![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
|
![]() Tom De Moor wrote:
> In article <[email protected]>, [email protected] > says... > >>"deekodiver" <[email protected]> wrote in message >>news:MiTYd.36471$%[email protected]... >> >>> Waarom is mijn fietsende dochter verleden week door het achterste deel >> >>van een dubbelbus gegrepen op een nagelnieuw kruispunt?. >> >>>Bus stond te wachten om links op te draaien, dochter passeert om rechts af >> >>te slaan. Geen fietspad aanwezig ??!!maar wel plaats. Bus >> >>>start en achterste deel blijkt bij melding en navraag bij de Lijn >> >>anderhalve meter uit te zwaaien. Weg plaats.... >> >> >>*** Was het een ervaren chauffeur ? Hoedanook is het schandalig. >> > > > Ik raad iedereen aan eens als chauffeur met een bus, zelfs met een grote > camionnette, 150 km te rijden in het Brusselse (en niet op de grote assen) en > een paar bestellingen te gaan afleveren. > > Alle dagen constateer ik dat andere weggebruikers niet het minste besef hebben > dat een vrachtwagen, bus , trekker met aanhanger groot zijn, niet even > manoeuvreerbaar als een personenwagen en vol dode hoeken zitten. Het uitzwenken > van een (gelede) bus of trekker is ook zoiets: je dochter weet het nu voor de > volgende keer, ik hoop dat ze er enkel een goede schrik aan overhield. Komaan zeg, een rechterspiegel van een bus zou toch zo geplaatst moeten zijn dat je de rechterzijkant tot vanachter kan zien, en de chauffeur die weet dat die kant uitzwaait zou die toch in't oog moeten houden. Anders zouden er toch ook veel meer van dat soort ongevallen gebeuren. > Mbt fietsers, het merendeel heeft net als de jeugd op scooters een deathwish: > rode lichten gelden niet voor hen en ze wanen zich om één of andere reden > onkwetsbaar. Ze doen maar. > > Geef de mensen met bussen, vrachtwagens, grote camionetten PLAATS, sta eens je > voorrang af en dwing ze zeker niet tot bruuske manoeuvres. Vooral omdat ze weten dat ze 'groot en sterk' zijn. herbo |
![]() |
#42 |
|
![]() Tom De Moor wrote:
> In article <[email protected]>, > [email protected] says... > >>>Waarom is het percentage waarmee ongevallen zijn gedaald in Wallonië, >>>waar zo goed als /geen/ flitspalen staan, dubbel zoveel als in Vlaanderen? >> >>Leg eens uit : hoe zie jij dit zitten ? ( niet kankeren over andere partijen >>hé ) > > De simpliciteit zelf: er zijn andere factoren dan flitspalen die > verkeersveiligheid en verkeersdoden bepalen. Naargelang de bron: >2000 > flitspalen in VL, 4 tot 16 in Wallonië (waarvan er 2 operationeel zijn) Dat kan ik best begrijpen, maar welke factoren zijn dat dan voornamelijk? Rijdt iedereen sinds vorig jaar plots met een veiligere wagen? Voorts moet je natuurlijk ook de bemande controles in rekening brengen, misschien zijn er zulke meer geweest in Wallonië? > In Vlaanderen worden die factoren netjes onder de mat geschoven en wordt de > flitspaal alle heil toebedacht. U zou toch niet willen dat de flitspaal als een > geldafpak-machine wordt bestempeld? Een flitspaal mag voor mij in een buurt waar de bewoners erom vragen omdat er veel te snel gereden wordt, maar niet op de ring van Leuven waar de snelheidsbeperking dan nog eens verlaagd werd tot 50 km/u (even snel als in het stadscentrum). > Misdaadcijfers zijn daarbij het spectaculairst: de betreffende overheden > claimen dalingen terwijl de cijfers van de arrondissementen zelfs nog niet zijn > binnengegeven en terwijl de parketten en Gerechten een stijging constateren. Ik herinner me precies dat het ook de politie was die van een daling sprak. > Zelfmoord dmv een voertuig (van onder de trein springen, tot spookrijdend de > snelweg op)wordt meestal als verkeersdode geklasseerd. Als je dan weet dat er > jaarlijks meer zelfmoorden in België gebeuren dan er verkeerslachtoffers > vallen, ligt daar een handige manier om statistieken te manipuleren naar een > gewenste richting. Maar hoeveel percent van de zelfmoorden gebeuren dmv een voertuig? En is het aantal zelfmoorden dmv een voertuig dan spectaculair gedaald? > Waarom is er nu een significant verschil in Vlaanderen >< Wallonië? Zou het > feit dat het verschillende diensten (daar waar het vroeger gecentraliseerd > gebeurde) zijn die het cijfermateriaal ophalen en verwerken er iets mee te > maken hebben? > > Blijkt dat er in Wallonië niet de politieke wil is om de wegen vol flitspalen > te plaatsen en ziehier: er vallen minder doden dan in Vlaanderen. Jammer dat Vlaanderen en Wallonië elk bevoegd zijn voor hun eigen flitspalen, anders stonden er in Vlaanderen ook zo weinig... :) herbo |
![]() |
#43 |
|
![]() On Sun, 13 Mar 2005 04:54:31 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: >Flitspalen zijn cruciaal voor de veiligheid. Het aantal doden en gewonden is >dankzij de camera's sterk gedaald. Flitspalen worden vooral geplaatst op de >gevaarlijke punten waar in het verleden zware ongevallen zijn gebeurd. > >Tijdens het project 'Gevaarlijke punten' bracht de Vlaamse overheid alle >gevaarlijke punten in het verkeer in kaart. Sinds 2003 trekt Vlaanderen >jaarlijks 100 miljoen euro extra uit om deze punten in het verkeer aan te >pakken. De plaatsen waar tijdens de laatste drie jaar zeer zware ongevallen >zijn gebeurd, krijgen voorrang en worden heraangelegd en/of uitgerust met >flitspalen. Tegen 2008 moeten de 800 gevaarlijke punten definitief >weggewerkt zijn ... > >Heb ik spelvouten gemaakt ? > >zie : http://www.mobielvlaanderen.be/flitspalen/waarom.php En binnen enkele jaren zullen de statistieken vertellen dat de ongevallen nu elders gebeuren. Ga het maar eens vragen aan mensen die dagelijks enkele 1000den wagens aan sluipverkeer voor hun hun deur te verwerken krijgen omdat chauffeus grotere steenwegen en andere verbindingswegen simpelweg vermijden. Maw, of je zet ze OVERAL, of je zet ze nergens. Overal lijkt mij nogal moeilijk dus weghalen die palen! dL |
![]() |
#44 |
|
![]() "Herbo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... >> >> Ik raad iedereen aan eens als chauffeur met een bus, zelfs met een grote camionnette, 150 km te rijden in het >> Brusselse (en niet op de grote assen) en een paar bestellingen te gaan afleveren. >> >> Alle dagen constateer ik dat andere weggebruikers niet het minste besef hebben dat een vrachtwagen, bus , trekker met >> aanhanger groot zijn, niet even manoeuvreerbaar als een personenwagen en vol dode hoeken zitten. Het uitzwenken van >> een (gelede) bus of trekker is ook zoiets: je dochter weet het nu voor de volgende keer, ik hoop dat ze er enkel een >> goede schrik aan overhield. > > Komaan zeg, een rechterspiegel van een bus zou toch zo geplaatst moeten zijn dat je de rechterzijkant tot vanachter > kan zien, en de chauffeur die weet dat die kant uitzwaait zou die toch in't oog moeten houden. > Anders zouden er toch ook veel meer van dat soort ongevallen gebeuren. Jij weet overduidelijk niet waarover je praat in deze. Hang eens een caravan of een aanhangwagen (die even hoog/hoger is dan jou wagen) aan je wagen, rij ermee tot bvb. de eerstvolgende straat naar RECHTS, kijk tijdens het afdraaien in je LINKER buitenspiegel en vertel me dan exact waar de linkerachterhoek van je caravan/aanhangwagen zich bevindt, wedden dat je hem (die hoek) niet ziet, je ziet trouwens niets meer van de volledige linkerkant van je caravan of aanhangwagen. Wel zo is dat bij een vrachtwagen of gelede bus ook, alleen zijn die heel wat langer dan jou caravan/aanhangwagen, en