Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2005, 21:17   #41
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

ja waarom niet als echte zelfmoord terorist op het podium gaan staan, dat zal pas schokken
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 21:21   #42
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Allez, moet alles nu zo bescheiden zijn?
Als die daar anderen ni pijn mee doet of doodt, wat is daar dan mis mee?
Er zijn wel mensen die zichzelf uit protest in de fik steken.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 21:49   #43
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Hoe meer mensen erdoor geschokt zijn, hoe beter. Dan weet ge dat het gewerkt heeft.
Idd! Er MOET juist iets van bijblijven, anders heeft de voorstelling niet veel nut gehad.
Neem nu 'Hamlet' (theater); op het einde plakken ze zichzelf vast aan een platvorm (naakt) en krijgen een soort nepbloed over hun gegoten. Dan worden ze gedraaid zodat ze naar het publiek gericht zijn. (Je ziet ook wat geprojecteerde 'geesten' die rondkruipen tussen de echte mensen die er hangen)
Choquerend misschien, voor sommigen. Maar het effect was prachtig. (respect!) Wat willen de blokkertjes dan? Als ze liever K3 en de drie biggetjes zien, dat ze daar dan heen gaan? Ze moeten hun mening over kunst toch niet gaan opdringen, iedereen gaat zien wat hij wil zien, als ze liever thuis FC de kampioenen zien is dat even goed hé.

(hier een (zelfgenomen) foto voor ev. geïnteresseerden)
http://groups.msn.com/waarombestaata...hoto&PhotoID=1

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 11 maart 2005 om 21:58.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 22:59   #44
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Ja Morduk,die topic had ik geplaatst.Het probleem is dat onze maatschappij voor een groot deel bestaat uit profiteurs en landverraders.
Wat is dat toch met jullie obsessie aangaande "profiteurs" en "volksverraders"?
Citaat:
Hoe zou jij deze mensen op andere gedachten brengen dan te leven op de kap van de werkende Vlaming?
Eeeuuh... het verplicht bijwonen van theatervoorstellingen, uiteraard georganiseerd door het Blok (kwestie van de mentale ingesteldheid van "De Vlaming" te bewieroken)?
Citaat:
En dit kan alleen door de mensen een bepaald aantal verplichtingen op te leggen.
2 voorstellingen per week?
Oud 11 maart 2005, 23:04   #45
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En als mij word opgelegd dat ik dit moet laten in het voordeel van Vlaanderen zal ik dit ook doen.Geen problemen mee.
M.a.w. als Uw Grote Leider (waarvan U reeds zelf hebt gezegd dat U hiervan een voorstander bent), U zegt dat U vanaf nu niet meer mag deelnemen aan het forum Politics.be, gezien er hogere belangen meespelen, zult U dit zomaar slikken? Ongelooflijk!
Oud 11 maart 2005, 23:06   #46
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mitgard,met mij mogen ze spotten,maar niet met mijn "bloedlijn"
Een bloedlijn, wat is dat?
Oud 12 maart 2005, 04:49   #47
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Elitair

Oh nee, niet weer dat antediluviaanse gezeik over elitaire kunst.

Vlaams Belanger laat volkseigen scheet en hop, op de voorpagina’s. En hop, opiniestukken. En hop, bezoekersaantallen.

Optellen, aftrekken, delen, lijsten, tabellen, hoeveel volk komt waar en wanneer. En vernieuwing hier en volksmond daar. En natuurlijk het geld uit onze zak. En bla bla bla. Weer een dee-batje. Weer dat onnoemelijke gezemel. Door lieden die beter weten, maar gegijzeld zijn door de Sisyfusarbeid van de nuance.

Kunst IS elitair. Punt. Ook FC De Kampioenen is dat op zijn manier: alleen voor de domsten. Iemand Philip Dewinter gezien, hoe hij in Terzake naar Visionair België liep te kijken voor de gewillige, onderdanige, op zijn knieën kruipende camera? Hij wist niet eens naar welke tentoonstelling hij ging. En dan het pertinente onvermogen, de manifeste onkunde, de puberale trots op de eigen onbenullige inzichten. Niets zo elitair als de pauwenstaart over de eigen onwetendheid.

Een wereld zonder elitaire kunst. Schaf maar af.

De grauwheid, de modder, het eigen nat eerst. En de kouwe kak. “De Antwerpenaren zijn bang voor Het Toneelhuis. Ze vrezen dat ze zich in de zaal zullen doodergeren.” Prima zo.

Hoe dodelijker de ergernis, hoe beter. En kust na mor allemôal maan kloêten.

Een wereld zonder elitaire kunst. Niets dan het drijfzand van de dagelijksheid. De beerput van ons gebeuzel. De detailhandel van onze nesterij. Het eigen geboetseer met de achtertuinklei eerst.

Dat hier en daar nog een kunstenaar die niet verkocht is aan de woekerhandel, dat ergens nog een stuk of wat elitairen, volkomen parasitair, een onbegrijpelijk hemels geluid maken, een heelal van zinnen scheppen dat mijn verstand van aardslak te boven gaat, dat ergens nog iemand broedt op het sublieme, aanwezig in het uitdijende wereldrijk van de domheid – en dat ik daarvoor mág betalen. Belasting op mijn en uw middelmaat. Onvermogenstaks.

De hemel zij geprezen.

Bernard Dewulf
Geef in het vervolg een reactie als u nuchter bent oke?Dan kunnen we het allemaal volgen

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 04:59   #48
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Wat is dat toch met jullie obsessie aangaande "profiteurs" en "volksverraders"?
No Pasaran,het zijn die "profiteurs" en "volksverraders" die ons landdeel helemaal de verdoemenis in helpen.
En als u dat een obesessie noemt dat is u zaak,maar het gaat hier wel over de toekomst van ons kinderen oke?

Misschien hebt u geen kinderen,zo ja,maakt u zich dan geen zorgen in wat voor maatschappij deze worden groot gebracht?

Mijn ouders,grootouders,overgrootouders hebben zich uit de naad gewerkt voor een toekomst voor ons.En dan doe ik net hetzelfde voor mijn nageslacht.En als hier een "groot leider" bij kan helpen,dan graag!Maar ik ga niet als een geslagen hond zitten toekijken hoe ze mijn hok komen leegplunderen!Over mijn lijk!

Novalis
Oud 12 maart 2005, 05:06   #49
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Eeeuuh... het verplicht bijwonen van theatervoorstellingen, uiteraard georganiseerd door het Blok (kwestie van de mentale ingesteldheid van "De Vlaming" te bewieroken)?
Natuurlijk,kwestie van "ons volk" klaar te stomen voor de grote overname hé,maar dan liever niet met theatervoorstellingen maar met filosofische sessie's,we houden van een beetje diepgang

Novalis
Oud 12 maart 2005, 09:02   #50
Bhairav

Standaard

Diepgang? De meeste mensen zijn daar te dom voor, maar ja ik weet niet wat dat gespuis allemaal wel niet diepgang vindt. Het verschil tussen Japanees en Chinees, DAT is pas diepgang in het oog van het gespuis.
Oud 12 maart 2005, 10:19   #51
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Er is geen behoefte aan zulkse filosoferij, met op hetzelfde een weligtierende armoede, zeker onder allochtonen. Terwijl men alles doet om te besparen op subsidies voor moskee's en Islamitische gebedshuizen, zou men dan wel deze toelaten voor achterlijke tijdsverliezende bezigheden zoals theater te sponseren?

Antwerpen, of te wel, de meest racistische provincie in België, die de armoede totaal laat woekeren en haar geld verspilt in zulke nonsens.
Oud 12 maart 2005, 10:40   #52
Bhairav

Standaard

Er is wel behoefte aan, voor diegenen die dat vinden.
Oud 12 maart 2005, 11:16   #53
stijn_desmeth
Banneling

stijn_desmeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Antwerpen, of te wel, de meest racistische provincie in België, die de armoede totaal laat woekeren en haar geld verspilt in zulke nonsens.
Pardon? Het kan wel zijn dat er in Antwerpen veel racisten en marginalen zitten.
Conclusie: we schaffen theater, kunst,.. af?
Wat blijft er dan nog over voor de minder bekrompen antwerpenaar?
Die vl.blok-cafés zijn in het begin wel gieren, maar na een tijdje is de lol er echt wel af.
stijn_desmeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 12:42   #54
The Great Old
Lokaal Raadslid

The Great Old's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha. Neen...
Maar zo zijn die zwartzakken wel: er als flikkers bij lopen, maar publiekelijk de macho uithangen.
Ha die Bhairav, wat een stoere praat!

Maar achter die grote mond zit ongetwijfeld een schriel, langharig manneke met een klein hartje...

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
The Great Old is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 12:43   #55
Bhairav

Standaard

Als er mensen zijn die hier de stoere uithangen, zijn het die zwartzakken wel.
Oud 12 maart 2005, 12:45   #56
The Great Old
Lokaal Raadslid

The Great Old's schermafbeelding

Standaard

't is anders altijd dezelfde kant die hier aan 't schelden is...

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
The Great Old is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 12:52   #57
Bhairav

Standaard

Ik ben dan ook oprecht, altijd dat sociaal aanvaard gezwans altijd.
Het is trouwens die zwartzakkerij die altijd met een 4e Reich zit te dreigen.
Oud 12 maart 2005, 13:14   #58
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijn_desmeth
Pardon? Het kan wel zijn dat er in Antwerpen veel racisten en marginalen zitten.
Conclusie: we schaffen theater, kunst,.. af?
Wat blijft er dan nog over voor de minder bekrompen antwerpenaar?
Die vl.blok-cafés zijn in het begin wel gieren, maar na een tijdje is de lol er echt wel af.
25% van de Vlamingen is racist, 75% weet niet wat het woord betekent...

Door gewoon maar te ijveren voor "Vlaamse cultuur" (nouja ), dring je ze op. Het idee van multi-culturele samenleving is dat iedere cultuur ermee gebaat is. Dat wilt dus zeggen, afbranden van die Vlaamse theaters en er een multicultureel project voor in de plaats zetten. Een mooi gebedshuis bijvoorbeeld.
Oud 12 maart 2005, 13:15   #59
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is wel behoefte aan, voor diegenen die dat vinden.
Dat ze er dan ook maar zelf voor betalen... Stadssubsidies moeten iedereen ten gunste komen, niet kleine groepen.
Oud 12 maart 2005, 13:16   #60
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De krant "De Morgen" haalde gisteren weer eens flink uit naar het Vlaams Belang.

Blijkbaar hebben VB parlementsleden deze week voorgesteld om de geldkraan dicht te draaien voor bepaalde stadstheaters waar er "te elitair,te progressief en te experimenteel" toneel zou gebracht worden.
Ook hier kan ik het VB volledig in bijstaan aangezien ik me al iets kan voorstellen van de voordrachten die er gegeven worden.Er zal wel volle bak gespot worden met de Vlaming,met de Vlaming zijn conservatieve levenswijze en met de Vlaming zijn achterban en manier van opgroeien.

Blijkbaar heeft Bert Anciaux gezegd dat het VB zich van zijn "totalitairste kant" laten zien.
Totalitair:regime's die pogen de burgers tot gehoorzaamheid te dwingen en hun denken onder controle te brengen.

Hier moet ik eens heel hard om lachen,als er iemand "totalitair" is dan is het de regering van Verhofstadt wel!
Deze regering wil 1 op 4 mensen hun denken onder controle brengen,en wel in federale,multiculturele en oversociale zin,en dit kost wat kost.Nationaliteit en identiteit spelen in het huidige leven geen rol meer.
En wie hier problemen mee heeft wordt monddood gemaakt of krijgt een naamkaartje van "verzuurde".
Dit noem ik nu totalitair.

Of niet?

Grellig
Hoe kan een partij die geen recht heeft op overheidssubsidie nu voorstellen om de geldkraan van anderen dicht te draaien?
Het moet niet gekker worden hier..

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be