Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2005, 15:11   #41
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Of was dat Parijs-Roebijs?
Het was Leif Hoste die een vlag in z'n wiel gedraaid kreeg tijdens Parijs - Roubaix, of, zo je wil, Parijs - Robeke.

Persoonlijk heb ik niets met dat vlaggengezwaai: aanvankelijk vond ik het een handige manier om 'Vlaanderen' onder de internationale aandacht te brengen, maar nu loopt het toch wel even de spuigaten uit. De actie van B-Plus vind ik dan ook een beetje een kinderachtig 'ik wil ook!' getuigen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 18:15   #42
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
En dan? Vl² heeft geen exclusiviteit op het vlaggen uitdelen op wielerkoersen hoor. Maar ik begrijp je frustratie.
ik zou niet al te kwistig met dat woord omspringen kerel. Zorg maar dat jouw partij binnen 20 jaar de kiesdrempel haalt.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 19:07   #43
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Ik werd pas in het eerste middelbaar Vlaamsgezind. In het 3e studiejaar was ik de felste royalist van de klas. 6jaar van mijn leven een zinloze zaak gediend.
Bij mij net hetzelfde...wij moesten bij de nonnekens vroeger nog de groet aan den koning brengen 's morgens voor onze gewijde geschiedenis begon...

Toen ik dat aan mijn vader (die overtuigd Vlaams Nationalist was) vertelde is die eens een klapke komen doen met de nonnekens en hun de juridische toestand van de pastoor binnen de kerkfabriek gaan uitleggen.
De volgende week mochten wij allemaal onmiddellijk met onze gewijde geschiedenis beginnen.
Toen al wist ik dat het krapuul in Laken slechts werd gesteund door verkeerd voorgelichte of extreem domme mensen en dat dit krapulul er aldus op een volledig onwettelijke basis bleef vegeteren als alibi voor de jaarlijkse strooptocht door Vlaanderen door een handvol maffieuse machtsbastions.
Oud 19 april 2005, 19:13   #44
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Bij mij net hetzelfde...wij moesten bij de nonnekens vroeger nog de groet aan den koning brengen 's morgens voor onze gewijde geschiedenis begon...

Toen ik dat aan mijn vader (die overtuigd Vlaams Nationalist was) vertelde is die eens een klapke komen doen met de nonnekens en hun de juridische toestand van de pastoor binnen de kerkfabriek gaan uitleggen.
De volgende week mochten wij allemaal onmiddellijk met onze gewijde geschiedenis beginnen.
Toen al wist ik dat het krapuul in Laken slechts werd gesteund door verkeerd voorgelichte of extreem domme mensen en dat dit krapulul er aldus op een volledig onwettelijke basis bleef vegeteren als alibi voor de jaarlijkse strooptocht door Vlaanderen door een handvol maffieuse machtsbastions.
Bij mij was het door 'land in oorlog' te lezen.
Maar is gewijde geschiedenis zoiets als catechese?
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 19:22   #45
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Bij mij was het door 'land in oorlog' te lezen.
Maar is gewijde geschiedenis zoiets als catechese?
Yep!
De farizeër en de tollenaar, de herder met de honderd schaapjes, de Emaüsgangers, de wonderen van Jezus enz enz...

Heb van die parabels nu nog steeds een hoop plezier...
Oud 19 april 2005, 21:27   #46
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
ik zou niet al te kwistig met dat woord omspringen kerel. Zorg maar dat jouw partij binnen 20 jaar de kiesdrempel haalt.
Misschien zal de kiesdrempel binnen 20 jaar wel afgeschaft worden.
Oud 19 april 2005, 21:41   #47
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Misschien zal de kiesdrempel binnen 20 jaar wel afgeschaft worden.
We zullen binnen 20 jaar wel beslissen wat we naast de gewesten nog afschaffen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 22:59   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Binnen 20 jaar is er helemaal geen sprake meer van uw clubje.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2005, 01:40   #49
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Omdat de Vlaamse Leeuw politiek geladen en is, en meestal duidt op de ontvoogdingsstrijd. De Belgische vlag is de vlag van ons allemaal.
De Vlaamse leeuw is het symbool van het Vlaamse gewest en de Vlaamse gemeenschap en daarmee net zo goed "van ons allemaal". De Belgische vlag kan trouwens ook "politiek geladen" noemen gezien het feit dat ze door BUB en NU wordt geclaimd...

Maar doet dat er eigenlijk toe? Drie bladzijden geleden citeerde ik keizer Hans de Grote die liet weten dat vlaggenzwaaiers zich belachelijk maakte. Kan je nu eindelijk eens uitleggen wat dat betekent voor zijn smurfenbrigade die blijkbaar zelf staat te vlaggenzwaaien?

Laatst gewijzigd door zorroaster : 20 april 2005 om 01:41.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2005, 08:38   #50
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
De Vlaamse leeuw is het symbool van het Vlaamse gewest en de Vlaamse gemeenschap en daarmee net zo goed "van ons allemaal". De Belgische vlag kan trouwens ook "politiek geladen" noemen gezien het feit dat ze door BUB en NU wordt geclaimd...