dan gaan we maar zwijgen over het feit dat die dingen in veel gevallen nog eens uitzwenken ook. > >> Mbt fietsers, het merendeel heeft net als de jeugd op scooters een deathwish: rode lichten gelden niet voor hen en ze >> wanen zich om één of andere reden onkwetsbaar. Ze doen maar. >> >> Geef de mensen met bussen, vrachtwagens, grote camionetten PLAATS, sta eens je voorrang af en dwing ze zeker niet tot >> bruuske manoeuvres. > > Vooral omdat ze weten dat ze 'groot en sterk' zijn. Prietpraat verkopen kun je al. Zou je graag eens zien 50meter achteruit rijden met een vrachtwagen met daaraan een aanhangwagen met draaiende vooras. Wedden dat je geen 10meter ver komt? Daniël > > herbo |
![]() |
#45 |
|
![]() In article <[email protected]>,
[email protected] says... > > "Herbo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >> > >> Ik raad iedereen aan eens als chauffeur met een bus, zelfs met een grote camionnette, 150 km te rijden in het > >> Brusselse (en niet op de grote assen) en een paar bestellingen te gaan afleveren. > >> > >> Alle dagen constateer ik dat andere weggebruikers niet het minste besef hebben dat een vrachtwagen, bus , trekker met > >> aanhanger groot zijn, niet even manoeuvreerbaar als een personenwagen en vol dode hoeken zitten. Het uitzwenken van > >> een (gelede) bus of trekker is ook zoiets: je dochter weet het nu voor de volgende keer, ik hoop dat ze er enkel een > >> goede schrik aan overhield. > > > > Komaan zeg, een rechterspiegel van een bus zou toch zo geplaatst moeten zijn dat je de rechterzijkant tot vanachter > > kan zien, en de chauffeur die weet dat die kant uitzwaait zou die toch in't oog moeten houden. > > Anders zouden er toch ook veel meer van dat soort ongevallen gebeuren. > > Jij weet overduidelijk niet waarover je praat in deze. > Hang eens een caravan of een aanhangwagen (die even hoog/hoger is dan jou wagen) aan je wagen, rij ermee tot bvb. de > eerstvolgende straat naar RECHTS, kijk tijdens het afdraaien in je LINKER buitenspiegel en vertel me dan exact waar de > linkerachterhoek van je caravan/aanhangwagen zich bevindt, wedden dat je hem (die hoek) niet ziet, je ziet trouwens > niets meer van de volledige linkerkant van je caravan of aanhangwagen. > Wel zo is dat bij een vrachtwagen of gelede bus ook, alleen zijn die heel wat langer dan jou caravan/aanhangwagen, en > dan gaan we maar zwijgen over het feit dat die dingen in veel gevallen nog eens uitzwenken ook > > > > >> Mbt fietsers, het merendeel heeft net als de jeugd op scooters een deathwish: rode lichten gelden niet voor hen en ze > >> wanen zich om één of andere reden onkwetsbaar. Ze doen maar. > >> > >> Geef de mensen met bussen, vrachtwagens, grote camionetten PLAATS, sta eens je voorrang af en dwing ze zeker niet tot > >> bruuske manoeuvres. > > > > Vooral omdat ze weten dat ze 'groot en sterk' zijn. > > Prietpraat verkopen kun je al. Zou je graag eens zien 50meter achteruit rijden met een vrachtwagen met daaraan een > aanhangwagen met draaiende vooras. Wedden dat je geen 10meter ver komt? > I am with you, Daniël maar jij en ik weten dat het verkeer vol Herbo's zit: mensen die alles weten -zij zijn goede chauffeurs en hun koekendoosje is betaald!- en de oplossingen kennen van problemen die ze niet eens bevatten. Als jij zegt "dode hoek", dan weet ik wat dat is maar voor Herbo is dat een hoek die niet meer leeft. Met veel respect, Mr Herbo, je reply is lichtjes belachelijk. Zoiets voorkom je door het eens te doen of bij gebrek daaraan door het uit te tekenen. Zelfs het naspelen met Matchboxwagentjes kan inzicht verschaffen. O en nog iets: het groot en sterk. Een noodstop of slip met een personenwagen is good fun, het zelfde met een geladen tractor-trekker combinatie is een verkorting van je leven en als de lading gaat schuiven een verkorting in de letterlijke zin van het woord. Tom - in een vorig leven transportingenieur Uitzonderlijk Transport - De Moor |
