![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Moet er een Nationaal-demokratische Partij in Vlaanderen komen? | |||
Ja, zo snel mogelijk. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 26,15% |
Ja, maar nu nog niet. Pas nadat het VB deelneemt aan de macht. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 26,15% |
Oh neen, ik zou geshockeerd zijn! |
![]() ![]() ![]() |
31 | 47,69% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat laatste is niet de optie van het Vlaams Belang, dat nog nooit een toegeving deed op haar voornaamste strijdpunt, de Vlaamse onafhankelijkheid. De titel van deze poll is dan ook verkeerd. De vraag moet niet zijn "moet er een echte nationalistische partij komen ?", want dat is het Vlaams Belang voor de volle honderd procent. De vraag waar Guderian mee worstelt is feitelijk "moet er een echte anti-vreemdelingenpartij komen ?". En daar laat ik de discussie in het midden. Ik denk dat het probleem van Guderian eerder bij Guderian zelf ligt dan bij het Vlaams Belang. Want de partij stelt het beter dan ooit en sinds de scherpe kantjes er wat afgeveild zijn stromen de nieuwe leden nog massaler toe dan ooit tevoren. Vooral gewone Vlamingen, kleine zelfstandigen, bedienden, geschoolde arbeiders, maar ook hogere kaders, allemaal mensen die het Waalse en linkse profitariaat en de staatsbetutteling kotsbeu zijn. Dat mensen met de ideëen en uitspraken die Guderian op dit forum doet (zoals het toejuichen van de zelfmoord van Ward Beysen) zich niet thuis voelen in het Vlaams Belang, kan ik enigszins begrijpen hoor... Maar al die internethelden en anonieme verenigingen die klagen over het Vlaams Belang, zullen zelf nooit een partij oprichten, omdat ze goed weten dat ze gebonden zijn aan de bestaande anti-discriminatiewetten. Ze durven het zelf niet aan (zie grote muil Brugge Veilig en Leefbaar) om radicaler standpunten openlijk en voor de camera in te nemen, maar verlangen het wel van de Vlaams Belang-top, die daarna nog eens zou mogen opdraven voor de rechtbank. belgië barst !
Wel volks, niet proletarisch Laatst gewijzigd door Lone Wolf : 15 maart 2005 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() Er is zeker plaats voor een nieuwe nationalistische partij, zeker als het VB aan de macht deelneemt en dus afgerekend zal worden op de (niet ingevulde) beloftes. Op dat moment kan er een nieuwe zweeppartij opgericht worden die de mensen probeert wijs te maken dat het Beloofde Avondland van het VB niet verwezenlijkt werd omdat de partij het nationalisme verraden met haar softe koers. Natuurlijk zal die nieuwe partij op termijn ook met hetzelfde dilemma geconfronteerd worden als het Belang: ofwel evolueren naar een brede volkspartij (die per definitie ook inhoudsloos is) ofwel radicaal en marginaal blijven (beetje vergelijkbaar met de Nederlandse collega's zoals de NA en NVU).
Politiek is het probleem, niet de oplossing. ![]()
![]() |
![]() |
#44 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Twee bijoukes waardoor ik mij ineens een pak beter voel nadat ik geshockeerd heb kennis genomen van het gevaar van verglijding naar onacceptabel extremisme. [size=1]En nu heb ik het met extremisme uiteraard niet over de kloterij dat een CGKR heeft ten berde gebracht op het schijnproces hé en waarbij het VB wel koorknaapjes lijken in vergelijking met hetgeen nu in andere Europese landen wordt aan paniekvoetbal gedaan en zoals het extremisme zoals we bijvoorbeeld deze week in het Nieuwsblad over Molenbeek hebben gelezen.[/size]
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Politiek is overigens geen probleem, maar een noodzaak wil men een leefbare maatschappij. Anders gaat iedereen maar zijn gang en dat is leuk op korte termijn. Of dat op lange termijn nog zo is, is maar de vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe het Blok stemde in 2003 weet ik niet. Begin 2004 onthield het Blok zich, in de hoop dat de kiesdrempel N-VA zou nekken. Maar daar is het Blok NIET in geslaagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, de kiesdrempel zou N-VA als partij niet nekken. Wat belet een partij te blijven bestaan, zelfs onder de kiesdrempel? Het belangrijkste is wel, beste Clemens, dat de N-VA zichzelf heeft genekt door de uitgestoken hand van het Blok in 2003 te weigeren en nu als schoothondjes bij de CD&V mag gaan zitten. Tot zover de Vlaamse eenheid, tot zover de enige Vlaamsnationale partij. Want hoe je het ook draait of keert: al wie binnen N-VA tegen het kartel met CD&V was, is moeten vertrekken. Enkel Storme mag nog als schaamlapje meedraven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Storme als stormlapje ? Ik dacht even aan een ander lapje, maar dan protesteert mijn parential firewall...
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Hierbij nodig ik de persoon met "nick" cortelinckx en alle goedmenende universalistische
Vlamingen die hun cultuur willen verspreiden onder de gehele menschheit lid te worden van de alleszins politieke beweging "Goede Dag" / "Bonan Tagon" Wij propageren dat Vlaamse Cultuur geen behoefte heeft aan taal noch aan ras om een Vlaamse eigenheid uit te dragen die waardevol kan zijn voor iedereen. Stuur me een PMmetje en we schieten in actie !
