Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2005, 20:59   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Als hij daar zelf voor kiest is er idd geen probleem. Je liet het echter uitschijnen dat een lijst van werkozen zomaar publiek mocht gemaakt worden.
Dan kun je net zo goed een gele ster op de voordeur van een werkloze gaan timmeren. Als je begrijpt wat ik bedoel.

In elk geval heeft een werkloze nu ook al de mogelijkheid om een CV te plaatsen waar potentiele werkgevers inzage in hebben:

http://vdab.be/ICSLogin/?"http://vdab.be/mijnvdab/"
Precies dat is mijn punt ergens. Je moet toch ergens beginnen? En geef toe, als ze een sollicitatie doen geven zij ook hun naam op hé?
Het probleem is dat die lijsten veel te lang zijn om den duur. Vandaar lokaal. Niet dat men ook niet ergens anders eens een lijst kan opvragen dan maar je begint gewoon met een tiental in je eigen buurt.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 21:02   #42
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Precies dat is mijn punt ergens. Je moet toch ergens beginnen? En geef toe, als ze een sollicitatie doen geven zij ook hun naam op hé?
Het probleem is dat die lijsten veel te lang zijn om den duur. Vandaar lokaal. Niet dat men ook niet ergens anders eens een lijst kan opvragen dan maar je begint gewoon met een tiental in je eigen buurt.
kan jij dat hier niet eens ongeveer vertellen wat er ongeveer gebeurt wanneer je naar de vdab gaat als werkgever ? ik heb altijd aan de andere kant gestaan weet je wel. maar ik vraag het me wel af.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 21:05   #43
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Lokaal een informele jobbeurs organiseren vind ik wel een goed idee. Een CV is nogal steriel. Zeker voor laaggeschoolde arbeid is een persoonlijk kontakt veel nuttiger. Dan zien werkgevers meteen wie de mens achter dat CV is. Op zo'n beurs ontmoeten ze dan ook vele kandidaten op korte tijd die later nog altijd kunnen uitgenodigd worden voor een echt sollicitatiegesprek.
Voor werkzoekenden is het om dezelfde redenen ook nuttig.

Laatst gewijzigd door @lpha : 5 april 2005 om 21:08.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 21:06   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Je mag me die mailingbureaus eens geven. ze schenden de privacy van de werklozen. Ik wou bovendien dat ik zo eens een briefje kreeg van een werkgever en wat de minder formele aanpak betreft ben ik het met je eens. Ik denk persoonlijk dat de trajectbegeleider van de vdab je meer persoonlijk zouden moeten begeleiden = niet controleren want dan slaat de werkloze dicht en kan er niets meer bereikt worden. Op dit ogenblik moeten de trajectbegeleiders teveel dossiers doen van teveel werklozen. zo n begeleider zou meer een vriend moeten zijn die je helpt bij het zoeken naar werk en bemiddeld naar de werkgever toe. zo zou een trajectbegeleider ook bepaalde mensen gerciht bij elkaar kunnen brengen - en idd op cafe - waarom niet.
Ik kan zo een traject begeleider wel ergens begrijpen, de dossiers blijven zich maar opstapelen en zulke toestanden zijn altijd onhoudbaar.
Er is geen mens die een telefoonboek met namen begint te lezen voor zijn plezier. Dat is allemaal veel te veel.
Maar die mailing bureaus schenden geen privacy want al hun verkregen gegevens heb je ooit zelf eens ergens vrijwillig afgestaan al dan niet terwijl je het wist. Internet gebruikt je gegevens ook hoor.

Het is zo dat calcenters ook werken natuurlijk. Die kopen de nummers en namen van alle straten op en bellen deur na deur plat telkens in de zelfde straten om zoveel mogelijk klanten te groeperen.
Oud 5 april 2005, 21:12   #45
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar die mailing bureaus schenden geen privacy want al hun verkregen gegevens heb je ooit zelf eens ergens vrijwillig afgestaan al dan niet terwijl je het wist. Internet gebruikt je gegevens ook hoor.
Met die visie ben ik het niet eens hoor.
Het is niet omdat je bepaalde gegevens kenbaar maakt aan een instantie dat deze laatste vertrouwelijke informatie mag door geven.
Dat is zoals je iets in vertrouwen verteld aan een vriend en deze laatste begint het rond te bazuinen in de kroeg.