![]() |
#46 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> openbaarde de samenleving al dan
niet correctsgewijs in news:[email protected]: > Flitspalen zijn cruciaal voor de veiligheid. Het aantal doden en > gewonden is dankzij de camera's sterk gedaald. Flitspalen worden vooral > geplaatst op de gevaarlijke punten waar in het verleden zware > ongevallen zijn gebeurd. > Een wetvoorstelletje van mij i.v.m. de Noord-Zuid-transfers die 't Belgiekske typeren en voor heelwat heisa zorgen: Waalse broeders ! Draagt bij ! Bezoekt Vlaanderen ! Aan 180km/u ! Laat U flitsen ! -- VGQ |
![]() |
#47 |
|
![]() Daniël wrote:
> "Herbo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >>> Ik raad iedereen aan eens als chauffeur met een bus, zelfs met een grote camionnette, 150 km te rijden in het >>>Brusselse (en niet op de grote assen) en een paar bestellingen te gaan afleveren. >>> >>>Alle dagen constateer ik dat andere weggebruikers niet het minste besef hebben dat een vrachtwagen, bus , trekker met >>>aanhanger groot zijn, niet even manoeuvreerbaar als een personenwagen en vol dode hoeken zitten. Het uitzwenken van >>>een (gelede) bus of trekker is ook zoiets: je dochter weet het nu voor de volgende keer, ik hoop dat ze er enkel een >>>goede schrik aan overhield. >> >>Komaan zeg, een rechterspiegel van een bus zou toch zo geplaatst moeten zijn dat je de rechterzijkant tot vanachter >>kan zien, en de chauffeur die weet dat die kant uitzwaait zou die toch in't oog moeten houden. >>Anders zouden er toch ook veel meer van dat soort ongevallen gebeuren. > > > Jij weet overduidelijk niet waarover je praat in deze. Ik praatte over een enkele bus maar ik zie nu dat het inderdaad over een dubbelbus ging... daar begrijp ik het probleem uiteraard wel. Maar de chauffeur moet dat wel weten en bijgevolg bij het links afslaan vanuit stilstand zeker heel traag rijden zodat iemand die komt afgefietst op tijd ziet dat de bus uitzwenkt en niet plots 'gegrepen' kan worden. En uiteraard voor het afslaan in je rechterspiegel kijken, normaal moet je de fietsers daar dan wel in zien aankomen, toch? >>>Geef de mensen met bussen, vrachtwagens, grote camionetten PLAATS, sta eens je voorrang af en dwing ze zeker niet tot >>>bruuske manoeuvres. >> >>Vooral omdat ze weten dat ze 'groot en sterk' zijn. > > Prietpraat verkopen kun je al. Prietpraat? Het is me vaak genoeg voorgekomen dat een groter voertuig me geen voorrang verleende, hetzij een vrachtwagen wanneer ik met de auto was, maar nog het meest door een auto in de tijd dat ik nog met de moto reed. Ze weten dat je de zwakste bent dus je zal wel stoppen. > Zou je graag eens zien 50meter achteruit rijden met een vrachtwagen met daaraan een > aanhangwagen met draaiende vooras. Wedden dat je geen 10meter ver komt? So what? Ik ben blij dat ik kan fietsen... nu nog een nieuwe fiets kopen (vorige werd onlangs gestolen). Nu ik wil het wel eens proberen, ik denk dat ik nog een redelijke kans maak. herbo |
![]() |
#48 |
|
