![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Het programma houdt mede in, dat Vlaanderen inderdaad medezeggenschap krijgt. Of, dat de NMBS mss federaal blijft, maar de beschikking krijgt over gewestelijke gelden, die wel gewestelijk moeten worden besteed. Het station van Charleroi zal betaald worden met Waals geld, of uit de federale pot komen. Niet uit de Vlaamse. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Het alternatief van Filip De Winter is echter nog veel slechter. Ik wil graag een natuurgebied bewaren. Ik vind het echter even belangrijk, dat een stad leefbaar blijft. Citaat:
De beslissing om de ring vol te maken, is reeds genomen, let's face it. Je kan die beslissing dan negeren, of je kan er proberen het beste van te maken. Uiteindelijk kiest Groen! m.i. best voor het laatste. Citaat:
Ik wil je gelijkgeven, dat zeker ook het autovervoer moet worden aangepakt. Maar dat krijg je alleen gedaan met een performant OV-systeem, en een beleid dat autorijden afraadt. Spijtig genoeg krijg je daar onvoldoende steun voor...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
||||||
![]() |
![]() |
#46 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat medezeggenschap is een kat in een zak. Daar hoef je helemaal niet optimistisch of pessimistisch over te zijn. Genoeg voorbeelden van federalisatie (bijvoorbeeld het brusselse gewest) wat uiteindelijk een deksel op Vlaamse neus is. Wallonië echter zal NOOIT toelaten dat de NMBS gewestelijk geregeld zal worden. Dus zoals u zegt, Waals geld voor Waalse projecten. Immers, alarmbel-procedure en regering valt. Dit dossier is dan ook zo'n typisch Communautair blokkage-dossier waar Groen! mooi van afblijft, ondanks de ecologische profijten. Citaat:
Het kan niet EN federaal, EN gewestelijk tegelijk zijn hé ![]() Milieu-vriendelijker/veilig transport dan treinen is, misschien op scheepvaart na, onbestaand, tenzij men een magische brandstof uitvindt zonder CO² & diverse andere kanker-veroorzakende troep als uitlaat. Je zegt in een eerdere post liever te willen streven naar een duurzame, milieu-vriendelijke economie, dan eentje die exponentieel groeit met desastreuze ecologische gevolgen. Zonder treinen ga je dat heus niet realiseren, daarvoor steek ik mijn diploma ind. ingenieur voor in het vuur. Zolang echter Wallonië tot het uiterste gaat met onze spoorweg-ontplooing te saboteren, gaan er niet veel nieuwe industrie-lijnen aangelegd worden, en moeten we ons eerder richten op bruggen en wegenbouw, wat Vlaanderen eigen budgetten voor heeft. Maar als het realiseren van uw eigen stokpaard een conflict-model is.... ![]() Citaat:
Citaat:
Eens te meer bewijzen jullie dat jullie echter geen breekpunten kennen, en braafjes dit mede hebben goedgekeurd zoals het een participatie-partij betaamd. Wellicht tijd dat u eens overweegt waarom groen! electoraal niet van de grond komt, en het merendeel van de groen!-stemmers zelfs niet vaste partij-stemmen zijn. Een partij zonder idealen, kan geen idealisten aantrekken. (om niet te zeggen dat Agalev destijds veel van haar idealisten heeft weggejaagd) Citaat:
In plaats van die brug af te maken waardoor je het NOG gemakkelijker maakt om goederen te vervoeren met trucks, en mensen te laten kiezen voor de wagen, maak je beter de alternatieven eenvoudiger en goedkoper. Het goederentransport over trein is veruit superieur aan eender welk ander transport-middel. Het is snel, veilig, praktisch (TOTAAL evenredig met uitgebreidheid van het spoornet) & technisch gezien het goedkoopst. Scheeptransport is minder evident, maar haar enorme capaciteiten maken dit meer dan goed. Investeren in deze laatste 2 is investeren in een duurzame economie waar jij over spreekt... Investeren in die brug is investeren in een exponentieel groeiende economie met een ecologische catastrofe als gevolg. Citaat:
Waarvoor geen plaats is, kan niet over singels gejaagd worden. Net als jij wil ik een gezond Antwerpen, en dat doe je alleen maar door het verkeer moeilijker te maken & de alternatieven financieel/praktisch aantrekkelijker. Citaat:
