![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1. Als deze cijfers niet worden weerlegd, is het dan niet het moment om aan de Walen, en de PS in 't bijzonder een te gaan vragen wat ze de voorbije decennia met het geld, verkregen uit de Europese fondsen hebben aangevangen. Nog belangrijker : 2. Als deze cijfers niet worden weerlegd, is het dan niet het moment om aan de Walen, en de PS in 't bijzonder een te gaan vragen wat ze de voorbije decennia met het geld, verkregen via de solidariteitskanalen met Vlaanderen hebben uitgespookt ? Vervolgens : Vermits alle goeie dingens uit drie bestaan en vermits er juist vandaag, 9 maart, een bericht van de OESO is gekomen, dat stipuleert dat de vergrijzing "het vaderlands" grootste probleem is, ga ik er als derde punt aan toevoegen : 3. Het is nog niet voor vandaag, noch voor morgen, noch voor ... dat "la Wallonie" zal (mee)betalen voor de pensioenen van de "belgiquers" ... Nog een kleine slotbemerking. Tot op heden beperkt, de Waalse reacie op die cijfers zich tot : "Hij zou beter zwjgen, want hij kent niets van onze problemen, den "brusseleir" ! Ja ... Met dank voor jullie aandacht ... en met slechte unitaire porte-monnaie vooruitzichten !
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() vreselijk é
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Ik dacht dat er ieder jaar zo'n 50.000 Vlamingen permanent uit dit land wegtrokken, alleszins beter dan te pletter belast te worden en later geen pensioen te hebben, ongeacht je aard van functie in je beroepsleven.
Nieuw-Zeeland is naar 't schijnt schoon... Bovendien heb je in Vlaanderen grote kans dat je kinderen kanker krijgen ( meest vervuilde regio van Europa )... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen commentaar van Dorian en co?
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() IK wil wel commentaar geven...
De Walen zijn verworden tot een soort ver-edelde apen. Een raar soort insecten die degenereren. Laatst gewijzigd door Don Quichote : 9 maart 2005 om 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n taal mag je enkel gebruiken als het over VB-ers gaat...
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ach, waar maken jullie je toch druk om? Vlaanderen moet gewoon méér afdokken! En dat zonder vragen te stellen. Het is onze verdomde plicht. Leve België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent een uitroepteken vergeten achter 'Leve België'...
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal je even verder opmonteren dan...
De MR van Reynders en Destexhe wil Di Rupo blijkbaar iets betaald zetten en... de Waalse waarheid (leugen?) komt boven. En is de MR niet de Waalse partner van de PVV van Verhofstadt? Al gehoord dat op de bussen alleen al, die morgen naar Overijse rijden, 750 mensen zullen zitten?
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Knuppel vroeg :
Citaat:
Niets kwetst meer dan de waarheid !
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zag net dat Dorian al bij 'Politiek Binnenland' reageerde.
Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() Komaan Dorian, hier is je kans een flamingant te overtuigen van z'n zogezegd ongelijk; toon me nu eens aan wat Wallonië zoal gerealiseerd heeft qua positieve zaken de laatste jaren. Een greep uit de vele realisaties is goed.
Arena haar plannen ivm het onderwijs vind ik bvb. positief. Maar het zijn natuurlijk plannen; dus geef me eens zaken die reeds gerealiseerd zijn. En geen scheepsliften aub ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
2 Bussen per dag= 100 mensen = 100 consumpties in de cafeteria = 200 euro omzet van drank Nemen we nu ongeveer 200 bezoekdagen per jaar: dat maakt een omzet van 40 000 euro per jaar. Gesteld dat ze daar een winst van 10% op halen is dat al gauw 4000 euro per jaar. Hoe lang moeten we daar dan op bezoek gaan om de investering van de lift terug te betalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ze gaan daar nog veel bokes met choco mogen verkopen. Als ik mij niet vergis, halen ze er zelfs de onderhoudskosten niet uit, laat staan dat het project zichzelf zou terugbetalen of winst opleveren.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 10 maart 2005 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk bv. dat de luchthavens van Luik en Charleroi in de laatste jaren een stevige ontwikkeling hebben gekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |