Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2005, 15:01   #41
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Een partij die afstand doet van haar principes is geen geloofwaardige partij meer. Voor de NVA is het precies belangrijker om je principes (en beloftes) te verloochenen om net in het beleid te kunnen zitten.
doet me echt denken aan het Belang hoor.
we zijn een andere partij, we zijn een andere partij.
Tot bleek dat ze dan geen Vlaamse dotatie meer zouden krijgen, toen was het Belang opeens het Blok dat 'verveld' was volgens FDW.

Laatst gewijzigd door lievendr : 4 maart 2005 om 15:02.
lievendr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 15:19   #42
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
doet me echt denken aan het Belang hoor.
we zijn een andere partij, we zijn een andere partij.
Tot bleek dat ze dan geen Vlaamse dotatie meer zouden krijgen, toen was het Belang opeens het Blok dat 'verveld' was volgens FDW.
Ik heb FDW dat ook al een paar keer zien uitleggen op TV en ik vond dat hij er inderdaad 'rooi wangskes' van kreeg. De radicale punten zullen inderdaad afgezwakt zijn maar ze behouden tenminste nog hun 'identiteit' als partij. Met zo een gigantische tegendruk vanuit de andere partijen zou ik het ook niet meer uitgelegd krijgen Maar als ik daarna even wegzap naar bv de Nederlandse TV dan zie ik niet in waarom ze dat in feite moesten doen, daar kan dat precies allemaal wél besproken worden zonder anti-wetten, zwijgplicht en dotatie-afnames en ik-weet-nie-wat.
Andere partijen deinzen er precies ook niet meer voor terug om die 'o zo' facistische punten over te nemen. Vroeger had men een hele heisa over de zogezegde avondklok van het VB, wat lees ik gisteren in de Morgen? PS-burgemeester wil avondklok invoeren. Dit is niet serieus meer eh

Laatst gewijzigd door Gorefest : 4 maart 2005 om 15:20.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 15:21   #43
ilfalco
Minister-President

Standaard

inderdaad en zowel de vua als de cvp hebben al die inquisitiewetten goedgekeurd en de cvp stond zelfs aan het roer van de oprichting van da inquisitiecentrum. In dit land is het niet belangrijk wat men zegt , maar wie dat het zegt....
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 15:21   #44
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een partij die afstand doet van haar principes is geen geloofwaardige partij meer. Voor de NVA is het precies belangrijker om je principes (en beloftes) te verloochenen om net in het beleid te kunnen zitten.
Was het niet Van Hecke die enkele maanden
geleden zegde :

[SIZE=4]De Vlaamse onafhankelijkheid is geen fetisch meer.[/SIZE]
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 15:24   #45
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Was het niet Van Hecke die enkele maanden
geleden zegde :

[size=4]De Vlaamse onafhankelijkheid is geen fetisch meer.[/size]
Dat hoop ik, ik ben eigenlijk eerder voorstander van een Heel-Nederland
Oud 4 maart 2005, 15:33   #46
ilfalco
Minister-President

Standaard

Dikke zever ; Vanhecke zei dat de vlaamse onafhankelijkheid geen fetisch is ... men wil niet onafhankelijk worden enkel en alleen uit sepratisme , maar vooral omdat Belgie de rechten van de vlamingen niet wil erkenne. Wie ben jij eigenlijk Clemens ... jouw haat is precies hetzelfde dan dat van Lucien Decoorne. Misschien heb je FVH niet bezig gehoord op de laatste meeting , maar het kwam in elk journaal ... Voor het VB moet Belgie barsten. Iets wat de n-va zelfs niet meer over de lippen krijgt.

Het moet idd pijn doen bij de n-va dat ook prominente linkse vlaams-nationalisten alla Mark Grammens en Platel inzien dat het Vb de korste weg naar onafhankelijkheid is... Het onafhankeluijkheidsstreven is de bestaansreden van het VB . niet de drang naar een ministerpost. Annemans kreeg al verscheidene aanbiedingen , heb respect voor hem dat hij niet tsjever dan de tsjeven geworden is...

U bent zelf zo blind van haat vs het Vb dat u ze in één zin zowel separatisme als afstand van de onafhankelijkheidsgedachte durft verwijten . Kortom u bent ziekelijk. Het VB heeft woord gehouden na 13 juni en heeft een breekpuntenprogramma voorgesteld aan Leterme ... de n-va kent geen breekpunten. Zij kenenn enkel begrippen als overwijld en tegen die datum. Het gaat zelfs zover dat Bourgois een week voor de vorming van het vlaams kartel
nog durfde beweren dat de cdenv z'n partij kapot wou en dat de crem een demagoog alla FDW was ... een peiling( waar de n-va zich niet door laat leiden uiteraard) later creeerde men het machtskartel. Een maand later heb ik men lidmaatschap niet meer verlengd.
Oud 4 maart 2005, 15:33   #47
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Bericht aan Koen Vermant.

