![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zal dan maar even extra uitleg geven.
![]() Debatteren is nu eenmaal een deel van het leerplan, om een stelling te leren verdedigen, ook als je er niet achter staat...alleen jammer dat het om zo'n belangrijk onderwerp gaat... Wie weet dat mijn leraar wilt aantonen dat er gewoon geen zinnige argumente zijn. Ik geloof dat hij zelf nogal Vlaams is. 'T is in ieder geval een wijze mens waar ge ongelooflijk veel bij leert. Echt, wij worden zo onder onze stoel gepraat door de tegenpartij; die hebben een heel boek met argumenten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Patriot en Superstaaf krijgen van mij alvast een 10/10 voor hun opzoekwerk en hun ontegensprekelijke argumenten.
![]()
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() JvdB denkt volgens de "Middeleeuwse logica".
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vergelijkt België met de nazis, en verwacht dat iemand u serieus neemt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, hij zou inderdaad een thema kunnen nemen dat minder gevoelig ligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door instromaniac : 14 maart 2005 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd vond ik dat debat nogal flauw, weinig sterke meningen die naar voren kwamen. Dus ik vind een debat over separatisme wel een stuk beter, iedereen steekt er immers wat mee op omdat het zeker voor jongeren een onbekende materie is. Die leraar lijkt me ook helemaal geen belgicist �* la BUB als hij zo'n onderwerp neemt, die houden het liever stil (om de tegenstellingen tussen VL-WL niet in de verf te zetten). Die jongeren kunnen zo wel eens gaan nadenken over de zin en onzin van België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vroeger mochten we op school ons hier geen vragen over stellen,en behoorde het frans tot de basisleerstof,of je het nu wilde of niet. Maar naarmate je ouder wordt kom je er achter waarom dat het frans is en bv geen duits. Persoonlijk zou ik dan geopteerd hebben voor duits,maar ja,vroeger waren de scholen echt pro-Belgisch en owee wie dat in vraag stelde................
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 14 maart 2005 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ben meer onder de indruk van Staaf z'n lijstje, wat een stuk korter is maar tenminste een persoonlijke weergave. Geef mij maar kwaliteit ipv kwantiteit. Het maakt de geloofwaardigheid van Patriot nogal zwak omdat hij zelf geen argumenten kan neerschrijven itt Superstaaf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 14 maart 2005 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben nationaal Voorzitter van de BUB Jongeren en Voorzitter van BPlus Leuven, dus ik denk wel dat ik deze teksten mag gebruiken - ik onderschrijf ze dan ook volledig ![]() Waarom zelf een tekst schrijven waarin hetzelfde staat, anders verwoord? Maakt het alleen onoverzichtelijker voor de lezer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nee ik aanvaardt Superstaafs argumenten niet, en ja ik kan er op antwoorden. Ik dacht echter dat deze topic ging over het geven van argumenten pro belgica, dus dat het niet de bedoeling was een discussie te beginnen. Als je die argumenten weerlegd wil zien start dan gewoon een nieuwe topic. |
|
![]() |
![]() |