![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik krijg hier bijna spontaan tranen in de ogen van het feit te horen dat er nog zovele mensen teveel filosoferen/zichzelf pijnigen. Je moet ook nog maar eens nadenken waarom je iets doet. Als je de wetenschap dan erkent, zou het gaan om deeltjes die wat bindingen aangaan en w/e, om zot van te worden want ik doe dat toch zelf of niet? Pijn, pijn, pijn, voortdurend op elk stil moment, als ik nog maar ene foto van een overledene of een te soft liedje hoor, help ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() ik geloof in een leven na de dood. Ik weet niet hoe/waar/waarom/... maar dat is just het speciale eraan. ik heb ook totaal geen wetenschappelijk bewijs nodig (vandaar "geloven").
Ik vraag me wel af waarom atheïsten het leven na de dood direct verwerpen als zijnde "niet wetenschappelijk". Ik ben zelf wetenschappelijk aangelegd, studeer een wetenschap, maar weet ook dat de mens in het heelal NIKS betekent. Wij zijn als zandkorrels in de woestijn, en hoe ver onze wetenschap ook gevorderd is, wij kunnen nooit weten wie of wat er aan de oorsprong en het eind ligt van het leven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 31 maart 2005 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() http://www.near-death.com/experiences/evidence03.html
ma eigelijk, tis K&K hier, deze discussie is toch wat ernstig daarvoor. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 31 maart 2005 om 00:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Het moet als wetenschapper toch pijn doen om in iets te geloven dat onmogelijk is want ja dat is leven na de dood, alle fysiologische/bio-chemische processen liggen stil, de hersenactiviteit stopt, wat kan er dan nog zijn? En een God, wat zou hij aan de sitatie toevoegen, moest er één bestaan zal hij geen invloed hebben op het wezen (de mens, het heelal, ..) want dan had men al lang grote contradicties of echt reusachtige natuurkundige onverklaarbaarheden ontedekt moeten hebben, en wat verandert het aan het bigbang-vraagstuk, moeten we nu wat voor de bigbang er was of wat voor God er was gaan uitpluizen? God moet toch ook ergens vandaan komen of niet soms? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() boeddhisme, dat reïncarnatie ook centraal stelt, is hierover heel simpel: leef hier en nu een deugdzaam leven, vol mededogen.
Meer moet dat niet zijn, ge zult nogal rap veel meer glimlachende mensen over straat zien wandelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Schepen
|
![]() Ik geloof in de dood na het leven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() "Europa heeft een tijd gekend,waarin het voornaamste gevoel,dat de Europeanen ten aanzien van hun wereld vervulde,een gevoel van triomf was.Zij voelden zich de meester van de schepping,de meester over de geheimen van de natuur.Op dit moment zijn wij ten aanzien van die wereld en onze macht erover eerder van angst vervuld.
Angstaanjagend groeit het denkbeeld,dat in een immer uitdijend nachtzwart heelal deze aarde de enigste plaats is waar harten kloppen,waar levende wezens een tijd het licht mogen zien,levend tussen geboorte en dood,levensvreugde en levensangst,tot ook zij massaal ten gronde gaan;het denkbeeld,dat deze wonderlijke tuin straks verwoest,uitgeplunderd,opgebruikt,vergiftigd is;het idee,dat dit prachtige vaderland de mens zou uitstoten naar een technische surrogaatwereld die geen spoor meer vertoont van warmte,geborgenheid,moederlijke goedheid en dromerige schoonheid. Onze tijd heeft allerlei angstaanjagends,maar deze angst-de angst dit aardse vaderland te verspelen-is de kern van onze vrees." Een prachtig stukje filosofie dat weergeeft hoe de wetenschap onze vrees en angst voor de dood aanwakkert. Persoonlijk denk ik ook dat er niets is na de dood,maar om de vraag over leven na de dood te stillen is een woordje filosofie en godsdienst de ideale invulling,voor mij toch. Ik lees ook veel wetenschap,ook interessant,maar wetenschap is puur technisch terwijl filosofie,wie zijn geest er voor openzet,zeer leerrijk en aangenaam tijdsverdrijf is.
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 31 maart 2005 om 06:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heb eens gelezen dat de kans dat er zich nog eens zelfbewustzijn kan ontwikkelen,op dezelfde planeet als de onze,hetzelfde is als 300.000 keer achter elkaar munt gooien.
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 31 maart 2005 om 06:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Mja, maar vaak stoot ge toch wel op onoverkomelijke of onoplosbare barrières en dan is het toch wel even slikken niet?
Dat de kans dat er wezens met zelfbewustzijn zouden ontstaan zo gering is, lijkt me enigszins normaal als je ziet hoe een groot heelal en hoeveel sterren er inderdaad al niet ontstaan voor wij er kwamen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() zoals al in een andere thread gezegd.
het bevattingsvermogen van de rudimentaire mens dat we zijn is heel beperkt. Je kan de mens voorstellen als een puntje op een lange lijn, zijn realiteit is de rechte lijn, uitgestrekt, maar 1 dimensionaal. Vermits zijn denkpatroon zijn realiteitsbesef volgt ( de puntjes die dat niet doen zitten in een gekkenhuis ![]() Als de mens zijn bewustwording der realiteit zou uitbreiden, zou hij zich in andere 'richtingen' kunnen bewegen, dwars op de lijn bv. Dan werd het punt een vlak. Nog een verdere evolutie wordt de mensen in denken en handelen 1 met de realiteit, als cubuske kan hij immers de volledige 3 dimensies van deze realiteit omsluiten. Dan pas kan je spreken dat wetenschap de realiteit omsluit, en die wetenschap zal er totaal anders uitzien dan nu het geval is, nu is deze gevangen in het 'puntdenken '. vraag van hierboven omtrent boeddhisme: hier en nu leven zonder je zorgen te maken om verleden en toekomst. een deugdelijk leven: geen drang naar totale zelfverrijking, zorg voor je naasten, mededogen, etc ... doen een mens automatisch gelukkig worden. je niet verzuipen in een overwoekerend overdaad aan consumentisme. kortom: normaal doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het leven na mijn dood: dat van zij die nog niet gestorven zijn.
Waarom piekert iedereen over wat er na zijn dood zal zijn, terwijl jouw toestand identiek is als vóór je leven? Daar schijnt niemand problemen mee te hebben. En 't is nochtans net hetzelfde. Echt leven is bewust leven, bewustzijn. Dit bewustzijn ontstaat en wordt gevoed door onze waarneming. Onze waarneming is een fysiek gebeuren. Als dat fysieke machientje verslijt en kapotgaat, vermindert ons waarnemingvermogen en gaat ons bewustzijn mee kapot. Zelfs als we even in stand-by gaan (slaap) leven we al heel wat minder (bewust) De slapende tijd lijkt in een oogwenk verstreken, er was geen 100% bewust leven (behalve sommige dromen) Ik vrees dus dat ik jullie 'believers' moet teleurstellen, maar als het bewustzijnsverruimende apparaatje (ons lichaam) stuk is, dan is het ook gedaan met het bewuste leven. en geef toe dat dit de enige voorstelbare vorm is waar we iets aan hebben..................
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 31 maart 2005 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik erger me altijd aan die zogenaamde "mediums" die in contact staan met geesten uit het dodenrijk.
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |