Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2005, 11:19   #41
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Wel in de Vlaamse Gemeenschap.
Zijn definities, niet mijn.
Oud 22 maart 2005, 11:20   #42
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Wel in de Vlaamse Gemeenschap.
Ik dacht dat julie de vlaamse gewest niet erkenen.

Laatst gewijzigd door Piet Hein : 22 maart 2005 om 11:26.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 11:24   #43
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik dacht dat julie de vlaamse gemeenschap niet erkenen.
Dan denkt u verkeerd. De Vlaamse Gemeenschap heeft een belangrijke rol te spelen in ons België.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 11:38   #44
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Blijft dat Hans1 volgens zijn eigen bepalingen geen Vlaming is. Huichelarij!
Oud 22 maart 2005, 11:51   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan denkt u verkeerd. De Vlaamse Gemeenschap heeft een belangrijke rol te spelen in ons België.
BETALEN!!!!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 12:50   #46
Tavek
Banneling

Standaard

Ik dacht dat de BUB de gewesten willen afschaffen en de gemeenschappen deels willen laten bestaan ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 13:31   #47
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ik dacht dat de BUB de gewesten willen afschaffen en de gemeenschappen deels willen laten bestaan ?
Ik denk dat ze bij de BUB niet goed weten wat ze willen
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 13:47   #48
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Ik denk dat ze bij de BUB niet goed weten wat ze willen
daarom dat ze bij de bub maar 1 programmapunt hebben, er is immers meer wat hen scheid dan wat hen bind
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 20:51   #49
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Blubber koos als titel :

Citaat:
[size=4]Sois belge mais tais-toi ? [/size]
Na 175 jaar hebben ze nog altijd niets geleerd !
Oud 22 maart 2005, 22:14   #50
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kunt gij lezen?

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] Paul-Henri GENDEBIEN (RWF) en Robert Collignon zijn rattachisten. Als zij door het publiek weggehoond worden is dat wel onze fout niet [/size][/font]
oei, u kunt blijkbaar niet lezen: ik vroeg imemrs waa r de Flamiganten zijn in dit debat.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 22:22   #51
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het flamingantisme en de begrippen 'barbaarsheid' 'Middeleeuws' en 'overjaars' zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
ola menneke, gij hebt ongelijk!!

Weetje wat er middeleeuws en barbaars is? dat STAATSNATIONALISME waar men volkeren in éen kotteke stopt, ook als't duidelijk is dat het gewoonweg niet werkt! En weet je wat er overjaars is? de monarchie! dat eeuwenoud en antidemocratisch ancien-regime gedrocht wordt hier op ONS kosten in stand gehouden. met onderandere UW steun!

dus alstublieeef Yann, doe zulke uitspraken niet meer.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 22:25   #52
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
daarom dat ze bij de bub maar 1 programmapunt hebben, er is immers meer wat hen scheid dan wat hen bind
das misschien een feit, maar het Vlaams Belang moet daar niet al te veel over zeggen hé (uiterst rechts, rechts, neoliberaal, solidarist, flamingant, royalist, 't zit er allemaal bij hé) Maar goed, tis een prestatie, 1 miljoen stemmen halen, en ik ga ze niet tegenwerken.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 08:14   #53
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enorme opkomst, de zaal zat bomvol, hoewel de temperatuur er volgend mij rond de tachtig graden Celsius was. Bijna allemaal BPlussers, en een 10-tal hoogbejaarde rattachisten We waren daar met een groep Leuvense BUB-Jongeren.
Ondanks het feit dat Fonteyn het nodig vond om na de interventie van de Voorzitter luidop te stellen dat hij 'geshockeerd was dat 'extreem-rechts' ook uitgenodigd was' , liet het publiek zich dat niet aan haar hart komen en trakteerde die ouwe anti-Belg op luid boegeroep. BUB heeft vele nieuwe leden gewonnen.

