Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2005, 11:42   #41
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

update

Gisteren nog gepraat met de voorzitter (niet-arme) van mensen helpen mensen in Aalst !

Hij belde me op naar aanleiding van de campagne die we naar het netwerk toe twee dagen geleden gestart zijn !

Ik vroeg hem of ik er eens met de armen over kon komen praten bij hen in de groep. Neen was het antwoord. Eigenlijk was het zo n echt PC er ke. Democraat in hart en nieren weet je wel - maar de armen die tellen in dat plaatje niet mee weet je wel - zei moeten niet democratisch betrokken worden want het zijn maar armen.

We zullen dus naar hun volgende vergadering moeten gaan zonder uitnodiging.

Al was het maar alleen om te zien waarom hij nu zo bang is voor een ontmoeting van zijn armen met het vws.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 april 2005 om 11:43.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 12:02   #42
Chipke
Banneling

Chipke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
update

Gisteren nog gepraat met de voorzitter (niet-arme) van mensen helpen mensen in Aalst !

Hij belde me op naar aanleiding van de campagne die we naar het netwerk toe twee dagen geleden gestart zijn !

Ik vroeg hem of ik er eens met de armen over kon komen praten bij hen in de groep. Neen was het antwoord. Eigenlijk was het zo n echt PC er ke. Democraat in hart en nieren weet je wel - maar de armen die tellen in dat plaatje niet mee weet je wel - zei moeten niet democratisch betrokken worden want het zijn maar armen.

Al was het maar alleen om te zien waarom hij nu zo bang is voor een ontmoeting van zijn armen met het vws.
Ja, King, mensen die mensen willen helpen, die moeten inderdaad keihard aangepakt worden, want dat zijn natuurlijk de vijanden van de armen...
De echte, onvrijwillige armen, zijn waarschijnlijk beter gediend met personen die 3 jaar van de dop werden gesmeten ...
[size=1](BTW, waarom werd U in feite 3 jaar van de dop gesmeten? En hoe heeft U die periode 'overbrugd' Ik heb dat al tweemaal gevraagd... Schijnbaar mogen de echte armen dat niet weten ).[/size]
Chipke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 12:27   #43
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipke
Ja, King, mensen die mensen willen helpen, die moeten inderdaad keihard aangepakt worden, want dat zijn natuurlijk de vijanden van de armen...
De echte, onvrijwillige armen, zijn waarschijnlijk beter gediend met personen die 3 jaar van de dop werden gesmeten ...
[size=1](BTW, waarom werd U in feite 3 jaar van de dop gesmeten? En hoe heeft U die periode 'overbrugd' Ik heb dat al tweemaal gevraagd... Schijnbaar mogen de echte armen dat niet weten ).[/size]
Ah Chipke, jij bent dus een echte arme?
Vertel me eens waarom een arme bereid zou moeten zijn om privé dingen openlijk op een forum te vertellen. Er is nooit iemand verplicht om op vragen te antwoorden! Jij wil trouwens alleen maar een antwoord krijgen omdat je hoopt dat je hem vervolgens kan aanvallen.
Je zal het allemaal wel nog snappen, later als je groot bent.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 19:13   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
update

Is het een vzw? Waarschijnlijk wel zekers. Tja, sommigen profiteren op de kap van de minderbedeelden zoals de minderbeelden "schijnen" te profiteren op de kap van anderen. Alhoewel dit dus logisch gezien onmogelijk is.

Die vergadering. Is dat met de armen of is dat het "bestuur" die eens samenkomt?
Anders, een pamfletje is rap gegeven als ze buitenkomen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 21:23   #45

