Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 april 2005, 16:13   #41
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als we dan toch zo onbelangrijk zijn, waarom windt u zich dan zo op over ons? Negeer ons gewoon.
Ik wind mij helemaal niet op. Ik doorprik enkel jullie ballon als zouden jullie geboycot worden.

Feit: jullie komen zelden in de media.

Er zijn 2 mogelijke oorzaken: ofwel worden jullie geboycot, ofwel zijn jullie niet interessant genoeg.

Het eerste is vrij onwaarschijnlijk: daar zijn geen bewijzen voor, geen motief, niets (u zou wel een kunnen verzinnen natuurlijk, maar dat zal niet erg aannemelijk zijn). Enkel de prietpraat van een partijtje dat haar verkiezingsnederlaag niet kan verkroppen (ja, die zetel waar jullie op hoopten in Brussel).

Het tweede is waarschijnlijker: u haalt nauwelijks kiezers, u verschijnt niet in het straatbeeld, jullie acties lokken 5 man en een paardenkop, en u vertegenwoordigt niets. Waarom zou men u in hemelsnaam moeten bedenken met een half uur zendtijd per week? Zelfs de duivenbond staat voor meer dan jullie. Moet ieder groupuscule dat voor niets staat op TV komen?
Oud 17 april 2005, 16:31   #42
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 12 sec. of numarx
In je eigen poll heb je trouwens gestemd voor "gewoon afschaffen die negationismewet, gedachten zijn vrij". Dat IS Verbeke verdedigen.

Harder kronkelen nou, harder!
Manman, zegt het woord totalitarisme u iets?
Oud 17 april 2005, 16:36   #43
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

12 sec. of numarx's schermafbeelding

Standaard

Context, C. Mijn punt is dat flippie z'n "uiteraard werd er weer geschermd met vrije meningsuiting, een codewoord voor vuilspuiterij en leugens natuurlijk" blijkbaar alleen geldt als het over de B.U.B. gaat.

Mezelf kan het me aan de reet roesten wat Verbeke zegt en wie al dan niet met hem akkoord gaat, als ik er maar niet teveel naar moet luisteren.

Laatst gewijzigd door 12 sec. of numarx : 17 april 2005 om 16:38.
12 sec. of numarx is offline  
Oud 17 april 2005, 16:46   #44
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In je eigen poll heb je trouwens gestemd voor "gewoon afschaffen die negationismewet, gedachten zijn vrij". Dat IS Verbeke verdedigen.

Harder kronkelen nou, harder!
Kronkelen... Is dat niet wat u nu aan het doen bent? U probeert een link te maken tussen een pleidooi voor een niet-totalitaire samenleving waar de gedachten vrij zijn en het verdedigen van Verbeke.

Als ik Verbeke zou verdedigen, zou ik zijn gedachtengoed verdedigen. Dat doe ik niet.

Een belgicist als Superstaaf kiest ook voor die optie. Is hij ook een negationist? De realiteit is dat u zich bloot geeft in die peiling: u verkiest een willekeurige aanpak, van "dit mag je denken, dit niet".

Terug on topic. U beseft (we zullen dat maar wijten aan uw marxistische overtuiging) blijkbaar ook niet wat vrije meningsuiting is. Ik ben daar absoluut voor, ook voor de BUB. Maar de BUB probeert vrije meningstuiting te verkopen als het recht om alle mogelijke podia te mogen gebruiken om die mening te verkondigen.

Heeft de BUB recht op vrije meningsuiting? Natuurlijk!
Heeft de BUB recht op zendtijd? Neen, natuurlijk niet, ze vertegenwoordigt niets.
Mag de BUB op TV komen als de TV hen zou vragen? Zeer zeker, waarom niet?

