Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2005, 16:16   #41
Don Quichote
Banneling

Standaard

Natuurlijk is een nuke een oplossing.
Maar de CIA zou er meer van weten.

Zij hebben (volgens zeggen) het probleem veroorzaakt en houden nu de oplossing verborgen.

Lange termijn strategie!

Nucleaire energie alleen in handen van de US.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 16:23   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Natuurlijk is een nuke een oplossing.
Maar de CIA zou er meer van weten.

Zij hebben (volgens zeggen) het probleem veroorzaakt en houden nu de oplossing verborgen.

Lange termijn strategie!

Nucleaire energie alleen in handen van de US.
Met een lekkende centrale?
Nou ja, die cia gasten zullen het dan wel weten zeker?8)
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 16:31   #43
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Een zwart gat is onmogelijk op te wekken, laat staan te controleren.
Ik zou het eens moeten opzoeken maar als ik zeg dat het de massa van een gemiddeld sterrenstensel vergt zal ik er niet ver naast zitten denk ik.
Stel dat het ergens zodanig uit de hand loopt dat je begint met een zwart gat van een 0,001 millimeter.
In de ruimte zou dat niks zijn.
Bij ons is dat een ramp want er is teveel materie rondom aanwezig die hem snel groter zou maken.
Zo zeker zou ik er alvast niet van zijn dus.
Oud 10 april 2005, 16:56   #44
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Stel dat het ergens zodanig uit de hand loopt dat je begint met een zwart gat van een 0,001 millimeter.
In de ruimte zou dat niks zijn.
Bij ons is dat een ramp want er is teveel materie rondom aanwezig die hem snel groter zou maken.
Zo zeker zou ik er alvast niet van zijn dus.
Niet alleen de grote is belangrijk maar vooral de massa.
Een atoom is ook klein maar heeft nauwelijks massa.

Om een zwart gat te vormen is er een massa nodig van minsten 3 keer de massa van onze zon.
http://www.eindwerk.tk/
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 19:00   #45
Don Quichote
Banneling

Standaard

Als men de grote van de massa berekent met vectoren kan men ook kleine zwarte gaten bekomen.
Door er vuil in te werpen wekken ze gratis energie op.

En men is van het vuil vanaf.

Kyoto-norm opgelost.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 19:26   #46
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen de grote is belangrijk maar vooral de massa.
Een atoom is ook klein maar heeft nauwelijks massa.

Om een zwart gat te vormen is er een massa nodig van minsten 3 keer de massa van onze zon.
http://www.eindwerk.tk/
Dat schijnt helemaal niet waar te zijn.
Ben natuurlijk geen natuur fysicus, maar het zal wel anders in elkander zitten dan dat. Eindwerk of geen eindwerk.
Min of meer komt het er hier op neer. Een zon, een ster die al zijn energie heeft opgebruikt en ontaard in een supernova krimpt zodanig in elkander dat hij bij wijze van spreke zichzelf naar binnen keert. Al het gewicht, de massa zit gevangen in een klein sprietje, een gat of wat het dan ook mag zijn en heeft hierdoor zo een grote aantrekkingskracht dat het alles opzwelgt dat in zijn buurt komt en hierdoor steeds groeit aan massa gewicht en dus aantrekkingskracht.
Als je dus een supernova op kleine schaal kunt bereiken in een centrale, heb je krak hetzelfde. En kernfusie is dat zonder de implosie nadien. Daarom mede dat ze slechts stilletjes kunnen stoppen. Natuurlijk in de ruimte moet je beginnen met enorme krachten, als je dat op bescheiden niveau nabootst zit je met een gans andere simulatie omdat alles geconcentreerd wordt op dat één punt.
Oud 10 april 2005, 19:51   #47
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat schijnt helemaal niet waar te zijn.
Ben natuurlijk geen natuur fysicus, maar het zal wel anders in elkander zitten dan dat. Eindwerk of geen eindwerk.
Min of meer komt het er hier op neer. Een zon, een ster die al zijn energie heeft opgebruikt en ontaard in een supernova krimpt zodanig in elkander dat hij bij wijze van spreke zichzelf naar binnen keert. Al het gewicht, de massa zit gevangen in een klein sprietje, een gat of wat het dan ook mag zijn en heeft hierdoor zo een grote aantrekkingskracht dat het alles opzwelgt dat in zijn buurt komt en hierdoor steeds groeit aan massa gewicht en dus aantrekkingskracht.
Als je dus een supernova op kleine schaal kunt bereiken in een centrale, heb je krak hetzelfde. En kernfusie is dat zonder de implosie nadien. Daarom mede dat ze slechts stilletjes kunnen stoppen. Natuurlijk in de ruimte moet je beginnen met enorme krachten, als je dat op bescheiden niveau nabootst zit je met een gans andere simulatie omdat alles geconcentreerd wordt op dat één punt.
In theoretische modellen is het mss mogelijk. Kernfusie kan men ook opwekken maar veel verder dan een labomodel staat men nog niet.
Voor een kernfusie is de input aan energie is 1000 keer groter dan de output met een tijdsduur in de orde van nanoseconden.
Probleem is dat bij een kernfusie een enorme hitte in de orde van miljoenen graden vrijkomt die niet kan beheerst worden met de klassieke isolatie.

