Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2005, 10:42   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
"Koetjes en Kalfjes", dat blijft "Koetjes en Kalfjes", he.
Wie doopte de Communautiare Discussies om tot een gratis publiciteitsweide voor een kalverenpartij die, om overduidelijke redenen, niet van de grond geraakt?
Oud 14 april 2005, 10:43   #42
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Misschien kunnen de franstaligen in de eentalige rand rond Brussel dan ook in het Nederlands antwoorden?
Of is het zo erg gesteld dat ze na 30 jaar nog altijd uitsluitend Frans begrijpen?
Wat we nodig hebben is de goede wil van beide taalgemeenschappen. En dat gaat zeker niet verbeteren met de conflictpolitiek van de flaminganten.

De politici hebben in België een redelijk bekrompen mentaliteitje gecreëerd. Alles wordt beslist in het belang van het Gewest, en niet meer in het belang van het land. Alle problemen, zelfs niet communautair van aard, worden tussen Vlaanderen, Wallonië en Brussel uitgespeeld. Het laatste voorbeeld is de levering van de frieten nav de 175ste verjaardag van ons land. Als twee honden vechten om een been...

De flaminganten treffen hierin grote schuld. Zij zijn verantwoordelijk voor die versnippering van ons land op politiek vlak. En de gedupeerden? Dat zijn uiteindelijk de inwoners!
Oud 14 april 2005, 10:45   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Clichés............
Clichés, zijn dat geen 'negatieven' van de werkelijkheid?
Oud 14 april 2005, 10:47   #44
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Clichés, zijn dat geen 'negatieven' van de werkelijkheid?
Stereotypes, als je het liever hebt.........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 10:55   #45
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
En een kind van zes jaar zal in zijn moedertaal ook al kunnen uitleggen wat ie precies mankeert...

Belachelijk.
wel waar hij pijn heeft. idem voor andere personen die het Frans minder machtig zijn. idioot!
Oud 14 april 2005, 10:57   #46
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
wel waar hij pijn heeft. idem voor andere personen die het Frans minder machtig zijn. idioot!
Ik kan een franstalige ook in het Nederlands uitleggen waar ik pijn heb. Idioot!
Oud 14 april 2005, 10:57   #47
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Nee, en Vlamingen onzin horen zeggen interesseert mij niet. Denkt u echt dat de modale Vlamingen zoiets zullen geloven? Misschien zijn die "getuigen" door de VRT betaald om onzin te zeggen, wie weet............
Ongelooflijk! Het negationisme van franstaligen mbt. dergelijke problemen is echt schrijnend.

En het zet de vlamingen niet bepaald aan tot 'federale loyauteit.
maar dat zullen wel racisten zijn.
Oud 14 april 2005, 10:57   #48
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik kan een franstalige ook in het Nederlands uitleggen waar ik pijn heb. Idioot!
en als hij u niet verstaat, idioot?
Oud 14 april 2005, 10:58   #49
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De flaminganten treffen hierin grote schuld. Zij zijn verantwoordelijk voor die versnippering van ons land op politiek vlak. En de gedupeerden? Dat zijn uiteindelijk de inwoners!
de walen wilden geen federalisering?
Oud 14 april 2005, 11:02   #50
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
en als hij u niet verstaat, idioot?
Ze zullen u wel begrijpen. We leven hier toch niet in Mogadakouké?

De flaminganten staan erom bekend om 1. problemen te creëren waar er geen zijn en 2. deze onbestaande problemen onnoemelijk te vergroten.

Ik zou graag eens 1 bewijs hebben van een landgenoot die stierf ten gevolge van de Nederlandsonkundigheid van een ambulancier. Jullie baseren je alleen maar op roddels. En dat een regeringspartij zich daar mee inlaat, spreekt boekdelen.

Laatst gewijzigd door Yann : 14 april 2005 om 11:18.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 11:04   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat we nodig hebben is de goede wil van beide taalgemeenschappen. En dat gaat zeker niet verbeteren met de conflictpolitiek van de flaminganten.

