Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 maart 2005, 19:29   #41
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Zo te horen ken jij geen ruk van de tijd, moeite, kosten en arbeid die het opzetten van een theaterproductie met zich meebrengt. Wat zinloos vooroordelen rondspuien, niet gehinderd door enige vorm van kennis, is natuurlijk veel leuker.
Het is nochthans erg eenvoudig.

Als je 'cultuur' niet zelfbedruipend is, maak er dan een hobby van en zoek echt werk om in je inkomen te voorzien.
Rr00ttt is offline  
Oud 21 maart 2005, 20:01   #42
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Vraag het eens aan je bloedbroeder.
ik vraag het aan jou! Waar zegt hij dat progressieve kunstenaars geen vrije meningsuiting mogen hebben?
jan hyoens is offline  
Oud 21 maart 2005, 20:04   #43
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
En wat zou u ervan vinden, mocht in de reguliere theaters alleen nog extremistisch theater gespeeld worden?
Reageer op de vraag, please.

En om op uw vraag te antwoorden: sinds wanneer bestaan alle reguliere theaters uit gesubsidieerde stadsschouwburgen? Ooit al eens de theaterwereld in het Antwerpse, Brusselse of Gentse (want over deze drie steden gaat het) bekeken, laat staan alle andere theaters hier in Vlaanderen? Over hoeveel % gaat het hier, denkt u?

Ik weet ten andere niet waarnaar u verwijst met uw term "extremistisch theater". Ik heb vele stukken gezien, die op zijn minst "extremistisch" te noemen zijn, maar die hoegenaamd niets met politiek rechts of links te maken hebben.

Of bedoelt u dat subsidies enkel mogen toegekend worden aan extremen?
Oud 21 maart 2005, 20:05   #44
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat ik hiermee maar wil zeggen, is dat de politiek zich niet moet bemoeien met de cultuur. Daar zijn andere organen voor.
Bon, dan pleit u dus voor een stopzetting van alle cultuursubsidies. Of bent u niet zo consequent?
Oud 21 maart 2005, 21:16   #45
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:

Stelletje fascisten! Waar bemoeien jullie je mee, in godsnaam?
Een Zwitserse stichting trekt zijn subsidie terug, nadat het VB een bepaalde tentoonstelling maar niets vond.
Voil�*, hier wordt het weer kristalklaar dat het helemaal niet om "kunst" gaat maar om de centen, sollen, Do, dukaten, money, eurodollars, moneten, souchen, big ones, kortom; het slijk der aarde.

Oeps...maar neen...

A/ ik ben een kultuurbarbaar want ik snap voor de drommel niet waarom mijn gehandikapte buur moet subsidies ontberen omdat er iemand persee Sinterklaas wil laten masturberen op een paar zeikende nonnen.
B/ Ik ben een kultuurfascist omdat ik beweer dat kunst niet zou moeten gesubsidieerd worden en dat alleen de infrastruktuur door de overheid zou moeten worden gesubsidieerd.
C/ Ik ben volgens links achterlijk omdat ik vind dat op het Hooverplein te Leuven de inoxen pen van dertig meter hoog met daarop een scarabé niet alleen absurd lelijk is maar ook omdat het een schande is voor het kader van onze mooiste bibliotheek van België.
Oud 22 maart 2005, 13:12   #46
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Jullie mogen dat wel... maar jullie zijn te dom om er een mening over te vormen.

Da's ook niet waar. Het is alleen spijtig dat ze zich zo vaak laten leiden door mensen die niet weten waar ze het over hebben..
Oud 22 maart 2005, 13:16   #47
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Komt op hetzelde neer.
Nu ik ben ook van mening dat kunst gratis mag zijn: muren vol graffitti, zowel puberale tags als kunstwerken hebben hun charmes. Het bestaat als sinds er mensen zijn, dus waarom zou dat weer zo typisch verboden moeten worden?
Bhairav is offline  
Oud 22 maart 2005, 13:16   #48
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
C/ Ik ben volgens links achterlijk omdat ik vind dat op het Hooverplein te Leuven de inoxen pen van dertig meter hoog met daarop een scarabé niet alleen absurd lelijk is maar ook omdat het een schande is voor het kader van onze mooiste bibliotheek van België.
Het is het Ladeuzeplein , en ik persoonlijk vind die scarabé wel te pruimen: het is zowel de handtekening van de kunstenaar (Fabre is bekend o.a. omwille van talloze werken met die insecten), als een verwijzing naar het wetenschappelijke en beschrijvende (naar de universiteit dus). Mooi zo.

