![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Ik geloof dat exodus serieus hulp nodig heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Je vertelt dit off-topic, maar wil toch iets suggereren, neen? Ik zal proberen heel genuanceerd te zijn. Het is niet omdat sommigen misbruik maken van een fenomeen om hun politieke agenda te pushen dat het fenomeen niet bestaat. Dat lijkt me vrij evident, maar wordt hier blijkbaar soms vergeten. Het terrorisme dat vorig jaar heeft toegeslagen in Madrid is geen hersenspinsel van wie dan ook. Het bestaat echt en is gevaarlijk. Een gevaar dat niet overdreven moet worden en niet mag leiden tot allerlei ontsporingen. Maar het bestaan van Al Qaeda als zelfstandige agerende kracht met een eigen agenda ontkennen is eveneens verkeerd. Of Al Qaeda de laatste jaren verzwakt of net verstrekt is, dat weet ik niet. Ik heb voor beide mogelijkheden op het eerste zicht geloofwaardige analyses gehoord.
![]() |
![]() |
#43 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laat één ding duidelijk zijn, ik ben het NIET oneens met jouw standpunten, maar voeg er nog iets aan toe ...
Citaat:
- het land in chaos te storten? - leiden tot Xenofobe uitbarstingen tegen moslim-immigranten? Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Voorlopig blijft het voor mij nog dubbel dubbel
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Echt waar Firestone, spendeer iets minder tijd op dit forum en bekijk de verscheidene reportages die ik jouw heb aangeraden ... only then come back to me!
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Verzwakking of versterking van AQ is geen topic wanneer je weet wie AQ heeft mee op poten gezet en met welke bedoeling. Terrorisme bestaat inderdaad echt, anders zouden we er niet zo lang over redetwisten me dunkt, maar in wie achter effectief achter dat terrorisme zit verschillen we van mening.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat de VS in de jaren '80 in Afghanistan Moslimfundamentalisten hebben gesteund tegen de Sovjets is geen geheim. Het was ook indertijd geen geheim. Dat wil niet zeggen dat groepen als Al Qaeda ten ewigen tijde CIA-agenten zijn. Dat waren ze toen niet en dat zijn ze nu zeker niet. Uiteindelijk herleiden jullie altijd alles naar hetzelfde: een eeuwenoude samenzwering van ... om de wereld te beheersen. Als ik jullie volg voeren de samenzweerders (de Illuminate waarschijnlijk?) al eeuwen oorlog tegen zichzelf! ![]() Ik heb geprobeerd hier eens een thread over Madrid te openen. De manier waarop onze samenleving met de dreiging van terrorisme omgaat lijkt me heel belangrijk. Al was het maar om de spanning die hierbij ontstaat tussen verschillende basisrechten. Spijtig genoeg ontspoort elke discussie steeds weer in dezelfde richting...
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit is gewoon wat ze het publiek willen doen geloven. Lees maar eens het verslag van de CIA over de aanslag in '93 in het WTC. Daarin geven ze openlijk toe dat ze mee "schuldig" zijn omdat bepaalde BETROKKENEN bij de aanslag "IN DIENST VAN DE CIA WAREN." Ten tweede, lees de verslagen uit de Balkanoorlog. De strijdende moslims in voormalig Joegoslavie waren al qaida strijders in het geheim werden gesteund door het CIA. Waarom denk je dat Milosevic Clinton wil doen komen getuigen voor het Tribunaal. Het verbaasd me dat jij (die toch een kenner is) dit niet blijkt te weten, terwijl het feit dat de CIA ook n�* Afghanistan is blijven samenwerken met , en recruteren van al qaida individu's common knowledge is. Tenminste, voor diegenen die de zaken een beetje gevold hebben. Ten derde, ben je Tenet's statement vergeten waarin hij publiekelijk toegeeft dat de CIA al qaida individu's rekruteert om te fungeren als dubbelagenten? Ik weet de exacte datum niet meer (zal (m eens opzoeken) maar dat was nochthans l�*ng n�* de oorlog in Afghanistan.
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
AQ zijn ten eeuwigen tijde CIA-agenten. Dat waren ze toen en nu gedeeltelijk nog steeds. Ze voeren geen oorlog tegen zichzelf, ze laten oorlog voeren, 'orde creëren uit de chaos' en inderdaad ze winnen steeds, altijd, immer, ... de economische machtsimperiums al eens bekeken. Wat 311 betreft is er nog geen loepzuiver bewijs maar het zou kunnen dat die nog komen bovendrijven.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn genoeg bewijzen over Al Qaeda voorhanden, en de indianenverhalen dat Al Qaeda=CIA steunen op niets anders dan de gezamenlijke vijand van OBL en de CIA in de jaren tachtig. Maar naar gewoonte laten jullie elke ernstige analyse achterwege en komen af met spionnen-verhalen. De geschiedenis is wat complexer dan een James Bond film! Dat schijnen jullie niet te vatten.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 12 maart 2005 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
En je drukt het perfect uit: De geschiedenis is wat complexer dan een James Bond film! Dat schijnen jullie niet te vatten.
![]() |
![]() |
#53 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Volledige tekst: http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1110521185933.html
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 12 maart 2005 om 15:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toon mij EEN post van mij waar ik beweer dat "de Amerikanen het ultieme voorbeeld zijn van alles wat goed is" en dat "alles wat amerika-critisch is is slecht en per definitie niet waar of verzonnen door communisten, linkiewinkies, terroristen, fundamentalisten, groenen, humanisten, anders-globalisten"! Het zijn believers die integendeel ervan uitgaan dat "alles wat slecht is terug te voeren is tot één samenzwering van Amerikanen/Zionisten/Vrijmetselaars", in één of andere combinatie. Wie het ook maar aandurft één van jullie beweringen aan te vechten wordt onmiddellijk een CIA-agente, een loge-lid, en de mooiste termen zal ik maar niet herhalen! Deze thread is nu ook al verknoeid door jullie ziekelijke obsessie en jullie reducerende blik op de geschiedenis. Ik heb daar verder geen interesse in, eerlijk gezegd. Wat mij interesseert zijn politieke en maatschappelijke fenomenen, de drijfveren van de verschillende protagonisten, het vrijwaren en uitbreiden van de democratische verworvenheden. Niet indianenverhalen met goeden en slechten. Niet simplistische verhalen met één rode draad over de eeuwen heen. Hier raak ik steeds verzeild in onnozele discussies op basis van nep-verhalen gehaald uit nep-sites. Om van regelrechte leugens maar te zwijgen! Echte geschiedkundingen en politicologen, degelijke bronnen, daar is blijkbaar geen interesse voor! Ik zal de volgende keer een thread openen over de Barbie-pop! Daar blijven jullie dan hopelijk met de samenzweringstherorieën weg. Al maakt Barbie misschien ook deel uit van het Zionistisch Complot!
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Hier een bewijs van? Over arrogantie gesproken? Onze uitdaging niet vergeten? En wij gaan op skivakantie naar de maan!
![]() |
![]() |
#57 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door spaz322 : 12 maart 2005 om 16:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb inmiddels al afgezien van een thread over Barbie! ![]() Ten eerste maakt Barbie echt deel uit van een Zionistisch complot: Citaat:
![]() Die onzin hebben we hier niet nodig! Misschien een thread over kleurpotloden? Of inderdaad My Little Pony?
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Burgemeester
|
![]() Wast Sharon dan ook dingen wit?