![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Oeps, Dimitri bedoel ik!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het Groothertogdom Luxemburg had volgens mijn encyclopedie in 2001 zelfs 442.000 inwoners.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als ik het hier allemaal mag geloven zal ik binnenkort naar het kiesbureau mogen gaan om de eerste Vlaamse president te kiezen.
"Politics.be Forum -> Communautaire discusies" We'll miss you ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens het CIA factbook wonen er nog altijd 448.569 (July 2002 est.) mensen in Luxemburg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Misschien weten de flaminganten het nog niet, maar als Vlaanderen onafhankelijk zou worden (wat zeer waarschijnlijk nooit zal gebeuren omdat de grote meerderheid van de Belgen ertegen is), dan zullen Brussel en Wallonië aansluiting zoeken bij Frankrijk. Of dacht je dat de Brusselaars voor het gehate Vlaemsche gewest gaan kiezen?
Vlaanderen onafhankelijk = Brussel verliezen (pour toujours). Dat zou nogal eens een pyrrhusoverwinning zijn voor de Vlaamse beweging ! ![]() Vergeet niet dat er naast het RWF (waar jullie zo graag naar verwijzen) ook een RWB opkomt (Rassemblement Bruxelles-France). |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Brussel bij Frankrijk....en wat dan nog? Daar krijg je Vlaanderen niet mee terug en ik denk dat dit zo snel mislukt dat Brussel of terugkeert bij Vlaanderen of alleen verder gaat (en dit laatste zou betekenen dat Brussel steeds meet vervlaamts aangezien er geen regering meer is die hun steeds erop wijst dat men ook de Franse belangen moet dienen)...
Win-Win krijgt ineens een hele nieuwe betekenis voor ons ![]()
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben zeer benieuwd hoeveel % het RWB (??? En waar is de F van France dan?) gaat halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat vind ik ook. Hans volgens mij ben je wel een echte Belgist, maar hoeft Vlaanderen er van jou niet bij ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar pas op Knuppel, voor je het weet noemen ze je Knüpfl. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig kunnen ze er geen KnupSSCHel van maken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En JIJ komt dan nog vertellen dat er zoiets bestaat als Belgische eenheid??? Ook mooi doorprikt dus...door uzelf! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook staan belgicisten vijandig ten opzichte van Nederlanders. Nederlanders staan immers dichter bij Vlamingen dan de Walen, wat de Heilige BelgiSSche eenheid wel eens zou kunnen verstoren! Oppassen dus! Sabena mocht destijds niet samenwerken met KLM, wegens té Nederlandstalig. Stel u eens voor dat het management van Sabena te Nederlandstalig zou worden! Schande! Honte! Het resultaat: Sabena failliet! En er is nu een nieuwe maatschappij "SN Brussels Airlines"; hun naam verwijst in NIETS nog naar Belgie. Blijkbaar houden ook zij er al rekening mee dat Belgie weldra zal ophouden te bestaan. Laat staan dat het etiket "Belgisch" een positief imago zou hebben in de luchtvaart! ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() Hey Zeno,
Hoe sta jij eigenlijk (en menig ander Vlaming) tegenover Nederland? Groeten
![]() |
#57 |
|
![]() Typisch dat veel Vlamingen nog weten dat er destijds een samenwerking tussen KLM en Sabena in zat. Ik kan me dat eigenlijk helemaal niet meer herinneren. Wel dat de Generale Bank niet door ABN-Amro wilde worden overgenomen, maar door het (half) Belgische Fortis.
Maar van volkeren die niet trots mogen zijn op hun cultuur zijn er wel meer, alleen de meesten zijn dan een minderheid in de staat waarin ze wonen. Het enige andere grote volk dat niet trots mag en ook niet wil zijn op de eigen cultuur (volgens de Eurobarometer) is het Duitse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Sh%t..dus eigenlijk zitten bijna alle Germaanse volken met een minderwaardigheidscomplex...Laten we maar eens experimenteren met prozac voor alle Germanen ![]() Nogmaals: Is de haat van Belgen zo groot t.o.v. de Nederlanders en zo ja waarom?
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |