Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2005, 20:02   #41
Flat V
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Jaja en de trams zullen achteruit rijden om minder electriek te verbruiken zeker?
[size=1][/size]
Flat V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2005, 20:03   #42
Flat V
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Verkapt fascisme!
Waar is de vrijheidsliefde van de "liberalen" gebleven. Alleen wanneer het in hun eigen kraam past zeker?
Ik had al eerder door dat je van liberalisme niet veel begrepen hebt.
Oud 2 maart 2005, 20:23   #43
Flat V
Partijlid

Standaard

Citaat:
Speciaal voor flat V;
U als werkgever, ikke ook trouwens. Kan u zorgen dat de mensen die zich komen aanbieden daadwerkelijk bij u in dienst mogen komen?
Ikke niet, kan het niet opbrengen! Loonlasten weet je nog wel? Rendement is benedenmaats meestal en met wat ziekte daar tussen in al ondermaats.
Als ik me niet vergis hebt u in een eerdere post eens gezegd dat u iets volautomatisch doet met een absolute minimum bezetting werknemers. Dus hallo, niet zo kieskeurig zijn kan ook een beetje misplaats zijn bij tijd en wijle.
Ik heb een ander voorstel, laat voor iedere arbeider die zijn plaats aan een machine heeft moeten afstaan u een belasting gerekend worden equivalent aan het loon van die arbeider.
Kut met peren gans die cinema!
Beste,
Ik ben helaas pindakaas (of gelukkig?) geen werkgever. Je verwart me met een ander.

Maar om op de kwestie in te gaan..
Citaat:
Ik heb een ander voorstel, laat voor iedere arbeider die zijn plaats aan een machine heeft moeten afstaan u een belasting gerekend worden equivalent aan het loon van die arbeider.
Als ik je begrijp wil je ondernemingsdrang afstraffen, de motor van de samenleving onder vuur nemen. Je wil innovatie afstraffen.

On topic: Je klaagt dat je mensen niet in dienst kan nemen omdat ze te duur zijn, maar je ziet geen verband in: minder SZ uitkeringen ==> minder hoge loonkost ==> minder dure WNers!

Tewerkstelling is helaas geen liefdadigheid. Als iemand je niet kan helpen in je bedrijf, moet je hem ook niet aanwerven. Allez, je MAG natuurlijk altijd je centen schenken.. Mensen moeten zich nuttig maken zodat ze hun brood kunnen verdienen. Brood komt niet uit de lucht gevallen.
Oud 2 maart 2005, 20:48   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flat V
Beste,
Ik ben helaas pindakaas (of gelukkig?) geen werkgever. Je verwart me met een ander.

Maar om op de kwestie in te gaan..
Als ik je begrijp wil je ondernemingsdrang afstraffen, de motor van de samenleving onder vuur nemen. Je wil innovatie afstraffen.

On topic: Je klaagt dat je mensen niet in dienst kan nemen omdat ze te duur zijn, maar je ziet geen verband in: minder SZ uitkeringen ==> minder hoge loonkost ==> minder dure WNers!

Tewerkstelling is helaas geen liefdadigheid. Als iemand je niet kan helpen in je bedrijf, moet je hem ook niet aanwerven. Allez, je MAG natuurlijk altijd je centen schenken.. Mensen moeten zich nuttig maken zodat ze hun brood kunnen verdienen. Brood komt niet uit de lucht gevallen.
Dan heb ik je verward met iemand, sorry.

Maar het systeem dat we nu kennen werkt niet. De politiek is zo stug dat de werkgevers er kotsmisselijk van worden, en de werknemers er de dupe van zijn.

Het verband is er wel, maar er zal geen stuiver afgaan van de bijdragen sz omdat de doppers uitgesloten worden nu.
Hoe denk je dat de dienstencheque nu betaald wordt, of hoeveel keer die meer kost dan de dopper. Het drama was voorspeld en is zich nu aan het voltrekken. Een dienstenchequer is een dopper hé, maar 7 keer duurder!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2005, 23:59   #45
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dan heb ik je verward met iemand, sorry.

Maar het systeem dat we nu kennen werkt niet. De politiek is zo stug dat de werkgevers er kotsmisselijk van worden, en de werknemers er de dupe van zijn.

Het verband is er wel, maar er zal geen stuiver afgaan van de bijdragen sz omdat de doppers uitgesloten worden nu.
Hoe denk je dat de dienstencheque nu betaald wordt, of hoeveel keer die meer kost dan de dopper. Het drama was voorspeld en is zich nu aan het voltrekken. Een dienstenchequer is een dopper hé, maar 7 keer duurder!
Daar kan ik u geen ongelijk in geven!

Ik zal nog een uitleggen wat er wel zou kunnen!
1)Geef de doppers nog de helft van hun werkelozensteun.
2)schrijf wergevers aan,dat ze doppers kunnen aannemen tegen bv.60% van het gangbare loon.
3)deel loon van de werkelozensteun+60% loon van de werkgever= volledig loon.
4)de Werkgever betaald 40% minder(minder loon,minder loonlasten)
5)de staat betaald maar de helft van den dop
6)de werkeloze heeft werk en minstens een minimum loon
7)de vroegere dopper heeft nu werk en betaald belastingen op zijn loon.
8)de koopkracht wordt groter
9)de regering zoekt ondertussen naar vallabele oplossingen voor nieuwe jobs en voltijds tewerkstelling.