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Is het een vzw? Waarschijnlijk wel zekers.
yep met vier professionele werkkrachten in dienst betaald van subsidies waaronder opgeleidde ervaringsdeskundigen en 50 "vrij"willigers.
Citaat:
Tja, sommigen profiteren op de kap van de minderbedeelden zoals de minderbeelden "schijnen" te profiteren op de kap van anderen. Alhoewel dit dus logisch gezien onmogelijk is.
het is denk ik wel goed bedoeld van die mannen maar ze beseffen eigenlijk niet dat ze de middelen wegkapen die ervoor zouden moeten dienen om de armoede echt te bestrijden. Ze denken dat ze goed bezig zijn omdat ze de mensen een cultuurpasje geven waarmee ze een keertje voor de helft van de prijs naar de zoo kunnen gaan. Weet je nog dat ik die tekst hier aankloeg van de vdab ? waarin de armen gedefinieerd werden ? Wel het zijn alleen die armen die voor hen echte armen zijn. Bovendien hebben ze dan de pretentie dat zij als niet armen ook maar enigszins in staat zijn om te bepalen wat armen zijn en wat niet. Alleen de zielige armen passen in hun structuur. Al de anderen die hebben er zelf voor gekozen ? Ze hebben het over empowerement van armen maar ze beseffen niet dat er een heel leger self empowered armen klaar staan te trappelen om dat armoedeprobleem op ter lossen. Ik heb het dan oa over de krakers - en vele vele andere meer alternatief gerichtte groepen in vlaanderen die nu de middelen missen om zich deftig te organiseren en dus de armoede te bestrijden en die zelf overal worden weggejaagd. In feite willen deze middenklassers de armoede helemaal niet bestrijden - ze hebben iemand nodig om te kunnen bettutelen. Zonder dat kunnen ze geen gevoel hebben van eigenwaarde. Eigenlijk zijn het superegoistische mensen wnt de armen moeten maar arm blijven omdat zij een goed gevoel zouden kunnen blijven hebben. Om kotsmisselijk van te worden dus als vierde wereld militant ! Evenals hun jaarlijkse comedie in gent aan de gedenksteen op de internationale dag van verzet tegen extreme armoede - en verzet dat er daar dan gepleegd wordt ; jonge jonge jonge....
Citaat:
Die vergadering. Is dat met de armen of is dat het "bestuur" die eens samenkomt?
Volgens dat ie tegen mij zei zaten er geen armen in de raad van bestuur maar er zullen zeker vergaderingen zijn met de armen. Daar gaat het ook over - want het is de bedoeling van het netwerk dat de armen locale praatgroepjes vormen waarvan dan rapporten worden gemaakt en die dan worden gecentraliseerd. Het netwerk wordt verwacht om aan de lopende meter verslagen - bevindingen en rapporten te produceren voor de overheid. Ook studiediensten van politieke partijen doen er beroep op. En ook studentjes die met thesissen bezig zijn. allemaal profiteren ze van de armen ! In feite is het netwerk een grote profiteursstructuur een structuur om de armen structureel leeg te zuigen.
Citaat:
Anders, een pamfletje is rap gegeven als ze buitenkomen.
Mss maar mijn stijl is gewoonlijk om gewoon met de deur in huis te vallen. Heb ooit nog eens de bijnaam "tank" van iemand gekregen. Ik zie echt niet in waarom ik op een vergadering van armen buiten zou blijven staan tenzij dat die armen mijn aanwezigheid ongewenst vinden. Om dat te weten zal ik hoe dan ook eerst binnen moeten zijn. Mogelijk zal het ons eerst wapenfeit worden.

waugh
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 april 2005 om 21:28.
Oud 22 april 2005, 21:45   #46
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit ruikt hier naar niet onaardig veel geld begin ik te denken.
Studie diensten, subsidies, giften? Enfin de ganse santeboetiek en dan geven ze de mensen een bonnetje van de locale supermarkt voor een witte pens gratis als ze er twee kopen.
Jawolh das zijnde nicht so propere maniere.
En waarom gaan de armen daar naartoe eigenlijk?
Oud 22 april 2005, 21:59   #47
Chipke
Banneling

