![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
|
![]() On Thu, 14 Apr 2005 23:22:41 GMT, Anne <[email protected]> wrote:
>On Thu, 14 Apr 2005 21:49:51 GMT, dL <[email protected]> wrote: > >>On Thu, 14 Apr 2005 21:32:04 GMT, Anne <[email protected]> wrote: >> > >>>>Maar 70% wil wel dat Vlaanderen dringend meer bevoegdheden krijgt. >>>>Maw, België verder uitkleden. >>>>Maw, 70% van de Vlamingen geeft mij gelijk terwijl de Belgicisten in >>>>het zand bijten. >>> >>>Groucho Marx : One morning I shot an elephant in my pyjamas. How he >>>got into my pyjamas I'll never know. >> >>I never wear pyjamas dear Anne. > >Ik merk dat je Groucho niet goed kent, maar dat is je vergeven. > Idd. >>>>Idem voor diegene die beweren dat dit land toch zo schitterend draait. >>>>Vraag mij af waarom die 70% dan vinden dat de bevoegheden moeten >>>>oevrgeheveld worden voor een beter bestuur,! >>>>Dit werpt al een heel andere kijk op die peiling hè PC... >>> >>>Dat werpt alleen een kijk op hoe je brein met cijfertjes speelt. >>> >> >>Mijn brein? >>Heb ik dat dan? >>Oh ja, een kleintje, ik ben gewoon dat jullie mij catalogeren bij de >>op dat vlak minder bedeelden zie je ;-) > >Bij deze catalogeer ik je onder de noemer meer bedeeld in de categorie >slachtoffer spelen :) > Ah ja, zoals een schte VB'er zeker ;-) > >>>>Ik geef toe dat zuivere onafhaneklijkheid nog steeds veel Vlamingen >>>>volkomen onterecht afschrikt maar zelfs dat is geen probleem want >>>>wacht tot de debatten in de aanloop van een eventueel referendum >>>>losbartsten, je zal dan wat zien. >>> >>>Dan zal je zelf eens wat zien dat er een groot verschil is tussen >>>Vlaanderen met meer bevoegdheden en een onafhankelijk Vlaanderen. >>> >> >>Een onafhankelijk Vlaanderen zal op alle vlakken prima functioneren >>terwijl er onder de tricolore vlag nog steeds sprake zal zijn van >>Belgische blokkeringen. >>Bedoel je dit? :-) > >Maar Belgische blokkeringen zijn mij welbekend hoor, ik weet niet of >het nu nog zo is, maar een 10-tal jaar geleden moesten ze op de >buitenlandse ambassades hun diensthoofden regelmatig wisselen van een >Vlaamse naar een Waalse en omgekeerd (voor het evenwicht). Het >resultaat daarvan was, dat wanneer geswitched werd van bv. een Vlaams >hoofd handel naar een Waal, de communicatie met de bevolking compleet >zoek was. De Vlaming leerde de taal van het volk, de Waal sprak enkel >Frans. Dus laten we België gerust zijn ganngteje gaan met ons verder te schaden? >En dat bedoel ik nu juist, in het buitenland denken ze dat ze met een >incompetente persoon te maken hebben, maar zij denken niet >Vlaanderen/Wallonië, zij denken België. Als zij zaken willen doen is >dat met een land, en Vlaanderen kennen ze niet, dat is een dorp. >Wat ze wel kennen is Belgium en Brussels and that's it. >Maar jij gaat er van uit dat je vanzelf Vlaanderen op de wereldkaart >kan plaatsen omdat jij het potentieel ervan ziet. >Denk dan maar wat anders. > Jullie zijn gewoon veel de bescheiden. Mensen van God, te bedenken dat jullie ons verwijten in onze schelp te kruipen. Hoor jezelf eens bezig met jezelf te marginaliseren. Yeez Anne, Vlaanderen staat er in een vingerknip net zoals de scandinavische landen er staat. >>Ik zie dat je in zekere mate consequent nadenkt over de dingen en het >>meer bevoegdheden verhaal per defintie niet uitsluit zoals anderen dat >>wel doen. >>Nu, heb je er ooit al eens over nagedacht wat de Groot-Nederlandse >>gedachte zoals aan voordelen biedt? >>Brrrrrrrrrr, no thx , liever geen Ollanders op ons dak.. >>O nee, wat denk je van Antwerpen en Rotterdam als 1 geheel ipv >>concurrerend? > >O ja, die staan daar absoluut voor te trappelen :)) > Weeral fout Anne, heeeeeeeeeel fout. In Nederland wordt hierover wel degelijk nagedacht en de Nederlanders zijn niet afkerig. Wij op de 1 of andere manier wel dus als je zegt dat dit niet zo evident zal zijn, heb je gelijk. Te bedenken dat diegene die er tegen zijn zichzelf breed en verdraagzaam noemen. Zo breed dat ze er voor uitkomen dat ze de Ollanders niet kunnen uitstaan... >>Anne, we zouden de meesters van Europa zijn maar blijkbaar wil niemand >>dat hier... > >Wat een slechte zin. >Ik ben ooit, toen ik nog jong was, iemand tegen gekomen die zei, riep >zelfs : "Anne, wij kunnen iets betekenen in deze wereld, ga met mij >mee". >Ik heb gezegd dat hij met zijn poten van mijn lijf moest blijven, hem >een mot op zijn bakkes verkocht en hij kon vertrekken. >Ik was maar 14, maar zelfs toen kon ik flauwe praat al van kilometers >ver detecteren. > In deze laatste paragraaf lijk je nog steeds 14. Jullie hebben er echt geen flauw benul van hè, wat deze havens voor Europa betekenen en wat ons dat oplevert als we er tenminste ten volle gebruik gaan van maken. >Anne > dL |
![]() |
#42 |
|
![]() On Sat, 16 Apr 2005 21:41:43 +0200, F ustigator <[email protected]>
