Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2005, 11:57   #41
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The problem is that kids today think their opinions matter. By not beating your kids, they get a skewed perspective of reality where they start thinking that they have it rough and that they can get away with dying their hair and listening to Insane Clown Posse. That's where you need to come in and put the law down.
Dat is iets heel fundamenteels hier. Doordat men deze opvoedingsmethode eeuwenlang heeft toegepast...en waarbij elk gevoel van waardigheid in het kind absoluut moest worden vermoord om het zogezegd tegen het onheil van de wereld te harden - is DE hoofdoorzaak van de nu allomheersende slavenmentaliteit. Het is uitermate moeilijk om zoiets er op latere leeftijd nog uit te krijgen. Dit slavendom is duizenden jaren lang gecultiveerd geweest. Met alle gevolgen van dien. Met volk dat zo is opgevoed kan je ook niks aanvangen behalve ze in een fabriek onder dwang te laten werken - een democratie organiseren is onmogelijk met hen - dat veronderstelt immers een zekere rijpheid.
Het volledig uitroeien van deze nefaste opvoedingsmethode is dan ook een absolute prioriteit.

@melf

mijn excuses dat ik je van de planeet wenste maar ik moet eerlijk zeggen dat jouw fascisme fascistische neigingen bij mij uitlokt. Alweer een bewijs dat haat alleen maar haat kan opwekken.

Ik ben het wel met je eens dat men soms miss wat overdrijft wanneer ouders hun kind eens een tik geven. Goede ouders hoeven ook volgens mij hun kinderen niet te slaan maar ouders zijn ook niet perfect - dus als het heel beperkt blijft in uitzonderlijke omstandigheden dan vindt ik niet dat de ouders daar direct om gestraft moeten worden. Hetgeen er echter in de quote van hierboven wordt gepredikt gaat echter nog veel dieper dan fysiek geweld. De schrijver zegt dat het noodzakelijk is om kinderen te traumatiseren - hen het gevoel te geven dat ze niets te zeggen hebben en niets waard zijn. En je hebt ook wel gelijk daar waar je zegt dat we dat al duizenden jaren doen maar dan veronderstel ik maar dat jij niet in evolutie gelooft.

Geloof je in evolutie van jezelf ?
Geloof je dat jouw kind ook kan evolueren ?
geloof je dat jouw kind zijn kinderen mss niet meer zal hoeven te slaan ?

Jij traumatiseerd jouw kinderen omdat je niet beter weet
omdat ze jouw op identiek dezelfde wijze ooit ook hebben getraumatiseerd
een 'eeuwige' cyclus die hoe dan ook MOET doorbroken worden.
ook indien jij ertegen bent.
Wij ondervinden immers ook mee last van de kinderen die door jouw getraumatiseerd werden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 maart 2005 om 12:06.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 12:04   #42
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Men verward hier dicipline met lijfstraffen. Kinderen met lijfstraffen in het gareel laten lopen, uw gareel nota bene is enkel goed voor bange kinderen die een hoop gedragsproblemen en haat mee krijgen van die "ouders".
Je kan perfect orde en dicipline houden zonder lijfstraffen! Wie al eens de penitentaire instelling heeft bezocht zou zich mogen verwachten dat daar lijfstraffen wel van toepassing zouden zijn, toch is het niet zo in onze contreien en het werkt met de zwaarste gevallen. Laat staan een kind!
Dit is zo achterhaald en komt uit een bepaalde periode waar jawel de pastoor op de preekstoel nog volle kerken had en men de spreuk "wie zijn kinderen liefheeft spaart de roede niet" nog volop opvolgde.
Helemaal mee eens. Ik had zo'n christelijke vader die het heel belangrijk vond dat zijn kinderen vooral gehoorzaam en goed opgevoed zouden zijn. Dat zinnetje "wie zijn kinderen lief heeft spaart de roede niet" heb ik tot vervelens toe mogen horen.
Daar zit hij nu in zijn huisje, oud en moederziel alleen, ik weet wel waarom ik met hem gebroken heb. Je oogst wat je zaait, zeg ik dan.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 12:09   #43
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Helemaal mee eens. Ik had zo'n christelijke vader die het heel belangrijk vond dat zijn kinderen vooral gehoorzaam en goed opgevoed zouden zijn. Dat zinnetje "wie zijn kinderen lief heeft spaart de roede niet" heb ik tot vervelens toe mogen horen.
Daar zit hij nu in zijn huisje, oud en moederziel alleen, ik weet wel waarom ik met hem gebroken heb. Je oogst wat je zaait, zeg ik dan.
Natuurlijk is dat zo. Toen wij jong waren was het thuis ook niet meteen "peis en vree" en dat neem je mee als je ouder wordt. Alhoewel mijn vader zich toch wel herpakt heeft moet ik zeggen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 12:39   #44
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

voor mijn part mag een kind op tijd en stond een opvoedkundige tik krijgen indien het stout is of niet wil luisteren. er is natuurlijk een groot verschil tussen een tik en een pak slaag. die vrije opvoedingen zouden van mij eerder mogen verboden worden dan die tik.

zo liep ik laatst in de colruyt en er reed een kind tot 2 maal toe met zijn kar tegen mijn hielen, toen ik zijn moeder erover aansprak waarom zij daar niets tegen deed wist ze mij doodleuk te vertellen dat dat niet paste in zijn opvoeding, hij moest zelf leren uitmaken wat goed en slecht is.

er mag gerust wat meer discipline zijn, zowel op school als thuis. als ik nu zie dat er reeds ouders zijn die de juffrouw gaan uitmaken omdat de kleine met straf thuis komt
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 12:41   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Er zijn momenten een goeie draai rond de oren meer opleverd dan een jaar lullen.

Maar elke dag een preventief pakje slaag werkt ook niet.

Het hangt van kind tot kind af, van ouder tot ouder.

Ik vind een real life voorbeeld van toepassing. En ik heb 2 voorbeelden gezien.

In de GB -[size=1]Carrefour[/size]- van Zemst liep een jonge moeder hoogzwanger, maar met een 6 jarig zoontje. Dat krengetje wou en moest een peperdure doos speelgoed hebben-zoiets waardeloos als een GI Joe hoopje rommel- En liet zijn goestinkje luidkeel merken. Schelden, gieren brullen, het winkelkarretje leeggooien.
Ma wist alleen maar te zeggen "dat mag niet, wil je stil zijn, wil je dat terug leggen,stop daarmee". Uiteindelijk, onder afkeurende blikken van iedereen in haar buurt heeft die vrouw het gewenste stuk speelgoed meegenomen.

Ander geval was in een restaurantje. weerom een 6-7 jarige wist niet beter van constant te dreinen en lastig te doen, waarschijnlijk uit verveling. Na een keer gevraagd te zijn te stoppen, een keer bevolen te zijn te stoppen kwam er de door mij toch verwachte tik tegen het hoofd.
Zalige stilte....

Ik vraag me af wie de betere ouder is?
Oud 28 maart 2005, 12:57   #46

Standaard

zeg maar in die tekst word wel heel wat anders gepredict dan de therapeutische tik he.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 28 maart 2005, 13:01   #47
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
zeg maar in die tekst word wel heel wat anders gepredict dan de therapeutische tik he.
ik heb de tekst niet eens gelezen omdat ik van op voorhand wist dat het tijdsverspilling was.

aangezien iedereen het er wel over eens is dat het niet echt kosher is je kind preventief slagen te geven moet deze discussie van richting veranderen.

een discussie over opvoeding en het al dan niet geven van een tik lijkt mij vele malen interessanter
Oud 28 maart 2005, 13:03   #48
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
ik heb de tekst niet eens gelezen omdat ik van op voorhand wist dat het tijdsverspilling was.
Je kletst dus zomaar wat in het wilde weg... Tja...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 13:05   #49

Standaard

Citaat:

aangezien iedereen het er wel over eens is dat het niet echt kosher is je kind preventief slagen te geven moet deze discussie van richting veranderen.

een discussie over opvoeding en het al dan niet geven van een tik lijkt mij vele malen interessanter
ja idd daar ben ik het mee eens.
een tik hoeft niet perse altijd echt als geweld te worden geinterpreteerd. De vraag is natuurlijk - en altijd DE grote moeilijkheid in zo n discussie - waar trek je de grens van wat aanvaardbaar is en wat niet ? Als mijn zoon van twee jaar zijn handjes op de stoof wil leggen kan ik denken ik laat hem doen en hij zal het wel leren zo.
als hij op het punt staat iets in zijn mond te steken dat echt gevaarlijk is om in te slikken kan ik hem mss beter een snelle tik geven.

