Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2005, 11:43   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Een weinig creatieve oplossing.
Hoeveel mensen gaan er daarvoor hun diesel inruilen, denk je?

Je straft andermaal de sukkelaar die voor zijn job vele kilometers moet bekostigen.
Ik kan me best indenken dat op de duur sommigen liever zullen gaan stempelen en een wagen wegdoen i.p.v. hun knollen af te draaien en meer dan 1/3 van hun wedde aan autokosten af te dokken.......................
Voila andermaal een vicieuze cirkel der armoede.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2005, 13:09   #42
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Dat ze snellere en goedkopere catalysators maken die kunnen vervangen worden bij olie wissel.
En twee, dat ze catalysators zetten op alle mazoutketels in de huizen ook.
Ik zie niet goed in dat je de wagen extra belast en tegelijk de huisbrand mazout die toch ook al gauw ongeveer 3000 liter is per woning niet belast.
Mazout is mazout en of die nu van onder de auto komt of van over de dakgoot maakt geen verschil.

Nu ben ik benieuwd wie daar voor te vinden is?
Da's de 2e maal. Laat ik eens reageren dan. Waarom niet? Dan raken we meteen al die foute mazout-stookhuizen kwijt. Overschakelen op gas subsidiëren? Lijkt me verstandig, samen met een groendak.
Oud 16 april 2005, 13:13   #43
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Zouden ze geen bonnensysteem kunnen introduceren?
Een soort van: iemand met een 1.5 ltr dieselmotor mag 100.000km per jaar draaien daarmee. Een motor van 2.0 ltr nog 'maar' 75.000 en een 2.5 ltr 50.000. Dan zijn zó alle SUVjes van de weg af, want de teller mag dan na 3 jaar niet meer dan 30.000 aanwijzen.. *grijns*

Voor vrachtverkeer een andere regeling, natuurlijk. Subsidie voor elke container die via het water wordt vervoerd? Subsidie voor bedrijven die aan de waterkant gaan zitten en hun 100% wegvervoer ombouwen tot minimaal 30% vervoer via water?
Oud 16 april 2005, 13:20   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Da's de 2e maal. Laat ik eens reageren dan. Waarom niet? Dan raken we meteen al die foute mazout-stookhuizen kwijt. Overschakelen op gas subsidiëren? Lijkt me verstandig, samen met een groendak.
Prima ik zal de daken gaan verven in het groen en doe jij de rest.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2005, 14:33   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Blijft een marginale minderheid in vergelijking met het aantal mensen dat moet ademen. Komt daar nog bij dat je moet ademen om te leven en door niet met diesel te rijden ga je niet dood.
Zonder diesel ook geen economie, voorlopig toch en ik denk nog vele jaren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2005, 15:25   #46
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
[size=4]Zonder diesel ook geen economie,[/size] voorlopig toch en ik denk nog vele jaren.
Perfect ! Wat kan mij economie nu schelen. Wil gewoon wat propere lucht ! dank u.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2005, 15:33   #47
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Perfect ! Wat kan mij economie nu schelen. Wil gewoon wat propere lucht ! dank u.
Dus eten, gebruiksgoederen, geneesmiddelen... etc komen zomaar uit de lucht gevallen?
Oud 16 april 2005, 16:45   #48

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Dus eten, gebruiksgoederen, geneesmiddelen... etc komen zomaar uit de lucht gevallen?
In de oorspronkelijk niet door al die rommel vervuilde toestand wel ja. Bijna letterlijk zelfs ! Gebruiksgoederen en geneesmiddelen tegen welvaartsziekten waren niet nodig.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 april 2005 om 16:45.
Oud 16 april 2005, 16:49   #49
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat u aan het Ministerie van Financiën laat weten dat u graag wat extra belastingen wil betalen. Voor mijn part mag u zelfs mijn belastingen betalen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2005, 16:52   #50

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Ik stel voor dat u aan het Ministerie van Financiën laat weten dat u graag wat extra belastingen wil betalen. Voor mijn part mag u zelfs mijn belastingen betalen.
Bent u verplicht om met diesel te rijden ? en daar dus belasting op te betalen en een slecht geweten te hebben omdat u de lucht vervuild ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 april 2005 om 16:54.
Oud 16 april 2005, 16:54   #51
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Bent u verplicht om met diesel te rijden ? en daar dus belasting op te betalen en een slecht geweten hebben omdat u de lucht vervuild ?
Bent u verplicht om te ademen?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2005, 16:54   #52

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Bent u verplicht om te ademen?
ja ! u ook - u kan altijd het experiment wagen . Veel succes !
Oud 16 april 2005, 16:57   #53

Standaard

voor de tweede keer
als je niet ademt dan ga je dood
als je niet met diesel rijd niet
dus de vergelijking gaat niet op

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 april 2005 om 16:57.
Oud 16 april 2005, 17:08   #54
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Hallo, weten die mensen veel dat hun dieselwagen fijn stof afgeeft! Door de hoge benzinekosten zijn juist een hoop mensen overgestapt op diesel (waar ze trouwens al een hogere autotaks voor betalen) en jij gaat ze nu eens straffen voor zaken waar ze geen weet van hebben!
Goed gezegd. De grote boosdoener is de overheid die er voor zorgt dat een milieuonvriendelijke brandstof meer kost dan een milieuvriendelijke.

Ze heeft twee opties: ofwel ontraadt ze diesel, ofwel stimuleert ze andere brandstoffen.

Het eerste is zinloos. Dan neemt het roodrijden exponentieel toe. Het tweede is het enige juiste: laat de belastingen op benzine en LPG dalen.
Oud 16 april 2005, 17:57   #55
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Over enkele jaren zal er GEEN brandstof meer zijn voor met de auto te rijden, of denkte dat er oneindig veel olie in de grond zit mss?
Twordt dringend tijd dat we een alternatief voor onze brandstof gaan bedenken.
als het even kan, milieuvriendelijk
Oud 16 april 2005, 18:04   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

http://www.flashnews.com/news/wfn1050414J12180.html

Komt van www.howstuffworks.com

Helaas mag je in België niet stoken.
Oud 16 april 2005, 19:07   #57
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de oorspronkelijk niet door al die rommel vervuilde toestand wel ja. Bijna letterlijk zelfs ! Gebruiksgoederen en geneesmiddelen tegen welvaartsziekten waren niet nodig.
In de huidige tijd is het absoluut uitgesloten te leven van de jacht en visvangst in deze streken , het enige alternatief is de economie en daar heeft men nu eenmaal brandstof voor nodig.
En zolang er geen waardig alternatief is zal dat voornamelijk stookolie (mazout) blijven.
En geneesmiddelen zijn er niet enkel tegen welvaartsziekten,ook vroeger toen de lucht nog ''ziuver'' was waren er ziekten maar die waren dan wel dikwijls fataal bij gebrek aan geneesmiddelen.
Oud 16 april 2005, 19:39   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
>>> er is wel een wetenschappelijke consensus over de schadelijkheid van fijn stof. 'de wetenschappelijke wereld' zal zich nooit uitlaten over de te treffen maatregelen - dat is haar taak niet, de politiek moet dat doen (ook als het onpopulair is)

...
>>>wist je acht jaar geleden niet dat diesel vergif is??? Zo nee: pech gehad (en informeer u voortaan), zo ja: eigen schuld dikke bult - het is overigens niet verboden de milieu- en sociale impact van een product in overweging te nemen voor u het koopt.

>>>trouwens: u hebt ofwel 2 gezinnen, ofwel 1 heel groot, want wat moet een mens anders met 2 gezinswagens?

>>> bijlange niet genoeg, als je rekening houdt met het principe:'de vervuiler betaalt'

>>> lang leve de positieve maatregelen. Maar sommige egoïstische kutburgers moet je nu eenmaal laten 'voelen' wat ze niet willen 'leren'.
Deze kutburger gaat dus niet op "jouw" partij stemmen. Of op een partij die jouw standpunten ietwat benadert.
Je begrijpt dat er veel kutburgers zijn.

Wat bereik jij nu met je raaskallen ?
Hoe zou je wel bereiken wat je wil bereiken ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2005, 19:42   #59
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
Over enkele jaren zal er GEEN brandstof meer zijn voor met de auto te rijden, of denkte dat er oneindig veel olie in de grond zit mss?
Twordt dringend tijd dat we een alternatief voor onze brandstof gaan bedenken.
als het even kan, milieuvriendelijk
hallo, enkele jaren, nu overdrijft u toch wel. aLternatieven zijn al bedacht nu alleen nog toepassen, bijvoorbeeld door defiscalisering van biodiesel, deze WAS trouwens al beloofd door Reynd(i)er(s) zou eerder zeggen de schilpad en door tobback de leugenaar (die plots door een bliksemslag getroffen, inzit met tiense suikerboeren) jongens toch, waar blijft die defisalisering. Zou men is niet beter met de landbouwers gaan praten i.p.v.met de petrol lobbys.

Laatst gewijzigd door maarte : 16 april 2005 om 19:52.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2005, 19:46   #60
anandavatar
Vreemdeling

anandavatar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
h
kort van stof moet ik wel zeggen.

[SIZE=3]God verleent aan de priesters de gave om de versteendste harten te raken ![/SIZE]
anandavatar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be