![]() "Herbo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... >> >> Jij weet overduidelijk niet waarover je praat in deze. > > Ik praatte over een enkele bus maar ik zie nu dat het inderdaad over een dubbelbus ging... daar begrijp ik het > probleem uiteraard wel. Maar de chauffeur moet dat wel weten en bijgevolg bij het links afslaan vanuit stilstand > zeker heel traag rijden zodat iemand die komt afgefietst op tijd ziet dat de bus uitzwenkt en niet plots 'gegrepen' > kan worden. En uiteraard voor het afslaan in je rechterspiegel kijken, normaal moet je de fietsers daar dan wel in > zien aankomen, toch? Wees maar zeker dat elke beroepschauffeur meer in zijn spiegels kijkt dan recht voor zich uit :-) 'k Ga het proberen uit te leggen met nog een voorbeeldje (zelf meermaals meegemaakt). Bus zet 'pinker' op om rechts af te draaien, om degelijk af te draaien en niet met de achterwielen op de stoep terecht te komen moet je de bocht ruim tot zeer ruim nemen, wat heel dikwijls een ruimte rechts van de bus geeft waar een normale wagen door kan (tussen bus en stoep). Tijden het afdraaien steekt een voetganger de straat over, bus moet stoppen en voorrang verlenen aan voetganger, terwijl die bus stilstaat komen er heel dikwijls fietsers/bromfietsers tot zelfs voertuigen RECHTS van de bus gereden om toch maar voorbij die trage bus te zijn, en dan staan ze stom dat ze aangereden worden hé. > >>>>Geef de mensen met bussen, vrachtwagens, grote camionetten PLAATS, sta eens je voorrang af en dwing ze zeker niet >>>>tot bruuske manoeuvres. >>> >>>Vooral omdat ze weten dat ze 'groot en sterk' zijn. >> >> Prietpraat verkopen kun je al. > > Prietpraat? Het is me vaak genoeg voorgekomen dat een groter voertuig me geen voorrang verleende, hetzij een > vrachtwagen wanneer ik met de auto was, maar nog het meest door een auto in de tijd dat ik nog met de moto reed. Ze > weten dat je de zwakste bent dus je zal wel stoppen. Enkel klootzakken achter het stuur redeneren van "ik ben de sterke, jij de zwakke". Zoals je zelf toegeeft, meestal reageren/denken autobestuurders op die mannier. > >> Zou je graag eens zien 50meter achteruit rijden met een vrachtwagen met daaraan een aanhangwagen met draaiende >> vooras. Wedden dat je geen 10meter ver komt? > > So what? Ik ben blij dat ik kan fietsen... nu nog een nieuwe fiets kopen (vorige werd onlangs gestolen). > Nu ik wil het wel eens proberen, ik denk dat ik nog een redelijke kans maak. Is meer een gewoonte dan moeilijk. De eerste maal dat ik, als oefening, met een vrachtwagen (met aanhangwagen met draaiende vooras) van op een straat achteruit in een garage moest binnenrijden (straat naar binnen garage = hoek van 90°. Garage 1 meter breder dan vrachtwagen) en de vrachtwagen moest mooi recht in de garage tegen de kaai/losbrug staan hé, wel daar heb ik +-20min voor nodig gehad. na 10/20x dezelfde oefening gaat dat al op 10 minuten. Daniël > > herbo |
![]() |
#49 |
|
![]() Daniël wrote:
> "Herbo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >>>Jij weet overduidelijk niet waarover je praat in deze. >> >>Ik praatte over een enkele bus maar ik zie nu dat het inderdaad over een dubbelbus ging... daar begrijp ik het >>probleem uiteraard wel. Maar de chauffeur moet dat wel weten en bijgevolg bij het links afslaan vanuit stilstand >>zeker heel traag rijden zodat iemand die komt afgefietst op tijd ziet dat de bus uitzwenkt en niet plots 'gegrepen' >>kan worden. En uiteraard voor het afslaan in je rechterspiegel kijken, normaal moet je de fietsers daar dan wel in >>zien aankomen, toch? > > > Wees maar zeker dat elke beroepschauffeur meer in zijn spiegels kijkt dan recht voor zich uit :-) > 'k Ga het proberen uit te leggen met nog een voorbeeldje (zelf meermaals meegemaakt). Bus zet 'pinker' op om rechts af > te draaien, om degelijk af te draaien en niet met de achterwielen op de stoep terecht te komen moet je de bocht ruim tot > zeer ruim nemen, wat heel dikwijls een ruimte rechts van de bus geeft waar een normale wagen door kan (tussen bus en > stoep). Tijden het afdraaien steekt een voetganger de straat over, bus moet stoppen en voorrang verlenen aan voetganger, > terwijl die bus stilstaat komen er heel dikwijls fietsers/bromfietsers tot zelfs voertuigen RECHTS van de bus gereden om > toch maar voorbij die trage bus te zijn, en dan staan ze stom dat ze aangereden worden hé. Als de bus na het stilstaan heel traag vertrekt en rijdt, totdat hij volledig afgedraaid is, kan hij normaal niet veel schade berokkenen omdat iedereen de tijd heeft om zich uit de voeten te maken. herbo |