En wat belangrijk is,men judast niet meer met werkelozen die willen maar niet vinden.
De profiteurs vallen zo uit het systeem.

Laatst gewijzigd door doornroosje : 3 maart 2005 om 00:07.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 00:27   #46
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Daar kan ik u geen ongelijk in geven!

Ik zal nog een uitleggen wat er wel zou kunnen!
1)Geef de doppers nog de helft van hun werkelozensteun.
2)schrijf wergevers aan,dat ze doppers kunnen aannemen tegen bv.60% van het gangbare loon.
3)deel loon van de werkelozensteun+60% loon van de werkgever= volledig loon.
4)de Werkgever betaald 40% minder(minder loon,minder loonlasten)
5)de staat betaald maar de helft van den dop
6)de werkeloze heeft werk en minstens een minimum loon
7)de vroegere dopper heeft nu werk en betaald belastingen op zijn loon.
8)de koopkracht wordt groter
9)de regering zoekt ondertussen naar vallabele oplossingen voor nieuwe jobs en voltijds tewerkstelling.

En wat belangrijk is,men judast niet meer met werkelozen die willen maar niet vinden.
De profiteurs vallen zo uit het systeem.
Ieder systeem heeft een aantal profiteurs. Werkenden hebben dat ook, bv in bepaalde functie's en evengoed op kosten van de staatskas meestal.
Je kan al in ieder geval niet verbieden om te gaan werken omwille van die profiteurs, maar blijkbaar kan men wel verbieden nog te stempelen omwille van die profiteurs.
De laagste klasse krijgt dus de klappen, de hoge klasse de bonussen.

Momenteel is het recht op een minimum leefloon een gunst geworden die afhangt van de plaatselijke rva directeur!
Maar wat gaan we doen als die mensen zonder inkomen zitten en ook geen werk vinden?
Oud 3 maart 2005, 00:29   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zitten ongeveer 45000 vacatures in de vdab en hoeveel werklozen hebben we, ook de geschorsten er bij geteld? 200'000 of was het iets van 450'000?
Oud 3 maart 2005, 14:16   #48
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat achter werk zoeken is een vaag begrip gebleven. Wat is zoeken volgens hun? Is dat één keer per dag of één keer per maand? Moet je dat schriftelijk kunnen bewijzen, ja graag maar wat dan met al die bedrijven die geen antwoord meer sturen? Is email geldig? is een telefoon geldig? Zie je, je kan er alle kanten mee op. Maar het is nog niet gedaan! Stel dat u WEL werkt op dat moment van de brief dan gaan ze onderzoeken of ze u niet preventief kunnen schorsen voor het geval je binnen twee jaar alsnog werkloos zou worden!
Het is dus één en al valkuilen.
En als u voldoende beroepsverleden hebt, dan schuift de gemiddelde tijd slechts korte tijd op. Vanaf dan, en onvoorwaardelijk komt die dag telt alleen uw gezinsinkomen nog. Heeft uw man of vrouw een inkomen één euro meer dan wat ze aangeven (en die kans is bijzonder groot) dan verliest u uw leefloon!
Smeerlapperij van de bovenste plank dus.
Het systeem van die 17.000 euro max is aan het uitdoven en niet gangbaar voor mensen met meer dan 20 dienstjaren.(dit na telefonisch contact met RVA,VDAB en de vakbond).
Of er iets nieuw in de plaats komt,en of dat dan beter zal zijn is maar de vraag?

Laatst gewijzigd door doornroosje : 3 maart 2005 om 14:17.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 14:26   #49
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zopas nog een opleiding gevolgd bij de vdab voor diene fameuze bouwsector. Heb gedurende een jaar meer dan 100 solicitaties gedaan. Waar zijn die 45000 vacatures. Ze staan er wel in - ge gaat er naar toe - veel blablabla. En ondertussen bijna een jaar na de opleiding staat ge nog aan den dop. Vacatures plaatsen is ook ne goeiekope vorm van publiciteit voor een bedrijf. Ze kunnen die ook voor een groter deel in vermindering van hun belastingen brengen. Het staat ook sjiek voor een bedrijf om zes openstaande vacatures te hebben he - geeft zo n beeld naar buiten van - in volle expantie - PR noemen ze dat dacht ik. Van die 45000 vacatures is er meer dan de helft nep. Je kan het anderzijds ook zien als een wervingsreservebank voor werkgevers. En je kan het ook vergelijken met de overvolle wachtlijsten voor sociale woningen. Maar dan niet voor een woning maar voor een job.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2005 om 14:28.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 20:38   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Het systeem van die 17.000 euro max is aan het uitdoven en niet gangbaar voor mensen met meer dan 20 dienstjaren.(dit na telefonisch contact met RVA,VDAB en de vakbond).
Of er iets nieuw in de plaats komt,en of dat dan beter zal zijn is maar de vraag?
Hopelijk dooft het sneller dan jij het kan tikken, maar het tegenovergestelde begint er meer op te lijken. Nu zitten ze aan de categorie +40 jaar en volgend jaar al +50 jaar. Dus dan zijn ze er allemaal geweest. Dat beroepsverleden van 20 jaar is één van de voorwaarden om UITSTEL te krijgen van 6 maand tot een jaar. Veel langer dan een jaar zullen de uitstellen dus niet meer duren vanzelfsprekend en beginnen vanaf 2006 de echte schorsingen.
Als ze de brieven nu versturen is dat het bezig is nietwaar?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be