Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2003, 22:22   #41
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Als je hier niet mee akkoord bent, ben je zeer gestoord in uwe koker.
komende van u kan dat niet anders dan een complimentje zijn.

Ah... voor de rest reageer ik er zelfs niet op.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 22:37   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Enkele voorbeelden

Als je nu bijeen geklopt word, ben je niet alleen je tanden en ribben kwijt ,maar ook je mobieltje en je portefeuille.

Portiers aan discotheken die hun job consequent doen, worden of aangeklaacht, of overhoop geschoten/gestoken.
Dankzij een andere hobby van mij heb ik hierover een serieus leuke anecdote.
Ik doe aan Larp, life roleplaying games, en ik maak dus nepharnassen in kunststof.
Een kennis van me vond het een goed idee om als buitenwipper een borstkuras onder zijn vest te dragen, leek ie wat breder en kon hij meer meppen incaseren op zijn lichaam.Dus had ie er eentje
2 maand na de ingebruikneming kwam hij terug om wat schade te laten herstellen. Een gaatje erdoor, door 1mm RoestVast Staal en 6mm HDPE(taaie kunststof)Een messteek wist hij te vertellen, perfect in het midden waar de maag zit.
Een idioot wou per se binnen en dacht het te kunnen regelen met een "vlindermes".

Als vrouw wachten op een tram in Brussel, dat brengt op zijn minst verbaal geweld op.
Oud 7 mei 2003, 22:58   #43
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Enkele voorbeelden

Als je nu bijeen geklopt word, ben je niet alleen je tanden en ribben kwijt ,maar ook je mobieltje en je portefeuille.

Portiers aan discotheken die hun job consequent doen, worden of aangeklaacht, of overhoop geschoten/gestoken.
Dankzij een andere hobby van mij heb ik hierover een serieus leuke anecdote.
Ik doe aan Larp, life roleplaying games, en ik maak dus nepharnassen in kunststof.
Een kennis van me vond het een goed idee om als buitenwipper een borstkuras onder zijn vest te dragen, leek ie wat breder en kon hij meer meppen incaseren op zijn lichaam.Dus had ie er eentje
2 maand na de ingebruikneming kwam hij terug om wat schade te laten herstellen. Een gaatje erdoor, door 1mm RoestVast Staal en 6mm HDPE(taaie kunststof)Een messteek wist hij te vertellen, perfect in het midden waar de maag zit.
Een idioot wou per se binnen en dacht het te kunnen regelen met een "vlindermes".

Als vrouw wachten op een tram in Brussel, dat brengt op zijn minst verbaal geweld op.
Had die portier zijn mobieltje nog?
Gelieve (nog maar eens) in kaart te brengen waar de onveiligste zones in België zijn.
Oud 8 mei 2003, 01:58   #44
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Paulus, jij vind het dus niet belangrijk om te streven naar 100% veiligheid op de straat? Jij vindt het voldoende dat er steeds een aantal veilige straten blijven bestaan om u weg langs te zoeken, dat de rest van de straten dan ontoegankelijk zijn neem je er dan maar bij? Een beetje een rare redenering vind ik!

Maar, je doet maar he! Als je ooit wat last krijgt in zo een minder toegankelijke straat moet je niet komen klagen he! 8)
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 09:37   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die portier heeft na dat gevalletje met zijn mobieltje na de politie ook de ambulance gebeld.