![]() |
#50 |
|
![]() "Daniël" <[email protected]> schreef in bericht news:ywk1e.47124$%[email protected]... > > "Herbo" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> Als de bus na het stilstaan heel traag vertrekt en rijdt, totdat hij >> volledig afgedraaid is, kan hij normaal niet veel schade berokkenen omdat >> iedereen de tijd heeft om zich uit de voeten te maken. > > Juist ja, jij neemt nooit het openbaar vervoer waarschijnlijk. > Kijk ik als bestuurder ben nooit gehaast, mij betalen ze per uur, begrijp > je? NIET per Km of per rit. > Maar als bestuurder vervoer ik wel een pak mensen die bvb. op tijd aan het > station willen zijn om hun trein niet te missen. > en die steeds een bus te laat nemen. ;-) -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.nambc.org/ |
![]() |
#51 |
|
![]() "Herbo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Als de bus na het stilstaan heel traag vertrekt en rijdt, totdat hij volledig afgedraaid is, kan hij normaal niet veel > schade berokkenen omdat iedereen de tijd heeft om zich uit de voeten te maken. Juist ja, jij neemt nooit het openbaar vervoer waarschijnlijk. Kijk ik als bestuurder ben nooit gehaast, mij betalen ze per uur, begrijp je? NIET per Km of per rit. Maar als bestuurder vervoer ik wel een pak mensen die bvb. op tijd aan het station willen zijn om hun trein niet te missen. Daniël > > herbo |
![]() |
#52 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Daniël" <[email protected]> schreef in bericht news:ywk1e.47124$%[email protected]... >> >> "Herbo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... >>> >>> Als de bus na het stilstaan heel traag vertrekt en rijdt, totdat hij volledig afgedraaid is, kan hij normaal niet >>> veel schade berokkenen omdat iedereen de tijd heeft om zich uit de voeten te maken. >> >> Juist ja, jij neemt nooit het openbaar vervoer waarschijnlijk. >> Kijk ik als bestuurder ben nooit gehaast, mij betalen ze per uur, begrijp je? NIET per Km of per rit. >> Maar als bestuurder vervoer ik wel een pak mensen die bvb. op tijd aan het station willen zijn om hun trein niet te >> missen. >> > en die steeds een bus te laat nemen. > ;-) Ze nemen meestal op tijd de bus, maar die loopt onderweg zoveel vertraging op dat ze hun aansluiting missen :-( Daniël > > -- > Ghingis Khan |
![]() |
#53 |
|
![]() Daniël wrote:
> "Herbo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >>Als de bus na het stilstaan heel traag vertrekt en rijdt, totdat hij volledig afgedraaid is, kan hij normaal niet veel >>schade berokkenen omdat iedereen de tijd heeft om zich uit de voeten te maken. > > > Juist ja, jij neemt nooit het openbaar vervoer waarschijnlijk. > Kijk ik als bestuurder ben nooit gehaast, mij betalen ze per uur, begrijp je? NIET per Km of per rit. > Maar als bestuurder vervoer ik wel een pak mensen die bvb. op tijd aan het station willen zijn om hun trein niet te > missen. De veiligheid van de zwakke weggebruikers lijkt me belangrijker te zijn. En die paar seconden extra per kruispunt waar je rechtsaf moet zullen het ook niet maken, die tijd kan trouwens ingecalculeerd worden in de schema's, zodat je desnoods een bus vroeger moet nemen. herbo |
![]() |
#54 |
|
![]() "Herbo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Daniël wrote: > >> "Herbo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... >> >>>Als de bus na het stilstaan heel traag vertrekt en rijdt, totdat hij volledig afgedraaid is, kan hij normaal niet >>>veel schade berokkenen omdat iedereen de tijd heeft om zich uit de voeten te maken. >> >> >> Juist ja, jij neemt nooit het openbaar vervoer waarschijnlijk. >> Kijk ik als bestuurder ben nooit gehaast, mij betalen ze per uur, begrijp je? NIET per Km of per rit. >> Maar als bestuurder vervoer ik wel een pak mensen die bvb. op tijd aan het station willen zijn om hun trein niet te >> missen. > > De veiligheid van de zwakke weggebruikers lijkt me belangrijker te zijn. En die paar seconden extra per kruispunt waar > je rechtsaf moet zullen het ook niet maken, die tijd kan trouwens ingecalculeerd worden in de schema's, zodat je > desnoods een bus vroeger moet nemen. Ben je nu echt dom, achterlijk of wil je het gewoon niet begrijpen? Als de "zwakke" weggebruikers zichzelf in een gevaarlijke positie plaatsen, dan moeten ze er ook maar de gevolgen van dragen. Je hebt er begot geen flauw benul van hoeveel tijd wij nutteloos verspillen door allerhande omstandigheden. Eén klein voorbeeldje. Brussel, tussen centraal station en De Brouckereplein, in beide richtingen hebben we sedert iets meer dan een jaar een eigen busbedding, in tegenrichting van het gewone verkeer. Dat geeft een tijdswinst (voor alle daarlangs komende bussen samen) van meer dan 50 uur per week, en dat alleen over een afstand van één kilometer. Btw, die "zwakke" weggebruikers waarvan jij de mond vol blijkt te hebben, dat is nu net mijn job zie, die veilig te vervoeren. Daniël > > herbo |
![]() |
#55 |
|
![]() Daniël wrote:
> "Herbo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >>Daniël wrote: >> >> >>>"Herbo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... >>> >>> >>>>Als de bus na het stilstaan heel traag vertrekt en rijdt, totdat hij volledig afgedraaid is, kan hij normaal niet >>>>veel schade berokkenen omdat iedereen de tijd heeft om zich uit de voeten te maken. >>> >>> >>>Juist ja, jij neemt nooit het openbaar vervoer waarschijnlijk. >>>Kijk ik als bestuurder ben nooit gehaast, mij betalen ze per uur, begrijp je? NIET per Km of per rit. >>>Maar als bestuurder vervoer ik wel een pak mensen die bvb. op tijd aan het station willen zijn om hun trein niet te >>>missen. >> >>De veiligheid van de zwakke weggebruikers lijkt me belangrijker te zijn. En die paar seconden extra per kruispunt waar >>je rechtsaf moet zullen het ook niet maken, die tijd kan trouwens ingecalculeerd worden in de schema's, zodat je >>desnoods een bus vroeger moet nemen. > > > Ben je nu echt dom, achterlijk of wil je het gewoon niet begrijpen? > Als de "zwakke" weggebruikers zichzelf in een gevaarlijke positie plaatsen, dan moeten ze er ook maar de gevolgen van > dragen. Je hebt er begot geen flauw benul van hoeveel tijd wij nutteloos verspillen door allerhande omstandigheden. > Eén klein voorbeeldje. Brussel, tussen centraal station en De Brouckereplein, in beide richtingen hebben we sedert iets > meer dan een jaar een eigen busbedding, in tegenrichting van het gewone verkeer. Dat geeft een tijdswinst (voor alle > daarlangs komende bussen samen) van meer dan 50 uur per week, en dat alleen over een afstand van één kilometer. Da's zeker nuttig, maar deftige fietspaden in Brussel lijkt me nog veel nuttiger. > Btw, die "zwakke" weggebruikers waarvan jij de mond vol blijkt te hebben, dat is nu net mijn job zie, die veilig te > vervoeren. Mochten ze veilig met de fiets kunnen rijden in Brussel dan was dat veel beter: is gezonder en goedkoper (je doet bovendien nog aan sport terwijl je onderweg zijt dus je bespaart misschien nog tijd ook) en bespaart jou werk (en ergernis). herbo |
![]() |
#56 |
|
