![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Van Cannabis stoppen is iig gemakkellijker dan van roken. VEEL gemakkellijker. Ken er genoeg die met weed gestopt zijn en nog altijd aan de sigaret zitten.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een vaste stof in gas omzetten kan alleen maar met VERBRANDEN, en dan komen er weer dioxines en stofdeeltjes mee, wat het terug even gevaarlijk maakt als het roken van een cigaret. Als ik dit zo lees, dan kan ik enkel besluiten dat die vaporisators commercieel gelul zijn om mensen hun angst voor roken (ten onrechte) te omzeilen. Citaat:
Dit betekent MINDER en TRAGER, en dus DUURDER, wat mij tot het beginpunt bracht, dat wil je high worden door het op te eten, je er meer van moet gebruiken, en langer moet wachten, wat dit een veel minder aantrekkelijk alternatief maakt voor het oproken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Al komen al je site-gebruikers nog beweren dat wiet geen enkel blijvend effect heefg gehad, de realiteit is anders.
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En cannabis-liefhebber? Er is nog veel werk aan de winkel om je terug op het rechtvaardige pad te krijgen... maar niet panikeren http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/ kan je daarmee helpen
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 1 mei 2005 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() pfff, eigenlijk ben ik zot dat ik hier op zo'n mooie dag mijn mening kom ventileren, but what the heck
Ik denk dat zowel de hevige pro's als de hevige contra's geen gelijk hebben. Vanuit de threadstarter zijn oogpunt: je hebt best wel gelijk dat alcohol heel schadelijk is, geen enkele mens met wat verstand zal dat gaan ontkennen. Alleen denk ik dat als je de zaak vanuit die kant gaat bekijken je niet helemaal juist zit. Ik ben van mening dat we een immense fout hebben begaan in het verleden door alcohol toe te laten zoals het nu is: 16 is jong, controle op de leeftijd is quasi nul (stuur gerust uw 12jarige naar de gb achter een bak bier, geen kat zal er naar kijken), te gemakkelijk te krijgen op veel verschillende plaatsen, quasi geen controle op de verkoop van sterke drank, te weinig controle op dronken achter het stuur zitten enzovoort enzovoort. De miserie die dat allemaal teweeg heeft gebracht is immens. Ik vind alleen dat we geen tweede keer zo'n fout mogen maken door cannabis te gaan legaliseren. Je (jullie) zegt(en) bvb dat er door alcohol veel verkeersdoden vallen, en dat is correct. Alleen mogen we natuurlijk niet vergeten dat de tests die men kan doen op mensen of te zien of ze onder invloed zijn van cannabis (zoals blazen voor alcohol) zeer beperkt zijn, en dat je dus in feite vergelijkt met iets wat niet gemeten is. Maar hoogstwaarschijnlijk zal het wel min of meer kloppen dat er meer ongevallen komen van alcohol dan cannabis. Stellen dat cannabis heel onschuldig is, is er naar mijn mening ook over. Het kan best zijn dat cannabis minder schadelijk is dan wat een zware drinker naar binnen kapt, echter zo onschuldig is het ook niet. Regelmatig cannabisgebruik kan op lange termijn aanleiding geven tot depressies en zorgt voor een verhoogde kans op oa schyzofrenie. Bovendien is het niet bijster goed voor het korte termijngeheugen Maar je zal er idd niet in rechte lijn dood van gaan, dat is juist (ze moeten een dosis toedienen aan een rat die 2000 keer groter is dan wat een normale gebruiker binnenkrijgt, tegen dat ze doodgaat. Niet bijster toxisch dus). Maar een alcoollieker kan doodgaan van zijn probleem. Correct! Echter... daarjuist zat ik met dit mooie weer aan de kust, en heb ik één duveltje gedronken, voor de smaak. Veel mensen drinken bij hun eten een glas wijn, voor de smaak. Veel mensen drinken gewoon af en toe een glas voor de smaak dus, en niet om zat te zijn. Waarom roken (of vaporizeren of drinken of eten of whatever) jullie cannabis? Voor de smaak? Ik dacht van niet... De fout die jullie daar maken is dat er geen nuance wordt gemaakt tussen de verschillende mensen die alcohol binnenkrijgen: af en toe een glas voor de smaak, of een beroepsgewichtheffer. Wat jullie in feite doen is hetzelfde als alle mensen die tabak gebruiken aanzien als kettingrokers: zelfs pépééke die de zondag zijn pijp eens rookt of nonkel maurice die na het eten een sigaar rookt. Alhoewel dat ik die vergelijking misschien verkeerd gekozen heb: de verhouding tussen de zware en lichte gebruikers is bij tabak bijna juist