Standaard

Citaat:
yep met vier professionele werkkrachten in dienst betaald van subsidies waaronder opgeleidde ervaringsdeskundigen en 50 "vrij"willigers. het is denk ik wel goed bedoeld van die mannen maar ze beseffen eigenlijk niet dat ze de middelen wegkapen die ervoor zouden moeten dienen om de armoede echt te bestrijden. Ze denken dat ze goed bezig zijn omdat ze de mensen een cultuurpasje geven waarmee ze een keertje voor de helft van de prijs naar de zoo kunnen gaan. Weet je nog dat ik die tekst hier aankloeg van de vdab ? waarin de armen gedefinieerd werden ? Wel het zijn alleen die armen die voor hen echte armen zijn. Bovendien hebben ze dan de pretentie dat zij als niet armen ook maar enigszins in staat zijn om te bepalen wat armen zijn en wat niet. Alleen de zielige armen passen in hun structuur. Al de anderen die hebben er zelf voor gekozen ? Ze hebben het over empowerement van armen maar ze beseffen niet dat er een heel leger self empowered armen klaar staan te trappelen om dat armoedeprobleem op ter lossen. Ik heb het dan oa over de krakers - en vele vele andere meer alternatief gerichtte groepen in vlaanderen die nu de middelen missen om zich deftig te organiseren en dus de armoede te bestrijden en die zelf overal worden weggejaagd. In feite willen deze middenklassers de armoede helemaal niet bestrijden - ze hebben iemand nodig om te kunnen bettutelen. Zonder dat kunnen ze geen gevoel hebben van eigenwaarde. Eigenlijk zijn het superegoistische mensen wnt de armen moeten maar arm blijven omdat zij een goed gevoel zouden kunnen blijven hebben. Om kotsmisselijk van te worden dus als vierde wereld militant ! Evenals hun jaarlijkse comedie in gent aan de gedenksteen op de internationale dag van verzet tegen extreme armoede - en verzet dat er daar dan gepleegd wordt ; jonge jonge jonge....
Volgens dat ie tegen mij zei zaten er geen armen in de raad van bestuur maar er zullen zeker vergaderingen zijn met de armen. Daar gaat het ook over - want het is de bedoeling van het netwerk dat de armen locale praatgroepjes vormen waarvan dan rapporten worden gemaakt en die dan worden gecentraliseerd. Het netwerk wordt verwacht om aan de lopende meter verslagen - bevindingen en rapporten te produceren voor de overheid. Ook studiediensten van politieke partijen doen er beroep op. En ook studentjes die met thesissen bezig zijn. allemaal profiteren ze van de armen ! In feite is het netwerk een grote profiteursstructuur een structuur om de armen structureel leeg te zuigen. Mss maar mijn stijl is gewoonlijk om gewoon met de deur in huis te vallen. Heb ooit nog eens de bijnaam "tank" van iemand gekregen. Ik zie echt niet in waarom ik op een vergadering van armen buiten zou blijven staan tenzij dat die armen mijn aanwezigheid ongewenst vinden. Om dat te weten zal ik hoe dan ook eerst binnen moeten zijn. Mogelijk zal het ons eerst wapenfeit worden.

waugh
Tja, gehandicapten kunnen waarschijnlijk ook enkel door echte gehandicapten geholpen worden... En dan vermoedelijk nog maar door die enkele jaren hun 'vergoeding' verloren hebben...

Arme armen...
Oud 22 april 2005, 22:05   #48

Standaard

Citaat:
Dit ruikt hier naar niet onaardig veel geld begin ik te denken.
Studie diensten, subsidies, giften? Enfin de ganse santeboetiek en dan geven ze de mensen een bonnetje van de locale supermarkt voor een witte pens gratis als ze er twee kopen.
Jawolh das zijnde nicht so propere maniere.
En waarom gaan de armen daar naartoe eigenlijk?
Idd met die middelen kunnen heel wat andere dingen worden gedaan. Die tot structurele verbeteringen kunnen leiden - maar nu worden ze uitgegeven aan een legertje professionelen om de armen te paternaliseren. Die armen gaan daar naartoe omdat ze niet beter weten - het zijn armen zoals in het door de vdab geschetste profiel weet je wel - die kan je als maatschappelijk assistent of psycholoog helaas maar al te vaak makkelijk manipuleren. Als er al eens een andere tussen zit dan zal dat niet lang duren. Assertieve armen KUNNEN gewoon niet gedijen binnen dat klimaat. Krakers zijn bvb mensen bij uitstek die niet met hun kloten laten spelen. Ze blijven niet bij de pakken zitten en ipv ergens in een hoekje in een kartonnen doos te gaan zitten kraken ze ergens een pand - het zijn vaak mensen die niet voor armoede kiezen maar die nogal wat ethische bezwaren hebben tegen deelname aan het maatschappelijk gebeuren zondermeer. Ze zijn daar heel consequent in en nemen de armoede er dus eerder bij. Veelal zijn ze goed georganiseerd en ondanks dat ze niet of nauwelijks deelnemen aan het economisch verkeer kan je ze geen sukkelaars noemen. In feite hebben de krakers en de moderne nomaden en consoorten = de ECHTE andersglobalisten de oplossing voor armoede in handen ( het netwerk heeft de middelen en de krakers hebben de visie) - laat hen op het netwerk los en je hebt geen armoede meer binnen vijf jaar. De overheid zal hen echter een totale autonomie moeten geven. Mocht zulks gebeuren dan zal het geld dat nu wordt opgesoepeerd aan professionelen gebruikt worden om grond aan te kopen - een eigen bouwfirma te beginnen - schooltjes op te richten - workshop waar armen echt empowered worden niet door psychologen maar door self empowered armen. Een goed voorbeeld van wat je dan precies voor initiatieven kan verwachten vind je hier http://www.auroville.org/thecity.htm