wrote: >Vitae forma vocatur, "Dixit" <[email protected]>, die Sat, 16 Apr >2005 19:01:28 GMT, in littera ><[email protected]> in foro be.politics (et >aliis) vere scripsit quod sequitur: > >> >>"dL" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> Weeral fout Anne, heeeeeeeeeel fout. >>> In Nederland wordt hierover wel degelijk nagedacht en de Nederlanders >>> zijn niet afkerig. >>> Wij op de 1 of andere manier wel dus als je zegt dat dit niet zo >>> evident zal zijn, heb je gelijk. >>> Te bedenken dat diegene die er tegen zijn zichzelf breed en >>> verdraagzaam noemen. >>> Zo breed dat ze er voor uitkomen dat ze de Ollanders niet kunnen >>> uitstaan... >> >> >>Waarom kom je toch weer met die onzin af ? Er wordt *t-o-t-a-a-l n-i-e-t* >>nagedacht in Holland over een zelfstandig Vlaanderen. > >Wat gaan 16 miljoen mensen zich van een franje van losgeslagen >(half)intellectuelen aantrekken. > Jij ziet dat zo, ik zie dat anders. Ik zie elke Vlaming die zegt, wij moeten alleen verder, dit onland beperkt ons op alle vlakken want praten lukt niet meer, een Vlaming die het eindelijk begrepen heeft. En, hoe erg je dat ook vind, we recruteren er dagelijks. Maar je kent me hè, het is geen doel zijn op zich, als het anders zou kunnen moeten we die pistes evenzeer trachten te bewandelen. De komende jaren zullen dat uitmaken Fust. dL |
![]() |
#43 |
|
![]() On Sat, 16 Apr 2005 19:01:28 GMT, "Dixit" <[email protected]>
wrote: > >"dL" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> Weeral fout Anne, heeeeeeeeeel fout. >> In Nederland wordt hierover wel degelijk nagedacht en de Nederlanders >> zijn niet afkerig. >> Wij op de 1 of andere manier wel dus als je zegt dat dit niet zo >> evident zal zijn, heb je gelijk. >> Te bedenken dat diegene die er tegen zijn zichzelf breed en >> verdraagzaam noemen. >> Zo breed dat ze er voor uitkomen dat ze de Ollanders niet kunnen >> uitstaan... > > >Waarom kom je toch weer met die onzin af ? Er wordt *t-o-t-a-a-l n-i-e-t* >nagedacht in Holland over een zelfstandig Vlaanderen. >"Zelfstandig Vlaanderen", dat ziet men alleen maar als kretologie van >bepaalde marginale Belgen in de kringen rondom het Vlaams B. Voor de rest >trekt men zich van dat soort geneuzel helemaal niets aan. De Hollanders >hebben het al druk genoeg met zichzelf. > Je moet leren lezen, ik had het over de Groot-Nederlandse gedachte die in Nederland wel degelijk leeft. Hierin staan de 2 wereldhavens en hun inpact op Europa centraal. dL |
![]() |
#44 |
|
![]() dL <[email protected]> wrote in message news:<[email protected]>. ..
> On Sat, 16 Apr 2005 19:01:28 GMT, "Dixit" <[email protected]> > wrote: > > > > >"dL" <[email protected]> schreef in bericht > >news:[email protected].. . > >> Weeral fout Anne, heeeeeeeeeel fout. > >> In Nederland wordt hierover wel degelijk nagedacht en de Nederlanders > >> zijn niet afkerig. > >> Wij op de 1 of andere manier wel dus als je zegt dat dit niet zo > >> evident zal zijn, heb je gelijk. > >> Te bedenken dat diegene die er tegen zijn zichzelf breed en > >> verdraagzaam noemen. > >> Zo breed dat ze er voor uitkomen dat ze de Ollanders niet kunnen > >> uitstaan... > > > > > >Waarom kom je toch weer met die onzin af ? Er wordt *t-o-t-a-a-l n-i-e-t* > >nagedacht in Holland over een zelfstandig Vlaanderen. > >"Zelfstandig Vlaanderen", dat ziet men alleen maar als kretologie van > >bepaalde marginale Belgen in de kringen rondom het Vlaams B. Voor de rest > >trekt men zich van dat soort geneuzel helemaal niets aan. De Hollanders > >hebben het al druk genoeg met zichzelf. > > > > Je moet leren lezen, ik had het over de Groot-Nederlandse gedachte die > in Nederland wel degelijk leeft. > Hierin staan de 2 wereldhavens en hun inpact op Europa centraal. > > dL .... en daarom hebben de Nederlanders ook altijd geweigerd om de Westerschelde te verdiepen... om die 2 wereldhavens. Helaas, dL, de Groot-Nederlandse gedachte is in Nederland nog onbestaander dan de "Vlaanderen zelfstandig" gedachte. Die laatste pikken ze nog op als Netwerk extreem-rechts weer eens te kijken zet. U zult het gewoon zonder de Hollanders moeten stellen. Die zitten namelijk helemaal niet te wachten op de Belgen, ook als ze ineens "Vlaming" heten. |
![]() |
#45 |
|
![]() Vitae forma vocatur, dL <[email protected]>, die Sat, 16 Apr 2005 23:48:55
GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Sat, 16 Apr 2005 21:41:43 +0200, F ustigator <[email protected]> >wrote: > >>Vitae forma vocatur, "Dixit" <[email protected]>, die Sat, 16 Apr >>2005 19:01:28 GMT, in littera >><[email protected]> in foro be.politics (et >>aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >>> >>>"dL" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:[email protected] ... >>>> Weeral fout Anne, heeeeeeeeeel fout. >>>> In Nederland wordt hierover wel degelijk nagedacht en de Nederlanders >>>> zijn niet afkerig. >>>> Wij op de 1 of andere manier wel dus als je zegt dat dit niet zo >>>> evident zal zijn, heb je gelijk. >>>> Te bedenken dat diegene die er tegen zijn zichzelf breed en >>>> verdraagzaam noemen. >>>> Zo breed dat ze er voor uitkomen dat ze de Ollanders niet kunnen >>>> uitstaan... >>> >>> >>>Waarom kom je toch weer met die onzin af ? Er