Die mesgebruikende idioot had niet verwacht iemand met "bodyarmour" tegen te komen ,en was zo verbaast dat het mesje op de buik stond in plaats van erin dat deze idiote misdadiger(poging tot doodslag) zo verbaasd was dat ie zijn pak slaag incasseerde zonder tegen te spartelen.(hoe zou je zelf zijn, ze hebben je tenslotte net proberen neer te steken)

Volgens de rest van het verhaal waren de politieagenten verbaast, en wilden ze dus ook die portier een aanklacht aansmeren, want je mag blijkbaar geen verdedigingsmiddelen hebben.Daar is weliswaar nooit iets van gekomen, waarschijnlijk eentje met 2 strepen die verder nadacht voor er een proces van te maken.
Oud 8 mei 2003, 10:08   #46
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Paulus, jij vind het dus niet belangrijk om te streven naar 100% veiligheid op de straat? Jij vindt het voldoende dat er steeds een aantal veilige straten blijven bestaan om u weg langs te zoeken, dat de rest van de straten dan ontoegankelijk zijn neem je er dan maar bij? Een beetje een rare redenering vind ik!

Maar, je doet maar he! Als je ooit wat last krijgt in zo een minder toegankelijke straat moet je niet komen klagen he! 8)
lees de thread eens helemaal
Oud 8 mei 2003, 10:11   #47
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die portier heeft na dat gevalletje met zijn mobieltje na de politie ook de ambulance gebeld.

Die mesgebruikende idioot had niet verwacht iemand met "bodyarmour" tegen te komen ,en was zo verbaast dat het mesje op de buik stond in plaats van erin dat deze idiote misdadiger(poging tot doodslag) zo verbaasd was dat ie zijn pak slaag incasseerde zonder tegen te spartelen.(hoe zou je zelf zijn, ze hebben je tenslotte net proberen neer te steken)

Volgens de rest van het verhaal waren de politieagenten verbaast, en wilden ze dus ook die portier een aanklacht aansmeren, want je mag blijkbaar geen verdedigingsmiddelen hebben.Daar is weliswaar nooit iets van gekomen, waarschijnlijk eentje met 2 strepen die verder nadacht voor er een proces van te maken.
Was het een allochtoon die de toegang ontzegd werd? was het een privéclub?

In het uitgangsleven is dit van alle tijden hoor.
Portiers zijn natuurlijk altijd engeltjes (ik heb het nu niet personlijk op jouw vriend, maar meer op types zoals die spijtoptant indertijd.. de naam ontglipt mij)
Oud 8 mei 2003, 10:39   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Paulus, ik spreek niet over allochtoon of autochtoon, net om in dit geval politiek correct te blijven, maar het feit dat 8 vriendjes ook verdwaast stonden te kijken toen een 1m90 grote en bijna even brede kerel een messteek in de maag glimlachend accepteerde en dan een pak slaag van een leven uitdeelde spreekt normaal voor zich.

Ik snap wat je wil zeggen, het was geen prive club,maar een overladen fuif, waar de veiligheid al in het gedrang was, dan nog een groep duidelijke lastpakken toelaten.. da's geen profesionele aanpak zou ik zeggen.

In alle geval, je wou een kaartje met hotspots.
ga eens een avonde wandelen door Schaarbeek, da's al 1tje.
Oud 8 mei 2003, 11:53   #49
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

in dat gladde bolletje van paulus kunt ge toch geen verstand meer bijkrijgen,laat dat aardmannetje maar doen,bij mij staan die in de tuin,en mijn hond geeft die soms een bad.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 12:12   #50
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

laat paulus maar praten,zulke aardmannetjes staan bij mij in de tuin en mijn hond mag van tijd tot tijd hun een badje geven.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 12:24   #51
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Paulus, ik spreek niet over allochtoon of autochtoon, net om in dit geval politiek correct te blijven, maar het feit dat 8 vriendjes ook verdwaast stonden te kijken toen een 1m90 grote en bijna even brede kerel een messteek in de maag glimlachend accepteerde en dan een pak slaag van een leven uitdeelde spreekt normaal voor zich.

Ik snap wat je wil zeggen, het was geen prive club,maar een overladen fuif, waar de veiligheid al in het gedrang was, dan nog een groep duidelijke lastpakken toelaten.. da's geen profesionele aanpak zou ik zeggen.