Volgens mij is psychologische terreur op kinderen ook veel erger dan een tik.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 maart 2005 om 13:09.
Oud 28 maart 2005, 13:06   #50
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Je kletst dus zomaar wat in het wilde weg... Tja...
als ik de reacties zag die er onmiddellijk op kwamen had ik wel al een redelijk goed idee over hetgeen er in die tekst staat. en sinds iedereen het blijkbaar afkeurt zie ik het nut er niet van in om over die tekst te discussieren.

een discussie over de opvoedkundige tik en opvoeding in het algemeen, waarover er ongetwijfeld wel vele diverse meningen over zijn op dit forum, lijkt mij dan vele malen interessanter. vind u niet?
Oud 28 maart 2005, 13:09   #51
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja idd daar ben ik het mee eens.
een tik hoeft niet perse altijd echt als geweld te worden geinterpreteerd. De vraag is natuurlijk - en altijd DE grote moeilijkheid in zo n discussie - waar trek je de grens van wat aanvaardbaar is en wat niet ? Als mijn zoon van twee jaar zijn handjes op de stoof wil leggen kan ik denken ik laat hem doen en hij zal het wel leren zo.
als hij op het punt staat iets in zijn mond te steken dat gevaarlijk is om in te slikken kan ik hem mss beter een snelle tik geven.
dat is er ook zowat mijn gedacht over, maar er zijn wel degelijk mensen die vinden dat een kleine tik zou moeten worden verboden en dan zijn er ook mensen die gewoon elke vorm van discipline verwerpen (zie mijn voorbeeld over de colruyt). nu moeten ze gewoon in deze topic nog komen discussieren en we zijn op dreef he....
Oud 28 maart 2005, 13:09   #52
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ik de reacties zag die er onmiddellijk op kwamen had ik wel al een redelijk goed idee over hetgeen er in die tekst staat. en sinds iedereen het blijkbaar afkeurt zie ik het nut er niet van in om over die tekst te discussieren.
Tja, zo heeft ieder zijn manier om de dingen de beoordelen. De ene wil graag weten waar het over gaat voor hij zijn mening vormt, de andere vormt zijn mening aan de hand van de reacties van anderen... Ik weet alvast met wie van beiden ik een interessant gesprek kan aangaan en met wie niet.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 28 maart 2005, 13:14   #53

Standaard

Citaat:
dat is er ook zowat mijn gedacht over, maar er zijn wel degelijk mensen die vinden dat een kleine tik zou moeten worden verboden en dan zijn er ook mensen die gewoon elke vorm van discipline verwerpen (zie mijn voorbeeld over de colruyt). nu moeten ze gewoon in deze topic nog komen discussieren en we zijn op dreef he....
Wel ik zei het al eerder - idealiter is slaan of een tik altijd onwenselijk - maar ouders zijn ook maar mensen he en er kunnen nu eenmaal dingen gebeuren ....tja
Oud 28 maart 2005, 13:24   #54
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

12 sec. of numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut! Zijn website is ronduit hilarisch! Ik heb er met volle teugen van genoten.

Het is maar dat wanneer iemand die teksten ernstig neemt, dat het een beetje angstaanjagend wordt en dat het compleet voorbij schiet aan de bedoeling van Maddox, vind je ook niet?
Dat wel, maar mensen die die teksten ernstig nemen zijn achterlijk, dus veel maakt dat niet uit.
12 sec. of numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 13:29   #55
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, zo heeft ieder zijn manier om de dingen de beoordelen. De ene wil graag weten waar het over gaat voor hij zijn mening vormt, de andere vormt zijn mening aan de hand van de reacties van anderen... Ik weet alvast met wie van beiden ik een interessant gesprek kan aangaan en met wie niet.
ben jij niet diegene die teksten post maar blijkbaar zelf niet weet waarover het gaat?

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=20
Oud 28 maart 2005, 13:31   #56
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel ik zei het al eerder - idealiter is slaan of een tik altijd onwenselijk - maar ouders zijn ook maar mensen he en er kunnen nu eenmaal dingen gebeuren ....tja
en kinderen zijn en blijven kinderen, tegen een kind van 6 jaar kun je helemaal niet serieus en rationeel spreken omdat het dat gewoon nog niet kan. in dat geval is een tik voor mij niet alleen wenselijk maar ook noodzakelijk omdat dat waarschijnlijk het enige is wat dat kind zal begrijpen.

alle, waar zitten de tegenstanders van de opvoedkundige tik dat we weten wat doen op deze druilerige maandagnamiddag
Oud 28 maart 2005, 13:34   #57
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
Ik zie er wel graten in, u verbiedt het uiten van een mening die niet de uwe is en verheft hiermee (het uiten van) uw mening boven een andere.
Eerst en vooral is het niet alleen maar "mijn" mening. Degenen die hun kinderen mishandelen, of lichamelijk en geestelijk geweld goedkeuren, onder het mom van een "goede opvoeding" zijn gelukkig nog steeds flink in de minderheid. Ten tweede is het propageren van geweld, alsmede het effectief uitvoeren, tegenover kinderen, barbaars en mensonterend. Iemand met ook maar een greintje fatsoen in zijn/haar lijf dient zich hiertegen te verzetten.
Citaat:
Dit is discriminatie.
Ik heb helemaal geen problemen om iemand te discrimineren die geweld tegenover kinderen propageert. Integendeel. Ik zal er zelfs mijn uiterste best voor doen.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 maart 2005 om 13:43.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 13:36   #58
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ben jij niet diegene die teksten post maar blijkbaar zelf niet weet waarover het gaat?

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=20
Het "niet zo goed op de hoogte zijn" met betrekking tot [SIZE=7]1[/SIZE] punt van de [SIZE=7]14[/SIZE] uit een tekst is niet hetzelfde als een oordeel vellen over een tekst zonder hem überhaupt te hebben gelezen.

Leuk geprobeerd! Close, but no cigar...

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 28 maart 2005 om 13:36.
Oud 28 maart 2005, 13:42   #59
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al dan niet lijfstraffen geven is mede cultureel bepaald; bekijk lijfstraffen in Iran bijvoorbeeld. Uit uw reactie leid ik af dat u de daar heersende cultuur als minderwaardig beschouwd en het propageren ervan moet verboden worden.
Uw voorbeeld van Iran doet niet terzake. Tevens trekt U een totaal verkeerde conclusie. Het is niet omdat in een bepaalde cultuur lijfstraffen maatschappelijk aanvaard zijn, dat deze cultuur daarvoor automatisch minderwaardig is. Lijfstraffen waren ook bij ons, nog niet zo eens lang geleden, maatschappelijk aanvaard. Blijkbaar zijn er steeds aanhangers te vinden...
Citaat:
Mijn inziens is het systeem waar daarover niet meer gepraat/gediscussieerd kan worden altijd erger dan hetgeen waarover gediscussieerd wordt.
Geweld tegenover kinderen is geen systeem, het is mishandeling, punt andere lijn.
Oud 28 maart 2005, 13:46   #60
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

[size=2][font=Arial]Op t[/font][font=Arial]ien jaar tijd is het aantal meldingen van kindermishandeling in de Vlaamse vertrouwenscentra gestegen van 2.605 tot 6.037 (cijfer voor 2002). Die toename is angstwekkend.

[/font][/size][font=Arial][size=-1]Geweld binnen het gezin is een groot probleem. De cijfers zijn sprekend. Een op tien kinderen wordt mishandeld. Mishandeling is de tweede oorzaak van kleutersterfte.[/size][/font]
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be