wordt *t-o-t-a-a-l n-i-e-t* >>>nagedacht in Holland over een zelfstandig Vlaanderen. >> >>Wat gaan 16 miljoen mensen zich van een franje van losgeslagen >>(half)intellectuelen aantrekken. >> > >Jij ziet dat zo, ik zie dat anders. Verbaast me van jou geen fuck, eerlijk gezegd... >Ik zie elke Vlaming die zegt, wij moeten alleen verder, dit onland >beperkt ons op alle vlakken want praten lukt niet meer, een Vlaming >die het eindelijk begrepen heeft. >En, hoe erg je dat ook vind, we recruteren er dagelijks. Dat zou je wel willen. Als de stemmen voor het VB steeds talrijker worden is dat niet uit haat van België, wat je ook moge wensvol denken, maar omdat de malcontenten méér en méér redenen hebben om wille van de steeds stijgende belastingen allerhande, de corruptie , het vreemdelingebeleid en de laksheid van de repressie van de (vnl.) kleine criminaliteit. Nationalisme is <out> in deze tijden van Europese eenmaking, wat je ook romantisch en knus-bekrompen zou willen hebben. >Maar je kent me hè, het is geen doel zijn op zich, als het anders zou >kunnen moeten we die pistes evenzeer trachten te bewandelen. Petitio benevolentiae lectorum(= vraag naar goodwill van de lezers) ? >De komende jaren zullen dat uitmaken Fust. Kievievraverra..... Hartelijke groeten, -- Fusti |
![]() |
#46 |
|
![]() "dL" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Weeral fout Anne, heeeeeeeeeel fout. > In Nederland wordt hierover wel degelijk nagedacht en de Nederlanders > zijn niet afkerig. > Wij op de 1 of andere manier wel dus als je zegt dat dit niet zo > evident zal zijn, heb je gelijk. > Te bedenken dat diegene die er tegen zijn zichzelf breed en > verdraagzaam noemen. > Zo breed dat ze er voor uitkomen dat ze de Ollanders niet kunnen > uitstaan... Waarom kom je toch weer met die onzin af ? Er wordt *t-o-t-a-a-l n-i-e-t* nagedacht in Holland over een zelfstandig Vlaanderen. "Zelfstandig Vlaanderen", dat ziet men alleen maar als kretologie van bepaalde marginale Belgen in de kringen rondom het Vlaams B. Voor de rest trekt men zich van dat soort geneuzel helemaal niets aan. De Hollanders hebben het al druk genoeg met zichzelf. |
![]() |
#47 |
|
![]() Vitae forma vocatur, "Dixit" <[email protected]>, die Sat, 16 Apr
2005 19:01:28 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >"dL" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> Weeral fout Anne, heeeeeeeeeel fout. >> In Nederland wordt hierover wel degelijk nagedacht en de Nederlanders >> zijn niet afkerig. >> Wij op de 1 of andere manier wel dus als je zegt dat dit niet zo >> evident zal zijn, heb je gelijk. >> Te bedenken dat diegene die er tegen zijn zichzelf breed en >> verdraagzaam noemen. >> Zo breed dat ze er voor uitkomen dat ze de Ollanders niet kunnen >> uitstaan... > > >Waarom kom je toch weer met die onzin af ? Er wordt *t-o-t-a-a-l n-i-e-t* >nagedacht in Holland over een zelfstandig Vlaanderen. Wat gaan 16 miljoen mensen zich van een franje van losgeslagen (half)intellectuelen aantrekken. >"Zelfstandig Vlaanderen", dat ziet men alleen maar als kretologie van >bepaalde marginale Belgen in de kringen rondom het Vlaams B. Die hebben grotendeels het separatisme gerecupereerd. Reden te meer dat men in NL, waar extreem-rechts veel minder talrijk is dan in Vlaanderen, een "onafhankelijke "Vlaanderen argwanend bekijkt. > Voor de rest >trekt men zich van dat soort geneuzel helemaal niets aan. De Hollanders >hebben het al druk genoeg met zichzelf. > Juist! -- Fusti |
![]() |
#48 |
|
![]() Vitae forma vocatur, [email protected] (Dixit), die 17 Apr 2005
00:46:49 -0700, in littera <[email protected] > in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >dL <[email protected]> wrote in message news:<[email protected]>. .. >> On Sat, 16 Apr 2005 19:01:28 GMT, "Dixit" <[email protected]> >> wrote: >> >> > >> >"dL" <[email protected]> schreef in bericht >> >news:[email protected].. . >> >> Weeral fout Anne, heeeeeeeeeel fout. >> >> In Nederland wordt hierover wel degelijk nagedacht en de Nederlanders >> >> zijn niet afkerig. >> >> Wij op de 1 of andere manier wel dus als je zegt dat dit niet zo >> >> evident zal zijn, heb je gelijk. >> >> Te bedenken dat diegene die er tegen zijn zichzelf breed en >> >> verdraagzaam noemen. >> >> Zo breed dat ze er voor uitkomen dat ze de Ollanders niet kunnen >> >> uitstaan... >> > >> > >> >Waarom kom je toch weer met die onzin af ? Er wordt *t-o-t-a-a-l n-i-e-t* >> >nagedacht in Holland over een zelfstandig Vlaanderen. >> >"Zelfstandig Vlaanderen", dat ziet men alleen maar als kretologie van >> >bepaalde marginale Belgen in de kringen rondom het Vlaams B. Voor de rest >> >trekt men zich van dat soort geneuzel helemaal niets aan. De Hollanders >> >hebben het al druk genoeg met zichzelf. >> > >> >> Je moet leren lezen, ik had het over de Groot-Nederlandse gedachte die >> in Nederland wel degelijk leeft. >> Hierin staan de 2 wereldhavens en hun inpact op Europa centraal. >> >> dL > >... en daarom hebben de Nederlanders ook altijd geweigerd om de >Westerschelde te verdiepen... om die 2 wereldhavens. Juist. >Helaas, dL, de Groot-Nederlandse gedachte is in Nederland nog >onbestaander dan de "Vlaanderen zelfstandig" gedachte. Die laatste >pikken ze nog op als Netwerk extreem-rechts weer eens te kijken zet. Zo is het helaas: Flamingantisme is moeilijk te dissociëren van extreem-rechtse posities. >U zult het gewoon zonder de Hollanders moeten stellen. Die zitten >namelijk helemaal niet te wachten op de Belgen, ook als ze ineens >"Vlaming" heten. Dat was precies mijn indruk toen ik in NL gedurende 3 jaren zat. Niet dat het mij stoorde, daar ik geen "Vlaming-ganz" ben. -- Fusti |