Uw uitspraak dat de oostfronters en slachtoffers van de repressie kiezen voor het V.B. is niet correct. Onlangs was Oswald Van Ootegem, bekend oostfronter en jarenlang parlementslid van de voormalige VU, aanwezig op de nieuwjaarssreceptie
georganiseerd door Helga Stevens, u vermoedelijk niet onbekend. Wat het egmontpakt betreft, akkoord. Noodlottig akkoord, gesloten onder impuls van Schiltz, wat niet betekent dat dat de VU in het geheel van de staatshervorming geen rol zou hebben gespeeld. Verder ben ik van mening dat de onafhankelijkheid van Vlaanderen best gediend is door een samenwerking van de beide nationalistische partijen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 15:36   #48
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik heb FDW dat ook al een paar keer zien uitleggen op TV en ik vond dat hij er inderdaad 'rooi wangskes' van kreeg. De radicale punten zullen inderdaad afgezwakt zijn maar ze behouden tenminste nog hun 'identiteit' als partij. Met zo een gigantische tegendruk vanuit de andere partijen zou ik het ook niet meer uitgelegd krijgen Maar als ik daarna even wegzap naar bv de Nederlandse TV dan zie ik niet in waarom ze dat in feite moesten doen, daar kan dat precies allemaal wél besproken worden zonder anti-wetten, zwijgplicht en dotatie-afnames en ik-weet-nie-wat.
Andere partijen deinzen er precies ook niet meer voor terug om die 'o zo' facistische punten over te nemen. Vroeger had men een hele heisa over de zogezegde avondklok van het VB, wat lees ik gisteren in de Morgen? PS-burgemeester wil avondklok invoeren. Dit is niet serieus meer eh
Er zijn vele rechtse punten waar ik akkoord mee ben maar die niet fascistisch zijn.
Oud 4 maart 2005, 15:40   #49
ilfalco
Minister-President

Standaard

De n-va is de nuttige idioot in het belgische kegelspel , de springplank voor de royalitsiche Cdenv om terug aan de macht te komen. En uit frustratie maar schelden naar een partij die al 27 jaar rechtlijnig aan de weg timmert en de tegnstanders zeer zenuwachtig maakt. De ps ligt zoveel wakker van de n-va dat ze niets liever doet dan die partij geld toe te schuiven .... Soit , het heeft allemaal weinig zin.
Oud 4 maart 2005, 15:40   #50
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
CHW

Welke vraag wenst u beantwoord te zien ?????????????

N-VA heeft een zeer concreet regeerakkoord afgesloten
omtrent de splitsing van de kieskring BHV.

Het is thans aan VLD en Sp.a om hun woord te houden.
1. Wat denkt nva nu eigenlijk te doen als vld en spa hun woord niet houden en vooral WANNEER?
2. Hoelang moet ik hen nog krediet geven?
3. Wat heeft vb daar eigenlijk mee te maken (gezien u het graag aanhaalt)?

Laatst gewijzigd door CHW : 4 maart 2005 om 15:41.
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 15:41   #51
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[quote=ilfalco]Dikke zever ; Vanhecke zei dat de vlaamse onafhankelijkheid geen fetisch is ... men wil niet onafhankelijk worden enkel en alleen uit sepratisme , maar vooral omdat Belgie de rechten van de vlamingen niet wil erkenne. Wie ben jij eigenlijk Clemens ... jouw haat is precies hetzelfde dan dat van Lucien Decoorne. Misschien heb je FVH niet bezig gehoord op de laatste meeting , maar het kwam in elk journaal ... Voor het VB moet Belgie barsten. Iets wat de n-va zelfs niet meer over de lippen krijgt. [quote]onzin. dewever zegt genoeg dat n-va voor onafhankelijkheid is.
daar associeert zelfs de man in de straat de n-va nog steeds mee.
Citaat:
Het moet idd pijn doen bij de n-va dat ook prominente linkse vlaams-nationalisten alla Mark Grammens en Platel inzien dat het Vb de korste weg naar onafhankelijkheid is.
louter ter info: platel, waar, wanneer?
en dan nog, misschien willen sommige n-va'ers geen ethisch-rechts-conservatief homofoob vlaanderen ?
Citaat:
.. Het onafhankeluijkheidsstreven is de bestaansreden van het VB . niet de drang naar een ministerpost. Annemans kreeg al verscheidene aanbiedingen , heb respect voor hem dat hij niet tsjever dan de tsjeven geworden is...
alsof de n-va zo kickt op ministerpostjes...
dan hadden we er eerder wel al gekregen, ten tijde van lambermont bv.
Oud 4 maart 2005, 15:44   #52
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
De n-va is de nuttige idioot in het belgische kegelspel , de springplank voor de royalitsiche Cdenv om terug aan de macht te komen. En uit frustratie maar schelden naar een partij die al 27 jaar rechtlijnig aan de weg timmert en de tegnstanders zeer zenuwachtig maakt. De ps ligt zoveel wakker van de n-va dat ze niets liever doet dan die partij geld toe te schuiven .... Soit , het heeft allemaal weinig zin.
quote Charles Michel: de N-Va en spirit hebben nu meer invloed dan de VU vroeger...
ze jagen de CD&v op en zij jagen VLD op.

warmee ik niet wil ontkennen dat ook VB dit doet vanuit de oppositie.
Oud 4 maart 2005, 16:19   #53
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik heb het al elfendertig keren gezegd en ik ga het nu nog eens den elfeneenendertigste keer zeggen.

