![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() Overigens, een groot kanon hebben is niet zo onhandig hoor. In de Tweede Wereldoorlog waren de Mark I, II en III-tanks van de Duitsers niet bepaald superieur tegen de Britse Matilda's. Pas toen er, quasi per ongeluk, met 88mm-luchtdoelkanonnen gevuurd werd op de geallieerde tanks en die meteen vernietigd werden, kwamen de Duitse ingenieurs op het idee 88mm-kanonnen te gebruiken voor hun nieuwe Tiger en Panther-tanks. En die bliezen de vijand wel van zijn sokken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de Standaard staat te lezen (zie boven) dat het 125% duurder is dan de basisversie. Nu, ergens anders maken ze in De Standaard wel dezelfde fout als u . Ik weet echter niet hoeveel zo'n kanon moet kosten, de inspectie weet dat niet en de Standaard weet dat zeker ook niet. Men zit zich dus op te winden over zaken waar men geen verstand van heeft. Ten andere zegt de baas van de lobbygroep van de Belgische defensie-industrie dat ook Vlaamse bedrijven aan dit project meewerken, waaronder OIP. Ten andere is het nogal tendentieus om uit te pakken met de kop. "Flahaut wil enkel Waalse wapens" wetende dat ie nog maar een aantal maanden geleden een miljoenorder plaatste voor Duitse Dingo's bij KWM terwijl een Waals bedrijf (Sabiex) ook in de running was om dat contract binnen te halen. PS. Nadeel was wel dat die Tiger zo traag was als een slak. De Panther had een 75mm kanon en was iets sneller en wendbaarder. Alles heeft zo zijn voor - en nadelen. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 april 2005 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dan vind ik het toch nogal toevallig dat die granaten nu juist vervaardigd worden in een fabriek die nogal prominent in mijnheer de minister zijn kieskring als enige in de wereld vervaardigd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan me wel voorstellen dat die nieuwe 90 mm tegenwoordig enorme schade kunnen veroorzaken,zeker gezien de evolutie in de munitie.Anderszijds zie ik het nut eenvoudigweg niet in van gepantserde personeelsvoertuigen met een kanon er op.Een paar Pk's meer onder de motorkap lijkt een veel nuttiger investering......
![]() Om de schade-ratio aan onze begroting enigszins te milderen stel ik voor dit dossier te koppelen aan BHV ![]() Indien handig gespeeld krijgt iedereen zijn zin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 april 2005 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nietemin was het tegen het einde van de oorlog niet meer opgewassen tegen zoals u zegt Pershings,... http://www.achtungpanzer.com/profiles.htm Toch wel een van de beste sites over dit onderwerp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hierbij vermelden dat dit reeds enige tijd geleden al aan de kaak werd gesteld door Vlaams Belang kamerlid Luc Sevenhans die Flahaut hierover in het parlement ondervroeg. Natuurlijk vond de regimepers het toen niet nodig die zaak in de media-aandacht te brengen, want het kwam van een VB'er... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 april 2005 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vraagje. Zit het hier vol militairen die zich vervelen? Hoe weten jullie dat allemaal? Moest ik een wapen in mijn handen krijgen, ik zou wellicht eerder in mijn eigen oor schieten dan dat ik je kan zeggen wat voor wapen het is.
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 april 2005 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Gouverneur
|
![]() Heb daarstraks op de radio wel vernomen dat ook Vlaamse firma's meewerken aan dit project....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tssss... die linkse "revolutionairen" zijn toch niet meer wat ze geweest zijn... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN