Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 3 mei 2005, 12:08   #41
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Inplaats van zich neer te leggen bij de democratische meerderheid willen de Walen het voortbestaan van Belgie in het gedrang brengen.... goed gedaan Di Rupo en consoorten.
Ik hoop dat ze nog meer eisen op tafel gaan leggen. bvb de aanhechting van heel Vlaams Brabant bij Brussel.
Hoe driester hun eisen hoe meer de kans dat de "vlaamse" politici eindelijk eens haar op hun tanden krijgen en voor eens en voor altijd "NEEN" zeggen tegen de Waalse dictators.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 3 mei 2005, 12:28   #42
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Inplaats van zich neer te leggen bij de democratische meerderheid willen de Walen het voortbestaan van Belgie in het gedrang brengen.... goed gedaan Di Rupo en consoorten.
Ik hoop dat ze nog meer eisen op tafel gaan leggen. bvb de aanhechting van heel Vlaams Brabant bij Brussel.
Hoe driester hun eisen hoe meer de kans dat de "vlaamse" politici eindelijk eens haar op hun tanden krijgen en voor eens en voor altijd "NEEN" zeggen tegen de Waalse dictators.

idd. Ik heb niet liever dan dat onze Waalse broeders zo tekeer gaan.
Hoe bruiner die mannen het bakken, hoe rapper 'Belgïë barst" zal klinken!
Als het van de Vlaamse politici van de trad. partijen afhangt, zal het nog wel een tijd duren voor we zover zijn.

Komaan, Di Rupo, Mangain en anderen : Laat jullie maar eens goed gaan!!
Oud 3 mei 2005, 12:57   #43
de flandrien
Banneling

de flandrien's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
idd. Ik heb niet liever dan dat onze Waalse broeders zo tekeer gaan.
Hoe bruiner die mannen het bakken, hoe rapper 'Belgïë barst" zal klinken!
Als het van de Vlaamse politici van de trad. partijen afhangt, zal het nog wel een tijd duren voor we zover zijn.

Komaan, Di Rupo, Mangain en anderen : Laat jullie maar eens goed gaan!!
Zo dacht ik er ook over toen ik dat hoorde in het nieuws. Voor mij hoeft B-H-V zelfs niet gesplitst te worden, als dit Waalse NON zou aanleiding geven tot de splitsing van de Belgique . Sowieso, alle scenario's zijn goed.

1) B-H-V wordt alsnog gesplitst zonder tegenprestatie: wel des te beter voor de Vlaming in de Brusselse rand. De Waalse paarse partijen zouden ook een flinke electorale klop krijgen.
2) B-H-V wordt gesplist maar met uitbreiding van het Brusselse gewest: dan wordt het voor de mensen duidelijk dat de Vlaamse PC partijen weeral eens plat op de buik gaan voor de franstaligen, een afstraffing voor de regeringspartijen (zowel in Vlaanderen als op federaal niveau) en een overwinning voor het Vlaams Belang zijn onvermijdelijk. Overigens zou dit scenario wel eens problemen kunnen opleveren in de Vlaamse meerderheid, wat ook goed nieuws is voor Vlaams Belang.
3) B-H-V wordt niet gesplitst en de regeringen gaan gewoon door en het "probleem 177" wordt genegeerd. Dit zou wel het domste zijn wat de PC-partijen zouden kunnen doen, want dat is dan meteen een complete verbreking van de verkiezingsbelofte: dat B-H-V ging onverwijld gesplitst worden. Alle Vlaamse partijen buiten het Vlaams Belang gaan dan plat op de buik voor de franstaligen om hun postje te kunnen behouden. Kletterende VB-overwinning gegarandeerd in 2006, zeker in de gemeenten in de Brusselse rand en in Antwerpen.
4) B-H-V wordt niet gesplitst en de federale regering valt. Nieuwe federale verkiezingen die een nieuwe overwinning voor Vlaams Belang kunnen opleveren.
5) B-H-V wordt niet gesplitst maar Verhofstadt gaat toch door, maar CD&V en NVA dienen een motie van wantrouwen in tegen de Vlaamse regering. Dan wordt Vlaanderen onbestuurbaar en zou enkel een coalitie Vlaams Belang, NVA en CD&V mogelijk zijn. Vanuit de Vlaamse regering kan dan resoluut oppositie gevoerd worden tegen de federale regering, waarbij de instellingen van dit land zwaar op de proef worden gesteld !