In alle geval, je wou een kaartje met hotspots.
ga eens een avonde wandelen door Schaarbeek, da's al 1tje.
Zeg, dat geweld is van alle tijden hoor, ze zullen het in Liedekerke niet graag meer horen, maar het motto van de jeugd, reeds voor de 2e wereldoorlog was daar; "mè mes, mèn pré en menne zakdoek".
Er werd gevochten en neergestoken dat het een lust was in die tijd.

Enkel straten in Schaarbeek = heel België?
we hebben het hier over het aangepraat onveiligheidsgevoel van de Vlaming, niet vergeten hé
Oud 8 mei 2003, 12:25   #52
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
in dat gladde bolletje van paulus kunt ge toch geen verstand meer bijkrijgen,laat dat aardmannetje maar doen,bij mij staan die in de tuin,en mijn hond geeft die soms een bad.
Joske, voelt gij u niet onveilig met al die kabouters in uw tuintje, nu je weet wat ze er over denken?
Oud 8 mei 2003, 12:26   #53
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
laat paulus maar praten,zulke aardmannetjes staan bij mij in de tuin en mijn hond mag van tijd tot tijd hun een badje geven.
'k ga 't wel geen 2 keer zeggen.
Oud 8 mei 2003, 15:21   #54
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Tegenwoordig is het niet knokken om te knokken, maar om "bij te verdienen" en dat is het verschil.
Leg eens uit, vriend.
Voor ik uit Antwepen verjaagd werd woonde in in Wilrijk en daarvoor in Merksem. Merksem kende twee jongeren bendes. Die van de Tuinwijk en die van de Chiro ook uit de tuinwijk. Bijna alle weken was het boel. Omdat het er in Merksem nogal ruig aan toe ging gingen we daarom meestal in Antwerpen uit. Daar had je ook ruige buurten, bv het schoolplak en dergelijke. Geen verschil denk je dan. Een heel groot verschil, al die jongens zouden er niet aan gedacht hebben om mensen te overvallen en dergelijke meer of in de drugs te gaan. Onderling maakten ze boel de rest lieten ze met rust. Vrouwen en meisjes werden niet lastig gevallen of uitgescholden, het was een zaak onder de jongens. Vandaag heb je hangjongeren die iedereen lastig vallen en vernielingen aanrichten. Leg dat maar uit. 8) Ik ben een en al oor.

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 15:22   #55
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelieve (nog maar eens) in kaart te brengen waar de onveiligste zones in België zijn.
Moeilijk is het niet om ze in kaart te brengen. Maar 't is wel enorm veel werk. Er zijn er zoveel ...
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 15:24   #56
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

100% veiligheid komt samen met 0% vrijheid en een oneindige kost. Hij zou moeten gek zijn om dat als streefdoel te hebben.
Oud 8 mei 2003, 16:57   #57
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

100% veiligheid komt samen met 0% vrijheid en een oneindige kost. Hij zou moeten gek zijn om dat als streefdoel te hebben.
Laten we dan streven naar de situatie zoals ze vroeger was. Er was misschien geen 100% veiligheid maar iedereen voelde zich wel min of meer veilig, nu is dat blijkbaar heel wat anders. Zelfs al is het maar een onveiligheidsGEVOEL, ook dat gevoel heeft een oorzaak. Die oorzaak moet aangepakt worden. En dat doet men niet door, zoals ik hier al ergens heb gelezen, niet op te treden tegen jongeren omdat men anders denkt dat men racistisch bezig is. Dat kan men alleen doen door consequent te zijn en iedereen op dezelfde manier aan te pakken, probleemwijk of niet.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 17:12   #58
GroovBird
Vreemdeling

Standaard

Het probleem met extreem rechts is dat ze weten dat ze de mensen bang kunnen maken met spookbeelden. Ik heb gisteren lekker frietjes gegeten in mijn buurt zonder lastiggevallen of bekeken te zijn geweest.