In auroville - pondycherry - india heeft de overheid de ganse sociale zekerheid uitbesteed aan oude hippies in feite die daar dertig jaar geleden een nederzetting begonnen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 april 2005 om 22:08.
Oud 22 april 2005, 22:41   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, gehandicapten kunnen waarschijnlijk ook enkel door echte gehandicapten geholpen worden... En dan vermoedelijk nog maar door die enkele jaren hun 'vergoeding' verloren hebben...

Arme armen...

ahum, er zijn tijden geweest dat gehandicapten hun "vergoeding" mochten gaan inleveren om het "vaderland" te redden! Dan kwam er zo'n kwibus minister ergens in een cinema zijn beklag doen en dan had je het spek aan je kl*ten!
Of ne meneer doktore met aanbestedings vergoeding bekeek dan die gehandicapte zo eens en zei dan bv 40/50 of iets in hun eigen dieventaal en had je het spek alweer aan je kl*ten en kon je (en nog) fluiten achter je vergoeding.
Oud 22 april 2005, 22:45   #50
Chipke
Banneling

Standaard

Citaat:
ahum, er zijn tijden geweest dat gehandicapten hun "vergoeding" mochten gaan inleveren om het "vaderland" te redden! Dan kwam er zo'n kwibus minister ergens in een cinema zijn beklag doen en dan had je het spek aan je kl*ten!
Of ne meneer doktore met aanbestedings vergoeding bekeek dan die gehandicapte zo eens en zei dan bv 40/50 of iets in hun eigen dieventaal en had je het spek alweer aan je kl*ten en kon je (en nog) fluiten achter je vergoeding.
Hopelijk is dat iets van voor mijne tijd... Dus niet aktueel meer.... Of bestaan die toestanden nog?
En zo niet, werden die mistoestanden door de gehandicapten zelf, zonder hulp van 'buitenaf' opgelost?...
Oud 22 april 2005, 22:48   #51
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ken de bedoelde organisatie niet dat je bespreekt, maar als dat zo is mag een wapenfeit wel eens met bv een ludieke protest aktie aan hun deur en laat dat maar gerust eens uitlekken naar de nieuwsdiensten.
Je moet wel zeker zijn van je stuk dat ze je niet kunnen betrappen op onzin of leugens natuurlijk.
Oud 22 april 2005, 22:49   #52

Standaard

vraag eens aan uw moeke wat gehandicapten en armen met mekaar te maken hebben.

op welk vlak zijn ze gelijk

op welk vlak verschillen ze
Oud 22 april 2005, 22:50   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hopelijk is dat iets van voor mijne tijd... Dus niet aktueel meer.... Of bestaan die toestanden nog?
En zo niet, werden die mistoestanden door de gehandicapten zelf, zonder hulp van 'buitenaf' opgelost?...
Ze hebben tot op vandaag soms nog een advocaat nodig om aan te tonen dat ze gehandicapt zijn ook al zijn ze dat al gans hun leven vaak. Alles hangt af van de meneer de doktore van dienst.
Oud 22 april 2005, 22:51   #54