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De NMBS heeft o.a. geïnvesteerd in stations Antwerpen-Centraal, Leuven, Mol, Blankenberge, er is een upgrade geweest of ze is aan de gang van Brussel-Leuven, Hasselt-Mol, Eeklo-Gent, de nieuwe treinen zijn vooral in Vlaanderen ingelegd... Ik ga ermee akkoord, dat er gegronde redenen voor zijn, maar je kan moeilijk beweren, dat federaal betekent dat Vlaanderen verweesd en beroofd achterblijft. Ik betwijfel ook, dat Wallonië niet bereid is, om niets zelf te doen. Zo zijn er plannen, om via het voorfinancieringsprogramma, de Waalse as uit te bouwen (mag wel eens, voor een vitale as is 90 km/u op sommige segmenten echt veel te traag). Ik ben dus nog steeds niet overtuigd, dat Vlaamse onafhankelijkheid automatisch zal betekenen dat het beleid zoveel groener zal zijn. Bij de Vlaamse regering, is bijvoorbeeld ecologische duurzaamheid nog lang niet zo ver doorgedrongen als federaal. Citaat:
Een bedrijf kan zich wel richten op verschillende niveau's, denk aan de DB, die verschillende dochterbedrijven heeft, die voor de deelstaten rijden. In een relatief bedrijf als de NMBS, kan alles zelfs zonder dochterondernemingen... Opnieuw, zie ik niet in, waarom federaal en gewestelijk beleid niet kunnen worden verzoend... Hoe Wallonië onze spoorweg-uitbouw saboteert, ik zie het toch niet, hoor. Of is het, omdat ze in Wallonië ook enkele broodnodige werken hebben uitgevoerd, en dat geld dus niet is kunnen gaan naar Vlaamse spoorwerken? De franstaligen hadden er niets tegen, dat Vlaanderen zelf de tweede toegang tot de haven van Antwerpen voorfinancierde, en ook in Wallonië zijn zo enkele projecten uitgesteld, tenzij het Waals gewest met geld over de brug komt. Ik wil gerust toegeven, dat ik een pragmaticus ben. Revoluties zijn nog nooit zonder geweld gelukt. Geleidelijker veranderingen zijn echter meestal veel stabieler. Maar dat wil dus ook zeggen, dat de situatie nog wel even zo zal blijven als ze is, met toenemend wegverkeer, dus, en met een verkeersinfarct binnenkort rond Antwerpen. Je mag gerust proberen, een snelle verandering teweeg te brengen in het transport van de mensen, en met wat geluk, is de brug dan niet nodig. Niettemin, als ze er dan toch nog wil komen, je kent mijn standpunt daarover. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Nu goed, hoe zou je de alternatieven aantrekkelijker maken?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|||||
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() http://environnement.wallonie.be/
Een beetje zoeken, en je vindt er heel wat regelgeving over milieuzaken. Wallonië is niet de derde wereld, he.
![]() |
![]() |
#52 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#53 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Elk materiaal heeft zijn voor- en nadelen. Asfalt heeft als voordeel, bijvoorbeeld, dat het vrij goedkoop is, dat het meestal aangenamer rijdt, en dat het rijden minder lawaai geeft. Beton is dan weer duurzamer, klopt. Niettemin, niet alle heil zal van beton komen, hoor. En uiteindelijk verslijt beton ook. Transport heeft veel werknemers, maar daar is maar een deel van chauffeur. Er is ook veel bureauwerk aan, en dat verdwijnt niet. Ik betwijfel dus, of er zoveel werklozen moeten van bij komen. Bovendien, ongezonde en gevaarlijke jobs worden altijd zoveel mogelijk beperkt. Omdat er niemand het wil doen, en omdat ze dus teveel kosten... Alleen camionneurs moeten blijven bollen...
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg, moet je niet mij, maar de Vlaamse overheid overtuigen... Ow ja, de Liefkenshoektunnel is een nutteloos project geweest, omwille van de ligging. Zelfs met de aanleg van een directe verbinding E17-Liefkenshoektunnel, zal die verbinding nog te weinig worden gebruikt, gewoon omdat ze veel te ver ligt. Nog meer beton/asfalt, waar maar weinig gebruik wordt van gemaakt...
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Straatverlichting geeft inderderdaad vooral een subjectief veiligheidsgevoel. En is, behalve op kruispunten, bijvoorbeeld, niet noodzakelijk veiliger...
![]() |