Maar doet dat er eigenlijk toe? Drie bladzijden geleden citeerde ik keizer Hans de Grote die liet weten dat vlaggenzwaaiers zich belachelijk maakte. Kan je nu eindelijk eens uitleggen wat dat betekent voor zijn smurfenbrigade die blijkbaar zelf staat te vlaggenzwaaien?
Hans heeft niks met B-Plus te maken. Zo simpel is het.
Oud 20 april 2005, 11:08   #51
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Tijdens de laatste Ronde van Vlaanderen organiseerden de jongeren van B Plus voor de vierde keer een zéér geslaagde vlagactie. Uiteraard is de Vlaamse Leeuw tijdens de Ronde op zijn plaats. Maar ook de Belgische vlag verdient het om hier aanwezig te zijn, zoals trouwens bij alle sportmanifestaties.
Daarom werden er door onze jongeren massaal Belgische vlaggetjes uitgedeeld, opdat de aanwezigen voor alle Belgen konden supporteren. Veel mensen aan wie een Belgische vlag gegeven werd, hadden al het bezoek gehad van onze vrienden van "Vlaanderen vlagt" en de "Vlaamse Volksbeweging" en waren al in ruime mate voorzien van vlaggetjes met daarop de Vlaamse Leeuw. Maar behoudens een enkele uitzondering, had niemand er een probleem mee om ook de Belgische vlag in handen te nemen. Integendeel, heel wat mensen kwamen spontaan om Belgische vlaggetjes vragen. Velen feliciteerden onze jongeren met hun actie en waren blij dat er tegengewicht kwam voor "Vlaanderen Vlagt".
Opnieuw is bewezen dat de Vlaamse supporter veelal uit onwetendheid een Vlaams vlaggetje aanvaardt uit handen van separatisten en dat dit hoegenaamd niet betekent dat zij tegen België zijn. B Plus roept iedereen dan ook op om in de toekomst mee te werken aan dit soort acties!!! Dikke proficiat voor onze jongeren!
Ge kunt natuurlijk ons proberen wijs te maken wat ge wilt. Gezien jullie verleden wat dat betreft, geloof ik niet dat er op dit forum veel mensen jullie geloven.

Wat ik zie op de foto's zijn 4 man. De paardenkop is er deze keer zelfs niet bij
Oud 20 april 2005, 11:08   #52
Tantist

Standaard

Citaat:
Oei, weer een natte droom gehad?
Oud 20 april 2005, 11:15   #53
Luddo
Minister

Standaard

Cedric Vloemans van BUB: Het aframmelen van separatisten is geen misdaad, maar een heldendaad. (...) Diegene die zich kenbaar maakt door met Vlaamse leeuwen of Waalse hanen te lopen, vraagt als het ware om afgeslagen te worden. Diegenen die de heldendaad verrichten, zullen eeuwig herdacht worden.

Is dit geen aanzetten tot geweld???
Oud 20 april 2005, 11:27   #54
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Cedric Vloemans van BUB: Het aframmelen van separatisten is geen misdaad, maar een heldendaad. (...) Diegene die zich kenbaar maakt door met Vlaamse leeuwen of Waalse hanen te lopen, vraagt als het ware om afgeslagen te worden. Diegenen die de heldendaad verrichten, zullen eeuwig herdacht worden.

Yep, maar de persoon ontkent dat natuurlijk...
Oud 20 april 2005, 12:06   #55
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Yep, maar de persoon ontkent dat natuurlijk...
Tuurlijk, dat is het zogenaamde Systeem-Vloemans.... Gore onzin uitkramen en dan zeggen dat het 'maar om te provoceren is', 'het forum is mijn speeltuin'.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2005, 12:10   #56
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Tuurlijk, dat is het zogenaamde Systeem-Vloemans.... Gore onzin uitkramen en dan zeggen dat het 'maar om te provoceren is', 'het forum is mijn speeltuin'.
Alles is maar om te lachen natuurlijk, ook dit: die belgicisten tegen de muur! Hahahaha
Oud 20 april 2005, 12:17   #57
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België leeft bij de Vlamingen, zelfs op de Ronde Van Vlaanderen. Het BHV geleuter zal de doodsteek voor het Vlaamskiljonisme zijn, waar het zelf trouwens voor gezorgd heeft.
B-plus is uitgesproken federalistisch.
BUB is unitair
hoe kan je nu beide tegelijk zijn???
Oud 20 april 2005, 12:53   #58
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
B-plus is uitgesproken federalistisch.
BUB is unitair
hoe kan je nu beide tegelijk zijn???
how wacht, de BUB is ook voor de "unie-federalisten"
Dus 0.3% vertegenwoordigt nog niet eens de belgicisten alleen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2005, 13:33   #59
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo

En dit gaan ze maar weer blijven oprakelen en uit de context rukken.

Cedric heeft duidelijk gesteld dat dit niet serieus bedoeld was.
Oud 20 april 2005, 14:12   #60
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet natuurlijk buiten durven komen.
Ik kom vrij veel buiten. Al enige tijd geen trikolore vodden gezien?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be