Standaard

Citaat:
Ik ken de bedoelde organisatie niet dat je bespreekt, maar als dat zo is mag een wapenfeit wel eens met bv een ludieke protest aktie aan hun deur en laat dat maar gerust eens uitlekken naar de nieuwsdiensten.
Je moet wel zeker zijn van je stuk dat ze je niet kunnen betrappen op onzin of leugens natuurlijk.
Ze lezen nu mee he
ik heb hen de links allemaal doorgestuurd hoor
wij zijn niet zo laf om achter hun rug bezig te zijn.
Het feit dat ze niet durven antwoorden waartoe ze de mogelijkheid hebben bewijst genoeg. Wat betreft wie er recht in zijn schoenen staat dan . In feite zijn we al jaren hier mee bezig en binnekort dan gaat het koekenbak zijn
volgens mij heeft praten met dat soort figuren geen zin
maar ik wil het altijd een kans geven
Waarom ontkrachten ze toch niet hetgeen ik en de anderen hier allemaal neerschrijf ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 april 2005 om 22:54.
Oud 22 april 2005, 22:54   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb ook al gemerkt dat er ergens een ongezonde belangstelling bezig is.
Oud 22 april 2005, 22:56   #56

Standaard

Citaat:
Ik heb ook al gemerkt dat er ergens een ongezonde belangstelling bezig is.
en eigenlijk is dat een goed teken !
Oud 22 april 2005, 22:57   #57

Standaard

het zijn honden
mensen die democratische rechten niet erkennen zijn geen mensen maar honden
maar chipke dat is gewoon de reincarnatie van chipie die gefrustreerd is omdat ie lekker belasting moet betalen en daarvoor lekker een keer minder op reis kan gaan. En omdat k ik geld van de dop krijg en hij totaal machteloos is om daar ook maar iets aan te veranderen. de frustratie van de grijze muis

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 april 2005 om 22:59.
Oud 22 april 2005, 23:01   #58
Chipke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze hebben tot op vandaag soms nog een advocaat nodig om aan te tonen dat ze gehandicapt zijn ook al zijn ze dat al gans hun leven vaak. Alles hangt af van de meneer de doktore van dienst.
Tja, dat is inderdaad erg...
Anderzijds zijn er ook die per se gehandicapt willen zijn... Zo heeft mijn moeke een mijnwerker gekend met absoluut gezonde longen die absoluut stoflongen wou krijgen... Vijfmaal lukte het hem niet.. De zesde keer wel... toen vond hij een politieker die bij bepaalde diensten een grote invloed had...
Hij heeft nog een kleine dertig jaar geleefd als de gezondste en meest opgewerkte persoon (hij kwam regelmatig bij vrienden van mijn moeke helpen... kerngezond)...
Dit schrijf ik maar om aan te duiden dat er overal profiteurs zitten... en overal mensen die mensen als kankers behandelen, zoals Uzelf aangeeft...

Laatst gewijzigd door Chipke : 22 april 2005 om 23:03.
Oud 22 april 2005, 23:01   #59
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en eigenlijk is dat een goed teken !
Ja het is een goed teken, ik vind dat het min of meer nu zelfs meer openlijk besproken wordt in de media. Niet meteen bij naam maar toch zo ongeveer wat wij hier soms eens orakelen.
Oud 22 april 2005, 23:02   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, dat is inderdaad erg...
Anderzijds zijn er ook die per se gehandicapt willen zijn... Zo heeft mijn moeke een mijnwerker gekend met absoluut gezonde longen die absoluut stoflongen wou krijgen... Vijfmaal lukte het hem niet.. De zesde keer wel... toen vond hij een politieker die bij bepaalde diensten een grote invloed had...
Hij heeft nog een kleinde dertig jaar geleefd als de gezondste en meest opgewerkte persoon (hij kwam regelmatig bij vrienden van mijn moeke helpen... kerngezond).
Dit schrijf ik maar om aan te duiden dat er overal profiteurs inzitten... en overla mensen die mensen als kankers behanderlen...
Daar heb je overschot van gelijk in natuurlijk. Wie het spelleke goed kent?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be