Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2005, 12:27   #41
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Luiheid is trouwens een drijfveer achter vooruitgang op gebied van comfort etc...
Luiheid = conservatisme. Een lui mens berust immers 100% in de bestaande toestand. Typisch bourgeois ook.
Oud 20 april 2005, 12:47   #42
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Nu wordt het echt belachelijk. Precies alsof Newtons moment van contemplatie te vergelijken valt met het abjecte nihilisme dat hier door u en uw mede werk-haters wordt tentoon gespreid. Zeg me eens: hoeveel jaar duurt uw "moment van lichamelijke inactiviteit" al? En hoeveel geniale inzichten hebt u in die periode al aan de wereld meegedeeld?

PS: het is trouwens helemaal niet zeker of het verhaal van Newton en de appel een mythe of een feit is.
Aangezien uzelf niet veel verder komt dan als een papegaai te reciteren wat men u heeft ingelepeld beseft u het nut van contemplatie niet. Moest u af en toe contempleren dan zou het nut er wel van inzien en niet dergelijke nonsens van een gehersenspoelde uitkramen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2005, 13:01   #43
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Aangezien uzelf niet veel verder komt dan als een papegaai te reciteren wat men u heeft ingelepeld beseft u het nut van contemplatie niet. Moest u af en toe contempleren dan zou het nut er wel van inzien en niet dergelijke nonsens van een gehersenspoelde uitkramen.
Bespreking van het model KOBAF:

Het model KOBAF staat bekend om zijn weergaloze replieken. Merk alweer de schitterende argumentatie op die deze keer bestaat uit een combinatie van ad hominem tirades en doodgewone nonsens. Het model KOBAF heeft dan ook altijd en per definitie gelijk, en hoeft daarom geen deftige discussies te houden. Iedereen die het niet eens is met het model KOBAF, wordt automatisch bedankt voor bewezen diensten met termen als "papegaai" en "gehersenspoelde". Het model KOBAF is leverbaar in drie uitvoeringen: de KOBAF loser, de KOBAF nitwit en de KOBAF dogma. Het laatste model, tevens het sportmodel uit de serie, is standaard uitgerust met "ik haat werkende mensen" en "werkende mensen zijn stomme gehersenspoelde papegaaien" programma's, waaraan u ongetwijfeld mooie herinneringen zult overhouden. Het model KOBAF dient wel elke maand gezuiverd te worden van een parasietachtige schimmelinfectie, de zogenaamde "puberus gefrustreerdus langharigus werkschuwus tuigus". Deze zuivering is uiterst eenvoudig en bestaat enkel uit het uitspreken van volgende zinsnede: "jij gaat werken". Stel uw aanschaf van het model KOBAF dan ook niet langer uit.

(Reacties van psychopathische kaderleden worden niet weerhouden)

Oud 20 april 2005, 14:48   #44

Standaard

Citaat:
Bespreking van het model KOBAF:

Het model KOBAF staat bekend om zijn weergaloze replieken. Merk alweer de schitterende argumentatie op die deze keer bestaat uit een combinatie van ad hominem tirades en doodgewone nonsens. Het model KOBAF heeft dan ook altijd en per definitie gelijk, en hoeft daarom geen deftige discussies te houden. Iedereen die het niet eens is met het model KOBAF, wordt automatisch bedankt voor bewezen diensten met termen als "papegaai" en "gehersenspoelde". Het model KOBAF is leverbaar in drie uitvoeringen: de KOBAF loser, de KOBAF nitwit en de KOBAF dogma. Het laatste model, tevens het sportmodel uit de serie, is standaard uitgerust met "ik haat werkende mensen" en "werkende mensen zijn stomme gehersenspoelde papegaaien" programma's, waaraan u ongetwijfeld mooie herinneringen zult overhouden. Het model KOBAF dient wel elke maand gezuiverd te worden van een parasietachtige schimmelinfectie, de zogenaamde "puberus gefrustreerdus langharigus werkschuwus tuigus". Deze zuivering is uiterst eenvoudig en bestaat enkel uit het uitspreken van volgende zinsnede: "jij gaat werken". Stel uw aanschaf van het model KOBAF dan ook niet langer uit.

