Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2003, 17:54   #41
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Renaud's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Le petit belge schreef:

Citaat:
Ik word nog liever Fransman dan Vlaming

[size=6]Inkaderen , jongens![/size]
Voortaan ga ik alle overdreven 'Vlaamslievendheid' van onze 'vrienden' belgicisten [size=6]inkaderen[/size].
Als u da plezier doet
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 17:58   #42
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Renaud's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Kijk als jullie zeggen ik word liever Fransman dan Nederlander --> OK...Maar waarom liever Fransman dan een inwoner van Vlaanderen/Brussel/ of Wallonië ....
Uit haat tegen alles wat Vlaams is. Zoals men al in de 19e eeuw terecht opmerkte, is de franskiljonse Vlaming de grootste vijand van het Vlaamse volk. In zijn mateloze drift om "Belg" (d.i. een kopie van een Waal) te zijn, verwerpt hij alles wat hem doet denken aan zijn eigen volkseigenheid. Daarom verraadt hij het eigen volk.
Ai, nu ben ik al een ketter, verrader, de brandstapel staat al klaar...
Jongens, alstublieft
Ja tuurlijk, ik haat het vlaamse volk; jeezes
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 18:01   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Dat boek, Scheuring in de Nederlanden van Arnoldus Smits is SU-BLIEM.
Inderdaad, u slaat de nagel op de kop. Arnold Smits is dan ook een man die zich al jaren toelegt op die materie: de aanloop tot de Belgische Omwenteling alsook de gebeurtenissen zelf en de heel nasleep.

Citaat:
Ik heb ooit de kans gehad om er een dag in te bladeren, maar heb het sindsdien niet meer teruggevonden.
Het steekt in de universiteitsbibliotheek van Kortrijk (tweede verdieping) en ook in de faculteit geschiedenis van Leuven (het moderne gebouw achter de hoofdbibliotheek). Tevens vindt men de eerste twee delen in de Kortrijkse stadsbibliotheek.

Citaat:
Als toekomstige historicus zou Bruno dat toch zeker moeten bestuderen, zeker als het gaat over de genese van zijn favoriete schurkenstaat, want er staan dingen in die effe de wenkbrauwen doen optrekken, en die je in belgicistische publicaties niet zult terug vinden.
Alles wat deze mensen niet zint, wordt blijkbaar geband.

Citaat:
Als iemand weet waar ik die boekdelen kan vinden, ik ben u dankbaar...
Zie boven. Maar ik raad u aan die gewoon aan te kopen: ze zijn het bedrag écht waard.

En voor onze Nederlandse broeders die dit forum aandoen: Arnold Smits is een Nederlander, maar hij woont al jaren in Vlaanderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 18:23   #44
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En voor onze Nederlandse broeders die dit forum aandoen: Arnold Smits is een Nederlander, maar hij woont al jaren in Vlaanderen.
Dat had je beter niet gezegd, nu is het een excuus om het niet te lezen wegens anti-Belgisch...

'k Zal eens kijken of 't in Utrecht te vinden is, maar ik vrees dat het in de geschiedenisfaculteitsbibliotheek staat en daar kom ik nooit. Weet jij waar dat precies is, Vliegende Hollander?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 18:26   #45
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Dat had je beter niet gezegd, nu is het een excuus om het niet te lezen wegens anti-Belgisch...

'k Zal eens kijken of 't in Utrecht te vinden is, maar ik vrees dat het in de geschiedenisfaculteitsbibliotheek staat en daar kom ik nooit. Weet jij waar dat precies is, Vliegende Hollander?

Ikzelf studeer Economie en geografie aan de Universiteit van Utrecht en weet wel dat er wat boeken staan omtrent de historisch relatie tussen België en Nederland in de bieb van de Rechtenfaculteit (bij 't Hoogt), maar deze gaan (uiteraard) over rechtelijke constructies ...

Groeten
Oud 12 mei 2003, 18:33   #46
Dimitri

Standaard

Citaat:
Ikzelf studeer Economie en geografie aan de Universiteit van Utrecht en weet wel dat er wat boeken staan omtrent de historisch relatie tussen België en Nederland in de bieb van de Rechtenfaculteit (bij 't Hoogt), maar deze gaan (uiteraard) over rechtelijke constructies ...
Ik vrees dat 'ie daar niet bij staat.
Ik wist trouwens niet dat economie en geografie een aparte opleiding was. Ik doe sociale geografie en bij ons is er een afstudeerrichting Economische Geografie, maar dat is dus niet hetzelfde? Ik ga overigens een andere richting kiezen, ben niet zo economisch aangelegd.
Oud 12 mei 2003, 18:42   #47
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Het steekt in de universiteitsbibliotheek van Kortrijk (tweede verdieping) en ook in de faculteit geschiedenis van Leuven (het moderne gebouw achter de hoofdbibliotheek). Tevens vindt men de eerste twee delen in de Kortrijkse stadsbibliotheek.
Klojo die ik ben, dat ik er nog nooit aan gedacht heb om het in de bieb van de UGent op te zoeken!!! Effe gezocht in de catalogus van de unief, en het blijkt in de Boekentoren te liggen. V.005228/83/1 e.a. Eens gaan opzoeken bij gelegenheid.

