Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2003, 20:55   #41
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dit is inderdaad het verfoeilijke White Power-symbool.

...Mooi tussen de Belgische vlaggen op de betoging...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 20:58   #42
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Door een blik op die mensen te werpen weet jij al waarvoor ze staan.
Typisch die ruimdenkende flaminganten
In ieder geval een pak ruimdenkender dan dat zootje ongeregeld waar jullie mee heulen...

Kijk, zie je dat witte rondje met het zwarte kruisje? Dat betekend White Power en iemand die daarvoor staat kan niet gezond zijn.
Jullie zijn misschien blij met deze 'mensen', maar ik moet er niks van weten.
Jij weet net zo goed als ik dat niet alle skinheads White Power ondersteunen. Zelfs niet degenen die de badge dragen.
Die badge was mijns inziens slechts om er bij te horen, bij de skinheads dan, en niet om rassenhaat te veroorzaken.
Als ze effectief voor rassenhaat staan, dan keur ik dat ook ten stelligste af, maar ik zal ze niet verbieden om in betogingen voor België mee te lopen, indien zij België steunen.
Trouwens, er liepen ook allochtonen mee, zelfs vlak bij de skinheads, en ik heb geen rellen gezien. Ik dacht zelfs dat ze een vriendelijk gesprek hielden.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 20:59   #43
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL

Interessante foto!!
Gaat dat weer in je 'compromiterende foto's vd Belgische Beweging'-archiefje?

Vroeg of laat duikt ie weer op, zijn wij rustig een beschaafd debat aan het voeren en springt ineens Zeno krijsend op uit het publiek "Kijk, kijk, Patriot's fascistische horden!!"
Oud 8 mei 2003, 21:00   #44
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Trouwens, er liepen ook allochtonen mee, zelfs vlak bij de skinheads, en ik heb geen rellen gezien..
Als je maar een handvol mensen hebt, is de kans op"rellen" natuurlijk klein!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 21:03   #45
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Trouwens, er liepen ook allochtonen mee, zelfs vlak bij de skinheads, en ik heb geen rellen gezien..
Als je maar een handvol mensen hebt, is de kans op"rellen" natuurlijk klein!

Trouwens, veel volk heeft dat 'fascistisch crapule' die die vuile racistische belgo-skinheads zijn toch niet nodig om rel te schoppen en alles kort en klein te slagen
Oud 9 mei 2003, 07:46   #46
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
(PS: ik kom ook niet meer bij van het lachen)
Denk je dat je na 18 mei ook nog zo gaat lachen? Met die 3 of 4% van NV-A?
NVA haalt zonder moeite de kiesdrempel van 5 %. Ik blijf erbij. In West-Vlaanderen met Bourgois gaan ze het zelfs héél goed doen. Misschien worden Leuven en Antwerpen iewat moeilijker alhoewel... tja Leuven zijn er maar 7 zetels te verdelen... w'll see.

Trouwens een vraagje, hoe zit dit met de kiesdrempel in BHV, telt die daar eingelijk ook...
Allez, toch nog ene die gene kristallen bol heeft die gekleurd is door wishful thinking. Zeker halen we die 5%. Daarbij wil ik opmerken dat het geen kiesdrempel is, maar kiesdrempels.

BHV kent ook geen drempel, ook daar blijft alles bij het oude (geen drempel, oude kieskringen, etc)
Tuurlijk Tantist. Ik zie het positief in voor jullie en daar blijf ik bij. Ik zie jullie zelfs verder uitgroeien tot grote spijt waarschijnlijk van CD&V die uit is op een fusie met de N-VA... Hopelijk laat Bourgois zich hierdoor hoe dan ook niet kisten ook al mocht het dan toch iewat minder uitvallen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2003, 16:34   #47
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:

Wedden dat een flamingante skinhead dan weer op een tirade onthaald wordt met de stopwoorden "fascist", "neonazi", "racist" etc etc etc???

Ga toch bij het Front National, daar hebben ze jullie wel nog graag.
Oud 9 mei 2003, 16:39   #48
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Tuurlijk Tantist. Ik zie het positief in voor jullie en daar blijf ik bij. Ik zie jullie zelfs verder uitgroeien tot grote spijt waarschijnlijk van CD&V die uit is op een fusie met de N-VA... Hopelijk laat Bourgois zich hierdoor hoe dan ook niet kisten ook al mocht het dan toch iewat minder uitvallen.
Aha, daar is het hem om te doen!!! CD&V kleiner te houden dan de VLD!!!