![]() |
#49 |
|
![]() Vitae forma vocatur, dL <[email protected]>, die Sat, 16 Apr 2005 23:43:39
GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Sat, 16 Apr 2005 19:01:28 GMT, "Dixit" <[email protected]> >wrote: > >> >>"dL" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> Weeral fout Anne, heeeeeeeeeel fout. >>> In Nederland wordt hierover wel degelijk nagedacht en de Nederlanders >>> zijn niet afkerig. >>> Wij op de 1 of andere manier wel dus als je zegt dat dit niet zo >>> evident zal zijn, heb je gelijk. >>> Te bedenken dat diegene die er tegen zijn zichzelf breed en >>> verdraagzaam noemen. >>> Zo breed dat ze er voor uitkomen dat ze de Ollanders niet kunnen >>> uitstaan... >> >> >>Waarom kom je toch weer met die onzin af ? Er wordt *t-o-t-a-a-l n-i-e-t* >>nagedacht in Holland over een zelfstandig Vlaanderen. >>"Zelfstandig Vlaanderen", dat ziet men alleen maar als kretologie van >>bepaalde marginale Belgen in de kringen rondom het Vlaams B. Voor de rest >>trekt men zich van dat soort geneuzel helemaal niets aan. De Hollanders >>hebben het al druk genoeg met zichzelf. >> > >Je moet leren lezen, ik had het over de Groot-Nederlandse gedachte die >in Nederland wel degelijk leeft. Na drie jaar in NL te hebben geleefd en gewerkt, heb ik daar bitter weinig van gemerkt. >Hierin staan de 2 wereldhavens en hun inpact op Europa centraal. Een eenheid met Belgie is, in de kontekts van de E-U niet meer nodig om de havens naar behoren te doen fuctioneren. -- Fusti |
![]() |
#50 |
|
![]() "Dixit" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] om... > dL <[email protected]> wrote in message news:<[email protected]>. .. > > On Sat, 16 Apr 2005 19:01:28 GMT, "Dixit" <[email protected]> > > wrote: > > > > > > > >"dL" <[email protected]> schreef in bericht > > >news:[email protected].. . > > >> Weeral fout Anne, heeeeeeeeeel fout. > > >> In Nederland wordt hierover wel degelijk nagedacht en de Nederlanders > > >> zijn niet afkerig. > > >> Wij op de 1 of andere manier wel dus als je zegt dat dit niet zo > > >> evident zal zijn, heb je gelijk. > > >> Te bedenken dat diegene die er tegen zijn zichzelf breed en > > >> verdraagzaam noemen. > > >> Zo breed dat ze er voor uitkomen dat ze de Ollanders niet kunnen > > >> uitstaan... > > > > > > > > >Waarom kom je toch weer met die onzin af ? Er wordt *t-o-t-a-a-l n-i-e-t* > > >nagedacht in Holland over een zelfstandig Vlaanderen. > > >"Zelfstandig Vlaanderen", dat ziet men alleen maar als kretologie van > > >bepaalde marginale Belgen in de kringen rondom het Vlaams B. Voor de rest > > >trekt men zich van dat soort geneuzel helemaal niets aan. De Hollanders > > >hebben het al druk genoeg met zichzelf. > > > > > > > Je moet leren lezen, ik had het over de Groot-Nederlandse gedachte die > > in Nederland wel degelijk leeft. > > Hierin staan de 2 wereldhavens en hun inpact op Europa centraal. > > > > dL > > ... en daarom hebben de Nederlanders ook altijd geweigerd om de > Westerschelde te verdiepen... om die 2 wereldhavens. > > Helaas, dL, de Groot-Nederlandse gedachte is in Nederland nog > onbestaander dan de "Vlaanderen zelfstandig" gedachte. Die laatste > pikken ze nog op als Netwerk extreem-rechts weer eens te kijken zet. > > U zult het gewoon zonder de Hollanders moeten stellen. Die zitten > namelijk helemaal niet te wachten op de Belgen, ook als ze ineens > "Vlaming" heten. Ollanders zijn geintresseerd in het Woonparadijs ten noorden van Antwerpen. In de Bourgondische levensstijl ten zuiden van de Grote Rivieren waar naast (de zondige) vrije Gedachte ook de (zondige) Overdaad vrij beoefend kan worden. Ze roemen de Vlaemsche bieren en verwensen de lokale 'petat'. Vlaendren is het afzetgebied voor hun Zeeuwse mosselen en hun Nieuwe Maatjes; maar geen haar op hun hoofd dat eraan denkt de Vlaemen hun 'beschuit met muisjes' te doen slijten. WN. |
![]() |
#51 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Dixit" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > > > "dL" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> On Wed, 13 Apr 2005 23:24:31 GMT, "C y n i c u s G r o u p L t d" > >> <[email protected]> wrote: > >> > >> >"dL" <[email protected]> wrote in message > >> >news:[email protected].. . > >> >> Maar in geval van België komt er nog een feitje bij. > >> >> En dat is dat er geen Belgen bestaan. > >> >> 175 jaar bedrog. > >> >> 175 jaar cinema op een linke manier gedirigeerd door de Francofone > >> >> bourgeoisie. > >> > > >> > > >> >*** Als de meerderheid der Vlamingen de Koning buiten wil, en een > >> >onafhankelijke republiek onder President Dewinter, dan ZAL het zo zijn. > >> > > >> >Ik zag echter nog nooit een peiling waar meer dan 15% van de > > ondervraagden > >> >dit wilden. > >> >Ze maken wel evenveel lawaai als 85% :-) > >> > > >> > >> Maar 70% wil wel dat Vlaanderen dringend meer bevoegdheden krijgt. > >> Maw, België verder uitkleden. > >> Nu, zoals je zelf weet, hecht ik weinig belang aan wat er uiteindelijk > >> te gebeuren staat zolang we die bevoegdheden maar krijgen. > >> Maw, 70% van de Vlamingen geeft mij gelijk terwijl de Belgicisten in > >> het zand bijten. > >> Idem voor diegene die beweren dat dit land toch zo schitterend draait. > >> Vraag mij af waarom die 70% dan vinden dat de bevoegheden moeten > >> oevrgeheveld worden voor een beter bestuur,! > >> Dit werpt al een heel andere kijk op die peiling hè PC... > >> Ik geef toe dat zuivere onafhaneklijkheid nog steeds veel Vlamingen > >> volkomen onterecht afschrikt maar zelfs dat is geen probleem want > >> wacht tot de debatten in de aanloop van een eventueel referendum > >> losbartsten, je zal dan wat zien. > >> Maar nogmaals, dat is geen doel op zich, het doel is het verder > >> uitkleden van dit land en de belangrijke bevoegheden binnenhalen. > > > > Dat moesten we dan maar eens subiet stoppen. Van de federalisering is > > niets > > dan ellende gekomen. > > > Daarom dat een splitsting 100% beter is. > Ge krijgt BHV nog niet gesplitst :-( WN. |
![]() |
#52 |
|
![]() On 17 Apr 2005 00:46:49 -0700, [email protected] (Dixit) wrote:
>dL <[email protected]> wrote in message news:<[email protected]>. .. >> On Sat, 16 Apr 2005 19:01:28 GMT, "Dixit" <[email protected]> >> wrote: >> >> > >> >"dL" <[email protected]> schreef in bericht >> >news:[email protected].. . >> >> Weeral fout Anne, heeeeeeeeeel fout. >> >> In Nederland wordt hierover wel degelijk nagedacht en de Nederlanders >> >> zijn niet afkerig. >> >> Wij op de 1 of andere manier wel dus als je zegt dat dit niet zo >> >> evident zal zijn, heb je gelijk. >> >> Te bedenken dat diegene die er tegen zijn zichzelf breed en >> >> verdraagzaam noemen. >> >> Zo breed dat ze er voor uitkomen dat ze de Ollanders niet kunnen >> >> uitstaan... >> > >> > >> >Waarom kom je toch weer met die onzin af ? Er wordt *t-o-t-a-a-l n-i-e-t* >> >nagedacht in Holland over een zelfstandig Vlaanderen. >> >"Zelfstandig Vlaanderen", dat ziet men alleen maar als kretologie van >> >bepaalde marginale Belgen in de kringen rondom het Vlaams B. Voor de rest >> >trekt men zich van dat soort geneuzel helemaal niets aan. De Hollanders >> >hebben het al druk genoeg met zichzelf. >> > >> >> Je moet leren lezen, ik had het over de Groot-Nederlandse gedachte die >> in Nederland wel degelijk leeft. >> Hierin staan de 2 wereldhavens en hun inpact op Europa centraal. >> >> dL > >... en daarom hebben de Nederlanders ook altijd geweigerd om de >Westerschelde te verdiepen... om die 2 wereldhavens. > Je zegt het zelf, dit soort blunders kunnen vermeden worden. >Helaas, dL, de Groot-Nederlandse gedachte is in Nederland nog >onbestaander dan de "Vlaanderen zelfstandig" gedachte. Die laatste >pikken ze nog op als Netwerk extreem-rechts weer eens te kijken zet. > Netwerk speelt het spelletje gewoon mee, wie ligt daar nu nog wakker van? Je ziet hoe groot het VB wordt terwijl datzelfde spelletje ook hier gespeeld wordt. De verstandige kiezer vormt zijn eigen idee en heeft dat typisch gespuw niet nodig om zijn gedacht te vormen. >U zult het gewoon zonder de Hollanders moeten stellen. Die zitten >namelijk helemaal niet te wachten op de Belgen, ook als ze ineens >"Vlaming" heten. We kunnen perfect zonder de Nederlanders, daar gaat het niet om. Kijk naar Finland, nog een dik miljoen kleiner dan Vlaanderen en toonaagevend in Europa. Dat is wat Vlaanderen ook zal zijn. Met België daarentegen wordt terecht gelachen. dL |
![]() |
#53 |
|
![]() On Sun, 17 Apr 2005 10:19:50 +0200, F ustigator <[email protected]>
wrote: >Vitae forma vocatur, dL <[email protected]>, die Sat, 16 Apr 2005 23:43:39 >GMT, in littera <[email protected]> in foro >be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >>On Sat, 16 Apr 2005 19:01:28 GMT, "Dixit" <[email protected]> >>wrote: >> >>> >>>"dL" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:[email protected] ... >>>> Weeral fout Anne, heeeeeeeeeel fout. >>>> In Nederland wordt hierover wel degelijk nagedacht en de Nederlanders >>>> zijn niet afkerig. >>>> Wij op de 1 of andere manier wel dus als je zegt dat dit niet zo >>>> evident zal zijn, heb je gelijk. >>>> Te bedenken dat diegene die er tegen zijn zichzelf breed en >>>> verdraagzaam noemen. >>>> Zo breed dat ze er voor uitkomen dat ze de Ollanders niet kunnen >>>> uitstaan... >>> >>> >>>Waarom kom je toch weer met die onzin af ? Er wordt *t-o-t-a-a-l n-i-e-t* >>>nagedacht in Holland over een zelfstandig Vlaanderen. >>>"Zelfstandig Vlaanderen", dat ziet men alleen maar als kretologie van >>>bepaalde marginale Belgen in de kringen rondom het Vlaams B. Voor de rest >>>trekt men zich van dat soort geneuzel helemaal niets aan. De Hollanders >>>hebben het al druk genoeg met zichzelf. >>> >> >>Je moet leren lezen, ik had het over de Groot-Nederlandse gedachte die >>in Nederland wel degelijk leeft. > >Na drie jaar in NL te hebben geleefd en gewerkt, heb ik daar bitter >weinig van gemerkt. > >>Hierin staan de 2 wereldhavens en hun inpact op Europa centraal. > >Een eenheid met Belgie is, in de kontekts van de E-U niet meer nodig >om de havens naar behoren te doen fuctioneren. Jullie hebben dan ook oogkleppen op. dL |