(Reacties van psychopathische kaderleden worden niet weerhouden)

Vertelt u mij toch eens waar u uw aversie van zogenaamde luiaards eigenlijk vandaan haalt. Vanwaar u ze ingelepeld kreeg. Kent u veel werklozen of zo ?

En uw aversie tegen het model Kobaf heeft misschien iets te maken met de manier waarop ik de vorige keer eens brandhout van u heb gemaakt in de discussie over het recht van holebi s om het eigen volk eerst te mogen voortzetten middels de perverse en mensonterende praktijk van het draagmoederschap. Wat puur homofascisme is.

Blijkbaar heeft u het nog altijd niet kunnen verkroppen dat al uw universitair geleuter niets heeft kunnen ontkrachten van de langs de neus weg tussen de soep en de patatten geformuleerde argumentatie van de eerste de beste zogenaamde luiaard en niet-universitair.

btw laten we hier niet al te veel verder oftopic gaan en het louter hebben over de aversie die u als werkende mens tegenover zg luiaards hebt. Over het ander leuter ik graag verder in een ander topic.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 april 2005 om 14:52.
Oud 20 april 2005, 14:52   #45
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Ik hèb geen baas. Ben ik nu psycho, of kleine ondernemer? (0 personeelsleden)
Oud 20 april 2005, 14:53   #46

Standaard

je bent gewoon normaal in dat geval
maar wees wel blij dat je de kans hebt om normaal te zijn.
Oud 20 april 2005, 14:54   #47
Don Quichote
Banneling

Standaard

Newton was een klasse apart, aangaande werklust.
Soms sliep en at hij dagenlang nauwelijks.
Het appelverhaal is waarschijnlijk een mythe.

Ja, Kobafje en Co.
Ik zal een voorspelling doen...
Jullie stoppen energie in de verkeerde zaken.
Mikken op verkeerde vijanden.

Krijg je spijt van.

Denk aan de levensfasen...
Tussen 20 en 30 ben je op volle kracht en kan je morele en fysieke ontberingen aan.

Maar dan komt een tijd dat je wat comfort wil.
En je wil ook meer respect, raar he?

Maar dat zal er weer niet ingaan vrees ik.

Een ouwe zak mag je nooit gelijk geven..zullen jullie denken.

Doe maar.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2005, 15:08   #48
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vertelt u mij toch eens waar u uw aversie van zogenaamde luiaards eigenlijk vandaan haalt. Vanwaar u ze ingelepeld kreeg. Kent u veel werklozen of zo ?
1. De uitspraak dat werklozen luiaards zijn, laat ik geheel voor uw rekening.

2. Ik heb geen aversie voor luiaards.

Citaat:
En uw aversie tegen het model Kobaf heeft misschien iets te maken met de manier waarop ik de vorige keer eens brandhout van u heb gemaakt in de discussie over het recht van holebi s om het eigen volk eerst te mogen voortzetten middels de perverse en mensonterende praktijk van het draagmoederschap. Wat puur homofascisme is.
1. Mijn aversie tegen het model KOBAF hangt samen met uw manier van "discussiëren" (eigenlijk is het niet discussiëren wat u doet, enkel uw gelijk halen door altijd en overal op de man te spelen).

2. Hebt u ooit eens brandhout van mij gemaakt? Ik herinner me dat niet. Soit, de ongetwijfeld glorieuze passage die u 's avonds in uw dagboek daaromtrend hebt opgesteld zal u nog menige nacht soelaas brengen...

Citaat:
Blijkbaar heeft u het nog altijd niet kunnen verkroppen dat al uw universitair geleuter niets heeft kunnen ontkrachten van de langs de neus weg tussen de soep en de patatten geformuleerde argumentatie van de eerste de beste zogenaamde luiaard en niet-universitair.
1. In tegenstelling tot u heb ik vrienden uit alle lagen van de bevolking, en hoef ik mijn neus heus niet op te trekken omwille van het aantal diploma's dat men behaald heeft.

2. U daarentegen lijkt me eerder het type dat een spontaan orgasme krijgt wanneer hij denkt eens iets zinnigs gezegd te hebben tegen een universitair.