Maak eerst Vlaanderen zelfstandig mijn beste NVA-ers en mijn beste Vlaams Blokkers en ga dan voort met uw "zijn zijn de racisten, fascisten en wat weet ik meer vingertje-wijs" of "zijn zijn niet Vlaamsgezind genoeg vingertje-wijs".
Zolang Vlaanderen onder de Belgische knoet ligt doet het er allemaal niet aan toe wie racist of fascist is. We hebben toch geen kloten te zeggen. Zie maar naar het BHV getreuzel. De Vlaamse meerderheid kan geen kloten of DURFT niet haar wil door te drukken.

Zolang wij mekaar zitten uit te schelden slaapt den Albert op zijn beide oren en ook de Walen weten zich veilig.

Kijk eerst naar wat U verenigt als Vlaams nationalisten en als Vlaanderen onafhankelijk is DAN en PAS DAN vecht het onder mekaar uit.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 16:23   #54
Tegendradigaard

Standaard

ach wat baat het...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 4 maart 2005, 16:31   #55
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHW
1. Wat denkt nva nu eigenlijk te doen als vld en spa hun woord niet houden en vooral WANNEER?
2. Hoelang moet ik hen nog krediet geven?
3. Wat heeft vb daar eigenlijk mee te maken (gezien u het graag aanhaalt)?
CHW

Wil het Blok ooit een beleidspartij worden, betrouwbaar worden
en bereid zijn tot het sluiten van compromissen,
dan zal ze ook regeerakkorden moeten sluiten en hopen
dat de coalitiepartner woord houdt.

Nu wat betreft u vragen .

1- N-VA moet zolang als mogelijk is alle pistes
benutten om het regeerakkoord ten uitvoer te brengen.
Een definitieve breuk in het Vlaams regeerakkoord lost zeker
NIETS op.
Dan pas krijgt de paarse federale regering vrij spel om
een splitsing van BHV door te voeren met zware toegevingen.

Vergeet niet dat CD&V, N-VA, en VB totaal NIET nodig zijn
om een splitsing op zijn Verhofstadts door te voeren.
Hetzelfde scenario als de wet op het migrantenstemrecht
is zonder meer mogelijk.

2- N-VA heeft zolang krediet als er NIET getornd wordt aan de
voorwaarden voor de splitsing van de kieskring zoals gesteld in het
Vlaams regeerakkoord.
Desnoods tot 2007, wanneer de wet rond moet zijn, anders kunnen
er geen wettige federale verkiezingen plaats vinden.

3- Al wat het Blok doet is ruzie stichten en N-VA uitschelden
voor verraders zonder zelf een alternatief te hebben.

Laatst gewijzigd door Clemens : 4 maart 2005 om 16:33.
Oud 4 maart 2005, 16:35   #56
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik heb het al elfendertig keren gezegd en ik ga het nu nog eens den elfeneenendertigste keer zeggen.

Maak eerst Vlaanderen zelfstandig mijn beste NVA-ers en mijn beste Vlaams Blokkers en ga dan voort met uw "zijn zijn de racisten, fascisten en wat weet ik meer vingertje-wijs" of "zijn zijn niet Vlaamsgezind genoeg vingertje-wijs".
Zolang Vlaanderen onder de Belgische knoet ligt doet het er allemaal niet aan toe wie racist of fascist is. We hebben toch geen kloten te zeggen. Zie maar naar het BHV getreuzel. De Vlaamse meerderheid kan geen kloten of DURFT niet haar wil door te drukken.

Zolang wij mekaar zitten uit te schelden slaapt den Albert op zijn beide oren en ook de Walen weten zich veilig.

Kijk eerst naar wat U verenigt als Vlaams nationalisten en als Vlaanderen onafhankelijk is DAN en PAS DAN vecht het onder mekaar uit.
idd
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 16:35   #57
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ach wat baat het...
idd
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 16:35   #58
Tegendradigaard

Standaard

en nr 3 dat doet de nva nooit. he Clemens..

Oud 4 maart 2005, 16:38   #59
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Maak eerst Vlaanderen zelfstandig mijn beste NVA-ers en mijn beste Vlaams Blokkers.
Tegendradigaard

Hoe gaat u dat doen ??????

Revolutie ?????

Voor zover ik weet zijn slechts 2 partijen voor Vlaamse onafhankelijkheid
en die hebben slechts 30 % van de stemmen.
Oud 4 maart 2005, 16:42   #60
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
en nr 3 dat doet de nva nooit. he Clemens..
N-VA heeft de plicht op de scheldpartijen van het Blok
te reageren.

Leugens moeten weerlegd worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be