![]() |
#54 |
|
![]() On Sun, 17 Apr 2005 10:19:50 +0200, F ustigator <[email protected]>
wrote: >Vitae forma vocatur, dL <[email protected]>, die Sat, 16 Apr 2005 23:48:55 >GMT, in littera <[email protected]> in foro >be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >>On Sat, 16 Apr 2005 21:41:43 +0200, F ustigator <[email protected]> >>wrote: >> >>>Vitae forma vocatur, "Dixit" <[email protected]>, die Sat, 16 Apr >>>2005 19:01:28 GMT, in littera >>><[email protected]> in foro be.politics (et >>>aliis) vere scripsit quod sequitur: >>> >>>> >>>>"dL" <[email protected]> schreef in bericht >>>>news:[email protected] m... >>>>> Weeral fout Anne, heeeeeeeeeel fout. >>>>> In Nederland wordt hierover wel degelijk nagedacht en de Nederlanders >>>>> zijn niet afkerig. >>>>> Wij op de 1 of andere manier wel dus als je zegt dat dit niet zo >>>>> evident zal zijn, heb je gelijk. >>>>> Te bedenken dat diegene die er tegen zijn zichzelf breed en >>>>> verdraagzaam noemen. >>>>> Zo breed dat ze er voor uitkomen dat ze de Ollanders niet kunnen >>>>> uitstaan... >>>> >>>> >>>>Waarom kom je toch weer met die onzin af ? Er wordt *t-o-t-a-a-l n-i-e-t* >>>>nagedacht in Holland over een zelfstandig Vlaanderen. >>> >>>Wat gaan 16 miljoen mensen zich van een franje van losgeslagen >>>(half)intellectuelen aantrekken. >>> >> >>Jij ziet dat zo, ik zie dat anders. > >Verbaast me van jou geen fuck, eerlijk gezegd... > Waarom zou het je nog verbazen, je kent me toch ;-) >>Ik zie elke Vlaming die zegt, wij moeten alleen verder, dit onland >>beperkt ons op alle vlakken want praten lukt niet meer, een Vlaming >>die het eindelijk begrepen heeft. >>En, hoe erg je dat ook vind, we recruteren er dagelijks. > >Dat zou je wel willen. Als de stemmen voor het VB steeds talrijker >worden is dat niet uit haat van België, wat je ook moge wensvol denken, >maar omdat de malcontenten méér en méér redenen hebben om wille van de >steeds stijgende belastingen allerhande, de corruptie , het >vreemdelingebeleid en de laksheid van de repressie van de (vnl.) >kleine criminaliteit. > Dat is nu net jullie kapitale denkfout getriggered door jullie afschuwelijke verwaandheid. Zie de VB kiezer maar iemand die vind dat er te Marokkanen langs zijn duer passeren, ik weet beter. >Nationalisme is <out> in deze tijden van Europese eenmaking, wat je ook >romantisch en knus-bekrompen zou willen hebben. > Dit is geen nationalisme al wordt het wel zo genoemd. Ik ben pro Europa en wil Vlaanderen er als moderne toonaangevende staat in loodsen zonder dit onland dat ons reeds anderhalve euw in onze mogelijkheden bedot en onze welvaart leegzuigt. >>Maar je kent me hè, het is geen doel zijn op zich, als het anders zou >>kunnen moeten we die pistes evenzeer trachten te bewandelen. > >Petitio benevolentiae lectorum(= vraag naar goodwill van de lezers) ? > Nee hoor, in jullie geval heb zou ik dat niet meeer durven vragen ;-) >>De komende jaren zullen dat uitmaken Fust. > > >Kievievraverra..... > > Hartelijke groeten, lameimshozepoervoe, dL |
![]() |
#55 |
|
![]() "Wisenose" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Dixit" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > >> > "dL" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> On Wed, 13 Apr 2005 23:24:31 GMT, "C y n i c u s G r o u p L t d" >> >> <[email protected]> wrote: >> >> >> >> >"dL" <[email protected]> wrote in message >> >> >news:[email protected].. . >> >> >> Maar in geval van België komt er nog een feitje bij. >> >> >> En dat is dat er geen Belgen bestaan. >> >> >> 175 jaar bedrog. >> >> >> 175 jaar cinema op een linke manier gedirigeerd door de Francofone >> >> >> bourgeoisie. >> >> > >> >> > >> >> >*** Als de meerderheid der Vlamingen de Koning buiten wil, en een >> >> >onafhankelijke republiek onder President Dewinter, dan ZAL het zo > zijn. >> >> > >> >> >Ik zag echter nog nooit een peiling waar meer dan 15% van de >> > ondervraagden >> >> >dit wilden. >> >> >Ze maken wel evenveel lawaai als 85% :-) >> >> > >> >> >> >> Maar 70% wil wel dat Vlaanderen dringend meer bevoegdheden krijgt. >> >> Maw, België verder uitkleden. >> >> Nu, zoals je zelf weet, hecht ik weinig belang aan wat er uiteindelijk >> >> te gebeuren staat zolang we die bevoegdheden maar krijgen. >> >> Maw, 70% van de Vlamingen geeft mij gelijk terwijl de Belgicisten in >> >> het