![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burger
|
![]() Citaat:
20 minuten op wikipedia of met een goed encyclopedie zouden u al meer inzicht geven. Haat uit onwetendheid is niet te verantwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Met haat ook niet. Ik heb zelfs het beste voor met de islamieten, bij het afzweren van hun bijgeloof kunnen ze alleen maar wél varen, en wij ook natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het feit dat ge al blindelings gelooft wat anderen zeggen zegt genoeg.
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus Circe's letterlijke citaten uit de Koran zijn onjuist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De sharia word vaak 'de' moslimwet genoemd: haar voornaamste bron is de koran. Er zijn echter nog andere bronnen van de sharia: de hadith en de sunna, de ijima, qiyas en de ijitihad. De sharia valt ruwweg in twee te delen: regels over religie en regels over wetgeving en politiek. In de meeste moslimlanden gelden seculiere wetten voor niet-religieuze zaken buiten huwelijk, erfenis en familierecht. Er zijn in de soennitische islam vier scholen of madhab die verschillende interpretaties hebben en op veel vlakken dooreen gebruikt worden. De shi'iten hebben een sharia die gebaseerd is op de koran en een ander hadith dan de sunnieten,maar het belangrijkste verschil zit hem in de imams, die een erg hierarchische macht zijn en erg belangrijk voor de shi'itische wet. Ik ben er zeker van dat de moslims op dit forum nog wat kunnen verbeteren of toevoegen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
In Islamitische landen als Marokko zie je bv dat de oorspronkelijke Sharia maar gedeeltelijk toegepast wordt, omdat veel zaken niet meer van toepassing zijn voor deze tijd. Marokko is ook bezig om haar wetten aan te passen aan die van de Europese, omdat het volk dat ook wil. Vroeger had men een idiote wet waarbij vrouwen bij echtscheiding (ook al was het niet hun fout) geen recht hebben op een financiële bijdrage. Nu heb ik al recent gezien dat een vrouw 2000 Euro (In Marokko staat dat gelijk aan 5000 Euro) als eerste bedrag kreeg toegewezen en daarna een maandelijkse bijdrage. Verder kan een man geen twee vrouwen trouwen, en als hij dat wel doet kan de eerste vrouw probleemloos scheiden (wat vroeger niet kon) en zal de man opdraaien voor de financiële kosten als onderhoud etc. Dit zijn maar enkele voorbeelden. In vele moslimlanden kent het volk natuurlijk de Europese wetten niet, maar als men die zouden kennen dan zouden ze geen verschil zien met naar wat ze streven.
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
In de koran staat dat men oorlog mag voeren ALS men aangevallen wordt, maar als de vijand vrede wil sluiten dan moet men de uitgestoken hand aanvaarden. Verder staat daar ook in dat de profeet op bezoek ging bij zijn stervende Joodse buur en dit als vriend. Ik heb persoonlijk maar een klein gedeelte gelezen uit de Koran (vertaald in het Nederlands), en de rest heb ik van mijn ouders. Ook heb ik lessen gehad in het Arabisch (wel lang geleden) en daar ben ik ook nooit extreme zaken tegengekomen. Men zei net hetzelfde als wat in de Belgische wetgeving staat (niet stelen, niet...) en als iemand een regel overtrad dan kreeg hij of zij met de meetlat op de handpalmen. Ik verdedig de Koran omdat ik bij de gekende moslims zoals mijn ouders geen greintje vijandigheid opmerk tegenover de autochtone bevolking. Er is wel kwaadheid tegenover Israel (niet die van België), maar als de oorlog daar stopt zal die kwaadheid ook verdwijnen. Ik zie geen verschil tussen rassen, en heb zowel autochtone als allochtone vrienden, dus de Islam is voor mij een goede godsdienst net als het Christendom dat is voor haar volgelingen. De kleine groep extremisten (van beide kanten) zullen dat ook niet kunnen veranderen.
![]() |
![]() |
#59 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/ Citaat:
Citaat:
http://www.sacred-texts.com/isl/htq/ Citaat:
http://members.ams.chello.nl/m.elfers/koran000.html (in mijn opinie hoofdzakelijk een "zachtaardige" vertaling van de officiële teksten! tot zelfs in het belachelijke toe, maar kom: het zijn muzelmannen die ze gemaakt hebben).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
![]() Citaat:
OFWEL: Wikipedia een extreem rechtste racistische propaganda-site is? OFWEL: Dat moslims echt wel verplicht zijn de koran te volgen (wat impliciet ook betekent, het naleven van sommige scherpe kantjes die idd onverdraagzaam & extreem zijn, zeker tegenover niet-moslims & homo's)? Ik herneem even: Citaat:
![]() |