Je hebt wel gelijk, N-VA voert dezelfde degelijkheidspolitiek van de CD&V en persoonlijk denk ik ook dat N-VA meer stemmen kan afsnoepen van de CD&V dan van de VLD. Maar als je weet dat ik nog VLD gestemd hebt in 1999, dan weet je dat ook VLD afgekloven kan worden door N-VA, net als het Vlaams Blok. Of waarom denk je dat CD&V ons zit op te vrijen, VLD een kiesdrempel invoert (komaan zeg, die was toch effectief op ons gericht?) en Vlaams Blok constant zit te zeggen dat a) zij het origineel zijn en b) N-VA geen echte flaminganten zijn (kan de contradictie groter). En met Spirit is er de vete over de oud VU-kiezer.
Oud 9 mei 2003, 16:46   #49
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je hebt wel gelijk, N-VA voert dezelfde degelijkheidspolitiek van de CD&V en persoonlijk denk ik ook dat N-VA meer stemmen kan afsnoepen van de CD&V dan van de VLD. Maar als je weet dat ik nog VLD gestemd hebt in 1999, dan weet je dat ook VLD afgekloven kan worden door N-VA, net als het Vlaams Blok. Of waarom denk je dat CD&V ons zit op te vrijen, VLD een kiesdrempel invoert (komaan zeg, die was toch effectief op ons gericht?) en Vlaams Blok constant zit te zeggen dat a) zij het origineel zijn en b) N-VA geen echte flaminganten zijn (kan de contradictie groter). En met Spirit is er de vete over de oud VU-kiezer.
Ik denk ook dat N-VA vooral kiezers gaat afsnoepen van de VLD. Ik hoor van veel mensen die vroeger resoluut op de VLD stemden, omdat ze dachten dat die partij een nieuwe wind zou doen waaien, dat ze zwaar teleurgesteld zijn door de VLD en vooral door hun loze beloftes. De N-VA heeft ook een vrij liberaal programma wat de VLD kiezers ook wel zal kunnen bekoren.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2003, 17:14   #50
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jij weet net zo goed als ik dat niet alle skinheads White Power ondersteunen. Zelfs niet degenen die de badge dragen.
Die badge was mijns inziens slechts om er bij te horen, bij de skinheads dan, en niet om rassenhaat te veroorzaken.
Kom, kom. Om die racisten die in je clubje meeliepen te vergoeilijken ga je er nu onzin bijhalen ofwat? Als ze toch enkel die badge dragen om erbij te horen, maar geen racisten zijn, waarom willen ze dan bij die racisten horen?
Citaat:
Als ze effectief voor rassenhaat staan, dan keur ik dat ook ten stelligste af, maar ik zal ze niet verbieden om in betogingen voor België mee te lopen, indien zij België steunen.
En dat tegen het facistische Vlaanderen? Amai...
Citaat:
Trouwens, er liepen ook allochtonen mee, zelfs vlak bij de skinheads, en ik heb geen rellen gezien. Ik dacht zelfs dat ze een vriendelijk gesprek hielden.
Bewijzen? Je kan hier komen zeggen wat je wil, ik ZIE dat de belgicisten graag met racistische leeghoofden rondheulen...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2003, 17:19   #51
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Onder andere durf dat grif toe te geven. Maar niet alle NVA'ers zouden daarmee zo opgezet zijn denk ik soit zo ver zal het niet komen om de eenvoudige reden dat het niet nodig zal zijn, NV-A zal zelfstandig kunnen blijven, nu nog "klein" maar op termijn misschien tot een middelmatige partij.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2003, 00:55   #52
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Citaat:
In ieder geval een pak ruimdenkender dan dat zootje ongeregeld waar jullie mee heulen...

Kijk, zie je dat witte rondje met het zwarte kruisje? Dat betekend White Power en iemand die daarvoor staat kan niet gezond zijn.
Jullie zijn misschien blij met deze 'mensen', maar ik moet er niks van weten.
U houdt ons blijkbaar werkelijk voor een kudde steenezels als u nu verwacht dat we dit zielige gekronkel serieus gaan nemen...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 10:21   #53
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
4000 Belgen op straat tegen separatisme

Meer dan 6 miljoen Vlamingen en meer dan 4 miljoen Walen zijn NIET op straat gekomen om te betogen tegen seperatisme.
10 Miljoen mensen vonden het niet nodig en zelfs ongepast hun vrije tijd op te offeren voor deze onbenullige oproep.
10 Miljoen mensen weten wel beter.
Oud 13 mei 2003, 10:40   #54
hincapie
Burger

Standaard

Als het skinheads zijn die tegen racisme zijn zou er op hun jasje SHARP (SkinHeads Against Racial Prejudice) te lezen zijn. Dus als je dweept met symbolen die staan voor White Power dan ben je een racist. En als het is om erbij te horen, dan vind ik dat nog verwerpelijker, want het zijn de meelopers die zulke idiote groeperingen groter maken!
hincapie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 14:08   #55
Top Dog
Banneling

Top Dog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PO
10 Miljoen mensen vonden het niet nodig en zelfs ongepast hun vrije tijd op te offeren voor deze onbenullige oproep.
Ik en 9.999.999 vrienden vinden het niet nodig om hun vrije tijd op te offeren voor deze oproep.

Wij geloven dat er helemaal geen sprake zal zijn van separatisme.
En als ervoor gestemd word blijven wij 10miljoen nog steeds thuis.

Want daar is waar een Belg wil zijn...

Dus das tout!!
Top Dog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 15:47   #56
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door logischerwijs
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PO
Ik en 9.999.999 vrienden vinden het niet nodig om hun vrije tijd op te offeren voor deze oproep.

Wij geloven dat er helemaal geen sprake zal zijn van separatisme.
En als ervoor gestemd word blijven wij 10miljoen nog steeds thuis.

Want daar is waar een Belg wil zijn...

Dus das tout!!
Dat seperatisme bestaat reeds, men is alleen vergeten om de geldkraan toe te draaien.

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 15:54   #57
Top Dog
Banneling

Standaard

Waarom niet in plaats van Wallonië en Vlaanderen appart, België samen met Luxemburg.
Dan kan zowel Wallonië als Vlaanderen onder aan die geldkraan hangen.
Oud 13 mei 2003, 15:54   #58
Top Dog
Banneling

Standaard

Daar heb je geen separatisme voor nodig
Oud 13 mei 2003, 15:58   #59
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door logischerwijs
Waarom niet in plaats van Wallonië en Vlaanderen appart, België samen met Luxemburg.
Dan kan zowel Wallonië als Vlaanderen onder aan die geldkraan hangen.
Waarom Wallonie en Vlaanderen niet appart? Dan kan Wallonie rechtstreeks aan de geldkraan van de EU zitten en kan Vlaanderen zijn geldkraan openen voor alle Europese landen op een doorzichtigere manier.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 16:02   #60
Top Dog
Banneling

Standaard

Laten we het simpel maken, zodat de flamingant weet wat er aan de gang is...

Logisch...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be