Citaat:
btw laten we hier niet al te veel verder oftopic gaan en het louter hebben over de aversie die u als werkende mens tegenover zg luiaards hebt. Over het ander leuter ik graag verder in een ander topic.
Nogmaals, ik heb geen aversie tegen luiaards. Ik heb er alleen iets op tegen wanneer luiaards gaan beweren dat zij het koren zijn van deze planeet, en de werkenden het kaf.
Oud 20 april 2005, 16:16   #49

Standaard

Citaat:
1. Mijn aversie tegen het model KOBAF hangt samen met uw manier van "discussiëren" (eigenlijk is het niet discussiëren wat u doet, enkel uw gelijk halen door altijd en overal op de man te spelen).
Mijn manier van dicussieren hangt ook een beetje af van mijn opponenten. U bent de eerste die hierover klaagt. Dit topic gaat bovendien over het [size=3]FEIT[/size] dat bazen meer en in meer gevallen eigenschappen van psychopathen schijnen te bezitten dan bvb criminelen. Mocht u hier nu in een post eens proberen - al was het maar proberen - om die wetenschappelijk onderbouwde stelling onderuit te halen dan zou mijn weerwoord ook inhoudelijk kunnen zijn.
Citaat:
1. In tegenstelling tot u heb ik vrienden uit alle lagen van de bevolking, en hoef ik mijn neus heus niet op te trekken omwille van het aantal diploma's dat men behaald heeft.
Proficiat. Maar hoe kan u weten welke vrienden ik heb ?

Citaat:
Nogmaals, ik heb geen aversie tegen luiaards. Ik heb er alleen iets op tegen wanneer luiaards gaan beweren dat zij het koren zijn van deze planeet, en de werkenden het kaf.
Tja normaal gezien is het discour in deze maatschappij dat de werkende mensen het koren zijn van deze planeet. Dat terwijl ze bvb door allemaal in de fille te gaan aanschuiven met hun stinkauto s eerder zorgen voor de ondergang van de planeet. Mensen die werken gebruiken op allerlei manieren veel meer energie. Als de mensen zo blijven verder werken dan is er straks niks meer over voor plezante dingen ?
Werken is vervuilend.

U moet dit ook eens proberen verstaan vanuit uw geengageerdheid of sympathie ( dat weet ik dus niet precies ) in de roze beweging ? Van vrienden in de holebi beweging weet ik dat zij ook de tactiek hebben gebruikt om met stigmatisering om te gaan waarbij men datgene waarmee men altijd gestigmatiseerd wordt (bij holebi s bvb dat ze pervers zouden zijn - bij werklozen dat ze lui zouden zijn.) maar gaat versterken ipv ontkennen - bij wijze van provocatie idd.

Hoe dan ook indien u mij hier en daar op uw kap krijgt dan wil ik u vragen om dat eens te bekijken vanuit mijn engagement in de vierde wereld beweging. Zoals u zich nogal laatdunkend uitlaat over werklozen en mensen die misschien niet dezelfde wereldlijke ambities hebben kan ik vanuit die geengageerdheid niet anders dan daarop reageren op dezelfde manier als dat u het als een goed holebimilitant niet zult laten veronderstel ik om in te gaan op laatdunkende opmerkingen over holebi s. Verder hoeft u daar niks persoonlijk achter te zoeken. Ieder doet zijn ding.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 april 2005 om 16:19.
Oud 20 april 2005, 16:37   #50

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Newton was een klasse apart, aangaande werklust.
Soms sliep en at hij dagenlang nauwelijks.
Van Gogh was ook arm.
Citaat:
Het appelverhaal is waarschijnlijk een mythe.
Over de zotten verzinnen de "normale" mensen de zotste verhalen.
Citaat:
Ja, Kobafje en Co.
Ik zal een voorspelling doen...
Jullie stoppen energie in de verkeerde zaken.
Mikken op verkeerde vijanden
Krijg je spijt van..
en wat zouden dan de juiste zijn volgens jouw ? Bovendien richten wij eigelijk helemaal geen pijlen op iemand. Alleen moeten we soms wel door een olifantenvel !
Citaat:
Denk aan de levensfasen...
Tussen 20 en 30 ben je op volle kracht en kan je morele en fysieke ontberingen aan.
Denk als je gelovig bent eens zelf aan de levensfasen en dan vooral aan die levensfase waarin je het leven verlaat. Ondanks het feit dat ik mss veel jonger ben heb ik dat eens mee gemaakt. En weet je Don Quichote wat er gebeurt op het moment dat je sterft ? (of bijna sterft in mijn geval ) Je hele leven speelt zich voor je af in een flits in één ogenblik maak je alles weer allemaal opnieuw mee en als je dan ziet dat het niet af was of zelfs dat je helemaal niet geleefd hebt ? - dat is het ergste gevoel dat je kan hebben. Ik ben mogen-moeten terugkeren - was er nog niet klaar voor. Alle ontbering is betrekkelijk. De grootste ontbering moet voor jouw nog komen en ik verzeker je dat ze niet van fysieke aard is - maar het is nog niet te laat om je leven te beteren !
btw je moet dit ook niet serieus nemen hoor !