Ik vind sommige toneelstukken (Theater met een K is een kater) van Fabre trouwens ook zeer de moeite, omwille van hun vernieuwend en verkennend karakter.

Andere stukken (ik heb iets gezien met "Idols" of "Icons" of zo in de titel met o.a. een striptease van Sneeuwwitje (!)) vond ik dan weer oersaai en totaal niet te pruimen.
Oud 22 maart 2005, 13:19   #49
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
neen

Ik persoonlijk zou corporaties oprichten voor beeldhouwkunst, teken- en schilderkunsten, toneel en film, enz .... Deze corporaties kunnen ondergebracht worden in een nationale kamer voor cultuur.

De kunstenaars die zetelen in de corporaties en in de nationale kamer kunnen zélf beslissen wat gesubsidieerd moet worden. Zodoende kan ook een bepaalde beroepscode worden opgesteld.

Om het beroep van kunstenaar te beoefenen, moet men lid zijn van een corporatie. De facto betekent dit dat men in het andere geval geen werken ten koop mag stellen, behalve mits toestemming van de corporatie.

Op die manier worden progressieve kunstenaars vanzelf in de marginaliteit gedreven, waarin ze ook thuishoren. En de vrije meningsuiting komt niet in het gedrang.
Cultuurfascisme dus
Aan de andere kant; was het maar zo, dat er kunstenaarskringen waren die mochten beslissen over subsidiegelden! En dan niet dat "er een paar kunstenaars, representatieven voor de beroepsgroep" mogen meebeslissen, maar dat zij het voor het zeggen krijgen! Dan zou het lauwe, starre subsidiebeleid compleet worden opengebroken en zou je pas écht radicale kunsten te zien krijgen.. *grijns*
Oud 22 maart 2005, 13:25   #50
Mephisto
Minister

Standaard

[quote=Fieseler]
Citaat:
Voil�*, hier wordt het weer kristalklaar dat het helemaal niet om "kunst" gaat maar om de centen, sollen, Do, dukaten, money, eurodollars, moneten, souchen, big ones, kortom; het slijk der aarde.

Oeps...maar neen...

