Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Heeft u een hekel aan flikken? (de mensen, niet dat onnozel programma)
Ja 10 14,49%
Neen 31 44,93%
Soms 26 37,68%
Ik ben er zelf een, en ben er nog fier op ook 2 2,90%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2005, 00:47   #41
Micha
Vreemdeling

Micha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Gelukkig zijn de negationisten naar de gevangenis doorgestuurd. Het is een toch mooi begin.
Zinsbouw beste zegt alles weer b-plus voor staat
Oud 15 april 2005, 00:50   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Omdat die persoon een idioot is dat blindelings doet wat hem/haar gezegd word misschien? Het is een keuze om flik te worden.
Nog even op hameren dat deze discussie NIET over hun nut gaat, dat is niet relevant.
Onzin.
Zij voeren uit wat door de meerderheid, dus ook door henzelf, gewenst wordt.
Als zij ook een opdracht uitvoeren tegen hun zin bewijst alleen dat het echte democraten zijn die zich bij de meerderheid neerleggen. Ook zij hebben stemplicht en kunnen het in het kieshokje afstraffen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 00:53   #43
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan bekaert
Ik haat ze niet als groep, die mensen doen gewoon hun werk.
Alleen hun bevelhebbers.
Want ze pakken altijd de kleine man terwijl ze niets doen tegen de homofielen of tegen de vreemdelingen bijvoorbeeld.
Ik wist niet dat flikken wetten maakten
Oud 15 april 2005, 00:57   #44
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Onzin.
Zij voeren uit wat door de meerderheid, dus ook door henzelf, gewenst wordt.
Als zij ook een opdracht uitvoeren tegen hun zin bewijst alleen dat het echte democraten zijn die zich bij de meerderheid neerleggen. Ook zij hebben stemplicht en kunnen het in het kieshokje afstraffen.
Flikken zouden veel beter moeten worden opgeleid en beter betaald. Alle flikken zouden ook de grondwet en het universeel verdrag voor de rechten van de mens van buiten moeten kennen én de verplichting moeten hebben om elk bevel van een overste dat daar tegen indruist te negeren. Ik haat dus flikken zoals de meeste nu die afgericht zijn om niet te denken. Het zijn dikwijls gevaarlijke zotten die ze beter zouden colloceren. Flikken moeten meer dan wie ook autonoom kunnen denken zoniet zijn ze niet geschikt voor de job en kunnen ze beter werkloos zijn !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 april 2005 om 01:01.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 01:00   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het algemeen? Ik wel... ik ben tegen het principe van flikken.
Hun domheid, hun gebrek aan individualisme, hun arrogantie, hun rotkop van "kijk eens, ik ben nodig".
Anderen denken dan ik weet alles beter.
Wilt ge de flikken weg?
Voor mij geen probleem maar bedenk dat ook uw veiligheid wegvalt
Oud 15 april 2005, 06:40   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben eerder van mening dat het beroep "flik" een dringende opwaardering nodig heeft.

Vroeger was het meneer de polies. Nu is het stomme flik. en als een agent eerlijk probeert op te treden, dan krijgt ie op zijn kop van zijn oversten, comitee P of de lokale/nationale politiek.
Als een corrupt exemplaar de nodige vriendjes heeft-meestal politiek- mag ie al veel misbruik van zijn beperkte mogelijkheden maken zonder op zijn vingers getikt te worden.
Oud 15 april 2005, 07:29   #47
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Flikken zouden veel beter moeten worden opgeleid en beter betaald. Alle flikken zouden ook de grondwet en het universeel verdrag voor de rechten van de mens van buiten moeten kennen én de verplichting moeten hebben om elk bevel van een overste dat daar tegen indruist te negeren. Ik haat dus flikken zoals de meeste nu die afgericht zijn om niet te denken. Het zijn dikwijls gevaarlijke zotten die ze beter zouden colloceren. Flikken moeten meer dan wie ook autonoom kunnen denken zoniet zijn ze niet geschikt voor de job en kunnen ze beter werkloos zijn !
Tja, 30 jaar geleden ging die theorie op. Maar de maatschappij is nu zo geëvolueerd dat het nu het omgekeerde is.

