Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2005, 13:08   #41
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Feit is wel dat die superboetes wel degelijk helpen
de belastingsdruk misschien te verlagen tegen [SIZE=5]2006 [/SIZE]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 13:16   #42
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Onzin.
Dat kost geld aan de verzekering.
Behalve natuurlijk als je zelf het ongeluk veroorzaakt (en "in fout" bent) en geen "omnium" hebt.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 13:21   #43
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Neen de chauffeur is in principe niet zelf verzekerd dacht ik mij van vroeger te herinneren. Ik dacht dat men daarvoor een aparte verzekering moet afsluiten om zelf als chauffeur verzekerd te zijn..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 13:23   #44
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ik wil ook wel helpen,

Als er nog 2 willen helpen, dan blijven wij vieren over en kunnen we een boomke kaarten !
Psssssss Herr Flick mogen die twee anderen niet van het vrouwelijke geslacht zijn (liefst niet lesbisch he... oooooohhhh wat zou dat een ramp zijn he....) kwestie van euh ... tja nog eens iets anders te kunnen doen dan kaarten he.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 3 maart 2005, 13:29   #45
homer
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klingon
Kan er mij iemand vertellen welk gevaar ik veroorzaak als ik mijn gordel niet draag? In tegenstelling tot niet-handenvrij telefoneren vertoont de gordel niet dragen in het geheel geen afwijkend rijgedrag en worden er bijgevolg ook geen andere weggebruikers hierdoor in gevaar gebracht.
Waarom zitten deze 2 overtredingen dan toch in dezelfde categorie???
omdat de kans op letsels veel groter word als je je gordel niet draagt. Da's dus gevaarlijk. En kostelijk aan onze gezondheidszorg bovendien. Want een dagje ziekenhuis kost ons veel belastingsgeld.
Oud 3 maart 2005, 13:33   #46
Tegendradigaard

Standaard

ze zouden in alle auto's nen automatische gordelomdoener moeten installeren..

Oud 3 maart 2005, 14:22   #47
Klingon
Burger

Klingon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door homer
omdat de kans op letsels veel groter word als je je gordel niet draagt. Da's dus gevaarlijk. En kostelijk aan onze gezondheidszorg bovendien. Want een dagje ziekenhuis kost ons veel belastingsgeld.
Déj�* vu?
Oud 3 maart 2005, 15:14   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Behalve natuurlijk als je zelf het ongeluk veroorzaakt (en "in fout" bent) en geen "omnium" hebt.
Verbiedt ook maar al wat sporten, skivakanties enz.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 15:19   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door homer
Veel politiekers ook.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 15:29   #50
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Veel politiekers ook.
En wat te zeggen ik moet volgende week woensdag naar ziekenhuis voor een darmonderzoek dus dat zal de staat ook geld kosten gaan ze mij dan nu verbieden van Frieten te eten?
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 15:37   #51
Klingon
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
En wat te zeggen ik moet volgende week woensdag naar ziekenhuis voor een darmonderzoek dus dat zal de staat ook geld kosten gaan ze mij dan nu verbieden van Frieten te eten?
Verbieden niet. Boete betalen als je het frietkot buitenkomt: 50€
Oud 3 maart 2005, 15:41   #52
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klingon
Verbieden niet. Boete betalen als je het frietkot buitenkomt: 50€
amai duur pak friet
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 15:48   #53
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Dat bewuste stemrecht werd bij meerderheid gestemd in de Kamer.Wie zijn trouwens "ze ??
Dus is dat niet op democraische manier tot stand gekomen.

Citaat:
En van BHV ligt slechts een minderheid vd vlamingen wakker.
Ook daarover heeft de bevolking niks te zeggen, en wordt er een spelletje gespeeld door zij die de grondwet blijkbaar niet belangrijk vinden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 15:55   #54
Tegendradigaard

Standaard

De politiekers zullen wel bepalen waar wij van mogen wakker liggen of niet.

Natuurlijk ligt er niemand wakker van BHV. Ze zorgen ervoor dat we wakker liggen van de angst of we overmorgen nog wel werk zullen hebben, of we geen superboete gekregen hebben toen we die politiewagen passeerden, of ze ons nog verder gaan uitpersen met extra belastingen, taksen en accijnzen en andere bijdragen en hoe we dat allemaal gaan blijven betalen....