De politici hebben in België een redelijk bekrompen mentaliteitje gecreëerd. Alles wordt beslist in het belang van het Gewest, en niet meer in het belang van het land. Alle problemen, zelfs niet communautair van aard, worden tussen Vlaanderen, Wallonië en Brussel uitgespeeld. Het laatste voorbeeld is de levering van de frieten nav de 175ste verjaardag van ons land. Als twee honden vechten om een been...

Het resultaat van die frietenoorlog is aan de houding van de, door hun volk verkozen, Waalse politici te danken maar die kan je zelfs geen schuld geven als ze de enige schuldigen zijn.
De flaminganten zaten daar voor geen enkele zak tussen.
De Vlamingen waren bovendien wél bereid hun deel van de Belgische patatjes te betalen.

Blijft het feit dat, als jouw favoriete broedervolkje uit zichzelf evenveel respect had betoond voor het volk waar ze zich tussen kwamen vestigen als de Vlamingen die naar Franstalig gebied verhuisden, de politici hen zelfs geen te overtreden taalwetten hadden hoeven op te leggen.

Niet dat het ook maar een zak zal helpen.
Het is onmiskenbaar dat de, voor algemene tweetaligheid pleitende bubbeltjes, onherroepelijk stilvallen zo gauw er ook maar een schijn diezelfde tweetaligheid van hun francofone broeders verwacht wordt.
Neen, dan zijn ze daar met hun'compromis', zoals het mogen Nederlands praten in Bruxelles maar zich tevreden stellen een antwoord in de universele Hoftaal. Zoveel Frans moeten de Nederlandstaligen toch begrijpen, hén dat ze de Franstaligen verstaan. Of de franstaligen wel Nederlands WILLEN verstaan, dat behoort tot het rijk der cliché's.
Oud 14 april 2005, 11:10   #52
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De flaminganten staan erom bekend om problemen 1. te creëren waar er geen zijn en 2. deze onbestaande problemen onnoemelijk te vergroten.

Ik zou graag eens 1 bewijs hebben van een landgenoot die stierf ten gevolge van de Nederlandsonkundigheid van een ambulancier. Jullie baseren je alleen maar op roddels. En dat een regeringspartij zich daar mee inlaat, spreekt boekdelen.
Volgens mij hebben ze dat in TV-Story of Dag Allemaal gelezen.8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 11:14   #53
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het resultaat van die frietenoorlog is aan de houding van de, door hun volk verkozen, Waalse politici te danken maar die kan je zelfs geen schuld geven als ze de enige schuldigen zijn.
De flaminganten zaten daar voor geen enkele zak tussen.
De Vlamingen waren bovendien wél bereid hun deel van de Belgische patatjes te betalen.
Inderdaad, dé Vlamingen treffen hierin geen enkele schuld, dat beweer ik ook nergens. De flaminganten echter wel, doch onrechtstreeks.

Citaat:
Blijft het feit dat, als jouw favoriete broedervolkje uit zichzelf evenveel respect had betoond voor het volk waar ze zich tussen kwamen vestigen als de Vlamingen die naar Franstalig gebied verhuisden, de politici hen zelfs geen te overtreden taalwetten hadden hoeven op te leggen.
Goede wil moet van twee kanten komen. Zelfs in de beste situatie zullen er arrogante mensen bestaan, van beide zijden. Maar ik blijf erbij dat de flaminganten dat niet zullen oplossen, of zelfs verbeteren.

Citaat:
Niet dat het ook maar een zak zal helpen.
Voila.

Citaat:
Het is onmiskenbaar dat de, voor algemene tweetaligheid pleitende bubbeltjes, onherroepelijk stilvallen zo gauw er ook maar een schijn diezelfde tweetaligheid van hun francofone broeders verwacht wordt.
Daar gaat je dogma. Ik pleit voor individuele tweetaligheid, zowel voor Nederlands- als Franstaligen.