Criminele jongeren mogen niet aangepakt worden (alweer een uitvloeisel van de linkse waanzinideologie ) en mogen ongestraft politie uitschelden, bekogelen, of zelfs bommen in hun auto opblazen. De politie mag niets meer doen tegen deze criminelen.

Dit is een nefaste evolutie voor onze maatschappij. Volgens de linkse ideologie mag nooit een individu op zijn fouten gewezen worden. De ganse maatschappij moet maar gestraft worden. Dus als een kleine groep problemen maakt, zal men een wet maken die alle burgers het leven zuur maakt ipv deze kleine minderheid aan te pakken. Het beste bewijs is hiervan de voetbalwet : alle voetbalsupporters worden gepest met pasjes en dergelijke ipv gewoon de hooligans die verantwoordelijk zijn voor alle miserie te vervolgen. Maar volgens de linkse ideologie mag men deze misdadigers niet aanpakken want ze zijn achtergesteld en hebben een slechte jeugd gehad zodus straft men de ganse bevolking dan maar. Dank u Steve Stunt en Co voor deze smeerlapperij die u over de maatschappij brengt.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 08:36   #48
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Weet je wat ik niet begrijp? Dat jij als anarchist (je linkt naar De Nar) je zo laatdunkend over 'de kleine man', in al zijn simpelheid en volks karakter, uitlaat. Ik dacht altijd dat het de taak van de anarchist was om de kleine man uit zijn onderdrukking te helpen, dat het anarchisme er voor en door de kleine man was. En nu kom jij hier aandraven met een misprijzende arrogantie die niet te onderscheiden is van die van de onderdrukker in al zijn vormen, van de zelfgenoegzame flik, bijvoorbeeld, of de zelfverklaarde superieure blanke man. Ach, het is allemaal lood om oud ijzer...
Dat u dat niet begrijpt is wss een teken van een laag (gemiddeld) IQ.
Die arrogantie is uiteindelijk goed bedoelt hoor: ik bekritiseer de kleine man zijn mentaliteit en heb kritiek op mijzelf. Echt straf dat ge dat niet ziet, en anderen hier zien dat ook niet. Ik zou graag de mensen uit hun domme mentaliteit helpen en uit hun geploeter om niks. Ik bekritiseer de massa uit fascistisch standpunt.
Wie dit niet doorhad, is achterlijk.
En geertje dacht natuurlijk "raak!".
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 08:49   #49
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Dat u dat niet begrijpt is wss een teken van een laag (gemiddeld) IQ.
Die arrogantie is uiteindelijk goed bedoelt hoor: ik bekritiseer de kleine man zijn mentaliteit en heb kritiek op mijzelf. Echt straf dat ge dat niet ziet, en anderen hier zien dat ook niet. Ik zou graag de mensen uit hun domme mentaliteit helpen en uit hun geploeter om niks. Ik bekritiseer de massa uit fascistisch standpunt.
Wie dit niet doorhad, is achterlijk.
En geertje dacht natuurlijk "raak!".
Het was toch raak, voor een simpele geest als ik. Je ziet, als simpele gast kan al je snel eens lachen.
Oud 15 april 2005, 08:51   #50
Bhairav

Standaard

Voor mij is het altijd raak wat ik zeg.
Een maatschappij met mensen zoals u is een bron van humor.
Er valt voor mij dus altijd wat te lachen...
Oud 15 april 2005, 10:06   #51
Bhairav

Standaard

Het is dus overduidelijk dat gij geen reet snapt van wa ik zeg.
Oud 15 april 2005, 10:34   #52
Ronin
Vreemdeling

Ronin's schermafbeelding

Standaard

Ik haat smurfen.