Laatst gewijzigd door @lpha : 5 april 2005 om 21:13.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 21:18   #46
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lokaal een informele jobbeurs organiseren vind ik wel een goed idee. Een CV is nogal steriel. Zeker voor laaggeschoolde arbeid is een persoonlijk kontakt veel nuttiger. Dan zien werkgevers meteen wie de mens achter dat CV is. Op zo'n beurs ontmoeten ze dan ook vele kandidaten op korte tijd die later nog altijd kunnen uitgenodigd worden voor een echt sollicitatiegesprek.
Idd, bedrijfleiders lachen ook graag eens of pakken ook al eens een pint en niemand die zich verplicht voelt op zo momenten. Maar het zit wel in hun hoofd gebakken dat die vent van dat bedrijf toch wel iemand is waar je eens met kon klappen.
Oud 5 april 2005, 21:24   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met die visie ben ik het niet eens hoor.
Het is niet omdat je bepaalde gegevens kenbaar maakt aan een instantie dat deze laatste vertrouwelijke informatie mag door geven.
Dat is zoals je iets in vertrouwen verteld aan een vriend en deze laatste begint het rond te bazuinen in de kroeg.
Aan een instantie?
Het kan goed zijn dat wanneer je bv in de erotiekgids van pabo iets besteld er ergens een zinnetje staat dat ze uw gegevens mogen behouden voor klantenbestanden derden of iets in die aard. En wil je dat niet moet je dat dan aankruisen of zo. (Als je het ziet staan tenminste)
Oud 5 april 2005, 21:24   #48

Standaard

men zou ervaringsdeskundigen moeten inschakelen als trajectbegeleider ster
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 5 april 2005, 21:26   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De telefoon boeken verkopen ze natuurlijk ook, tenzij je een geheim nr zou nemen. Feitelijk doen ze het allemaal. Verzekeringen, banken, noem maar op.
Oud 5 april 2005, 21:28   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
men zou ervaringsdeskundigen moeten inschakelen als trajectbegeleider ster
Daar zullen ze wel geen geld voor hebben.
Maar 500'000 werklozen begin daar maar eens aan?
Bij de werkwinkel werken ze met hoeveel? Iedere begeleider krijgt er duizend per maand over de vloer, dat is wat, 0,2 seconden tijd of zoiets per man?
Oud 5 april 2005, 21:35   #51

Standaard

Citaat:
Daar zullen ze wel geen geld voor hebben.
Maar 500'000 werklozen begin daar maar eens aan?
Bij de werkwinkel werken ze met hoeveel? Iedere begeleider krijgt er duizend per maand over de vloer, dat is wat, 0,2 seconden tijd of zoiets per man?
als er meer werklozen zijn dan moeten er meer trajectbegeleiders zijn. de arbeidsbemiddeling is nu hoe dan ook kwalitatief ondermaats. er is helemaal geen bemiddeling. ik zou zeggen 1 begeleider voor 50 werklozen. er zijn werklozen genoeg die door en door weten wat werkloosheid is en die ze direct kunnen aanwerven als trajectbegeleider. het zal mss duur worden maar nu is het ook duur en het levert niks op.
Oud 5 april 2005, 21:43   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn uitganspunt is eigenlijk, wil je als VWS credibiliteit opbouwen en ook al eens media belangstelling wilt halen (al was het maar lokaal via de radio en zo) je ook aan die kant moet zien te werken.
Als je alleen maar eisen stelt op vlak van leefloon en zo krijgen ze zo iets van "zijn ze daar weer, ze hebben nog niet genoeg zeker?" Enfin de gekende vooroordelen dus.
Maar als je er in slaagt mensen aan het werk te krijgen ben je volgens mij een veel sterker partij, immers zie eens dat je er mee stopt? Niet goed voor de lokale politiek hé? De mannen die zoveel mensen aan het werk hielpen!
Oud 5 april 2005, 21:45   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als er meer werklozen zijn dan moeten er meer trajectbegeleiders zijn. de arbeidsbemiddeling is nu hoe dan ook kwalitatief ondermaats. er is helemaal geen bemiddeling. ik zou zeggen 1 begeleider voor 50 werklozen. er zijn werklozen genoeg die door en door weten wat werkloosheid is en die ze direct kunnen aanwerven als trajectbegeleider. het zal mss duur worden maar nu is het ook duur en het levert niks op.
Ja dat is zo, maar het geld is op. En wij weten dat je niets kan halen waar er geen is hé.
Oud 5 april 2005, 21:52   #54
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk mambo bel morgen de vdab op 052 49 90 00 en je hebt morgen nog 20 kandidaten.

