![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
's Nachts niets beter te doen dan stokoude draden naar boven te halen?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En 'anders' wil zeggen: meer, of nog beter ALLE macht aan de koning?
|
|
|
|
#44 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bedenk Hanske, dat de koning zijn macht te danken heeft aan de wisselwerking tussen hem en de particratie.
In een democratie maken oppergaaien type de Saksen Coburgs immers geen enkele kans. Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 maart 2006 om 14:02. |
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We weten overigens al langer dan vandaag dat de bub de Saksen Coburgs toelaten zich openlijk met politiek te bemoeien. Dit terwijl de bubbels quasi tegelijketijd durven beweren dat het Hof politiek neutraal is.
Hans bewijst altijd weer dat het unitaire Belgique dat hij in gedachten heeft een getrouwe copy is van het Belgique uit de goeie oude tijd, met het Hof en de adel als middelpunt en een paar nepverschilletjes om het te doen lijken alsof dit niet zo is. Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 maart 2006 om 17:09. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De taalgrens, de taalwetten en de gemeenschappen zijn nepverschilletjes voor u?
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor de gemeenschappen heeft hij ook niet veel respect, daar hij ze in het gareel van een unitaire staat wil stoppen. Geen bevoegdheid meer om culturele samenwerkingsakkoorden te sluiten bijvoorbeeld. Allemaal terug naar de unitaire regering. |
|
|
|
|
|
|
#49 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
||
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Ik heb het wel over Hans, hé Patriot. Wie wilde weer de Brusselse grenzen verleggen? Wie heeft nog nooit de talloze taalwetovertredingen in Brussel aangeklaagd? Wie erkent zelfs geen Vlaams gewest en erkent enkel de provicies Oost-en West-Vlaanderen? Niet moeilijk dus om in te schatten hoe Hans zijn unitaire Belgique ziet.
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(*)met dank aan 1 Handclap voor deze term. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Banneling
|
Vandaar waarschijnlijk dat de B.U.B. als énige Belgische partij pleit voor een actieve politiek van individuele tweetaligheid...
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
...en dat zegt genoeg.
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En is er slechts om aldus mogelijk te maken dat Hans' FDF-vriendjes ongestoord Frans kunnen spreken in Vlaanderen... Individuele tweetaligheid is immers iets voor de Vlamingen. Als een Franstalige arts geen Nederlands spreekt, is dat immers geen enkel probleem. Van Hans I le Grand hebben we over die welbepaalde zaak immers geen enkel negatief woord gehoord.
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die mag immers rustig eentalig Frans blijven.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 maart 2006 om 18:39. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
|
Ik begrijp eigenlijk niet hoe dit mogelijk is. Leren ze in het middelbaar onderwijs dat geen nederlands, zoals wij frans leren?
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Burger
|
Citaat:
Trouwens, waarom zouden ze Nederlands leren, als Walonnië bij Frankrijk gaat en Vlaanderen bij Nederland moeten er geen tweetalige formulieren gedrukt worden. Samen leren we dan Engels, dat overal deftig onderwezen wordt, behalve... in Frankrijk en Walonnië.
|
|
|
|
#59 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het niveau van die Nederlandse lessen is wel bedroevend laag. |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Inderdaad, ik zit op kot tussen het Ladeuzeplein en de Bondgenotenlaan... ook niet gezien of gehoord. Fijn zo!
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
|
|