Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2005, 00:25   #41
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Heeft men al onderzocht waarom die jongeren zoiets doen ? Wellicht moet er iets verkeerds aan hun omgeving, leefwijze, opvoeding ... zijn dat ze tot zulke dingen in staat zijn. Ik denk dat zulke jongeren evengoed ander groepen gaan aanvallen als ze hun aandacht daar op richten.
Dat is geen excuus.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 00:40   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Hebben jullie nog niet genoeg aan 11 mijard per jaar?
Oud 15 maart 2005, 00:42   #43
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Hebben jullie nog niet genoeg aan 11 mijard per jaar?
Nee. Een paar extra centjes zijn altijd welkom.
Oud 15 maart 2005, 00:43   #44
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee. Een paar extra centjes zijn altijd welkom.
Bij wie niet?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 00:47   #45
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Bij wie niet?
Oud 15 maart 2005, 09:17   #46
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Deze mensen (homofoben, voor alle duidelijkheid) hebben geen plaats in onze samenleving. Toch moeten we oppassen dat we niet iedereen die bijvoorbeeld tegen homohuwelijken is, als homofoob klasseren. Dat is gevaarlijk voor de debatcultuur.
Patriot haalt zijn voorliefde voor repressie nog maar eens tevoorschijn. Hij bouwt blijkbaar meteen ook een achterpoortje in voor hem of zijn partijgenoten. En dan zou het VB zogezegd extreem-rechts zijn...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 09:19   #47
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Bron

Terwijl Vlaamse politici zich onledig houden met het vitten over prullaria als BHV, weet men in Wallonië tenminste wat de belangrijke maatschappelijke problemen zijn.
in Vlaanderen gebeurt er toch ook vanalles qua sensibilisering, o.m. in het onderwijs ?
Oud 15 maart 2005, 10:12   #48
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
in Vlaanderen gebeurt er toch ook vanalles qua sensibilisering, o.m. in het onderwijs ?
Raf probeert gewoon om de Vlaams-Nationalisten op hun paard te krijgen...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 15 maart 2005, 10:42   #49
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Patriot haalt zijn voorliefde voor repressie nog maar eens tevoorschijn. Hij bouwt blijkbaar meteen ook een achterpoortje in voor hem of zijn partijgenoten. En dan zou het VB zogezegd extreem-rechts zijn...
U ziet spoken, beste vriend
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 10:44   #50
Melf
Banneling

Melf's schermafbeelding

Standaard

ja,

raf stelt vragen die in een ander topic al beantwoord en weerlegt zijn,

hij schept er ook een ongelooflijk genoegen in om nieuwe threads op te starten over zaken die al uitgebreid bediscussieerd werden elders indien er in de originele threads vragen en/of bemerkingen stonden die hij niet kon of wilde beantwoorden.

mvg.melf
Melf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 11:00   #51
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
U ziet spoken, beste vriend
Je kan die spoken misschien meetellen telkens wanneer je een van die magische percentages uit je hoed tovert. Of wacht, dat doe je al...
Oud 15 maart 2005, 11:24   #52
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron

Terwijl Vlaamse politici zich onledig houden met het vitten over prullaria als BHV, weet men in Wallonië tenminste wat de belangrijke maatschappelijke problemen zijn.
Niet dat ik er fundamenteel op tegen ben, maar wat zal een dag tegen de homofobie precies oplossen? Ik vermoed dat zulke dagen vaak uitgeroepen worden om het geweten te sussen of, erger nog, om zichzelf als progressief te profileren... Er zijn inderdaad nog mensen voor wie 'vooruitstrevend' synoniem is met 'kwaliteit-en-zo-hoort-het', en die zich aan zulke etiketjes laten vangen. Als je een eind wil stellen aan homofobie, dan doe je dat niet met een dagje bortsklopperij en posters en lezinkjes for the converted (homofoben blijven immers thuis), maar dan begint dat bij de mensen zelf, in het dagelijks leven dus. Ik vermoed overigens (maar hoop van niet) dat het hele doorzeuren van de homobeweging om 'aanvaard' te worden eerder contraproductief werkt, in die zin dat ze zelf steeds de aandacht blijven vestigen op hun 'anders- zijn' en daarmee steeds maar weer zichzelf markeert binnen de maatschappij.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 14:52   #53
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ga de dag van het vorstenDom 15 november vieren
Oud 15 maart 2005, 20:07   #54
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Niet dat ik er fundamenteel op tegen ben, maar wat zal een dag tegen de homofobie precies oplossen?
Oplossen? Wellicht niets, maar het zal alleszins een duidelijk signaal geven dat homofobie niet wenselijk is in onze samenleving. Dat vind ik al voldoende motivatie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 20:09   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
... dat het hele doorzeuren van de homobeweging om 'aanvaard' te worden eerder contraproductief werkt, in die zin dat ze zelf steeds de aandacht blijven vestigen op hun 'anders- zijn' en daarmee steeds maar weer zichzelf markeert binnen de maatschappij.
Afgaande op wat er de voorbije jaren gerealiseerd werd op het vlak van gelijke rechten voor holebi's, zou ik dat niet zomaar durven beweren...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 20:10   #56
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oplossen? Wellicht niets, maar het zal alleszins een duidelijk signaal geven dat homofobie niet wenselijk is in onze samenleving. Dat vind ik al voldoende motivatie.
Zéker, ook in scholen is het belangrijk dat er aandacht aan besteed wordt.
(alhoewel, met leerkrachten als van den berghe)
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 20:13   #57
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Dat neemt echter niet weg dat men moet blijven proberen om de vooroordelen en discriminatie tegenover homoseksualiteit tegen te gaan. [size=2]Hoewel de homoseksuele gemeenschap een minderheidsgroepering vormt van on-geveer 5 a 10% van de bevolking, is men moreel verplicht om door middel van voorlichting en onderwijs de algemene houding te veranderen, zodat iedereen zichzelf kan en mag zijn en trots kan en mag zijn, op wie hij of zij is. [/size]"[size=2]Vooral jongeren die erachter komen homoseksueel te zijn, kunnen op die manier een hoop leed en angst bespaard worden".[/size]

Wat u vraagt is een mentaliteitswijziging en dat is iets wat veel tijd vraagt en zich niet laat forceren. U mag geloven in de maakbaarheid van de samenleving als u dat echt wil maar u zal van een kale reis thuiskomen. Een vriendelijke houding tegenover homo's of eender wat door de strot van iedereen proberen te duwen heeft meer averechts effect dan wat anders, zeker op school. Een dag per jaar een vermelding krijgen heeft al helemaal geen effect. Maar ik blijf het grappig vinden dat progressievelingen er zo blij mee kunnen zijn.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 23:34   #58
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik ben eerder voor prépressie, want anders is het weer van "wir haben es nicht gewusst..."
Oud 16 maart 2005, 09:29   #59
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik ben eerder voor prépressie, want anders is het weer van "wir haben es nicht gewusst..."
is dat niet hetzelfde dan wat de geallieerden gezegd hebben na de bombardementen op dresden en hamburg?

of misschien zou yann beter verhuizen naar japan, daar is het immers na 60 jaar nog steeds taboe om over de koreaanse genocide te praten. yann en zijn inquisitie zouden daar heel goed werk kunnen leveren
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 10:14   #60
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afgaande op wat er de voorbije jaren gerealiseerd werd op het vlak van gelijke rechten voor holebi's, zou ik dat niet zomaar durven beweren...
... daarom beweer ik het ook niet, maar vermoed ik het (en hoop ik van niet)... De uitspraak was dan ook gebaseerd op mijn aanvoelen. Voor mij persoonlijk maak het geen ene moer uit wat iemands geaardheid is -ik vind het totaal irrelevant- en ik zal mijn gedrag er niet op afstemmen. Voor anderen kan het wel zo zijn dat het steeds blijven hameren op het anders zijn een soortement homomoeheid doet ontstaan. (Wat de Gay Pride-parades en al dat soort dingen ben ik er overigens wel vrij zeker van dat ze buiten de homobeweging contraproductief zijn).
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be