Verlicht dit een beetje uw verstand?
Oud 17 april 2005, 16:47   #45
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mezelf kan het me aan de reet roesten wat Verbeke zegt en wie al dan niet met hem akkoord gaat, als ik er maar niet teveel naar moet luisteren.
Duidelijk, vandaar dat u er al over begint in meerdere onderwerpen
Oud 17 april 2005, 16:48   #46
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Manman, zegt het woord totalitarisme u iets?
Och, wacht maar tot de volgende verkiezingen. Ooit moeten die mannen het toch eens snappen?
Oud 17 april 2005, 16:55   #47
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Dan hoort BUB thuis onder de hoofding "amusementsprogramma's".
man bijt hond ??
Oud 17 april 2005, 16:56   #48
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Terug on topic. U beseft (we zullen dat maar wijten aan uw marxistische overtuiging) blijkbaar ook niet wat vrije meningsuiting is.
Kunnen we twee minuten onze kop houden over marxisme? Het is niet omdat vier letters uit m'n naam toevallig "marx" vormen dat ik marxist ben, uhuh?
Oud 17 april 2005, 16:56   #49
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Duidelijk, vandaar dat u er al over begint in meerdere onderwerpen
Oud 17 april 2005, 17:18   #50
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunnen we twee minuten onze kop houden over marxisme? Het is niet omdat vier letters uit m'n naam toevallig "marx" vormen dat ik marxist ben, uhuh?
Vrije meningsuiting, weet u nog wel?
Oud 17 april 2005, 17:59   #51
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nergens beweerd. Alleen heeft die 40% recht om zich uit te drukken in de media zoals elke nationale minderheid. Momenteel is alleen de B.U.B. daartoe geschikt. Er zijn namelijk geen andere Belgisch-gezinde partijen die meedoen aan de verkiezingen.
Ik wil best geloven dat 40 % en zelfs meer dan dat, niet voor een opsplitsing van België is, maar jij trekt daaruit de conclusie dat die 40% voor u zal stemmen, en dat is op zijn zachtst gezegd bijzonder naïef.
Den Ardennees is offline  
Oud 17 april 2005, 18:53   #52
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Nogmaals nee. U begrijpt het niet. Die 40 % zijn UNITARISTEN en UNIE-FEDERALISTEN, die allen een STERKER BELGIE willen.Die komen NIET in de media en daartegen ageert de B.U.B. door de mening van die mensen in de media te laten komen. Dan stemmen ze nog voor wie ze willen.
Hans1 is offline  
Oud 17 april 2005, 18:57   #53
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Een publieke omroep heeft tot taak om zoveel mogelijk stromingen aan bod te laten komen. Quasi elke burger die tot een stroming behoort betaalt grosso modo mee aan die openbare omroep.
Volledig akkoord.
Daarom ben ik ook geshockeerd door het feit dat een A Vanhecke en T Mary triomfantelijk komen vertellen dat ze er nu meer dan ooit alles gaan aan doen om het Vlaams Belang in een kwaad daglicht te stellen.

Citaat:
Principieel heeft BuB dus gelijk: ze mogen ook aan bod komen.
Evenals andere kleinere strekkingen (LSP-SAP-AEL-PVDA- e.v.a.)
Van mij mogen ze evenveel aan bod komen als de PVDA-SAP-LSP-WOW-REGENBOOG-GEMEENTEBELANGEN-enz vandaag de dag.

Citaat:
De hoeveelheid aanhang zegt immers niets over de waarde van een gedachtengoed.
Verwerpelijke strekkingen kennen soms groot succes, en genieën ventileren vaak als enige theorieën die later correct blijken te zijn.
De waarde van de heersende gedachtengoederen is de laatste tien jaar honderden, neen duizenden, malen geëvalueerd door het paars-katholieke schatplichtige regimejournaille.
Tot welk een hilarisch platte journalistieke fraude dit heeft geleid kan zowat iedereen dagelijks vaststellen.
Ik gruwel er echter van als een sommige "wijzen" zich op dit forum gaan opwerpen als de waarderechters van het gedachtengoed van deze of gene partij.

Citaat:
Het gaat toch niet op dat je in de gratie van de macht behoort te staan om aanbod te komen?
Blijkbaar is dit in dit land echter de norm.
En met alle respect Superman: Het zijn steeds en steeds opnieuw de onverbeterlijke Belgicisten/Unitaristen die helemaal niet toevallig weigeren een democratische verslaggeving te garanderen.

