![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als er een basisinkomen is dan bent u er wel zeker van dat ze het geld niet nodig hebben. En wat is er verkeerd aan straatartiesten die de stad opvrolijken en daarvoor zelfs desnoods een dikke cent mee bijverdienen bovenop het basisinkomen ? En wat mij persoonlijk betreft zelfs al zou ik bvb drie jaar niet gedopt hebben omdat ik bvb in de bak gezeten zou hebben of zo - wat dan nog ? welke afbreuk doet dat dan aan het vws. Alleen het kleinburgerlijk gerspuis valt daarover en dat doen ze nu toch al dus so what weet je wat je doet Vertel me welke reden er voor jouw lastercampagne het beste zou uitkomen ?? en dan zal ik zeggen in t vervolg aan mensen die het met argumenten niet kunnen halen en dan maar de persoonlijke toer op gaan dat dat de reden is van mijn driejarige schorsing ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 april 2005 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
je kan onteigend worden en als de brandweer een berg zand nodig heeft die op jouw grond ligt in geval van nood kunnen ze die komen wegscheppen zonder toelating enz. Het is dus idd pure lettervreterij.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 april 2005 om 17:57. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Beschikken over een startkapitaal is mooi meegenomen. De opstartkosten zijn fenomenaal. Huur van een winkel/kantoor/atelier (uiteraard afhankelijk van de beroepsactiviteit), de inrichting ervan, water, gas electriciteit, huishuur, auto/camionette en aanverwante kosten, GSM + belkosten, computer, printer, maandelijkse internetkosten, telefoon en fax (kosten), gereedschappen, machines, websitekosten, reclamekosten, postzegels, papierwaren en kantoormateriaal... de lijst is vrijwel eindeloos. Dan heb ik het nog niet eens over het aanleggen van een stock. Grosso modo zijn er twee mogelijkheden : ten eerste een lening bij de bank (mits waarborgen!!) eventueel gecombineerd met een starterslening bij de overheid. Hierdoor plaatstmen zich wel in een positie dat er maandelijks een flinke som op tafel dient te worden gelegd teneinde de lening(en) te kunnen afbetalen. De bank neemt geen genoegen met de uitleg :"deze maand heb ik niet veel klanten gehad..." Dit alles zorgt voor slapeloze nachten en mogelijks een flinke druk op de relatie. Wijzelf hebben voor de tweede mogelijkheid gekozen, zijnde alles zelf financieren zodra de noodzaak zich voordoet. Wordt mijn man geconfronteerd met een bepaald karwei, nog niet eerder uitgevoerd, dan pas worden de noodzakelijke machines en gereedschappen aangekocht. Het hierboven vermelde "startpakket" hebben we in een heel beknopte versie zelf gefinancierd (spaargeld) en maandelijks beetje bij beetje uitgebreid, na eerst het geld ervoor te hebben verdiend, kwestie van niet afhankelijk te zijn van de banken. Het nadeel is dat alles heel, heel traag gaat. Wat betreft zelfstandigen die onder de armoedegrens leven, kan ik uit ervaring vertellen dat het geen lolletje is. Het heeft ons vier jaar gekost om break-even te spelen. Mocht ik geen voltijdse job hebben als loontrekkende, teneinde te kunnen instaan voor de dagelijkse leefkosten, hadden we het nooit gehaald. Zelfs nu (vijfde jaar) verdienen we nog minder dan een doorsnee loontrekkende die na zijn uren in het zwart gaat werken, zonder het te hebben over de zorgenlast die voormelde persoon niet heeft. We hebben meerdere collega's zelfstandigen (in dezelfde branche als mijn man) failliet weten gaan wegens onbetaalde facturen van klanten. Tegenwoordig bijna een nationale sport geworden. Velen weten dat er voor een factuur van enkele honderden euro niet of nauwelijks een advocaat en/of gerechtsprocedure wordt opgestart (de kosten hiervan zijn duizelingwekkend). Je hoeft echt niet veel niet-betalende klanten te hebben om flink in de financiele problemen te geraken. We hebben er ondertussen ook al de nodige ervaring mee. Het is evenwel niet alles kommer en kwel. De vrijheid om zelf je uren te bepalen, gecombineerd met de feit dat je geen baas hebt, is voor mijn man het ultieme. De nadelen nemen we erbij. Veel geluk toegewenst met je zelfstandig bestaan.
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() iemand concrete voorstellen mss wat er zou kunnen worden gedaan aan het probleem van kleine zelfstandigen die doordat ze niet betaald worden onderuit gaan
het is idd een veel voorkomend probleem. Alleen voor de groten die een voldoende grote reserve hebben is het niet zo erg. soms gaat het zover dat dit zelfs in de concurrentiestrijd wordt uitgespeeld. Wie kan er bvb het langst op verlies draaien. en de zwakste gaat dan onderuit
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 april 2005 om 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() moest er een onvoorwaardelijk basisinkomen zijn dan zijn de kleine zelfstandigen in ieder geval altijd zeker dat ze de belangrijkste dingen hebben om te kunnen functioneren.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wetende dat de grootste wanbetaler : de overheid zelve is. Ik ken mensen op de boekhoudcel van hmmmmm een bepaalde overheid, dat is werkelijk dramatisch, je moet al gek zijn om overheidsopdrachten uit te voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() voila dus nu kom je er zelf mee he alcazar
het feit dat ondernemen niet voor iedereen vanzelfsprekend is moest het ondernemerschap echt vrij zijn dan zou je sociaal darwinisme nog enigszins kunnen opgaan in de huidige contekst is het puur fascisme cultuurfascisme !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 april 2005 om 23:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goei aanbesteding moet je zo kunnen zien;
vb aannemer nr 1 doet het werk voor 2500€ aannemer nr 2 doet het werk voor 1250€ aannemer nr 1 krijgt het werk en geeft het aan nr 2. Het verschil kan je delen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 april 2005 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Per slot van rekening schrijft men aan wie men wil... Ik hoop dat ik hiervan geen tekeninkske moet maken, want ik kan nog niet tekenen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN