![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zagekloot.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 22 maart 2005 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Cyberfreak : nadere verklaring, de draad is sneeuwwitje en de conservatieven...
dus op het eerste zicht geen connectie met Islam..; Maar er zijn leden op dit forum die alle politieke diskussies in die optiek stellen vandaar dat ik me erbij neerleg en de connectie gerust eventjes aandacht wil geven. Aan de andere kant zou het machtig interessant kunnen zijn ook eens wat over de islamcultuur te vernemen van diegenen die zo kundig elke draad kunnen uitwringen tot er een anti-islamstandpunt in verwoord kan worden. Maar er is hoop : van een standpunt dat vreemdelingen criminelen zijn is men reeds geëvolueerd naar islamieten zijn niet compatibel met democratie, wat op zich reeds een zachter standpunt is...
![]() |
#43 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 22 maart 2005 om 17:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb mijn boeken al gelezen dank u ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
ooit gehoord van ironie.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Kaal
1. Ook het Bhoeddisme was oorspronkelijk geen staatsgodsdienst idem dito voor Islam enz.. maar al deze (en andere) godsdiensten waren op een gegeven ogenblik in hun ontwikkeling staatsgodsdeinsten of verweven met de staat. U geeft zelf toe dat er een einde kwam aan de versmelting van staat en godsdienst in het westen wat toch impliceerd dat het er eerst was (en dat was mijn punt) 2. Sorry voor de raad om wat boeken te gaan lezen, het is echter mijn gewoonte een persoonlijke aanval (onwetende ??) te pareren met een wat lichtere ironizerende bemerking. 3. Heb nog altijd de indruk dat U mijn eerste post totaal verkeerd interpreteerde, vermits U nu zelf toegeeft dat er inderdaad historisch gezien toestanden voorkwamen waar de godsdienst een staatsbesturend instituut was - de nuance die ik niet aanbracht is slechts het feit dat een nieuwe godsdienst zich vanzelfsprekend buiten het staatsbestel ontwikkelt, of zo U wil als sekte begint...
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vind ik ook eigenlijk, ... hoogstwaarschijnlijk zo'n verdoken homofiele predikant die een vrouw heeft, zijn meid pakt en 's zondags na de mis zijn 2 misdienaars misbruikt, en dan wat gaat lullen over Sodom en Gomora terwijl hij stiekem zit te fantaseren hoe fantastisch dat wel niet moet geweest zijn. En daarna gaat hij in de biechtstoel nog wat geilen op de smeuige verhalen die zijn parochianen allemaal nog te vertellen hebben, ... hun ontrouw en hun perversiteiten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't zet zelf niet aan tot homofilie maar gewoon tot gore groepsex !
eerst die 7 dwergen allemaal op nen hoop dan daar een knap jong ding bij en dan komt de prins ook nog meedoen, ... kan ikik da geloven dat ze nog lang en gelukkig leefden, ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Daar wordt er tenminste aan politiek gedaan hier wordt er aan paniekpolitiek gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Burgemeester
|
![]() Om ff op de topic terug te komen,
Je vraagt je soms toch wel af hoe die Fundamentalisten in de US zich nog voortplanten he. Een mooi binnenlands voorbeeld van wie ook zo denkt: Alexandra Colen van het VB. Die zou je ook nog zien lopen bij anti-sneeuwitje betogingen.
In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act. (George Orwell) "Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997. Laatst gewijzigd door spaz322 : 23 maart 2005 om 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat u hier schrijft, "er bestaan toestanden waar...", is zelf contradictorisch met wat u eerst beweerde.
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burgemeester
|
![]() Vele organisaties maken zich schuldig in de VS aan het protesteren tegen dingen waarvan normale mensen niet wakker liggen. Bv de ACLU, die voor de rest goed werk levert in het beschermen van de vrijheden van de Amerikaans burgers, heeft LA met een proces gedreigd omwille van een kruis in een of ander teken.
http://www.christianitytoday.com/ct/2004/123/53.0.html Ik weet niet hoe het komt, misschien is het het gemak waarmee iemand in de VS iemand anders een proces kan aandoen of misschien is het eigen aan de common law?
*Disclaimer : Ik geloof niets totdat het op DrudgeReport verschenen is* [/size] Laatst gewijzigd door Gauss : 23 maart 2005 om 18:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De eerste zin is manifest onjuist; met de tweede zin kan ik akkoord gaan, en het christendom en de islam zijn daar twee goede voorbeelden van. Een misverstand dus, maar geeft toe dat die misverstand in jouw post gebakken zat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() OK kritiek aangenomen. Maar dan toch nog (koppig diskussiëren leidt misschien tot iets) aanstippen dat in wezen elke godsdienst haar volgelingen een gedragscode oplegt
en dus in wezen behalve spiritueel ook politiek aktief is. Schermen met de inhoud van de Islam om bv. te bewijzen dat deze (en deze bij uitstek) godsdienst tegen de scheiding van kerk en staat is, is de waarheid geweld aandoen.
![]() |
#60 |
Burgemeester
|
![]() Ik dacht te weten dat voor het Nieuwe Testament werd geschreven godsdienst een prive-zaak was en niet perse een middel om mensen onderdrukt te houden. De grieken en romeinen hadden een systeem waar godsdienst niet DE bepalende factor was in de staat. De samenkomst van Kerk en Staat is er pas gekomen nadat het Nieuwe Testament werd gepubliceerd in samenspraak tussen de paus op dat moment den de keizer van het romeinse rijk die in de godsdienst een middel zag om zijn gezag te laten gelden. Het werd toen ook staatsgodsdienst en het eeuwenoude meergodendom werd verbannen als zijnde ketterij.
In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act. (George Orwell) "Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997. |
![]() |
![]() |