zand bijten. >> >> Idem voor diegene die beweren dat dit land toch zo schitterend draait. >> >> Vraag mij af waarom die 70% dan vinden dat de bevoegheden moeten >> >> oevrgeheveld worden voor een beter bestuur,! >> >> Dit werpt al een heel andere kijk op die peiling hè PC... >> >> Ik geef toe dat zuivere onafhaneklijkheid nog steeds veel Vlamingen >> >> volkomen onterecht afschrikt maar zelfs dat is geen probleem want >> >> wacht tot de debatten in de aanloop van een eventueel referendum >> >> losbartsten, je zal dan wat zien. >> >> Maar nogmaals, dat is geen doel op zich, het doel is het verder >> >> uitkleden van dit land en de belangrijke bevoegheden binnenhalen. >> > >> > Dat moesten we dan maar eens subiet stoppen. Van de federalisering is >> > niets >> > dan ellende gekomen. >> > >> Daarom dat een splitsting 100% beter is. >> > Ge krijgt BHV nog niet gesplitst :-( > Hoeft niet, als belziek du papa maar gesplitst geraakt. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#56 |
|
![]() Vitae forma vocatur, dL <[email protected]>, die Sun, 17 Apr 2005 10:50:20
GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Sun, 17 Apr 2005 10:19:50 +0200, F ustigator <[email protected]> >wrote: > >>Vitae forma vocatur, dL <[email protected]>, die Sat, 16 Apr 2005 23:43:39 >>GMT, in littera <[email protected]> in foro >>be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >>>On Sat, 16 Apr 2005 19:01:28 GMT, "Dixit" <[email protected]> >>>wrote: >>> >>>> >>>>"dL" <[email protected]> schreef in bericht >>>>news:[email protected] m... >>>>> Weeral fout Anne, heeeeeeeeeel fout. >>>>> In Nederland wordt hierover wel degelijk nagedacht en de Nederlanders >>>>> zijn niet afkerig. >>>>> Wij op de 1 of andere manier wel dus als je zegt dat dit niet zo >>>>> evident zal zijn, heb je gelijk. >>>>> Te bedenken dat diegene die er tegen zijn zichzelf breed en >>>>> verdraagzaam noemen. >>>>> Zo breed dat ze er voor uitkomen dat ze de Ollanders niet kunnen >>>>> uitstaan... >>>> >>>> >>>>Waarom kom je toch weer met die onzin af ? Er wordt *t-o-t-a-a-l n-i-e-t* >>>>nagedacht in Holland over een zelfstandig Vlaanderen. >>>>"Zelfstandig Vlaanderen", dat ziet men alleen maar als kretologie van >>>>bepaalde marginale Belgen in de kringen rondom het Vlaams B. Voor de rest >>>>trekt men zich van dat soort geneuzel helemaal niets aan. De Hollanders >>>>hebben het al druk genoeg met zichzelf. >>>> >>> >>>Je moet leren lezen, ik had het over de Groot-Nederlandse gedachte die >>>in Nederland wel degelijk leeft. >> >>Na drie jaar in NL te hebben geleefd en gewerkt, heb ik daar bitter >>weinig van gemerkt. >> >>>Hierin staan de 2 wereldhavens en hun inpact op Europa centraal. >> >>Een eenheid met Belgie is, in de kontekts van de E-U niet meer nodig >>om de havens naar behoren te doen fuctioneren. > >Jullie hebben dan ook oogkleppen op. Hoezo? Ik ben geen oubollig en bekrompen sub-nationalist die zich met dorpstoestanden zoals bv.BHV bezig hou.. -- Fusti |
![]() |
#57 |
|
![]() "Uncle's" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > "C y n i c u s G r o u p L t d" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]> > > *** Ik ben niet vertrouwd met de anamnese van be.pol, behalve dan wat > > Vermetele me vertelde. > > Laat me dit, samen met Gerard Walschap's uitspraak dat ie - de 80 voorbij - > niet meer van de jongsten was, hét understatement van de laatste 100 jaar > noemen. *** Je reply loopt mank, erg vreemd voor een (zelfverklaarde) Literatuurkenner die dweept met (ook naar de vorm) geniale schrijvers... Jij kan maar van een understatement spreken mbt mijn post, als je weet WAT Vermetele me zei. En dat weet je niet. Het feit dat ik geen kennis heb van be.pol, omdat ik hier pas enkele maanden kom, KAN geen understatement zijn an sich, het is gewoon de Waarheid. Het meeste van wat Vermetele me zei is trouwens waar : op deze NG zitten enkele gezwollen ego's die Zichzelf vooral geweldig vinden. Nu, ik heb daar geen problemen mee; ik vind mezelf ook behoorlijk straf. Maar ik ben wel nog niet ZO ver heen dat ik intellectuele stugheid voorsta, of niet meer overtuigd kan worden. Wat hebben we geleerd Uncle ? 1) We gebruiken geen moeilijke woorden verkeerd tegenover een filosoof anders ondergraven we onze geloofwaardigheid. 2) We blijven op be.pol OF we trappen het af. 1000 keer zeggen ik trap het af en TOCH blijven ondergraaft OOK je geloofwaardigheid. en verder - dat wou ik al een tijdje kwijt : 2)bis We maken ons verdacht door de ene behanger dood te knuffelen en de anderen weg te honen. Foute informatie IS foute informatie, ook al komt ze van jouw favoriete Behanger. De groeten verder PC -- P e t r u s C y n i c u s Gothic Philosopher [email protected] "Ik heb begrip en mededogen, maar ik bekritiseer hen allen even ongenadig : de racistische neo-nazi, de fundamentalistische moslim, de communist van de harde lijn, en de veganist die Francis Bacon weghoont, niet vanwege diens stellingen, doch vanwege zijn naam." |
![]() |
#58 |
|
![]() On Wed, 11 May 2005 07:14:11 GMT, "C y n i c u s G r o u p L t d"
<[email protected]> wrote: >"Uncle's" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected]... >> "C y n i c u s G r o u p L t d" <[email protected]> wrote in message >> news:[email protected]> >> > *** Ik ben niet vertrouwd met de anamnese van be.pol, behalve dan wat >> > Vermetele me vertelde. >> >> Laat me dit, samen met Gerard Walschap's uitspraak dat ie - de 80 >voorbij - >> niet meer van de jongsten was, hét understatement van de laatste 100 jaar >> noemen. > >*** Je reply loopt mank, erg vreemd voor een (zelfverklaarde) >Literatuurkenner die dweept met (ook naar de vorm) geniale schrijvers... >Jij kan maar van een understatement spreken mbt mijn post, als je weet WAT >Vermetele me zei. >En dat weet je niet. > >Het feit dat ik geen kennis heb van be.pol, omdat ik hier pas enkele >maanden kom, KAN geen understatement zijn an sich, het is gewoon de >Waarheid. En de Waarheid (zelfs de waarheid) heeft haar rechten. Maar is dit niet een beetje een academische discussie? >Het meeste van wat Vermetele me zei is trouwens waar : op deze NG zitten >enkele gezwollen ego's die Zichzelf vooral geweldig vinden. >Nu, ik heb daar geen problemen mee; ik vind mezelf ook behoorlijk straf. >Maar ik ben wel nog niet ZO ver heen dat ik intellectuele stugheid voorsta, >of niet meer overtuigd kan worden. Mijn Ego staat ook wel op steroiden. Maar dat hangt samen met de functies, vrees ik. Het verschil met EDV is dat ik er iets heb moeten voor doen om zover te raken, en dus meer rechten kan doen gelden. Hij heeft het in de schoot geworpen gekregen. Niet alleen is zijn ego dus wat meer aan inflatie onderworpen, het mijne heeft meer vulling ;-). Overigens vrees ik dat EDV ad patres is. >Wat hebben we geleerd Uncle ? >1) We gebruiken geen moeilijke woorden verkeerd tegenover een filosoof >anders ondergraven we onze geloofwaardigheid. Trade Mark van Uncle. Wat mij betreft mag hij die woorden blijven gebruiken, maar indruk maken ze niet. Daarvoor zijn zijn conclusies meestal te flagrant onjuist. >2) We blijven op be.pol OF we trappen het af. 1000 keer zeggen ik trap het >af en TOCH blijven ondergraaft OOK je geloofwaardigheid. Ach, voor mij is de lol er hier ook grotendeels af. Posts van 200 regels doorworstelen om daaronder alleen maar het woordje 'onzin' te lezen is niet mijn idee van een hoogstaande discussie. >en verder - dat wou ik al een tijdje kwijt : >2)bis We maken ons verdacht door de ene behanger dood te knuffelen en de >anderen weg te honen. Foute informatie IS foute informatie, ook al komt ze >van jouw favoriete Behanger. Hier volg ik je niet: achter die foute informatie zit een mens, en die kan je als zodanig waarderen. Ik heb wel enkele Belangers in mijn vriendenkring, en buiten onze politieke visies kunnen we elkaar wel vinden. Net zoals ik ook een hoop Marokkaanse vrienden heb zonder moslim te zijn ;-). In het geval van Ginghis: ik ken hem en hij is de kwaadste niet. Zijn stijl is misschien iets te lapidair, maar daar hou ik wel van. En nu en dan heeft hij nog gelijk ook. En dat laatste is het belangrijkst: kunnen erkennen dat ook je tegenstander het wel eens bij het rechte eind kan hebben. Fullator (die hier minder en minder te zien zal zijn). |
![]() |
#59 |
|
![]() "C y n i c u s G r o u p L t d" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > *** Je reply loopt mank, erg vreemd voor een (zelfverklaarde) > Literatuurkenner die dweept met (ook naar de vorm) geniale schrijvers... > Jij kan maar van een understatement spreken mbt mijn post, als je weet > WAT > Vermetele me zei. > En dat weet je niet. > Het feit dat ik geen kennis heb van be.pol, omdat ik hier pas enkele > maanden kom, KAN geen understatement zijn an sich, het is gewoon de > Waarheid. > Het meeste van wat Vermetele me zei is trouwens waar : op deze NG zitten > enkele gezwollen ego's die Zichzelf vooral geweldig vinden. > Nu, ik heb daar geen problemen mee; ik vind mezelf ook behoorlijk straf. > Maar ik ben wel nog niet ZO ver heen dat ik intellectuele stugheid > voorsta, > of niet meer overtuigd kan worden. > Wat hebben we geleerd Uncle ? > 1) We gebruiken geen moeilijke woorden verkeerd tegenover een filosoof > anders ondergraven we onze geloofwaardigheid. > 2) We blijven op be.pol OF we trappen het af. 1000 keer zeggen ik trap > het > af en TOCH blijven ondergraaft OOK je geloofwaardigheid. > en verder - dat wou ik al een tijdje kwijt : > 2)bis We maken ons verdacht door de ene behanger dood te knuffelen en de > anderen weg te honen. Foute informatie IS foute informatie, ook al komt > ze > van jouw favoriete Behanger. > > De groeten verder > Nou, mijn groeten eveneens, beste jongen. Ietwat laattijdige groeten, want ik lees pas vandaag je messive: zoals jij heb ik namelijk nog wat anders te doen dan deze ng af te schuimen. Wat die geloofwaardigheid betreft, moet ik je gelijk geven: Uncle is een multipathologisch fenomeen. Zou het kunnen dat je aan een en ander wat te zwaar tilt? This is a children's playground, pal. U's |