omgekeerd als bij alcohol. Anyway, you got the point. Bovendien zie ik de termen hard-drugs en soft-drugs niet graag meer gebruikt worden: die zijn uit de tijd.Nu spreekt men enkel nog van hard gebruik en soft gebruik Maar idd, cannabis WAS een soft-drug. Alleen is door de jaren het percentage actieve stof in cannabis enorm sterk opgedreven, waardoor het eticket soft drug niet helemaal meer van toepassing is. Zwaar contra cannabis zijn is dus ook overdreven: ze gaan er heus geen moordenaars van worden, of allemaal liggen sterven aan overdossisen of zo. Ja, het is schadelijk, maar je mag niet overdrijven in hoe schadelijk het wel is. Er is idd waakzaamheid geboden. Verder voor de rest: het meeste wat ik hier kon zetten heb ik hierboven ook al gezet (over toxiciteit, gevolgen, ....) Om nu tot mijn conclusie te komen: ik stel twee pistes voor 1) aanpassing, verbetering en uitbouwing van het huidige verbod/gedoogbeleid. Ik ben niet achterlijk: wie denkt dat alles stopt met het te verbieden, die is pas achterlijk. Gebruikers zullen er altijd zijn. Echter met campagnes gelijkaardig met die van het roken kunnen die wel ingeperkt blijven. Bovendien moet er veel meer geinformeerd worden rond allerhande drugs via scholen: er doen veel dingen de ronde, veel weten niet meer hoe de vork aan de steel zit. Als er dan toch kleine gebruikers worden gepakt, moeten die niet (zwaar) vervolgd worden, echter wel goed gevolgd worden (beetje van inventaris als het ware aanleggen dat je beter zicht op de zaken hebt). Grote mannen moeten natuurlijk wel streng gestraft worden. Ook moet de verkoop en het gebruik van alcohol teruggedrongen worden, eens gaan kijken bij de scandinaven zou geen kwaad kunnen (0-tolerantie ivm alcohol achter het stuur, kortedrank slechts specifiek te krijgen, ...) Dit is de meest realistische piste, maar niet mijn favoriete, daarom piste twee 2) Alle drugs worden voor mijn part gelegaliseerd, maar wel op één grote conditie: een deftige hervorming van het systeem van de sociale zekerheid en ziekteverzekering. Iedereen gaat jaarlijks naar de dokter voor een onderzoek waarbij de leefgewoontes en gezondheid wordt nagegaan van de burger. Quasi alles wat een mens gebruik kan men opsporen. Aan de hand van de leefgewoontes wordt dan berekend hoeveel steun iemand kan krijgen als hij ziek is (bvb). Iemand die heel zijn leven niet gerookt heeft, heel gezond heeft geleefd, maar toch getroffen wordt door longkanker, verdient in mijn ogen veel meer steun dan iemand die heel zijn leven kettingroker is geweest. Iemand die bij wijze van spreken drie keer per dag frieten eet en dan een hartaanval krijgt, moet bij mij op niet veel sympatie rekenen.Een minimumsteun moet natuurlijk gewaarborgd zijn, we zitten hier niet bij de amerikanen . Kortom: een soort vrijheid en verantwoordelijkheid. Je bent vrij om te doen wat je wil, maar je moet er ook de gevolgen van kunnen dragen. Wil je jezelf hele dagen bezatten, doe maar, maar kom achteraf niet klagen. Tzelfde voor gelijk welke drugs. Om het extreem te stellen: meneer wil aan de heroine zitten? Doe maar, maar ik betaal niet voor iemand die zichzelf naar de kloot geholpen heeft. Bovendien kunnen we dan nog de criminelen die erachter zitten de wind uit de zeilen halen door zo'n legalisatie. Uiteindelijk iedereen er gezonder op worden (eens ze doorhebben dat ongezond leven u alleen maar kloterij bezorgd)en worden mensen die moeite doen beloont. zo, tis genoeg geweest, ik ga eten PS: om een of andere reden bekruipt me nu het gevoel dat de een of andere snoodaard uit mijn redelijk lang antwoord één zin volledig uit de context zal rukken en daar dan op zal beginnen kakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Cannabis maakt de drempel tot het gebruiken van hard drugs lager en brengt jongeren in contact met een milieu waar het juist onze taak is om hen weg te houden. Ik heb het van dichtbij meegemaakt, hoe jongeren door drugsgebruik hun leven en dat van familie kapotmaken. Het is maatschappelijk niet verantwoord om drugs te tolereren in onze samenleving, of het nu over soft of hard gaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Alcohol heeft meer kapot gemaakt in deze wereld dan welke andere drug dan ook...zelfs meer dan de sigaret.
Maar in Belgie is het bier drinken op jonge leeftijd, zich scheef zuipen op fuiven wel sociaal aanvaard maar bijvoorbeeld cannabis niet. Consequentie ? Nul inderdaad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |