![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Nou, verstandig toch, dat ze dat niet wilden zijn?
Nederland heeft het er in die zin een stuk slechter vanaf gebracht..
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() En het blijft duren ... het moet toch zijn dat Rijst beloftes heeft gekregen van haar elite om zich zo te zelfmoorden ... of is ze echt completely lunatic?
Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel daarmee negeren en niet antwoorden, ik weet dat je het kan volhouden. lol! Laatst gewijzigd door illwill : 21 april 2005 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Burgemeester
|
![]() Is Wit-Rusland dan geen dictatuur? Vraag aan honder mensen waar ze het liefst zouden wonen in de VS of Wit-Rusland hoeveel zouden voor Wit-Rusland kiezen? Europa durft natuurlijk niets te zeggen of als ze al iets zeggen zijn de woorden zo gekozen dat ze niemand "beledigen". Wie steunde de revolutie in Oekraïne het meest de VS of de EU?
Natuurlijk begrijpelijk, Europa heeft de olie van Rusland nodig. En dan maar klagen dat het enkel de VS om olie te doen is.
*Disclaimer : Ik geloof niets totdat het op DrudgeReport verschenen is* [/size] Laatst gewijzigd door Gauss : 21 april 2005 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ps. Gauss, persoonlijk zou ik voor Wit-Rusland kiezen. Deels ook, vanwege de grotere economische kansen aldaar, voor mij als vrijbuiter. Maar goed. ![]()
Laatst gewijzigd door Mephisto : 23 april 2005 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Die yankee-negerin heeft geen enkel Europees land de les te spellen. Zij moet zwijgen en zich met haar eigen land bemoeien. De Russen besturen zich zoals ze zelf beslissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In de VS is de media niet onder totale controle van de staat en de bewindvoerders. De VS voert geen smerige oorlog om een gebied te behouden, waarbij er enorme wreedheden worden begaan aan alle kanten. In de VS worden er niet maandelijks politici of journalisten vermoord. (omwille van wat ze doen) In de VS zijn de verkiezingen onvoorspelbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Serieus: geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om naar de USA te verhuizen. Wit-Rusland lijkt me dan een serieus betere optie. Simpelweg omdat het, als land, nog in de kinderschoenen staat en NIET wordt bestuurd door een onverslaanbare maffia als die van BushPuppie. Deze zou wellicht nog te "ontregelen" zijn..
Wie weet wordt ik nog wel een "Polit"-iker? ![]() ps. Gauss, die middelste reden klopt niet. Of het moet zijn dat je bedoelt dat stingente politieke invloed en een duidelijke doorvoering van het grootkapitaal niet onder 'behoud' vallen.. Laos, Vietnam, Afghanistan, Irak, Noord-Korea. In aanmaak: Iran, Syrië, etc.
Laatst gewijzigd door Mephisto : 23 april 2005 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus daar kan ik ook mee akkoord gaan. Citaat:
![]() ![]() Niet om het "gebied te behouden", maar om een leiding te installeren die volledig naar hun pijpen danst. Wat is het verschil? En de folteringen van gevangen in Irak, Afghanistan en Guantanamo mogen we niet onder wreedheden definieren? Citaat:
(toch maar eens even de Clinton body count doornemen zou ik zeggen.)
![]() |
![]() |
#55 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Bovendien is de Tjetjeens oorlog qua wreedheid nog een paar treden hoger als deze in Irak. De pers wordt er nog veel meer als in Irak geweerd (en in Irak is het niet zozeer de VS die de journalisten tegenhoudt maar de angst voor ontvoering). Bovendien is het voor de amerikanen mogelijk zich uit te spreken tegen de oorlog in Irak, iets wat in Rusland iets gevoeliger ligt. Wat de VS wel kan aangewreven worden is Guantanamo en Abu Grahib. Maar ik geloof niet dat foltering standaard is in de Amerikaanse gevangenissen (en dit in tegenstelling tot de Russische, http://www.aivl.be/ShowPage.cfm?PageID=693) of bij de krijgsgevangenen.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze worden gemeden door de grote tv zenders en kranten. Hoeveel artikels kan jij me geven die zich duidelijk afzetten tegen de oorlog? Citaat:
In het zuiden van de VS (ben de naam vergeten) worden ondervragers opgeleid in foltertechnieken.
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() De Russen hebben nog nooit zoveel vrijheid in hun land gekend als onder Eltsin en Poetin....
not even close ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Partijlid
|
![]() Michael Moore leeft nog.
Zoek nu zijn Russisch equivalent.
![]() |
#59 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het verspreiden van de amerikaanse idealen en zo de tegenstand aan de juiste kant krijgen. Een democratie is stabieler als een dictator die wel eens irrationeel van kant zou kunnen wijzigen. Citaat:
Verder vind je op de site verscheidene artikels over de doden. Ik zie de Russische pers het nog niet snel doen. De editorials zijn zeker ook niet allemaal even mals. Citaat:
http://www.aivl.be/ShowPage.cfm?PageID=593 Belangrijke punten zijn natuurlijk de ongeoorloofde reacties na 9/11 op (islamitische) buitenlanders, guantanomo en de doodstraf. Maar ik kan nog begrip opbrengen voor de reacties (hoewel ik ze zeker niet goedkeur) vergelijk bv met de reacties voor de oorlog van België op Duitsers en vlaamsgezinden. De doodstraf is al langer een punt. Maar als je het vergelijkt met de rapporten over België http://www.aivl.be/ShowPage.cfm?PageID=666 of Duitsland http://www.aivl.be/ShowPage.cfm?PageID=669 merk ik toch weinig verschil in de behandeling van gevangenen.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nog eentje die 2 jaar achter loopt en nog steeds denkt dat M Moore de luis in de pels is van G. Bush, terwijl hij hem juist a big favor heeft gedaan met z'n 9/11 Farenheit. Moore's reactie gezien toen hem gevraagd werd waarom hij de core issues van 9/11 niet bespreekt? (stand down van Norad, de WTC collapses, crash in het Pentagon..) En z'n antwoord gehoord?
![]() |