Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2005, 14:50   #41
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Werkonwilligheid kan goed verborgen worden: het simpelweg verkloten op een sollicitatiegesprek. Kostte mij nooit moeite.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 14:52   #42
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Medeleven met wie ? Mensen die niet willen werken en zo alle werklozen opzadelen met het etiket van luierik ? De rotte appels moeten er uit !
Misschien jezelf eerst eens afvragen wie er zo happig/kwistig is om werklozen met dat bepaald etiket op te zadelen/stigmatiseren.
Oud 31 maart 2005, 15:31   #43
Melf
Banneling

Melf's schermafbeelding

Standaard

Misschien eens dit threadje nalezen en zien of bhairav niet onder die noemer zou vallen ?

je gaat toch niet ontkennen dat er zo weldegelijk zijn ?

mvg.melf
Melf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 18:05   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is provisiementaliteit ?
Zal wel een provincie mentaliteit zijn. Wat dan weeral eigenlijk had moeten zijn was "dorpsmentaliteit".
Al dat iq gewicht kan nogal eens een kortsluiting geven denk ik!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 18:13   #45
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Werkonwilligheid kan goed verborgen worden: het simpelweg verkloten op een sollicitatiegesprek. Kostte mij nooit moeite.
Dat is waar... Zo ken ik er bij manier van spreken duizenden... Natuurlijk zijn dat geen profiteurs... Er zijn er zelfs bij die denken dat ze belastingen betalen
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 04:33   #46
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat enkel over de werkonwilligen, een kleine groep dus.
t is idd een zeer kleine groep - de psychopathische minderheid die de wereld domineert en zelf werkonwillig is.

Heel origineel van u trouwens om voor de verandering nog eens een toppicje werklozen bashing te starten.

weet ge dat zelfs de dieren doorgaans zelfs niet zo simpel zijn als gij
hoe kunt ge nu zo simpel zijn om niet te beseffen wie er in de wereld de echte profiteurs zijn.

het bashen van zwakkeren is een eigenschap die ze alle kleuters zouden moeten afleren anders blijven het voor de rest van hun leven kleuters
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 04:36   #47

Standaard

Ge hebt dit idee bovendien nog niet eens zelf bedacht maar geplagieerd van iemand die hier op het forum telkens opnieuw diezelfde drie zinnen post die ze op de VTM heeft gehoord.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 april 2005 om 04:36.
Oud 1 april 2005, 05:01   #48
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melf
Misschien eens dit threadje nalezen en zien of bhairav niet onder die noemer zou vallen ?
Bhairav valt mogelijks onder die noemer. Ik ben evenwel niet zo vlug om iemand een etiket toe te kennen. Maar daar gaat het helemaal niet over. Ik merk dat mijn vraag nog steeds niet beantwoord is. De vraag is wie er baat bij heeft om in één en dezelfde zin steeds maar weer dezelfde woorden te gebruiken : werkloos & luierikken/profiteurs/parasieten/...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melf
je gaat toch niet ontkennen dat er zo weldegelijk zijn ?
Neen, dat doe ik ook niet. Ik sluit evenwel mijn ogen niet voor de andere zijde van de medaille. 400.000 werklozen (nepstatuten inbegrepen) tegenover 55.000 openstaande vacatures bij de VDAB (waarvan er vele reeds lang hun houdbaarheidsdatum hebben overschreden).
Oud 1 april 2005, 05:06   #49
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Dat is waar... Zo ken ik er bij manier van spreken duizenden... Natuurlijk zijn dat geen profiteurs... Er zijn er zelfs bij die denken dat ze belastingen betalen
Ook een manier om je gelijk te halen... Zo ken ik er bij wijze van spreken tienduizenden die er geen graten in zien om ondoordachte uitspraken te doen, niet gehinderd door enige vorm van kennis ter zake...
Oud 1 april 2005, 05:09   #50
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Onderstaande lijkt mij de moeite waard om nog eens te herhalen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Heel origineel van u trouwens om voor de verandering nog eens een toppicje werklozen bashing te starten.
Oud 1 april 2005, 05:17   #51

Standaard

de echte luiaards zijn de werkgevers
zij geven mensen werk
en nemen er de vruchten van
Oud 1 april 2005, 06:46   #52
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Zal wel een provincie mentaliteit zijn. Wat dan weeral eigenlijk had moeten zijn was "dorpsmentaliteit".
Al dat iq gewicht kan nogal eens een kortsluiting geven denk ik!
Provisiementaliteit is geen fout.
Oud 1 april 2005, 08:46   #53
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Ge hebt dit idee bovendien nog niet eens zelf bedacht maar geplagieerd van iemand die hier op het forum telkens opnieuw diezelfde drie zinnen post die ze op de VTM heeft gehoord.
Is het idee reeds gegeven ? Dat wist ik niet.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 08:48   #54
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
t is idd een zeer kleine groep - de psychopathische minderheid die de wereld domineert en zelf werkonwillig is.

weet ge dat zelfs de dieren doorgaans zelfs niet zo simpel zijn als gij
hoe kunt ge nu zo simpel zijn om niet te beseffen wie er in de wereld de echte profiteurs zijn.

het bashen van zwakkeren is een eigenschap die ze alle kleuters zouden moeten afleren anders blijven het voor de rest van hun leven kleuters
Misbruik MOET aangepakt worden. Anders wordt de eerlijke man daar het slachtoffer van. Zichzelf als zwak beschouwen en zo concluderen dat je niet moet werken maar toch recht hebt op vergoedingen is uitermate verderfelijk.
Oud 1 april 2005, 08:55   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Provisiementaliteit is geen fout.
Maakt niet uit het is in ieder geval geen "gebruikte term" of het zou in uw omgeving moeten zijn.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 08:56   #56
Bhairav

Standaard

Ik gebruik het.
Moet het per se in uw vastegroeste denkpatroontjes passen?
Oud 1 april 2005, 09:48   #57
Melf
Banneling

Melf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door King of beggars and fleas
Boh, bashen moeten we op iedereen doen,

personen bashen : raf bashen, melf bashen, bhairav bashen, ...
instituten/personen bashen : RKK bashen, koning bashen, bush bashen, werkgevers bashen, ...

geen haan die ernaar kraait,

Maar werkonwillige werklozen (aka uitzuigers van de maatschappij) bashen ???

HHHOOOOOO MAAR !!!!! DAT kan niet !!!!!

Dan opeens komt er kritiek op "bashing" ... ook niet echt origineel he ?
Selectieve verontwaardiging misschien ?

mvg.melf

Laatst gewijzigd door Melf : 1 april 2005 om 09:49.
Melf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 14:29   #58

Standaard

heeft de christelijke leer jouw dan geleerd Melf....

1. dat men de zwakkeren moet bashen ?
2. of dat men de zwakkeren moet helpen

breng mij eens het bijbelcitaat waarop je je daarvoor baseert.

Welke mening zou uw grote voorbeeld jezus christus in deze gezegd of gedaan hebben ?

lever' mij trouzens eens allemaal wetenschappelijke bewijzen voor jullie bewering als zouden werklozen lui zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertje
Zichzelf als zwak beschouwen en zo concluderen dat je niet moet werken maar toch recht hebt op vergoedingen is uitermate verderfelijk.
Er vanuit gaan dat werklozen zowieso niet willen werken en zich verschuilen achter zwakte omdat je te lui bent om zelf na te denken en het gemakkelijker is om vanuit totaal ononderbouwde vooroordelen te bashen is uitermate verderfelijk. Er zijn genoeg mensen die men nergens wil aannemen - hen hier zitten bashen - achterbaks langs zo n forum dan nog is uitermate verderfelijk - het komt op hetzelfde neer als iemand die in een rolstoel zit verwijten dat ie te lui is om te lopen. Maar ik veronderstel dat jullie zelf te primitief en langs de andere kant te gefrustreerd zullen zijn om dat vanuit jullie werkezelsschap te kunnen beseffen. Persoonlijk vindt ik dat je een totaal van enige assertiviteit verstoken gefokte slaaf bent wanneer je niet realiseert dat je werkgever = degene die je als een werkezel heeft ingetuigd - de echte profiteur is. Persoonlijk voel ik me te goed om te werken voor de rijkdom van een ander. Laat de werkgevers dus zelf werken ipv gans de dag te luieren en ondertussen verhaaltjes te verspreiden onder de domme vlaamsche boerenbevolking dat de werklozen de luiaards zouden zijn.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 april 2005 om 14:33.
Oud 1 april 2005, 14:35   #59

Standaard

essentie van het christendom = bemin je naaste als jezelf.
Ook staat het opnemen voor de zwakkeren centraal in heel de prediking van jezus van nazareth.
bashen hoort daar dus al zeker niet bij. Katholieken zijn doorgaans geen christenen. ttz zij volgen jezus niet in die stelling in de praktijk maar leuteren er alleen over op zondag in de kerk.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 april 2005 om 14:36.
Oud 1 april 2005, 14:46   #60
Geertje

Standaard

Citaat:
heeft de christelijke leer jouw dan geleerd Melf....

1. dat men de zwakkeren moet bashen ?
2. of dat men de zwakkeren moet helpen

breng mij eens het bijbelcitaat waarop je je daarvoor baseert.

Welke mening zou uw grote voorbeeld jezus christus in deze gezegd of gedaan hebben ?

lever' mij trouzens eens allemaal wetenschappelijke bewijzen voor jullie bewering als zouden werklozen lui zijn.

Er vanuit gaan dat werklozen zowieso niet willen werken en zich verschuilen achter zwakte omdat je te lui bent om zelf na te denken en het gemakkelijker is om vanuit totaal ononderbouwde vooroordelen te bashen is uitermate verderfelijk. Er zijn genoeg mensen die men nergens wil aannemen - hen hier zitten bashen - achterbaks langs zo n forum dan nog is uitermate verderfelijk - het komt op hetzelfde neer als iemand die in een rolstoel zit verwijten dat ie te lui is om te lopen. Maar ik veronderstel dat jullie zelf te primitief en langs de andere kant te gefrustreerd zullen zijn om dat vanuit jullie werkezelsschap te kunnen beseffen. Persoonlijk vindt ik dat je een totaal van enige assertiviteit verstoken gefokte slaaf bent wanneer je niet realiseert dat je werkgever = degene die je als een werkezel heeft ingetuigd - de echte profiteur is. Persoonlijk voel ik me te goed om te werken voor de rijkdom van een ander. Laat de werkgevers dus zelf werken ipv gans de dag te luieren en ondertussen verhaaltjes te verspreiden onder de domme vlaamsche boerenbevolking dat de werklozen de luiaards zouden zijn.
Dus volgens jou bestaan er geen misbruiken in de werkloosheid. Maar zijn enkel de werkenden de grote profiteurs omdat ze werken ???

Volgens mij leef je in een totaal utopische wereld, welke de laatste jaren roemloos is tenondergegaan (het communisme nl.).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be