Citaat:
Een prachtvoorbeeld daarvan is de N-VA. Voor het kartel kwamen ze nauwelijks in de media. Met het identieke gedachtengoed, maar dan verkondigd vanuit een reddingssloep hangend aan de CD&V-boot, mogen ze plots wél hun ding doen.
Geef toe dat dit verregaande en gruwelijke selectiviteit is.
Neen, een prachtvoorbeeld is het Vlaams Belang.
Ondanks de openlijk beleden mediafraude, de opelijk toegegeven leugens, de dagelijkse bashing, de insinuaties, truukjes en treiterijen aan het adres van het Vlaams Belang met volgens mij als absolute toppunt de publieke (en rechtstreek uitgezonden) belofte/verbintenis op de RTBf (door de grote Vlaamse dagbladgroepen en de openbare TV) na het vertonen van de verplicht gehermonteerde documentaire over FDW dat er vanaf nu nog meer zou worden gelogen, geinsinueerd, verdraaid, uitgelokt, verzwegen kortom gedesinformeerd.

Geef toe dat DIT een voorbeeld van verregaande en gruwelijke selectiviteit is.
Om dan nog van de verkrachting van de journalistieke deontologie te zwijgen.

Citaat:
Ik hoop dat de BuB ondanks het smerige, zompige, juridische kluwen, alsnog haar gelijk in deze zaak haalt.
Geef aan BUB wat BUB toekomt op voorwaarde dat je aan het Vlaams Belang geeft wat het Vlaams Belang toekomt.

Mijn conclusie: zolang BUB geen lans breekt voor een democratische nieuwgaring en berichtgeving (ook) ivm het Vlaams Belang (in tegendeel: ze vragen een verder doorgedreven discriminatie uitgebreid met fysieke eliminatie) moeten ze niet komen zeuren over hun eventuele eigen discriminatie.
Trouwens: hun relevantie in politiek België/media is zo marginaal dat een sumiere vermelding in "man bijt hond" meer dan voldoende zou moeten zijn maar dat meer op zijn minst onerechtvaardig zou zijn.
Oud 17 april 2005, 19:03   #54
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals nee. U begrijpt het niet. Die 40 % zijn UNITARISTEN en UNIE-FEDERALISTEN, die allen een STERKER BELGIE willen.Die komen NIET in de media en daartegen ageert de B.U.B. door de mening van die mensen in de media te laten komen. Dan stemmen ze nog voor wie ze willen.
En wie heeft u tot spreekbuis van de 40% gebombardeerd?
Oud 17 april 2005, 19:21   #55
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die massa stemmen die bub bij de laatste verkiezingen behaalde.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 april 2005 om 19:31.
daiwa is offline  
Oud 17 april 2005, 19:47   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees
dus hoewel die 40 procent niet eens weet dat jullie bestaan, beweer je toch dat ze aanhangers zijn van jullie?
Daar komt het idd op neer.
Oud 17 april 2005, 19:50   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In dit verband een prachtuitspraak van Marc Platel:

Citaat:
Al kropen ze onder de spleten van de deuren, de gedachten lopen en verspreiden zich zoals zij dat willen, niet zoals sommigen denken dat het zou moeten.
Met andere woorden: de unitaire-en andere bubgedachten geraken, om één of andere reden, NIET onder de spleten van de deuren door.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 april 2005 om 19:51.
Knuppel is offline  
Oud 18 april 2005, 09:41   #58
Piet Hein
Minister

Standaard

De bub probeert op alle manieren aandacht te krijgen om in het nieuws te komen.
Piet Hein is offline  
Oud 18 april 2005, 10:10   #59
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Het zou er nog aan mankeren als je gediscrimineerd wordt.
Hans1 is offline  
Oud 18 april 2005, 10:11   #60
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We delen dezelfde mening. Dat is alles.
Hans1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be