Verder stel ik me toch vragen over de waarde van zwarte gaten. Die slorpen niet alleen massa op maar ook energie. De output moet dus nul zijn, anders is het geen zwart gat.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 20:29   #48
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat de grotere vraag niet meer kan overwonnen worden door grotere productie van aardolie. De olieproductie heeft bijna haar top bereikt en zal vanaf 2010 gestaag dalen. Dat betekent niet dat er geen aardolie meer is maar dat de kosten voor exploitatie zo hoog oplopen dat de input de output benaderd.
Inderdaad.........
Op een bepaald moment zullen de vereiste winningstechnieken te duur blijken.Door het olie-winnen uit teer-zand(Canada!),uit vette steenkool,en het opboren van desnoods 3000 meter onder de zeebodem kunnen we het breekpunt misschien toch nog 30 jaar opschuiven...maar het einde is eigenlijk al in zicht.....

Overigens.....
Ik wil de mede-forummers er nogmaals op wijzen dat de prijs van ruwe olie,en zelfs de kosten om er brandstoffen van te maken nog altijd bespottelijk laag zijn.Aan die pomp-prijzen zitten nog wel een paar ,niet markt-conforme faktoren vast.......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 20:32   #49
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Een goeie dertig jaar geleden hebben de olieprijzen al eens recordhoogtes bereikt, en het gevolg was dat men zuiniger omsprong met brandstof.

Ik veronderstel dat de langzaam stijgende brandstofprijzen, maar meer nog, de onheilstijdingen, voor benzinebesparende investeringen zullen zorgen.
Oud 10 april 2005, 21:21   #50
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

topicstarter had het echter over de gevolgen voor hem op financieel gebied om van een wagen afhankelijk te zijn
en over het feit dat ie door nog allerlei omstandigheden ondanks hard werken in feite arm is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 21:28   #51
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In theoretische modellen is het mss mogelijk. Kernfusie kan men ook opwekken maar veel verder dan een labomodel staat men nog niet.
Voor een kernfusie is de input aan energie is 1000 keer groter dan de output met een tijdsduur in de orde van nanoseconden.
Probleem is dat bij een kernfusie een enorme hitte in de orde van miljoenen graden vrijkomt die niet kan beheerst worden met de klassieke isolatie.

Verder stel ik me toch vragen over de waarde van zwarte gaten. Die slorpen niet alleen massa op maar ook energie. De output moet dus nul zijn, anders is het geen zwart gat.
De output is inderdaad nul. Tot zover wij ze kennen in hun natuurlijke omgeving.
Als men er in slaagt de massa terug een output te geven, dan hebben we raketbrandstof met de snelheid van het licht gevonden mogelijks, of sneller.
Ondertussen kan men door een hol geslagen reactor mogelijks wel die enorme energie massa mogelijks vrijmaken, dat is dus mijn uitgangspunt.
Oud 10 april 2005, 21:30   #52
PHaZe
Burger

Standaard

Dat vermeldde hij inderdaad, maar de vragen die hij stelde zijn:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Daar aardolie zeer belangrijk is voor europa en amerika en al onze welvaart hier aan vasthangt, is het dan niet zo dat we door steeds duurder wordende aardolie onze eigen economie in verval brengen en dus chaotische tijden tegenmoet gaan??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Wie van jullie ziet de toekomst nog positief in en waardoor denken jullie dat?
Ik zie 2 scenario's, het meest waarschijnlijke eerst:
  1. Tegen de tijd dat de oliepiek bereikt is en de prijzen de hoogte inschieten, gaan we pas beseffen hoe groot het probleem is. Op dat moment zal waarschijnlijk de economie instorten, hoewel men alternatieven zal zoeken maar er geen (betaalbare) energie meer heeft om deze te realiseren of toe te passen. Chaotische bedoeling inderdaad.
  2. Men beseft op tijd wat de impact zal zijn van de stijgende prijzen, en gaat op zoek naar alternatieven die toepasbaar zijn ter vervanging voor de energie en veelgebruikte petrochemische stoffen.
Wie weet wat de toekomst brengt?
PHaZe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 21:32   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
topicstarter had het echter over de gevolgen voor hem op financieel gebied om van een wagen afhankelijk te zijn
en over het feit dat ie door nog allerlei omstandigheden ondanks hard werken in feite arm is.
Ja we waren een eindje gaan wandelen in deze topic, ik weet het.
Of hij door een wagen zijn financiele toestand kan beteren, of verslechteren dat is iets dat alleen hij kan invullen.
Dat hij steeds minder met zijn geld kan doen dat is iets dat we kunnen beamen echter.
Dus het ziet er niet goed uit.

