of hoeveel keer die meer kost dan de dopper. Het drama was voorspeld en is zich nu aan het voltrekken. Een dienstenchequer is een dopper hé, maar 7 keer duurder! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik zal nog een uitleggen wat er wel zou kunnen! 1)Geef de doppers nog de helft van hun werkelozensteun. 2)schrijf wergevers aan,dat ze doppers kunnen aannemen tegen bv.60% van het gangbare loon. 3)deel loon van de werkelozensteun+60% loon van de werkgever= volledig loon. 4)de Werkgever betaald 40% minder(minder loon,minder loonlasten) 5)de staat betaald maar de helft van den dop 6)de werkeloze heeft werk en minstens een minimum loon 7)de vroegere dopper heeft nu werk en betaald belastingen op zijn loon. 8)de koopkracht wordt groter 9)de regering zoekt ondertussen naar vallabele oplossingen voor nieuwe jobs en voltijds tewerkstelling. En wat belangrijk is,men judast niet meer met werkelozen die willen maar niet vinden. De profiteurs vallen zo uit het systeem. Laatst gewijzigd door doornroosje : 3 maart 2005 om 00:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan al in ieder geval niet verbieden om te gaan werken omwille van die profiteurs, maar blijkbaar kan men wel verbieden nog te stempelen omwille van die profiteurs. De laagste klasse krijgt dus de klappen, de hoge klasse de bonussen. Momenteel is het recht op een minimum leefloon een gunst geworden die afhangt van de plaatselijke rva directeur! Maar wat gaan we doen als die mensen zonder inkomen zitten en ook geen werk vinden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zitten ongeveer 45000 vacatures in de vdab en hoeveel werklozen hebben we, ook de geschorsten er bij geteld? 200'000 of was het iets van 450'000?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Of er iets nieuw in de plaats komt,en of dat dan beter zal zijn is maar de vraag? Laatst gewijzigd door doornroosje : 3 maart 2005 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb zopas nog een opleiding gevolgd bij de vdab voor diene fameuze bouwsector. Heb gedurende een jaar meer dan 100 solicitaties gedaan. Waar zijn die 45000 vacatures. Ze staan er wel in - ge gaat er naar toe - veel blablabla. En ondertussen bijna een jaar na de opleiding staat ge nog aan den dop. Vacatures plaatsen is ook ne goeiekope vorm van publiciteit voor een bedrijf. Ze kunnen die ook voor een groter deel in vermindering van hun belastingen brengen. Het staat ook sjiek voor een bedrijf om zes openstaande vacatures te hebben he - geeft zo n beeld naar buiten van - in volle expantie - PR noemen ze dat dacht ik. Van die 45000 vacatures is er meer dan de helft nep. Je kan het anderzijds ook zien als een wervingsreservebank voor werkgevers. En je kan het ook vergelijken met de overvolle wachtlijsten voor sociale woningen. Maar dan niet voor een woning maar voor een job.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2005 om 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze de brieven nu versturen is dat het bezig is nietwaar? |
|
![]() |
![]() |