Met andere woorden het wordt de komende dagen, weken en maanden uitermate boeiend in de wetstraat. Welk scenario denken jullie dat het zal worden?

Laatst gewijzigd door de flandrien : 3 mei 2005 om 13:01.
de flandrien is offline  
Oud 3 mei 2005, 13:10   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nieuwe verkiezingen en dezelfde problemen die op tafel komen bij de volgende te vormen zespartijenregering.
Alleen komen dan ook al de andere communautaire dossiers bovenop die volgens Verhofstadt niet (meer) bestonden.

Met de Franstaligen die naar goeie gewoonte 'NON' zullen blijven zeggen weet je nu al wat dat als resultaat geeft.
Oud 3 mei 2005, 13:13   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

A Propos, kan iemand van jullie aan het krantencommentaar van 'HLN' nieuws geraken?

Ik beluisterde de krantencommentaren vanmorgen op radioI en vind nét dat ene dat ik volledig wilde lezen niet terug bij 'Mediargus'. De enige Vlaamse krant die daar zijn commentaar niet bij heeft staan is HLN, dus ik vermoed dat ik het in die krant moet gaan zoeken.

Bij voorbaat dank voor wie mij kan helpen.
Oud 3 mei 2005, 14:56   #46
Kaal
Minister-President

Standaard

Er zijn maar twee mogelijkheden : of de franstaligen geven toe of België wordt tijdens de volgende legislatuur geplitst en indien dat gebeurt wordt BHV zowiezo gesplitsts. Want als wij het over boedelscheiding hebben is Wallonië heel duidelijk de underdog.
Kaal is offline  
Oud 3 mei 2005, 15:23   #47
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de flandrien
Zo dacht ik er ook over toen ik dat hoorde in het nieuws. Voor mij hoeft B-H-V zelfs niet gesplitst te worden, als dit Waalse NON zou aanleiding geven tot de splitsing van de Belgique . Sowieso, alle scenario's zijn goed.

1) B-H-V wordt alsnog gesplitst zonder tegenprestatie: wel des te beter voor de Vlaming in de Brusselse rand. De Waalse paarse partijen zouden ook een flinke electorale klop krijgen.
2) B-H-V wordt gesplist maar met uitbreiding van het Brusselse gewest: dan wordt het voor de mensen duidelijk dat de Vlaamse PC partijen weeral eens plat op de buik gaan voor de franstaligen, een afstraffing voor de regeringspartijen (zowel in Vlaanderen als op federaal niveau) en een overwinning voor het Vlaams Belang zijn onvermijdelijk. Overigens zou dit scenario wel eens problemen kunnen opleveren in de Vlaamse meerderheid, wat ook goed nieuws is voor Vlaams Belang.
3) B-H-V wordt niet gesplitst en de regeringen gaan gewoon door en het "probleem 177" wordt genegeerd. Dit zou wel het domste zijn wat de PC-partijen zouden kunnen doen, want dat is dan meteen een complete verbreking van de verkiezingsbelofte: dat B-H-V ging onverwijld gesplitst worden. Alle Vlaamse partijen buiten het Vlaams Belang gaan dan plat op de buik voor de franstaligen om hun postje te kunnen behouden. Kletterende VB-overwinning gegarandeerd in 2006, zeker in de gemeenten in de Brusselse rand en in Antwerpen.
4) B-H-V wordt niet gesplitst en de federale regering valt. Nieuwe federale verkiezingen die een nieuwe overwinning voor Vlaams Belang kunnen opleveren.
5) B-H-V wordt niet gesplitst maar Verhofstadt gaat toch door, maar CD&V en NVA dienen een motie van wantrouwen in tegen de Vlaamse regering. Dan wordt Vlaanderen onbestuurbaar en zou enkel een coalitie Vlaams Belang, NVA en CD&V mogelijk zijn. Vanuit de Vlaamse regering kan dan resoluut oppositie gevoerd worden tegen de federale regering, waarbij de instellingen van dit land zwaar op de proef worden gesteld !

