![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
|
|
|
|
|
#42 | ||
|
|
Citaat:
Zoals ik al zei dus 200 000 nieuwe banen betekend niet noodzakelijk een daling van de werkloosheid met 200 000 banen. Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verhofstadt ziet de 200.000 nieuwe banen dus nog steeds zitten. Als jij dit niet interpreteert als een groei van 200.000 banen (en dit ging tijdens heel zijn legislatuur gebeuren, dus op vier jaar tijd), dan ben je ofwel van heel slechte wil, ofwel heel dom. Ik denk het eerste, want dom ben je volgens mij niet. Laatst gewijzigd door Antoon : 9 maart 2005 om 14:54. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat een onzin. Er komen jaarlijks zowiezo tientallen duizenden nieuwe banen bij. 200.000 op 4 jaar tijd is dus niets bijzonders. Het probleem is dat er ook tientallen duizenden verloren gaan. Dit jaar wordt gelukkig een groei van 45.000 banen verwacht. Als deze trend zich voort doet, dan kan Verhoftsadt aan zijn 200.000 nieuwe jobs geraken. En anders is hij gefaald. Welke "spin" jij er daarna aan geeft maakt verder niets uit. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Vreemdeling
|
De groei in overheidsfuncties, mogen eigenlijk niet bij deze jobs bijgeteld worden. Belasting betalen aan uw eigen werkgevers hoort niet binnen de categorie van 200.000 nieuwe jobs.
Sinds 1970 zijn er ongeveer 500.000 ambtenaren bijgekomen. Deze dragen dus niet bij aan het behoudt van de SZ, want dit is een zogehete "broekzak-vestzak" operatie. Enkel de loonkost uit de privé draagt hiertoe bij. DUS ... zijn er eigenlijk al die werklozen die er steeds bijkomen + 500.000 ambtenaren sinds 1970. Geen fraaie vooruitzichten !!! |
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zeg nu eerlijk. Wat is de prestatie van een creatie van 200000 nieuwe jopbs, als er ondertussen 400000 verloren gaan ? |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Daar is nog niemand aan kapot gegaan, maar politici zijn wel "angsthazen". 8) Enkel de loonkost uit de privé is belangrijk voor inkomsten te derven voor die SZ. De lonen van de ambtenaren, zouden eigenlijk netto kunnen zijn, aangezien deze loonkost eigenlijk teruggaat, vanwaar ze gekomen is. Ja, misschien naar een ander departement, maar dan zouden ze het evengoed rechtstreeks kunnen doorstorten en alle kosten ervan kunnen besparen. Niet dan? Wel dan? ... |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Minister
|
Citaat:
Als ze deze mensen voorlopig aan de gang konden krijgen zou dit een hele duit in het zakje brengen bij onze SZ,zodat ze dan misschien verder belastingen kunnen verlagen voor werkgevers? Het is niet altijd de politiek zijn schuld dat het qua werkloosheid fout aan het lopen is. Ik ben dan ook voorstander van een scherpe controle op werkweigeraars,profiteurs,staatsoplichters,....... .......................... Persoonlijk heb ik door de slechte economische situatie ook werk moeten aannemen dat niet op mijn studie's aansluit.Maar voor mij persoonlijk nog liever dit dan te leven op andermans kap!
|
|
|
|
#52 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Waarom is er van hun loon zoveel % afgehouden als in de prive? Waarvoor diende de 5 miljard Euro van Belgacom? Als u niet weet waarover u spreekt zwijg dan beter. |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Onderwijs is wel de grootste werkgever in de ambtenarij ! De ministeries maken slecht een fractie uit daarvan meteen 75.000 eenheden. Leger werd ook helemaal afgebouwd, net als de Post, NMBS, Belgacom (RTT) en zoveel anderen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 9 maart 2005 om 20:11. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om het kort te maken. Denk toch ook niet, dat als men morgen alle werklozen ambtenaar maakt, dat de problemen zullen opgelost zijn. Zelfs al betalen ze dan sociale bijdragen en belastingen. |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Banneling
|
Ik denk zo, wat gaat er gebeuren als die ambtenaren binnenkort massaal op pensioen zullen gaan, en dan vervangen worden door jonge ambtenaren ? Dan heb je een dubbele kost: gepensioneerden ( met een hoge druk op de sz wegens medicijnen, verhoogde ziektekosten etc ... ) + nieuwe ambtenaren. Terwijl er de afgelopen jaren amper jobs zijn bijgekomen in de private sector, meer dan 60 % zijn toe te schrijven aan staatsfuncties.
Een staatsfunctie creëert geen welvaart, het recycleert en consumeert de welvaart. Wat als de delokalisatie zich blijft doorzetten ( sommige knappe koppen spreken van een uitstroom van meer dan een half miljoen jobs in de industrie naar verre oorden ). Hoe ga je dan die ambtenaren, leraars, rechters, gepensioneerden etc ... betalen, met op de achtergrond een exploderende sociale zekerheid ? Ik heb wel geen diploma in een economie ding, maar mijn kleine teen ziet dat niet echt rooskleurig in. |
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Als men hier ook winsten kon maken met ministeries en andere staatsinstellingen zoals spoor post enz zou er ook geen probleem zijn. Maar dan zou men moeten gaan aanrekenen voor allerlei zaken en door het overheidsstelsel te laten overvloeien naar prive is dat ook wat er zal gebeuren ,voor elke handeling zal er moeten betaald worden. De vraag is dan maar of de prive de ambtenaren zal overnemen,of dat men ze ofwel op brugpensioen,ofwel op werkelozensteun zal plaatsen,om op de dan aangeboden plaatsen in de prive jongeren te zetten ? Resultaat:evenveel werkelozen,of zelfs meer daar de priveinstellingen met minder mensen zullen werken om meer winsten te maken. |
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
De overheid geeft een brutoloon aan haar ambtenaren, om hierop belasting te heffen. Simpelweg : Ik geef u 2000 Euro en geef me nu direct 500 terug. Zo, je hebt nu 1500 ontvangen en ik (overheid) 500. Als dit opbrengsten zijn voor de staat, ben ik een koe. Een voorbeeld uit de prive, waar iemand 2000 brutoloon heeft. Van de werkgever ontvangt hij bv. 1250 en de overige 750 blijft niet bij de werkgever, maar gaat naar de overheid. In dit geval heeft de overheid WEL inkomsten ontvangen uit arbeid, via de privésector. Ongachte de verhoudingen van de cijfers (is maar om te illustreren), zal de overheid slechts 750 Euro belastingen ontvangen. De 500 Euro van de ambtenaar kwam al uit eigen kas en ging terug. Dat lijkt me toch zo simpel? Natuurlijk is er niets mis mee, dat mensen voor de overheid werken, maar men moet het onderscheid maken tussen de inkomstenderving door de overheid. Op die 100.000-den jobs bij de overheid, verdient deze overheid uit loonkost 0,00000000000 Euro. Integendeel, de schijn ophouden om dit systeem te doen laten uitschijnen, kost iedereen juist wel geld. Durf te denken |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|