Maar ik heb niets tegen de mensen op zich, dus heb soms aangeduid.
De huidige blauwe mannetjes concentreren zich te veel op bijkomstigheden ipv de grotere criminaliteit aan te pakken. Het voorrangsbeleid klopt langs geen kanten.
Tevens zijn ze soms uitdagend en bijzonder arrogant.
Maar ze zijn ook maar een stukje van het systeem (als ze in functie zijn). Over de noodzaak ga ik me ook niet uitspreken, maar men zal eerst de wet moeten verduidelijken, vereenvoudigen en vooral logischer maken, zo lang dit niet gebeurd, zullen er steeds mensen gefrustreerd raken door de acties van grote smurf en zijn mede-smurfen, want men kan zich op elke moment benadeeld voelen.
Those who have knowledge, don't predict. Those who predict, don't have knowledge.
Lao Tzu
-----------
To lead people walk behind them.
Lao Tzu
-----------
I know I am intelligent, because I know that I know nothing.
Socrates
Ronin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 10:43   #53
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Veel softies bij die flikken.
Oud 15 april 2005, 10:44   #54
Bhairav

Standaard

Het gaat ook ni gebeuren, Ronin. De overheid moet bij zijn groot gelijk blijven. En ze zullen in hun groot gelijk verstikken uiteindelijk. Ik weet alleen ni hoe dat gaat gebeuren en gaat aflopen, maar niks is eeuwig...
Oud 15 april 2005, 10:47   #55
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herr fritz
Veel softies bij die flikken.
Ze zouden beter stoer zijn zoals u: kort haar en een taai vleesklompachtig lijf, en vooral: O-benen. Als mensen zich hierin thuisvoelen, zijn dat in mijn ogen grotere mietjes dan welke top-jeanette dan ook.
Oud 15 april 2005, 10:58   #56
herr fritz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ze zouden beter stoer zijn zoals u: kort haar en een taai vleesklompachtig lijf, en vooral: O-benen. Als mensen zich hierin thuisvoelen, zijn dat in mijn ogen grotere mietjes dan welke top-jeanette dan ook.
Gezag dragen is gezag uitstralen.
Zwaarlijvigen, bierzuipers en eddywally figuren horen nu éénmaal niet thuis bij het korps.
Oud 15 april 2005, 11:01   #57
Bhairav

Standaard

Ik denk als die flikken meer gedrag gaan uitstralen dat de afkeer TOV hen groter zal worden. Mensen worden wel slimmer en zien dat uitstraling en attitude maar nep zijn.
Oud 15 april 2005, 11:05   #58
herr fritz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik denk als die flikken meer gedrag gaan uitstralen dat de afkeer TOV hen groter zal worden. Mensen worden wel slimmer en zien dat uitstraling en attitude maar nep zijn.
In ieder geval houden de criminelen veel rekening met dat belgische teddyberenkorps.
Oud 15 april 2005, 11:13   #59
Bhairav

Standaard

Onze maatschappij verdient die criminelen: het westen heeft de arme landen uitgebuit en nu moet het westen daar voor opdraaien. Blijkbaar zijt gij zo'n mietje die een houvast nodig heeft en daardoor voor conformisme pleit. Zich scharen achter stoerheid is echt iets voor mietjes.
Oud 15 april 2005, 12:30   #60
Geertje

Standaard

Citaat:
Voor mij is het altijd raak wat ik zeg.
Een maatschappij met mensen zoals u is een bron van humor.
Er valt voor mij dus altijd wat te lachen...
Lachen is gezond. Het is dan wederzijds. Zoals een simpele ziel zoals ik een bron van humor voor u ben, ben jij als intellectueel met een hoog IQ voor mij een bron van humor. Doe zo voort.

Laatst gewijzigd door Geertje : 15 april 2005 om 12:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be