Met andere woorden het wordt de komende dagen, weken en maanden uitermate boeiend in de wetstraat. Welk scenario denken jullie dat het zal worden?
Punt 4 volgens mij. En nieuwe verkiezingen in juni.
Everytime is offline  
Oud 3 mei 2005, 21:04   #48
sfbtkm2
Lokaal Raadslid

sfbtkm2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de flandrien

Punt 1: is slechts mogelijk met een beperkt compromis of een zeer vage tekst waar elke partij voordeel kan uit halen
Punt 2:is onmogelijk, er wordt nog altijd met een beetje verstand gedebatteerd
Punt 3: de verwachtingen voor dit dossier zijn zo hoog gespannen dat de regering(en) de boel niet kunnen laten verdwijnen. Sommige politici zijn misschien wel minder verstandig, maar zover laten ze het nu ook niet komen.
Punt 4: mogelijk; maar vrees is er dan van beide zijden; want de Vlamingen zullen een meer rechtse regering kiezen die nog tot minder bereid is.
Punt 5: onmogelijk; een motie van watrouwen kan leiden tot parlementsontbinding maar dan moet er een meerderheid zijn en CD&V en VB hebben die niet.
Onthou wel dat er op federaal niveau er een pariteit is van de ministerraad; regeren met de Franstaligen is altijd nodig op dat niveau.

Punt 6: Wat kan Paars nog wel doen. Wanneer het bod nog wordt opgedreven dan zegt de Vlaamse regering simpelweg alle bestaande samenwerkingsakkoorden op met de Franstaligen.
Dan gaan we stemmen in de commissie voor Binnenlandse Zaken; laat ze maar aan de alarmbel trekken. Binnen de 30 dagen geeft de ministerraad dan een beredenneerd advies. Hierna gaan we terug stemmen, hier is geen 2de alarmbel meer mogelijk, voorstel goedgekeurd > op naar het parlement.
Oud 4 mei 2005, 07:29   #49
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Dat moet u hen vragen................
Ik kan het u ook zo zeggen : omdat ze met al die stemmen hopen zetels en partijfinanciering te winnen. Macht en geld dus.
Het is trouwens hetzelfde met het vreemdelingenstemrecht en de snel-belgwet : in Brussel zijn dat hoofdzakelijk PS stemmen : Elio slaat twee vliegen in één klap nl. hij overvleugelt MR en marginaliseert de Vlaamse partijen in Brussel nog wat meer.
CHW is offline  
Oud 4 mei 2005, 07:50   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Er zijn maar twee mogelijkheden : of de franstaligen geven toe of België wordt tijdens de volgende legislatuur geplitst en indien dat gebeurt wordt BHV zowiezo gesplitsts. Want als wij het over boedelscheiding hebben is Wallonië heel duidelijk de underdog.

En vermits we van de Franstaligen nooit anders gewend zijn dan dat ze 'NON' zeggen, schiet er maar één optie over.
Oud 4 mei 2005, 08:00   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Punt 6: Wat kan Paars nog wel doen. Wanneer het bod nog wordt opgedreven dan zegt de Vlaamse regering simpelweg alle bestaande samenwerkingsakkoorden op met de Franstaligen.
Dan gaan we stemmen in de commissie voor Binnenlandse Zaken; laat ze maar aan de alarmbel trekken. Binnen de 30 dagen geeft de ministerraad dan een beredenneerd advies. Hierna gaan we terug stemmen, hier is geen 2de alarmbel meer mogelijk, voorstel goedgekeurd > op naar het parlement.
Vergeet niet dat er, nadat we zijn gaan stemmen, een nieuwe regering op de been moet gebracht worden. Als je weet waarom die verkiezingen met alle macht vermeden werden dan weet je ook waarom. Het VB zal zo groot zijn dat er ook op federaal vlak een tripartite van alle grote, Vlaamse partijen zal nodig zijn om aan een coalitiemeerderheid te geraken. De Franstalige tegenhangers moeten daar nog aan worden toegevoegd. ALLE communautaire hangijzers die paars al die jaren onder de mat veegde komen dan op tafel. Alleen al omdat de economische toestand in dit land onhoudbaar is geworden. En wat denk je dat de Franstaligen zullen doen bij die onderhandelingen?
Juist! Hetzelfde als met de onderhandelingen over de splitsing van BHV: eisen stellen, nog meer eisen stellen en 'NON' zeggen tegen die van de Vlamingen.
De Vlaamse onderhandelaars worden dan pas goed met de rug tegen de muur gezet en zeggen op de duur; 'foert, laten we er maar mee ophouden en de hele belzieke reutemeteut opsplitsen'.
Oud 4 mei 2005, 08:36   #52
Wolbeer
Vreemdeling

Wolbeer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Vergeet niet dat er, nadat we zijn gaan stemmen, een nieuwe regering op de been moet gebracht worden.
En voor er sprake is van een nieuwe regering zal er in de coalitieonderhandeling een oplossing voor BHV worden afgesproken. Geen enkele franstalige partij zal het in zijn hoofd halen om in een regering te stappen wanneer ze weten dat BHV alsnog gesplitst wordt zonder dat de franstaligen hier voldoende (in hun ogen) voor worden gecompenseerd.

