Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2005, 23:05   #41
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Karper
Uhm als je bedoeld of ik geloof of moslims een ethnische zuivering zouden kunnen uitvoeren? zie Krajina..
.
Daar zijn ze volop mee bezig door heelder wijken van onze steden onmogelijk te maken voor onze mensen.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 00:25   #42
Zwarte Karper
Burger

Zwarte Karper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Daar zijn ze volop mee bezig door heelder wijken van onze steden onmogelijk te maken voor onze mensen.
Mischien moet je toch eens wat meer opzoeken over etnische zuiveringen..
Zwarte Karper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 00:28   #43
Zwarte Karper
Burger

Standaard

Citaat:
Een Gematigde Moslim is een contradictio in terminis . een Moslim dient de wetten van de Koran uit te voeren en die zijn autoritair, doctrinair, extreem en onverdraagzaam.
Dat is aantoonbaar onwaar he michroscoop. Dat soort 'kennis' over de islam krijgt ge alleen uit racistische propaganda.
20 minuten op wikipedia of met een goed encyclopedie zouden u al meer inzicht geven. Haat uit onwetendheid is niet te verantwoorden.
Oud 10 maart 2005, 00:30   #44
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Moeilijk hë, Nederlands.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 10:15   #45
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat soort 'kennis' over de islam krijgt ge alleen uit racistische propaganda.

Haat uit onwetendheid is niet te verantwoorden.
Circe hier zal u met plezier wat citaten uit de Koran verschaffen waaruit blijkt wat een schadelijke doctrine dat wel is. En, nogmaals, met racisme heeft dat niets te maken.

Met haat ook niet. Ik heb zelfs het beste voor met de islamieten, bij het afzweren van hun bijgeloof kunnen ze alleen maar wél varen, en wij ook natuurlijk.
Oud 10 maart 2005, 10:15   #46
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Moeilijk hë, Nederlands.
Voor een Nederlander wel, ja.
Oud 10 maart 2005, 10:49   #47
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is aantoonbaar onwaar he michroscoop. Dat soort 'kennis' over de islam krijgt ge alleen uit racistische propaganda.
20 minuten op wikipedia of met een goed encyclopedie zouden u al meer inzicht geven. Haat uit onwetendheid is niet te verantwoorden.
Zou je eens de vrucht van uw 20 minuten research op wikipedia met de rest van dit forum willen delen, Zwarte Karper? Kwestie de onwaarheid voor eens en altijd uit dit forum weg te halen. Stel u voor dat sommige moslims echt geloven dat ze de taak hebben om de Islamitische geboden te volgen
Oud 10 maart 2005, 11:08   #48
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe hier zal u met plezier wat citaten uit de Koran verschaffen waaruit blijkt wat een schadelijke doctrine dat wel is.
..waardeloze bron
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 11:08   #49
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Het feit dat ge al blindelings gelooft wat anderen zeggen zegt genoeg.
Oud 10 maart 2005, 11:16   #50
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Het feit dat ge al blindelings gelooft wat anderen zeggen zegt genoeg.
Tiens, ik dacht dat zoiets eerder een verplichting was voor de Islamieten 8) .
Dus Circe's letterlijke citaten uit de Koran zijn onjuist?
Oud 10 maart 2005, 11:21   #51
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
..waardeloze bron
Dan is er hier een andere: "House of Islam". Zo te vinden bij Google.
Oud 10 maart 2005, 12:17   #52
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Tiens, ik dacht dat zoiets eerder een verplichting was voor de Islamieten 8) .
Dus Circe's letterlijke citaten uit de Koran zijn onjuist?
Ik geloof blindelings in God, niet in wat mensen beweren dat God zegt.
Oud 10 maart 2005, 12:19   #53
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dan is er hier een andere: "House of Islam". Zo te vinden bij Google.
Ik kan u een hele lijst geven van sites die zich voordoen als een moslimsite, maar waar ze leugens verspreiden over de koran (dus koranteksten echt veranderen!).
Oud 10 maart 2005, 13:25   #54
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Qur'an is geschreven door God
Oud 10 maart 2005, 14:39   #55
Zwarte Karper
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Zou je eens de vrucht van uw 20 minuten research op wikipedia met de rest van dit forum willen delen, Zwarte Karper? Kwestie de onwaarheid voor eens en altijd uit dit forum weg te halen. Stel u voor dat sommige moslims echt geloven dat ze de taak hebben om de Islamitische geboden te volgen
De nederlandse wikipedia is niet erg uitgebreid op dit moment, en de engelse is overladen, maar ik kon wel het volgende vinden:

De sharia word vaak 'de' moslimwet genoemd: haar voornaamste bron is de koran. Er zijn echter nog andere bronnen van de sharia: de hadith en de sunna, de ijima, qiyas en de ijitihad.
De sharia valt ruwweg in twee te delen: regels over religie en regels over wetgeving en politiek.
In de meeste moslimlanden gelden seculiere wetten voor niet-religieuze zaken buiten huwelijk, erfenis en familierecht.
Er zijn in de soennitische islam vier scholen of madhab die verschillende interpretaties hebben en op veel vlakken dooreen gebruikt worden.
De shi'iten hebben een sharia die gebaseerd is op de koran en een ander hadith dan de sunnieten,maar het belangrijkste verschil zit hem in de imams, die een erg hierarchische macht zijn en erg belangrijk voor de shi'itische wet.

Ik ben er zeker van dat de moslims op dit forum nog wat kunnen verbeteren of toevoegen...
Oud 10 maart 2005, 21:34   #56
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...De sharia word vaak 'de' moslimwet genoemd: haar voornaamste bron is de koran...
De Sharia is gewoon wetteksten bedoelt om chaos te vermijden. Als men Sharia zegt dan denken de mensen vaak aan het afhakken van handen van criminelen. Dit is niet vreemd daar de Sharia ontstond in een tijd waar oorlogen dagelijkse gewoontes zijn. Om criminele bendes die onschuldige burgers overvielen en vermoorden af te schrikken, heeft men beslist om zware straffen te geven. Die tijd is niet vergelijkbaar met waar we nu in leven, maar dat zie je ook aan het vroegere Westen waar men bv de 100-jarige oorlog had tussen Engeland en Frankrijk, kruistochten, kasteelheren die boeren als slaven behandelden,...(Ik vraag me af hoeveel handen er daar afgehakt werden als straf...)
In Islamitische landen als Marokko zie je bv dat de oorspronkelijke Sharia maar gedeeltelijk toegepast wordt, omdat veel zaken niet meer van toepassing zijn voor deze tijd. Marokko is ook bezig om haar wetten aan te passen aan die van de Europese, omdat het volk dat ook wil. Vroeger had men een idiote wet waarbij vrouwen bij echtscheiding (ook al was het niet hun fout) geen recht hebben op een financiële bijdrage. Nu heb ik al recent gezien dat een vrouw 2000 Euro (In Marokko staat dat gelijk aan 5000 Euro) als eerste bedrag kreeg toegewezen en daarna een maandelijkse bijdrage. Verder kan een man geen twee vrouwen trouwen, en als hij dat wel doet kan de eerste vrouw probleemloos scheiden (wat vroeger niet kon) en zal de man opdraaien voor de financiële kosten als onderhoud etc. Dit zijn maar enkele voorbeelden.

In vele moslimlanden kent het volk natuurlijk de Europese wetten niet, maar als men die zouden kennen dan zouden ze geen verschil zien met naar wat ze streven.
Oud 10 maart 2005, 21:50   #57
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
De Sharia is gewoon wetteksten bedoelt om chaos te vermijden. Als men Sharia zegt dan denken de mensen vaak aan het afhakken van handen van criminelen. Dit is niet vreemd daar de Sharia ontstond in een tijd waar oorlogen dagelijkse gewoontes zijn. Om criminele bendes die onschuldige burgers overvielen en vermoorden af te schrikken, heeft men beslist om zware straffen te geven. Die tijd is niet vergelijkbaar met waar we nu in leven, maar dat zie je ook aan het vroegere Westen waar men bv de 100-jarige oorlog had tussen Engeland en Frankrijk, kruistochten, kasteelheren die boeren als slaven behandelden,...(Ik vraag me af hoeveel handen er daar afgehakt werden als straf...)
In Islamitische landen als Marokko zie je bv dat de oorspronkelijke Sharia maar gedeeltelijk toegepast wordt, omdat veel zaken niet meer van toepassing zijn voor deze tijd. Marokko is ook bezig om haar wetten aan te passen aan die van de Europese, omdat het volk dat ook wil. Vroeger had men een idiote wet waarbij vrouwen bij echtscheiding (ook al was het niet hun fout) geen recht hebben op een financiële bijdrage. Nu heb ik al recent gezien dat een vrouw 2000 Euro (In Marokko staat dat gelijk aan 5000 Euro) als eerste bedrag kreeg toegewezen en daarna een maandelijkse bijdrage. Verder kan een man geen twee vrouwen trouwen, en als hij dat wel doet kan de eerste vrouw probleemloos scheiden (wat vroeger niet kon) en zal de man opdraaien voor de financiële kosten als onderhoud etc. Dit zijn maar enkele voorbeelden.

In vele moslimlanden kent het volk natuurlijk de Europese wetten niet, maar als men die zouden kennen dan zouden ze geen verschil zien met naar wat ze streven.
Hoe komt het dan dat Jezus geen geweld predikte maar liefde en dat bij Mohammed in de Koran van elke bladzijde het bloed van de letters druipt?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 22:14   #58
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Hoe komt het dan dat Jezus geen geweld predikte maar liefde en dat bij Mohammed in de Koran van elke bladzijde het bloed van de letters druipt?
In de Koran staan inderdaad verzen met als onderwerp oorlog, maar het was toen ook elke dag oorlog. In de Bijbel heb je dat ook.
In de koran staat dat men oorlog mag voeren ALS men aangevallen wordt, maar als de vijand vrede wil sluiten dan moet men de uitgestoken hand aanvaarden. Verder staat daar ook in dat de profeet op bezoek ging bij zijn stervende Joodse buur en dit als vriend.
Ik heb persoonlijk maar een klein gedeelte gelezen uit de Koran (vertaald in het Nederlands), en de rest heb ik van mijn ouders. Ook heb ik lessen gehad in het Arabisch (wel lang geleden) en daar ben ik ook nooit extreme zaken tegengekomen. Men zei net hetzelfde als wat in de Belgische wetgeving staat (niet stelen, niet...) en als iemand een regel overtrad dan kreeg hij of zij met de meetlat op de handpalmen.

Ik verdedig de Koran omdat ik bij de gekende moslims zoals mijn ouders geen greintje vijandigheid opmerk tegenover de autochtone bevolking. Er is wel kwaadheid tegenover Israel (niet die van België), maar als de oorlog daar stopt zal die kwaadheid ook verdwijnen.

Ik zie geen verschil tussen rassen, en heb zowel autochtone als allochtone vrienden, dus de Islam is voor mij een goede godsdienst net als het Christendom dat is voor haar volgelingen. De kleine groep extremisten (van beide kanten) zullen dat ook niet kunnen veranderen.
Oud 10 maart 2005, 23:05   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de bronnen die ik gebruik zijn de volgende:

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/
Citaat:
In Islam, the Arabic word sunnah has come to denote the way Prophet Muhammad (saas), the Messenger of Allah, lived his life. The Sunnah is the second source of Islamic jurisprudence, the first being the Qur'an. Both sources are indispensable; one cannot practice Islam without consulting both of them. The Arabic word hadith (pl. ahadith) is very similar to Sunnah, but not identical. A hadith is a narration about the life of the Prophet (saas) or what he approved - as opposed to his life itself, which is the Sunnah as already mentioned.
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/
Citaat:

The Qur'an ("Qor-Ann") is a Message from Allah to humanity. It was transmitted to us in a chain starting from the Almighty Himself (swt) to the angel Gabriel to the Prophet Muhammad (saas). This message was given to the Prophet (saas) in pieces over a period spanning approximately 23 years (610 CE to 622 CE). The Prophet (saas) was 40 years old when the Qur'an began to be revealed to him, and he was 63 when the revelation was completed. The language of the original message was Arabic, but it has been translated into many other languages.

The Qur'an is one leg of two which form the basis of Islam. The second leg is the Sunnah of the Prophet (saas). What makes the Qur'an different from the Sunnah is primarily its form. Unlike the Sunnah, the Qur'an is quite literally the Word of Allah, whereas the Sunnah was inspired by Allah but the wording and actions are the Prophet's. The Qur'an has not been expressed using any human's words. Its wording is letter for letter fixed by no one but Allah.

http://www.sacred-texts.com/isl/htq/

Citaat:
The Qur'an (also known as the Koran) is the primary sacred text of Islam. Devout Muslims believe that only an Arabic version of this text is the actual Qur'an, so please be aware of this. This page links four versions of the Qur'an: the text in Unicode, the text in Arabic using embedded gifs with the Yusuf Ali translation, the 1880 Palmer English version, and the more recent Pickthall English version. The books of the Qur'an (or Surahs, in Arabic) are given standardized names in this hypertext, consisting of the name of the surah in Arabic and an English translation (where feasible) of the name of the Surah. The Palmer text is primarily provided because it is part of the Sacred Books of the East series; sacred-texts is building a complete online version of this series. The other advantage of the Palmer text is that it is very definitely in the public domain. The Pickthall text is more literary and certainly more readable, and is probably a better version for citation purposes. However the copyright status of Pickthall's text is unknown. The Yusuf Ali text is probably the best for modern readers
Indien ik nederlandse vertalingen geef IN AANVULLING op één van bovenstaande officiële Engelse vertalingen, dan haal ik die gewoonlijk van:

http://members.ams.chello.nl/m.elfers/koran000.html

(in mijn opinie hoofdzakelijk een "zachtaardige" vertaling van de officiële teksten! tot zelfs in het belachelijke toe, maar kom: het zijn muzelmannen die ze gemaakt hebben).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 23:38   #60
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nederlandse wikipedia is niet erg uitgebreid op dit moment, en de engelse is overladen, maar ik kon wel het volgende vinden:

De sharia word vaak 'de' moslimwet genoemd: haar voornaamste bron is de koran. Er zijn echter nog andere bronnen van de sharia: de hadith en de sunna, de ijima, qiyas en de ijitihad.
De sharia valt ruwweg in twee te delen: regels over religie en regels over wetgeving en politiek.
In de meeste moslimlanden gelden seculiere wetten voor niet-religieuze zaken buiten huwelijk, erfenis en familierecht.
Er zijn in de soennitische islam vier scholen of madhab die verschillende interpretaties hebben en op veel vlakken dooreen gebruikt worden.
De shi'iten hebben een sharia die gebaseerd is op de koran en een ander hadith dan de sunnieten,maar het belangrijkste verschil zit hem in de imams, die een erg hierarchische macht zijn en erg belangrijk voor de shi'itische wet.

Ik ben er zeker van dat de moslims op dit forum nog wat kunnen verbeteren of toevoegen...
Dat klopt allemaal, maar met het vetgedrukte bewijs je net Microschoop z'n punt, dat u echter afdeed als "aantoonbaar onwaar" en gebaseerd op racistische propaganda.... Moet ik hieruit besluiten dat:

OFWEL:
Wikipedia een extreem rechtste racistische propaganda-site is?

OFWEL:
Dat moslims echt wel verplicht zijn de koran te volgen (wat impliciet ook betekent, het naleven van sommige scherpe kantjes die idd onverdraagzaam & extreem zijn, zeker tegenover niet-moslims & homo's)?

Ik herneem even:

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [b]Michroscoop
[/b]
Een Gematigde Moslim is een contradictio in terminis . een Moslim dient de wetten van de Koran uit te voeren en die zijn autoritair, doctrinair, extreem en onverdraagzaam.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be