De enige echte rijkdom die een mens kan bezitten is een zuiver geweten.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 april 2005 om 16:50.
Oud 20 april 2005, 17:00   #51
Don Quichote
Banneling

Standaard

Kobafje schittert nogal op dit forumpje.
Tamelijk wereldschokkend.

Ik zei dus :
"Doe maar".
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2005, 17:20   #52
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn manier van dicussieren hangt ook een beetje af van mijn opponenten. U bent de eerste die hierover klaagt.
Goed geprobeerd, maar de waarheid heeft ook zijn rechten. Of weet u niet meer dat u zélf al een post op uw conto heeft staan (die niet aan mij gericht was !) waarin u, na ettelijke dagen kibbelen, oproept tot een discussie "waarin niet meer met stront wordt gesmeten" ????? Blijkbaar heeft u zichzelf dus ook al beklaagd omtrent de manier van discussiêren die hier te pas maar vooral te onpas wordt gebezigd.

Het is ook niet moeilijk, dat die manier van discussiëren de boventoon voert: u hanteert namelijk het conflictmodel (net zoals zovele anderen). Hiermee bedoel ik dat u nogal graag zwart-wit denkt. Zegt een persoon iets kritisch over werklozen, dan is het per definitie een hielenlikkende gehersenspoelde papegaai, bvb. Dergelijke "provocaties" (of "kort door de bocht" reacties) werden ook door anderen al aan u gesignaleerd. U begrijpt hopelijk wel dat op die manier weinig goodwill wordt gecreëerd om een degelijke discussie met u of uw confraters aan te gaan.

Citaat:
Dit topic gaat bovendien over het [size=3]FEIT[/size] dat bazen meer en in meer gevallen eigenschappen van psychopathen schijnen te bezitten dan bvb criminelen. Mocht u hier nu in een post eens proberen - al was het maar proberen - om die wetenschappelijk onderbouwde stelling onderuit te halen dan zou mijn weerwoord ook inhoudelijk kunnen zijn.
1. Ik vind de beginstelling compleet zinloos.

2. In dit topic beperkte ik me dan ook tot een paar saillante bespiegelingen die vooral betrekking hadden op een paar minder wetenschappelijk onderbouwde uitspraken van mensen die u steevast in bescherming meent te moeten nemen.

Citaat:
Proficiat. Maar hoe kan u weten welke vrienden ik heb ?
Zie ik daar een begin van een nuance? Er is toch nog hoop...

Inderdaad, mijn beste, net zomin als u denkt mij te kennen, ken ik u. Ik hoop dan ook dat u de volgende keren afziet van zulke denigrerende commentaar als zou ik vanuit mijn hoge ivoren toren eens effe op niet-universitairen beginnen kakken. Indien niet, geldt maar één spreekwoord: wie wind zaait, zal stormen oogsten.

Citaat:
Tja normaal gezien is het discour in deze maatschappij dat de werkende mensen het koren zijn van deze planeet. Dat terwijl ze bvb door allemaal in de fille te gaan aanschuiven met hun stinkauto s eerder zorgen voor de ondergang van de planeet. Mensen die werken gebruiken op allerlei manieren veel meer energie. Als de mensen zo blijven verder werken dan is er straks niks meer over voor plezante dingen ?
Werken is vervuilend.
1. Dit wil nog niet zeggen dat het omgekeerde discours wél juist is. Het is niet omdat een boom niet wit ziet, dat hij zwart ziet.