Dus er is genoeg om wakker van te liggen.... buiten BHV

Oud 3 maart 2005, 16:21   #55
lazybonies
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
De politiekers zullen wel bepalen waar wij van mogen wakker liggen of niet.

Natuurlijk ligt er niemand wakker van BHV. Ze zorgen ervoor dat we wakker liggen van de angst of we overmorgen nog wel werk zullen hebben, of we geen superboete gekregen hebben toen we die politiewagen passeerden, of ze ons nog verder gaan uitpersen met extra belastingen, taksen en accijnzen en andere bijdragen en hoe we dat allemaal gaan blijven betalen....

Dus er is genoeg om wakker van te liggen.... buiten BHV
Slaapt gij nog wel goed? Ge trekt het u allemaal veel te hard aan . Trouwens, dat de belastingsdruk niet is gedaald, betekent nog niet dat hij is gestegen he. Als ge trouwens zo weinig verdient dat ge wakker ligt van het betalen van al die belastingen, kunt ge uw werk opzeggen en van een leefloon gaan leven (dan krijgt ge meer dan ge betaalt). Ik betwijfel echter of ge dan beter zult slapen, want uw situatie zal er niet confortabeler op worden. Ik wil maar zeggen: het valt allemaal best goed mee.

Dat ge klaagt over bepaalde boetes die te hoog zijn in vergelijking met anderen vind ik normaal en constructief. Dat ge klaagt dat er hoge boetes zijn, vind ik al minder normaal: niemand verplicht u hard te rijden of zo, dus ge het is volledig AAN U of ge die sancties krijgt of niet. Eigenlijk zijn die boetes gewoon een manier om de mensen aan te sporen hun verantwoordelijkheid op te nemen. En ze redden zelfs levens: niet alleen die van anderen (snelheid), maar ook die van uzelf (gordel). Schitterend toch?
lazybonies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 16:22   #56
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Dus is dat niet op democraische manier tot stand gekomen.
Waar anders dan in het parlement moeten wetten dan gestemd worden ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 16:29   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wie vroeg er om die superboetes? Ik onder andere.

Voor mijn part mag de pakkans nog kleiner en de boetes nog hoger. Dan kunnen de flikken met de vrijgekomen uren tenminste achter de dieven en overvallers.

Wat kwaad kan het als je je gordel niet omdoet? Heeft niet het minste belang. Er staat dat je hem moet omdoen, dus doe je hem om. Je weet op voorhand wat de prijs is als je het niet doet, dus je weet wat je moet doen als je de staatskas niet wil spijzen.
Bij de weg: 't zijn de doktoren van de spoedopnames die 't beste zien of je best je gordel draagt of niet. Luister dus maar naar die mensen.

En stop met urineren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 16:31   #58
Klingon
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lazybonies
Eigenlijk zijn die boetes gewoon een manier om de mensen aan te sporen hun verantwoordelijkheid op te nemen.
NOT!
Ze sporen mensen aan om in het gareel te lopen (en om de bodemloze staatskas te spekken), dat is iets heel anders dan verantwoordelijkeheid opnemen. Men heeft het steeds over een breed maatschappelijk draagvlak dat er voor die boetes zou zijn, ik geloof er niks van. Profileringsdrang, ja. Met uw gezicht in de boekskes komen, ja. Dat ze eerst eens hun politiek werk goed proberen te doen.

Je gordel al dan niet dragen heeft niets te maken met verantwoordelijkheid nemen, alles met persoonlijke vrijheid. En ik weet wel dat de een zijn vrijheid stopt waar een ander de zijne begint, maar zonder gordel doe ik dus geen vlieg kwaad.
Oud 3 maart 2005, 16:36   #59
Klingon
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Wat kwaad kan het als je je gordel niet omdoet? Heeft niet het minste belang. Er staat dat je hem moet omdoen, dus doe je hem om.
Ja en als je een reflecterende nummerplaat moet hangen, maak je ook die kosten. Zonder dat je je afvraagt waarom.

Komaan schoofzak, in China werkt dat misschien maar hier toch niet? Er worden dagelijks onzinnige wetten gestemd.

Ik ben best bereid om me aan een aantal spelregels te onderwerpen om deze maatschappij min of meer in goede banen te leiden maar deze spelregels moeten wel zinnig zijn.
Oud 3 maart 2005, 16:45   #60
Tegendradigaard

Standaard

Het valt allemaal wel best mee zei de cipier toen hij de terdoodveroordeelde naar de galg bracht...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be