Achteraf werd nog gezellig nagekaart bij een pintje of een glaasje wijn, dikwijls in het Nederlands.
Dikke proficiat aan onze Luikse afdeling!
Oud 23 maart 2005, 08:29   #54
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Zo is het, wat de flaminganten er ook van maken.
Oud 23 maart 2005, 09:03   #55
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Ondanks het feit dat Fonteyn het nodig vond om na de interventie van de Voorzitter luidop te stellen dat hij 'geshockeerd was dat 'extreem-rechts' ook uitgenodigd was'
Allé, het is niet alleen op dit forum dat ze jullie reeds door hebben.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 10:04   #56
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enorme opkomst, de zaal zat bomvol, hoewel de temperatuur er volgend mij rond de tachtig graden Celsius was. Bijna allemaal BPlussers, en een 10-tal hoogbejaarde rattachisten We waren daar met een groep Leuvense BUB-Jongeren.
Ondanks het feit dat Fonteyn het nodig vond om na de interventie van de Voorzitter luidop te stellen dat hij 'geshockeerd was dat 'extreem-rechts' ook uitgenodigd was' , liet het publiek zich dat niet aan haar hart komen en trakteerde die ouwe anti-Belg op luid boegeroep. BUB heeft vele nieuwe leden gewonnen.

Achteraf werd nog gezellig nagekaart bij een pintje of een glaasje wijn, dikwijls in het Nederlands.
Extreem-rechts uitgenodigd? Ik zie geen FN- of VBleden in de lijst van de deelnemers aan uw meeting.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 11:01   #57
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hij meende te willen opvallen door Hans Van de Cauter, de vaandeldrager van de solidariteit en tolerantie voor andere talen, te willen afschilderen als de nieuwe Léon Degrelle. Met uitzondering van de 10 tachtigjarige rattachisten die aanwezig waren, en enthousiast aplaudiseerden, onthaalde het publiek hem dan ook op boegeroep.

Laatst gewijzigd door Patriot! : 23 maart 2005 om 11:02.
Oud 23 maart 2005, 11:03   #58
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hans Van de Cauter, de vaandeldrager van de solidariteit en tolerantie voor andere talen
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 11:04   #59
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal me daar een fijn debat geweest zijn, zo één waar de overgrote meerderheid toch al dezelfde mening is toegedaan...

Citaat:
Kijk, als Guido Fonteyn zijn huiswerk heeft gemaakt en informatie gezocht over de BUB en de uitlatingen van haar leden (onder meer op dit forum, maar ook op jullie partijforum), dan kon en kan hij inderdaad niets anders besluiten dan dat de BUB een extreem-rechtse partij is, of zich toch gevaarlijk dicht in de buurt bevindt. Annexionisme, personencultus, ondemocratische tendensen, oproepen tot een tweede repressie,... het oogt allemaal niet erg bijzonder mooi, niet?

Citaat:
Ach, hoe schoon... 't leven kan toch mooi zijn als iedereen er dezelfde mening op nahoudt! De idylle, de schouderklopjes, de intellectuele masturbatie... ach!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 11:07   #60
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij meende te willen opvallen door Hans Van de Cauter, de vaandeldrager van de solidariteit en tolerantie voor andere talen, te willen afschilderen als de nieuwe Léon Degrelle. Met uitzondering van de 10 tachtigjarige rattachisten die aanwezig waren, en enthousiast aplaudiseerden, onthaalde het publiek hem dan ook op boegeroep.
Patriot!, als ik jou was zou ik toch eens beginnen nadenken... Je bent iets van een achttien jaar, jong, idealistisch, tikkeltje naïef nog, aan het begin van het leven quoi, en dan komt zo'n verstandige man met een vlotte babbel en een ideaal... Ik denk dat je later nog zal lachen om je idolate verering van HvdC...

ps. Hij doet toch geen rare dingen wanneer jullie alleen zijn?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be