Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2005, 16:30   #41
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Over 10 jaar zijn deze mannetjes goud waard, omdat ze precies weten hoe die Turken, Marokkanen, Agerijnen, Albanezen, you-name-it, precies denken, waar ze mee bezig zijn. Dit, terwijl ze een "oer-Belgische" opvoeding krijgen thuis. Omdat over 10 jaar de koopkracht van die bevolkingsgroepen ook is toegenomen, kunnen zij er als de eersten en de besten op in spelen..
Jep, hij zou onderzoeksrechter kunen worden ofzo, iest waar hij veel te maken krijgt met criminaliteit, daar kan hij zijn kennis dna heel goed gebruiken
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 16:44   #42
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Ik vind het ook nogal vreemd. In de meeste kleuterscholen hier zitten wel degelijk veel allochtonen.
Vandaar, het klinkt nogal 'wishful thinking'.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 02:38   #43
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

kinderen leren heel snel talen
heeft iets te maken met je hersenen
het vermogen om taal te leren neemt af vanaf je zesde.
Typisch dat ze je pas vanaf dan in het onderwijs een tweede taal beginnen aan te leren.
en dan nog op een saaie - serieuze manier.
Terwijl je ook gewoon kleuters met elkaar kan laten spelen en dan gaat het vanzelf.

Maar ja
alles moet moeilijk gaan he
die klein mannen moeten leren dat het leven serieus is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2005 om 02:42.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 16:55   #44
Fiere Vlaming
Banneling

Fiere Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Kinkel.
De kink in uw kabel!
Fiere Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 17:38   #45
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Ik zeg het zojuist: De diploma's van de leerkrachten zijn identiek.
Correct. En zo hoort het ook.
Citaat:
Waarom is volgens jou een Nederlandstalige school in Brussel van een lager niveau dan een Nederlandstalige school in Vlaanderen?
Inderdaad, dit is een veralgemening. Maar volgens mij bedoelt ICE-MAN hetvolgende: Stel:
1) je hebt een Nederlandstalige school hebt in Vlaanderen en een in Brussel met elk 100 leerlingen, waarbij het verschil is dat die in Vlaanderen 90% autochtonen telt (moedertaal Nederlands) en die in Brussel 90% allochtonen (moedertaal niet Nederlands) telt
2) je laat dezelfde leraars in beide scholen les geven
Is het dan niet aannemelijk dat de leraars in de Vlaamse school veel meer tijd kunnen besteden in het aanleren van alle onderwijsonderwerpen, terwijl ze in de Brusselse school vooral tijd zullen besteden in het aanleren van 't Nederlands aan de allochtone leerlingen?
En als ze huiswerk meegeven (in 't Nederlands) dan zijn de allochtone leerlingen op zichzelf aangewezen, want de ouders spreken geen Nederlands, terwijl de autochtone leerlingen dat wel kunnen.
Bijgevolg is het niet zo gek te denken dat de leerlingen in de Vlaamse school er vlugger zullen op vooruit gaan dan die in de Brusselse school. Pas op, ik wil hier absoluut niet beweren dat de ene groep slimmer is dan de andere, het zijn de omstandigheden die de ene groep benadelen (gebrek aan kennis Nederlands).
Citaat:
Het is een Nederlandstalige school dus voor hulp kunnen ze zeker en vast terecht bij hun ouders.
Volgens mij niet. Zie bovenstaande. Hebben allochtone leerlingen dan geen recht op les Nederlands? Natuurlijk wel, maar niet ten nadele van autochtone leerlingen. Oplossing: Geld en middelen vrijmaken voor intensieve taalcursussen NA de schooluren met verplichte aanwezigheden. En hard optreden bij teveel onwettige afwezigheden.
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 20:37   #46
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Hier ging het over een kleuterschool waar in het Nederlands les gegeven wordt, kinderen kunnen tegen hun achtste echt wel tweetalig zijn (thuis hun moedertaal en op school Nederlands), tot die leeftijd zijn er niet bepaald belangrijke vakken en kunnen ze volop hun talen oefenen.

Wat huiswerk betreft: Mijn ouders hebben me nooit geholpen met huiswerk en ik heb nochtans mijn humaniora afgewerkt. En nee, ik ben niet hoogbegaafd of zo.

Wat wel een probleem kan zijn is het gedrag van allochtone jongeren aangezien ze hun vrije tijd meer op straat doorbrengen en dat gedrag meenemen op school (voorbeelden genoeg gezien op tv). Het kan ook een probleem zijn als anderstalige allochtone ouders hun kinderen niet naar de kleuterschool laten gaan, maar dat schijnt nogal mee te vallen in de praktijk.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be