2. Indien alle kosten worden ingerekend (ook milieu bvb.) dan zal u in vele, zoniet de meeste gevallen dadelijk zien dat werkende mensen inderdaad een "meerwaarde" creëren. Dit valt af te leiden uit het feit dat consumenten bereid zijn een hoger bedrag te betalen voor een goed, dan de marginale kost die voor de productie van dat goed nodig was.

Citaat:
U moet dit ook eens proberen verstaan vanuit uw geengageerdheid of sympathie ( dat weet ik dus niet precies ) in de roze beweging ?
Ik koester over het algemeen weinig sympathie of engagement naar "bewegingen" toe. Het zijn vooral individuele mensen die mijn sympathie dragen. En imho behoren ook homo's tot het mensenras.

Citaat:
Van vrienden in de holebi beweging weet ik dat zij ook de tactiek hebben gebruikt om met stigmatisering om te gaan waarbij men datgene waarmee men altijd gestigmatiseerd wordt (bij holebi s bvb dat ze pervers zouden zijn - bij werklozen dat ze lui zouden zijn.) maar gaat versterken ipv ontkennen - bij wijze van provocatie idd.
En dan? Dit lijkt me niet mijn probleem te zijn.

Citaat:
Hoe dan ook indien u mij hier en daar op uw kap krijgt dan wil ik u vragen om dat eens te bekijken vanuit mijn engagement in de vierde wereld beweging.
Zoals u zich nogal laatdunkend uitlaat over werklozen en mensen die misschien niet dezelfde wereldlijke ambities hebben kan ik vanuit die geengageerdheid niet anders dan daarop reageren op dezelfde manier als dat u het als een goed holebimilitant niet zult laten veronderstel ik om in te gaan op laatdunkende opmerkingen over holebi s. Verder hoeft u daar niks persoonlijk achter te zoeken. Ieder doet zijn ding.
Ik begrijp uw engagement. Mijns inziens echter vertroebelt dat engagement soms uw vermogen om rationeel en kritisch na te denken over bepaalde feiten en uitspraken. Ik geef een voorbeeld: wanneer Bhairav de uitspraak doet dat luie mensen per definitie intelligenter zijn dan mensen "met ambitie", en als daar dan nog door Mitgard het voorbeeld aan wordt gekoppeld van Newton met zijn appel, dan begrijpt u hopelijik wel dat beider uitspraken 1) de waarheid geweld aandoen en 2) helemaal niet positief zijn voor werklozen en de mensen uit de vierde wereld die u tracht te verdedigen. Ik verklaar me nader. Ten eerste was Newton natuurlijk geen "luiaard". Integendeel, het was een man met bijzonder veel ambitie, die o.a. erop gebrand was om de observaties van Keppler te verklaren. Ten tweede veronderstelt "lui zijn" imho een zich berustend neerleggen bij een bestaande situatie: het is dus bij uitstek een conservatieve ingesteldheid, wat ik ook heb gezegd in één van mijn vorige posts. Ten derde zijn werklozen en/of armen imho helemaal niet per definitie lui. Ik ken genoeg "armen" die handen te kort hebben om al hun ambities waar te maken, en ik ken genoeg "fils-�*-papas" die alles onder hun gat geschoven krijgen, maar zo lui zijn als de zee diep is.

Blijkbaar echter, was u niet geïnteresseerd in bovenstaande uitleg, want in uw eerste posting hier aan mijnentwege, kiest u liever voor de frontale aanval ("papegaai", "gehersenspoeld" en dies meer). Dan moet u dus achteraf ook niet komen "zagen" dat ik u erop wijs dat u liever ad hominem speelt, dan argumenten aanbrengt. Laat staan dat ik "gefrustreerd" zou zijn omtrent een discussie van een maand (!!) geleden. Please...

Kortom: ik ben nogal een voorstander van nuancering, en combineer dat vaak met een uitgesproken bespiegelend cynisme, en dat valt niet bij iedereen op dit forum in goede aarde. Omgekeerd schop ik graag tegen de schenen van personen die denken dat de nulmeridiaan door hun achterste loopt, en die de Grote Waarheid al lang lijken gevonden te hebben. Mijn schrijfstijl is inderdaad het gevolg van mijn opvoeding: ik probeer het keurig Nederlands te hanteren, al was het maar uit respect voor degenen waarmee ik discussieer.

Hopelijk brengt dit wat meer zoden aan de dijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be