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
dat heeft Blokker Laeremans destijds op het forum "Politiek.net" openlijk toegegeven Juist zoals het Blok tegen de partijfinanciering was van N-VA. Een uitgestoken hand ? In bokshandschoen ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Vreemdeling
|
![]() Zolang er Voorposters op de madou rondlopen ,ben ik vrij gerust in de zaak.
Helden en getal zijn woorden die niet paren. Leeuwen lopen in geen benden.Veel kan zo weinig zijn.Macht van getal is zo vaak waan van macht.... Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed, en één kan dan een leger zijn. Laatst gewijzigd door Dave : 15 maart 2005 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Hoewel ik vrij dicht sta bij de standpunten van Guderian, ben ik het totaal niet eens met zijn strategie, de oprichting van een nieuwe partij. Politiek links en het Belzieke establishment zou maar al te graag zien dat het rechtse/radicaal rechtse Blok dat er nu in Vlaanderen is, zou opgesplitst worden. Dit zou de totale vernietiging betekenen van (radicaal) rechts in Vlaanderen en het einde betekenen van de enige kans die we nu hebben om dit Belzieke land op te splitsen en verlost te worden van het franskiljonne en linkse profitariaat. Door het Vlaams Belang dat een unieke bundeling is van alle rechtse krachten in Vlaanderen (van extreem tot gematigd rechts) hebben we nu een grote invloed op het politieke spel en komt de splitsing van de Belziek en de kans op een rechts beleid veel dichter bij. Ook al zijn er gematigde, burgerlijk rechtse en zelfs zionistische figuren binnen het Vlaams Belang, ik heb liever het Vlaams Belang aan de macht, dan het schijnheilig extreem links paterke uit Hasselt.
Overigens de kern van het Vlaams Belang is heus niet zo gematigd of Guderian laat uitschijnen. Wees maar zeker dat de familie Dillen, Filip Dewinter en de Verreycken-familie veel rechtser zijn of jullie allemaal denken. Burgerlijk rechtse zionistenvriendjes als forumlid Garfield en bijvoorbeeld een Jurgen Verstrepen die de vlag van Pisraël op zijn webstek heeft staan zijn randfiguren binnen het Vlaams Belang. Hoe zeer de JewSA en de Yankeevrienden probeert binnen te dringen in het Vlaams Belang, de kern van het Vlaams Belang is nog steeds nationaal solidaristisch en zal dat ook blijven (zij het wel meer gematigd dan de enige echte voorloper van het Vlaams Belang, het VNV van Staf De Clercq, die trouwens openlijk zou moeten geëerd worden !). Elke dag kijk ik naar de website van The Piano en Blokwatch. Deze mensen garanderen mijn steun voor het VB voor de toekomst. Immers zij bewijzen dat het Vlaams Belang heus niet zo burgerlijk rechts is of Guderian gelooft, integendeel. Een aantal leuke aanwijzingen zijn: - keltisch kruis op bureau van Filip Dewinter (zelfde teken als Guderian ![]() - foto van Filip Dewinter en Jean-Marie Le Pen (dat ook geen burgerlijk rechts doetje is en zeker geen vriend van de zionistische Yanks) - bezoek aan Leon Degrelle in Spanje - Gerolf Annemans die ons verzekerd dat het Vlaams Belang nog voldoende "vuil" (vuil toch voor de linkiwinkies en de burgerlijke rechtse zionisten) blijft, ook dat is goed nieuws. - een Vlaams Belang lid noemt Reimont Tollenaere een echte held (Reimont Tollenaere was een echte nationaal solidarist van Verdinaso !) - gewoon ook de echte goede nationaal solidaristische sfeer die je snuift op een IJzerwake. - en we hebben nog altijd onze vrienden van Voorpost ook, die een stevige ruggengraad vormen van het Vlaams Belang Wat Antoon, Garfield, Jurgen Verstrepen en andere burgerlijk rechtsen ook proberen aan de nationaal solidaristische kern van het Vlaams Belang komen ze nooit. Wel mogen ze van mij samen met ons front vormen tegen het linkse franskiljonne establishment en de invasie van de Pislamieten. En dat is ook het leuke aan het verhaal van het Vlaams Belang. Het Vlaams Belang is een grote volkspartij aan het worden die politiek iets betekent en toch blijft de grondbeginselen van de partij intact. Dat is bij rechts in Europa uniek te noemen. En dat brengt de vorming van een nationaal solidaristisch Dietsland steeds dichterbij... 8) Laatst gewijzigd door obiwan : 15 maart 2005 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
[size=4]Voor Dietsland en Europa; voor het vrije Avondland![/size] Laatst gewijzigd door Tyr de Dietser : 15 maart 2005 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan is het Vlaams Belang in een klap die paar honderden nazi's kwijt die daar met de vlag van het Vlaams Belang staan te zwaaien, waar de partij eerder over beschaamd is dan wat anders. Haar miljoen kiezers blijven wel trouw, uitgezonderd dus die paar honderden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Politiek is wel probleem als ze dient om onze vrijheid en rechten te schenden ipv beschermen. Het is een probleem als men politiek gebruikt om bepaalde groepen te bevoordelen tenkoste anderen, als het een manier wordt om aan herverdeling te doen, om privileges toe te kennen, vrije meningsuiting aan banden te leggen,...
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag aantonen. Ik wil dus een citaat van de gebruiker 'Patriot!' die zegt dat hij, zelf Vlaming zijnde, Vlamingen haat.
|
![]() |
![]() |