Ik zie een grote toekomst voor;
-houtkachels
-steenkool
-oud papier
-lpg voor de wagen
-bibberen en beven

Laatst gewijzigd door Mambo : 10 april 2005 om 21:36.
Oud 10 april 2005, 21:44   #54
micmac
Vreemdeling

micmac's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar micmac
Standaard

Zou de aardolieprijs niet kunstmatig hoog gehouden worden , om de oorlog in irak te betalen.
Of denkt men dat BUSH voor niets naar brussel en andere europese landen kwam .
micmac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 21:45   #55
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja we waren een eindje gaan wandelen in deze topic, ik weet het.
Of hij door een wagen zijn financiele toestand kan beteren, of verslechteren dat is iets dat alleen hij kan invullen.
Dat hij steeds minder met zijn geld kan doen dat is iets dat we kunnen beamen echter.
Dus het ziet er niet goed uit.

-houtkachels
-steenkool
-oud papier
-lpg voor de wagen
-bibberen en beven
ge hebt in deze wereld niet slechts recht op wat ge kunt verwerven met uw arbeid.
ge hebt recht op wat ge kunt veroveren.

it's just that simple.

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 21:50   #56
PHaZe
Burger

Standaard

Citaat:
-houtkachels
-steenkool
-oud papier
-lpg voor de wagen
-bibberen en beven
Het is vrij goed mogelijk een woning relatief warm te houden door goede orientatie t.o.v. de zon. De rest kunnen we bijvullen met een alternatieve bron van energie.

Wel spijtig dat LPG ook gaat verdwijnen. LPG is immers ook afkomstig van aardolie (Liquified Petroleum Gas)
Oud 10 april 2005, 21:51   #57
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door micmac
Zou de aardolieprijs niet kunstmatig hoog gehouden worden , om de oorlog in irak te betalen.
Of denkt men dat BUSH voor niets naar brussel en andere europese landen kwam .
No, Bush en zijn bende weet al lang dat de put ver leeg is en denkt zo bij zijn eigen, kom we gaan die maar al op voorhand gaan consolideren.
Hij heeft trouwens nog lang niet gedaan, nu iran, servie en zo nog een paar denk ik wel. Saudi zal hij er ook wel nog bijpakken.
Oud 10 april 2005, 21:53   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PHaZe
Het is vrij goed mogelijk een woning relatief warm te houden door goede orientatie t.o.v. de zon. De rest kunnen we bijvullen met een alternatieve bron van energie.

Wel spijtig dat LPG ook gaat verdwijnen. LPG is immers ook afkomstig van aardolie (Liquified Petroleum Gas)
Ja maar lpg komt van de andere kant. Voornamelijk de noordzee en dergelijke. Ze brengen dat met de boot naar zeebrugge.

En aardgas is even goed hoor. Butaan, propaan, methaan (altijd koeien meepakken dan)

Laatst gewijzigd door Mambo : 10 april 2005 om 21:56.
Oud 10 april 2005, 22:03   #59
PHaZe
Burger

Standaard

Citaat:
Ja maar lpg komt van de andere kant. Voornamelijk de noordzee en dergelijke. Ze brengen dat met de boot naar zeebrugge.

En aardgas is even goed hoor. Butaan, propaan, methaan (altijd koeien meepakken dan)
Ik probeerde enkel duidelijk te maken dat daar ook snel een einde aan gaat komen. Al deze fijne gasjes zitten ook in zakjes onder de grond, die ook leeg gaan en waar ook een tekort aan is. Probeer maar eens op grote schaal aardgas te produceren..
Oud 10 april 2005, 22:22   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Overigens.....
Ik wil de mede-forummers er nogmaals op wijzen dat de prijs van ruwe olie,en zelfs de kosten om er brandstoffen van te maken nog altijd bespottelijk laag zijn.Aan die pomp-prijzen zitten nog wel een paar ,niet markt-conforme faktoren vast.......
Inderdaad, wie laat zich nu vangen door onze leiders die ons voorhouden dat de prijs van de ruwe olie oorzaak is van de hoge olieprijzen.
Zelfs bij verdubbeling van de grondstofprijs hoeft dat weinig invloed op het eindproduct te hebben. De raffinagekosten blijven immers gelijk.
De echte slokop is dus de staat die van elke prijsstijging gebruik maakt om de kas te spijzen.
Vooral de accijnzen, nu zo’n 57 cent per liter benzine plus daarbovenop nog eens 21% BTW.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be