Citaat:
Zie boven. Maar ik raad u aan die gewoon aan te kopen: ze zijn het bedrag écht waard.
Dat zal dan wel op bestelling zijn, want ik heb ze nog nooit tegengekomen in de boekhandel.

Allez, merci he Jeanke!
Oud 12 mei 2003, 18:50   #48
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik vrees dat 'ie daar niet bij staat.
Ik wist trouwens niet dat economie en geografie een aparte opleiding was. Ik doe sociale geografie en bij ons is er een afstudeerrichting Economische Geografie, maar dat is dus niet hetzelfde? Ik ga overigens een andere richting kiezen, ben niet zo economisch aangelegd.

Die opleidingen zitten redelijk dicht tegen elkaar aan (ik heb vaak hoorcollege met die gasten), maar ik ben ook niet zo economisch aangelegd hoor...Ik zorg er gewoon voor dat ik niet te veel economievakken krij ...

Laters
Oud 12 mei 2003, 19:11   #49
Dimitri

Standaard

Citaat:
Die opleidingen zitten redelijk dicht tegen elkaar aan (ik heb vaak hoorcollege met die gasten), maar ik ben ook niet zo economisch aangelegd hoor...Ik zorg er gewoon voor dat ik niet te veel economievakken krijg
Ja, dan zou ik ook kiezen voor de faculteit economie...
Oud 13 mei 2003, 00:46   #50
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Die opleidingen zitten redelijk dicht tegen elkaar aan (ik heb vaak hoorcollege met die gasten), maar ik ben ook niet zo economisch aangelegd hoor...Ik zorg er gewoon voor dat ik niet te veel economievakken krijg
Ja, dan zou ik ook kiezen voor de faculteit economie...

Precies --> Gewoon doen joh...hartstikke gezelly bij ECU92, alleen is ons gebouw iets minder futuritsch als die van jullie ...

Groeten een Uni-genoot
Oud 13 mei 2003, 18:02   #51
Dimitri

Standaard

Citaat:
Precies --> Gewoon doen joh...hartstikke gezelly bij ECU92, alleen is ons gebouw iets minder futuritsch als die van jullie ...
Mwa, ik vind die oude pandjes in de binnenstad toch een stuk mooier dan dat blok beton uit de jaren zeventig waar wij inzitten. Of waren jullie nou verhuisd naar een nieuw gebouw?

Voor de Vlamingen: er zijn vrij weinig mensen die het weten, maar Utrecht is echt een aanrader om te bezoeken.
Oud 13 mei 2003, 18:07   #52
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mwa, ik vind die oude pandjes in de binnenstad toch een stuk mooier dan dat blok beton uit de jaren zeventig waar wij inzitten. Of waren jullie nou verhuisd naar een nieuw gebouw?

Voor de Vlamingen: er zijn vrij weinig mensen die het weten, maar Utrecht is echt een aanrader om te bezoeken.

Inderdaad --> Utreg Leef !!!

Maar we zijn inderdaad verhuisd naar Vredenburg (leuk uitzicht op de dealers)...Daarvoor zaten we op de Drift...

Groeten
Oud 14 mei 2003, 12:56   #53
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Lees eens 95% van de serieuze historische literatuur die op eerbiedwaardige universiteiten als de KUL onderwezen wordt.
Als historicus zou u toch moeten weten dat er een serieuze kloof gaapt tussen het onderwijs (zelfs aan de unief) en het recent, dan wel lopend onderzoek...
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 15:21   #54
Activist
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Wat als Vlaanderen nu eens effectief onafhankelijk zou worden...
Wat doen jullie dan aangezien jullie in een land leven wat jullie echt niet willen? Verhuizen naar Wallonië? Uw kas opvreten? Aanpassen?
Het zou mij verwonderen dat Vlaanderen zomaar Brussel zal krijgen, dus als het kan: Bruxellois
Of Fransman, naar het schijnt liggen een deel van mijn roots daar, dus...maar het zou mij verwonderen, want kan dat zomaar?
Het zal verplicht Vlaming, Waal of Brusselaar worden zeker?
Misschien verhuis ik wel, weg van diene zever!!!
Tja ....en ge kent zoiets niet als 'manu militari'.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be