A/ ik ben een kultuurbarbaar want ik snap voor de drommel niet waarom mijn gehandikapte buur moet subsidies ontberen omdat er iemand persee Sinterklaas wil laten masturberen op een paar zeikende nonnen.
B/ Ik ben een kultuurfascist omdat ik beweer dat kunst niet zou moeten gesubsidieerd worden en dat alleen de infrastruktuur door de overheid zou moeten worden gesubsidieerd.
Gelul.
Uw redevoeringen zijn geen reden om subsidies stop te zetten. Want voor uw mening:
1. 30 anderen die er anders over denken
2. voor elk stuk dat u lelijk vind, zou u eens moeten kijken naar welk stuk u mooi vindt. Wellicht blijkt dan, dat er nog niet eens zoveel lelijke kunst wordt gemaakt, met hetzelfde subsidiegeld als waarmee stukken worden gemaakt die u wél bevallen.
Oud 22 maart 2005, 17:01   #51
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Gelul.
Uw redevoeringen zijn geen reden om subsidies stop te zetten. Want voor uw mening:
1. 30 anderen die er anders over denken
2. voor elk stuk dat u lelijk vind, zou u eens moeten kijken naar welk stuk u mooi vindt. Wellicht blijkt dan, dat er nog niet eens zoveel lelijke kunst wordt gemaakt, met hetzelfde subsidiegeld als waarmee stukken worden gemaakt die u wél bevallen.
Ik wil gerust gratis een door mijn hond ontworpen progressief kunstwerk voor je deur achterlaten! Stuur mij uw adres via pm! geen dank!
jan hyoens is offline  
Oud 22 maart 2005, 18:09   #52
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Komt op hetzelde neer.
Nu ik ben ook van mening dat kunst gratis mag zijn: muren vol graffitti, zowel puberale tags als kunstwerken hebben hun charmes. Het bestaat als sinds er mensen zijn, dus waarom zou dat weer zo typisch verboden moeten worden?
Om het cultuurfascisme in de hand te werken en "entartete kunst" uit onze maatschappij te drukken? Toch? Waarom anders? Als politiek statement misschien, om weer even kinderlijk aandacht te trekken? Zieltjes winnen, stemmen trekken, ditmaal over de kap van een uit de smaak gevallen theaterproductie?
Oud 22 maart 2005, 18:10   #53
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ik wil gerust gratis een door mijn hond ontworpen progressief kunstwerk voor je deur achterlaten! Stuur mij uw adres via pm! geen dank!
Wáárdeloos commentaar Jan. Houdt geen steek, in tegenstelling tot de pen van Faber.
Oud 22 maart 2005, 18:14   #54
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Wáárdeloos commentaar Jan. Houdt geen steek, in tegenstelling tot de pen van Faber.
tja, na het eten van de hespen van faber zal het een authentiek kunstwerk zijn en gratis in tegenstelling tot de conserven stront van delvoye die 5000 euro! kosten!
jan hyoens is offline  
Oud 25 maart 2005, 15:47   #55
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
tja, na het eten van de hespen van faber zal het een authentiek kunstwerk zijn en gratis in tegenstelling tot de conserven stront van delvoye die 5000 euro! kosten!
Voor Fabre zijn ideeën betaalt men dik geld, gij zet uw ideeën gratis op een forum en dan nog moet niemand ze hebben.
dejohan is offline  
Oud 29 maart 2005, 18:11   #56
PurpleQueen
Partijlid

PurpleQueen's schermafbeelding

Standaard

[font=Arial]Hier wil ik eventjes nog iets over zeggen:[/font]
[font=Arial]er wordt zwaar overdreven op wat er allemaal is gezegd over het zogenaamd afnemen van de theatersubsidies. Het Belang wil wél nog theater subsidieren, ook experimenteel theater (Kaaitheater).[/font]
Oud 12 april 2005, 15:13   #57
Mephisto
Minister

Standaard

Wat wil dat zegen dan? Dat ze zelf gaan beslissen wat goed en wat niet goed is "voor het volk"?
Oud 15 april 2005, 14:00   #58
PurpleQueen
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Bon, dan pleit u dus voor een stopzetting van alle cultuursubsidies. Of bent u niet zo consequent?
ff zo tussen al het gedoe door: het Vlaams Belang wil niet alle cultuursubsidies stopzetten, helemaal niet.
Ze hadden het enkel op de KVS, het Toneelhuis en in mindere mate het NTG in gent. Enne het Belang is niet tegen subsidies voor experimentele theaters, want ze willen zonder problemen het Kaaitheater enzo blijven subsidieren.Heel die discussie draait enkel maar om de stadstheaters. En naar mijn bescheiden mening hebben ze in die discussie wel een punt...
Oud 15 april 2005, 14:02   #59
PurpleQueen
Partijlid

Standaard

Nee helemaal niet.
Dat er in de stadstheaters laagdrempeligere dingen worden gespeeld, voor alle mensen. +heel die politisering van de stadstheaters moet ook stoppen.
Het Belang wilt wél nog experimentele dingen sponsoren, maar niet in de stadstheaters. Wel bijvoorbeeld in het Kaaitheater
Oud 15 april 2005, 14:04   #60
PurpleQueen
Partijlid

Standaard

Ja sorry ik ben wat aant foefele geweest... ik was ff vergete da ik hier al iet had getypt, en die eerste post is dus mijn reactie...lol anyway, enkel op de tweede letten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be