Citaat:
Neen, dan zijn ze daar met hun'compromis', zoals het mogen Nederlands praten in Bruxelles maar zich tevreden stellen een antwoord in de universele Hoftaal. Zoveel Frans moeten de Nederlandstaligen toch begrijpen, hén dat ze de Franstaligen verstaan. Of de franstaligen wel Nederlands WILLEN verstaan, dat behoort tot het rijk der cliché's.
Geeft toe, dat compromis is beter dan niets.
Oud 14 april 2005, 11:15   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De flaminganten staan erom bekend om problemen 1. te creëren waar er geen zijn en 2. deze onbestaande problemen onnoemelijk te vergroten.

Als ik Yann moet geloven dan kan ik ik hier de volgende conlussies uittrekken:

1-De Franstaligen begrijpen wel Nederlands maar ze willen het alleen niet spreken. We leven niet in Mogadakouké maar in Belgique, hé?

2-Al die Vlamingen die de toestanden in de Brusselse ziekenhuizen al decennialang aanklagen liegen want die toestanden hebben daar nooit bestaan. Integendeel, het zijn allemaal experten in het uitvergroten van onbestaande cliché's.

3-Er moeten eerst effectief doden vallen én ze moeten het nieuws halen wil deze toestand erkend worden door een bubbel. Tot zolang blijft de Franse eentaligheid in de Brusselse ziekenhuizen, en niet alleen daar, roddel.
Oud 14 april 2005, 11:17   #55
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch erg dat een Vlaams parlementslid daar een website aan wijdt, niet??? De flaminganten weten dat ze het via democratische weg niet kunnen halen, zonder hun verwerpelijke, ongegronde zwartmakerij.

Ik citeer mijn grootvader: "Vlaams-nationalisme is het laagste van het laagste waar je u in België mee kan bezighouden."
Oud 14 april 2005, 11:17   #56
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Dan ken ik ook mensen die al gestorven zijn van het flamingantisme.
Als het aan sommige BUBers lag, zouden dat er nog veel meer zijn.

Citaat:
En het VB gaat het probleem alleen nog maar erger maken.
Waarom de huidige toestand bekritiseren als we het over een ingebeeld beleid van het VB kunnen hebben he?

Citaat:
Alleen de B.U.B. pleit geloofwaardig voor tweetaligheid. Het VB is daar tegen.

Het gebrek aan kritiek op de huidige situatie, en het fantaseren over het VB in de plaats tonen aan hoe geloofwaardig uw pleidooi wel is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 11:19   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik pleit voor individuele tweetaligheid, zowel voor Nederlands- als Franstaligen.

Geeft toe, dat compromis is beter dan niets.
Een compromis om geen Nederlands te moeten antwoorden in het nu al tweetalige Bruxelles, als pleidooi voor tweetaligheid van Franstaligen?
Oud 14 april 2005, 11:20   #58
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zonder indiscreet te willen zijn, waar werkt u? Volgens wat u zegt, werkt u in Brussel.
Louizalaan. Zijstraat ervan.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 11:22   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat die liever over de Taaie van Laeken schrijven.
Oud 14 april 2005, 11:23   #60
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik Yann moet geloven dan kan ik ik hier de volgende conlussies uittrekken:

1-De Franstaligen begrijpen wel Nederlands maar ze willen het alleen niet spreken. We leven niet in Mogadakouké maar in Belgique, hé?
Ik ken véél Nederlandstaligen die Frans begrijpen, maar niet kunnen spreken. Ik begrijp echter geen Mogadakoukanees.

Citaat:
2-Al die Vlamingen die de toestanden in de Brusselse ziekenhuizen al decennialang aanklagen liegen want die toestanden hebben daar nooit bestaan. Integendeel, het zijn allemaal experten in het uitvergroten van onbestaande cliché's.
Daar is alles mee begonnen. Toen er geen grote problemen gevonden werden, hebben de flaminganten hun werkterrein verplaatst naar ... de MUG.

Citaat:
3-Er moeten eerst effectief doden vallen én ze moeten het nieuws halen wil deze toestand erkend worden door een bubbel. Tot zolang blijft de Franse eentaligheid in de Brusselse ziekenhuizen, en niet alleen daar, roddel.
Het gaat hier om de urgentiediensten. Daar is een groot verschil tussen.

Laatst gewijzigd door Yann : 14 april 2005 om 11:24.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be