![]() "Herbo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... >>>De veiligheid van de zwakke weggebruikers lijkt me belangrijker te zijn. En die paar seconden extra per kruispunt >>>waar je rechtsaf moet zullen het ook niet maken, die tijd kan trouwens ingecalculeerd worden in de schema's, zodat je >>>desnoods een bus vroeger moet nemen. >> >> >> Ben je nu echt dom, achterlijk of wil je het gewoon niet begrijpen? >> Als de "zwakke" weggebruikers zichzelf in een gevaarlijke positie plaatsen, dan moeten ze er ook maar de gevolgen van >> dragen. Je hebt er begot geen flauw benul van hoeveel tijd wij nutteloos verspillen door allerhande omstandigheden. >> Eén klein voorbeeldje. Brussel, tussen centraal station en De Brouckereplein, in beide richtingen hebben we sedert >> iets meer dan een jaar een eigen busbedding, in tegenrichting van het gewone verkeer. Dat geeft een tijdswinst (voor >> alle daarlangs komende bussen samen) van meer dan 50 uur per week, en dat alleen over een afstand van één kilometer. > > Da's zeker nuttig, maar deftige fietspaden in Brussel lijkt me nog veel nuttiger. Moet je nog enkele maanden op wachten, tegen de volgende verkiezingen gaan politiekers van divers pluimage wel in de media gaan verkondigen hoeveel km er zullen aangelegd worden;-) > >> Btw, die "zwakke" weggebruikers waarvan jij de mond vol blijkt te hebben, dat is nu net mijn job zie, die veilig te >> vervoeren. > > Mochten ze veilig met de fiets kunnen rijden in Brussel dan was dat veel beter: Veilige fietspaden in Brussel, waar? Waar? Pas op, ze mogen al de eigen beddingen van de bussen gebruiken. Fietser aan 15/20km per uur, bus dus ook want die busbeddingen zijn te smal om een fietser voorbij te steken zonder gevaar. Goed gevonden hé van de "verkeersexperten"? is gezonder en goedkoper (je doet bovendien nog aan sport terwijl > je onderweg zijt dus je bespaart misschien nog tijd ook) en bespaart jou werk (en ergernis). Bah, of ik nu rondrij met een bus met 20 of een bus met 80 personen, de afstand blijft dezelfde. Daniël > > herbo |
![]() |
#57 |
|
![]() Daniël wrote:
> "Herbo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >>>>De veiligheid van de zwakke weggebruikers lijkt me belangrijker te zijn. En die paar seconden extra per kruispunt >>>>waar je rechtsaf moet zullen het ook niet maken, die tijd kan trouwens ingecalculeerd worden in de schema's, zodat je >>>>desnoods een bus vroeger moet nemen. >>> >>> >>>Ben je nu echt dom, achterlijk of wil je het gewoon niet begrijpen? >>>Als de "zwakke" weggebruikers zichzelf in een gevaarlijke positie plaatsen, dan moeten ze er ook maar de gevolgen van >>>dragen. Je hebt er begot geen flauw benul van hoeveel tijd wij nutteloos verspillen door allerhande omstandigheden. >>>Eén klein voorbeeldje. Brussel, tussen centraal station en De Brouckereplein, in beide richtingen hebben we sedert >>>iets meer dan een jaar een eigen busbedding, in tegenrichting van het gewone verkeer. Dat geeft een tijdswinst (voor >>>alle daarlangs komende bussen samen) van meer dan 50 uur per week, en dat alleen over een afstand van één kilometer. >> >>Da's zeker nuttig, maar deftige fietspaden in Brussel lijkt me nog veel nuttiger. > > > Moet je nog enkele maanden op wachten, tegen de volgende verkiezingen gaan politiekers van divers pluimage wel in de > media gaan verkondigen hoeveel km er zullen aangelegd worden;-) > > > >>>Btw, die "zwakke" weggebruikers waarvan jij de mond vol blijkt te hebben, dat is nu net mijn job zie, die veilig te >>>vervoeren. >> >>Mochten ze veilig met de fiets kunnen rijden in Brussel dan was dat veel beter: > > Veilige fietspaden in Brussel, waar? Waar? Dat bedoel ik juist... vandaar "mochten". Misschien had ik beter "konden" geschreven. herbo |