hoe dan ook kan ik niet akkoord gaan met eender welke vorm van opvorderingsrecht vanwege werkgevers naar werklozen toe. wel met betere informatie in beide richtingen. er is nochthans een vdab in elke gemeente. als werkloze kan je er vacatures gaan inkijken en als werkgever kan je er cv s gaan inkijken. Als de werkloze op het cv een tel nr heeft staan dan kan je hem contacteren. ik begrijp dan ook niet waar het probleem hier zit. Ik heb een opleiding loodgieterij gedaan en vindt geen werk terwijl jij zegt dat je geen volk vindt ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????

heeft volgens mij alles te maken met slechte communicatie vanwege de vdab
een andere reden kan ik niet bedenken ?
Citaat:
Ik werk persoonlijk heel graag - vrijwillig. Doch onder dwang kan je met mij geen bal aanvangen. Ik zei het al eerder geef me een fietske thuis om biodynamische elektriciteit op te wekken en ik zal veel fietsen. Onder dwang zal ik de trappers niet 1 toer laten maken.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=141
Tja, gemakkelijk zult U inderdaad geen werk vinden, maar dat zal waarschijnlijk ook niet de bedoeling zijn ...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 22:03   #55

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Tja, gemakkelijk zult U inderdaad geen werk vinden, maar dat zal waarschijnlijk ook niet de bedoeling zijn ...
weer 1 die zich een glazen bol heeft laten aansmeren omdat ie te lui is om zelf na te denken. denken kan u zelfs niet - het blijft beperkt tot oordelen vanuit een voorgeprogrammeerdheid. Indien u mijn situatie zou kennen dan zou u door de grond zakken van schaamte om wat u hier allemaal zegt.
Oud 5 april 2005, 22:06   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Nee nee dat is niet waar. Trouwens ik vind dat King al een uitzonderlijke prestatie aan het leveren is. Vandaar dat ik er 100% achter sta.

Wie werkloos is wordt moedeloos. Je slaat de krant open en ziet daar ofwel belachelijke dingen staan zoals "gezocht, schoonmaakster die naakt wil lopen" ofwel zie je aanbiedingen waar je zelf geld moet investeren om dan "franchise" te mogen doen ofwel krijg je daar een waslijst specificaties en dan sla je de krant dicht.
90% of wat minder is trouwens verkapte reclame. Als je iets ziet staan van "markleider in ... gevolgd door een brochure reklame" weet je al genoeg.
Oud 5 april 2005, 22:06   #57

Standaard

Citaat:
Mijn uitganspunt is eigenlijk, wil je als VWS credibiliteit opbouwen en ook al eens media belangstelling wilt halen (al was het maar lokaal via de radio en zo) je ook aan die kant moet zien te werken.
Als je alleen maar eisen stelt op vlak van leefloon en zo krijgen ze zo iets van "zijn ze daar weer, ze hebben nog niet genoeg zeker?" Enfin de gekende vooroordelen dus.
Maar als je er in slaagt mensen aan het werk te krijgen ben je volgens mij een veel sterker partij, immers zie eens dat je er mee stopt? Niet goed voor de lokale politiek hé? De mannen die zoveel mensen aan het werk hielpen!
ja maar dat doen we toch al he en je weet best dat we geen verhoging van de uitkeringen willen - hoewel we het kunnen gebruiken als pressiemiddel.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 april 2005 om 22:07.
Oud 5 april 2005, 22:07   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En als zijn doelstelling zal bereikt zijn zal het een grote meneer worden om U tegen te zeggen. Wees daar nu al maar zeker van.
Oud 5 april 2005, 22:09   #59

Standaard

concluderend vindt ik dat we met de essentie van je beginstelling zeker iets kunnen doen. het probleem van de werkloosheid moet anders benaderd worden. en idd mensen aan het werk helpen zou een goeie publiciteit zijn.
Oud 5 april 2005, 22:09   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja maar dat doen we toch al he en je weet best dat we geen verhoging van de uitkeringen willen - hoewel we het kunnen gebruiken als pressiemiddel.
Weet ik maar ze mogen toch wat omhoog vind ik persoonlijk.
En de lonen ook trouwens voor de werkmensen. Die van Dhr De Croo mag zelfs omlaag!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be