Dan zijn er 2 scenario's natuurlijk, een uitputtingsslag gekoppeld aan langdurige onbestuurbaarheid of toegevingen uit 1 van beide kampen. De vraag is dus wie er eerst zal buigen/breken, Vlamingen, Walen of België?

Laatst gewijzigd door Wolbeer : 4 mei 2005 om 08:37.
Wolbeer is offline  
Oud 5 mei 2005, 14:14   #53
luc broes

Standaard

Vlaanderen heeft de arbeidskracht en het geld. De Frankofonen hebben 'toupé'
Wie haalt het ?
luc broes is offline  
Oud 8 mei 2005, 17:35   #54
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito
hola,
vaak lees ik hier alleen maar alle berichtjes.
ik woon al lang niet meer in dit apenland, maar in het zonnige tenerife. maar op deze vrtreportage moet ik reageren.
Hoe lang nog gaan we dat nog aanvaarden. Waarom vragen de frandstalige politici gewoon niet dat het nederlands gewoon geschrapt wordt als officiele taal, dan is het probleem ook opgelost. Dat is toch wat ze willen. ik vind het allemaal niet meer om te lachen. Vroeger was het nog goed lachen met dirupo, magain en co hun onredelijke eisen. Maar dat is toch niet meer aanvaardbaar?
En laat ons aub niet meer reageren op dat gezeur van al die blubbers (ik denk dat dat één puber met teveel tijd is), maar ja vrije meningsuiting is het hoogste recht, ook als ze ongelofelijk op mijn zenuwen werken.
Het gaat inderdaad veel te ver. Alles in dit idiote land draait ronduit vierkant! blubbertjes als Yann en zijn stamgenoten storten het hele land in chaos doordat ze meer in hun onrealistische fantasie-wereld leven dan in de harde realiteit.
We moeten de franstaligen niet zeggen waar het op staat, maar tonen waar het op staat (cfr. LEUVEN VLAAMS) !
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 9 mei 2005, 22:30   #55
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
We moeten de franstaligen niet zeggen waar het op staat, maar tonen waar het op staat (cfr. LEUVEN VLAAMS) !

TYPISCH.....

De meest stoere uitspraken en als meneer Dirupo op de stoep staat krimpt ge ineen. Met zo'n instelling verdient ge niet beter dan de hoogst mogelijke prijs te betalen voor uw splitsinkje.
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline  
Oud 9 mei 2005, 22:33   #56
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Het gaat inderdaad veel te ver. Alles in dit idiote land draait ronduit vierkant! blubbertjes als Yann en zijn stamgenoten storten het hele land in chaos doordat ze meer in hun onrealistische fantasie-wereld leven dan in de harde realiteit.
Dan kan Somers ook weer een keer komen mee betogen en zich op het gezicht laten slaan.
Oud 9 mei 2005, 23:34   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
TYPISCH.....

De meest stoere uitspraken en als meneer Dirupo op de stoep staat krimpt ge ineen. Met zo'n instelling verdient ge niet beter dan de hoogst mogelijke prijs te betalen voor uw splitsinkje.
Wie krimpt er ineen als Di Rupo op de stoep staat en waarom?

Wel makkelijk zoals jij excuses uit je mouw tovert voor je collaboratie met de Franstaligen van dit land te verantwoorden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 mei 2005 om 23:34.
Knuppel is offline  
Oud 10 mei 2005, 15:43   #58
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
TYPISCH.....

Het zijn de zwakke regeringspartijen die ineenkrimpen, m'n beste. Ik zeg niet dat ik persoonlijk een beter figuur zou slaan als regeringslid, maar ik zou tenminste dapper genoeg zijn om gebruik te maken van de meerderheid die de Vlamingen in dit apenland vertegenwoordigen...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 10 mei 2005, 19:42   #59
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wie krimpt er ineen als Di Rupo op de stoep staat en waarom?

Wel makkelijk zoals jij excuses uit je mouw tovert voor je collaboratie met de Franstaligen van dit land te verantwoorden.
ik collaboreer nie met de franstaligen
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline  
Oud 10 mei 2005, 19:51   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik collaboreer nie met de franstaligen
Waarom keur je dan niet af wat in Linkebeek gebeurt?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be