Iedereen heeft wel ervaringen met allochtonen. Dat wil daarom niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.

Misschien moeten we maar eens nadenken over wat nu eigenlijk het probleem is. Van extreem rechts vind ik het gewoon teveel stinken naar volksmennerij, en iemand die mij komt vertellen dat buitenlanders profiteurs zijn is in mijn ogen gewoon ofwel niet slim genoeg om het ECHTE probleem te zien of gewoon te lui. Het is gemakkelijk om u te laten meesleuren in die hysterie alsof allochtonen in dit land de oorzaak zijn van alle problemen.

Versta me niet verkeerd. Ik ben zelf ook op mijn hoede, maar misschien leven er in dit land gewoon teveel gefrustreerde mensen. En dan kun je je afvragen: wordt die frustratie gevoed door algemeen gekende problemen (werkloosheid, straffeloosheid, ...) of eerder aangewakkerd door een op stemmen uitzijnde oppositie?

Zelf ben ik eerder blauw getint van politieke overtuiging, maar dit overstijgt politiek.

Dave

"The Matrix is the world that has been pulled over your eyes to blind you from the truth..."
GroovBird is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 19:19   #59
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

Laten we dan streven naar de situatie zoals ze vroeger was. Er was misschien geen 100% veiligheid maar iedereen voelde zich wel min of meer veilig, nu is dat blijkbaar heel wat anders. Zelfs al is het maar een onveiligheidsGEVOEL, ook dat gevoel heeft een oorzaak. Die oorzaak moet aangepakt worden. En dat doet men niet door, zoals ik hier al ergens heb gelezen, niet op te treden tegen jongeren omdat men anders denkt dat men racistisch bezig is. Dat kan men alleen doen door consequent te zijn en iedereen op dezelfde manier aan te pakken, probleemwijk of niet.
Twee dingen zijn zeker, gelijk in welke tijd ge leeft:
1) De jeugd van tegenwoordig is pervers
2) Vroeger was het veiliger

De goeie ouwe tijd is gezever. De manier om dit 'gevoel' op te lossen is door mensen te educeren.
Oud 8 mei 2003, 19:21   #60
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
De Vlamingen voelen zich behoorlijk onveilig: meer dan driekwart van hen meent dat de straten de jongste tien jaar onveiliger zijn geworden. Zeven Vlamingen op de tien durven hun kinderen niet alleen op straat te laten. En tot de helft is van oordeel dat de politie hen niet meer tegen misdadigers kan beschermen.
Ging Verhofstadt daar vier jaar geleden al niet iets aan doen?

En zo ja, is het dan niet compleet mislukt?
Zo zie je maar waar extreem-rechts al niet goed voor is; de mensen een onveiligheidsgevoel aanpraten om stemmen te winnen
Er moet gene ene komen zeveren dat de straten in een boerengat 's avonds niet meer veilig zouden zijn!!!!!
Zelfs in Antwerpen kan je 's avonds op de meeste plaatsen gerust buitenkomen.
De locaties waar het minder veilig is zijn gekend en als je er niets verloren hebt, blijf er dan weg.
Dat je je broek kan afsteken 's avonds op straat komt omdat iedereen liever voor z'n TV zit te kijken naar programma's die over de onveiligheid van de straten 's avonds handelen.
Geachte Boskabouter, SPAer Elchardus heeft reeds van alles verteld. Ook dat het helemaal verkeerd en gevaarlijk is te denken dat het onveiligheidsgevoel de schuld is van het VB.
Hij wilde eerst het VB terugdringen door mensen bij mekaar te brengen. Vandaar de subsidies voor inrichten van buurtfeesten. Nu heeft hij echter ontdekt dat als mensen samenkomen ze mekaar opjutten zodat het 'gevoel' van onveiligheid stijgt ! Komen er nu subsidies om niet meer bij mekaar te komen? Of wachten we op een volgende studie?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be