Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2005, 10:16   #41
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
Maar vent toch, het dragen van piercings, is geen religieus statement zoals het dragen van een hoofddoek dat wel is. DAT is het probleem. Het probleem van het dragen van een hoofddoek door allochtone vrouwen heeft te maken met het feit dat de bevolking dit aanschouwt als een uiting van het aanhangen van een godsdienst, nml, de islam. De islam is een godsdienst die gebasseert is op onderdrukking van de vrouw en het vermoorden van niet gelovingen, dat heeft de geschiedenis reeds genoeg bewezen. De islam is bij het gros van de bevolking niet welkom omdat ze nog steeds het beeld heeft van extremistisch te zijn en voor problemen te zorgen. Dan is het toch logisch dat een werkgever allochtone vrouwen die uiting geven aan hun geloof, door het dragen van een hoofddoek, gaan vergelijken met het extremisme en de problemen waar de islam voor staat !!

WAKE UP !!!
ik zeg het net dat ik da maar zei voor te lachen tegen mijne patron *donk*
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 10:28   #42
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
het VB is niet de enige dat da zegt ze...
Waarom is dat nu zo moeiljk voor die vrouwen om TIJDENS HET WERK geen hoofddoek te dragen?
Omdat jij het concept van de hoofddoek niet begrijpt. Zo'n hoofddoek is niet gelijk een deeltijds contract ofzo, da's ne full-time.

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 10:36   #43
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar vent toch, het dragen van piercings, is geen religieus statement zoals het dragen van een hoofddoek dat wel is. DAT is het probleem. Het probleem van het dragen van een hoofddoek door allochtone vrouwen heeft te maken met het feit dat de bevolking dit aanschouwt als een uiting van het aanhangen van een godsdienst, nml, de islam. De islam is een godsdienst die gebasseert is op onderdrukking van de vrouw en het vermoorden van niet gelovingen, dat heeft de geschiedenis reeds genoeg bewezen. De islam is bij het gros van de bevolking niet welkom omdat ze nog steeds het beeld heeft van extremistisch te zijn en voor problemen te zorgen. Dan is het toch logisch dat een werkgever allochtone vrouwen die uiting geven aan hun geloof, door het dragen van een hoofddoek, gaan vergelijken met het extremisme en de problemen waar de islam voor staat !!

WAKE UP !!!
Uhm, niet meer of minder dan de katholieke kerk hoor, inquisitie, weet je nog, die hebben Europ eeuwenlang getrorriseerd, de Islam is niet veel anders dan de katholieke kerk hoor. En als mensen zo'n hoofddoek willen dragen moeten ze da maar doen.

Als gij daar een issue van gaat maken, ja dan gaat men automatisch die hoofddoek willen dragen uit protest hé

Dus whatever, da maakt toch nie uit, ik denk niet dat iemand die een hoofddoek draagt alle ongelovigen gaat vermoorden hoor
Oud 5 mei 2005, 10:38   #44
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder
Dat is toch niet meer dan normaal?
Ze zouden ook werkschuw langharig tuig weigeren als die zich ooit zouden opgeven voor een opleiding. Maar die kans is klein, liever een hele dag stoned op de zetel liggen op de kosten van de gemeenschap.

Naar mijn mening mag iemand een soort dresscode opleggen voor bepaalde beroepen. Een zo'n keukenhanddoek is nu eenmaal iets dat niet gewenst is in dat beroep.

Ik kan me voorstellen dat een punker zijn haardracht en kleding ook moet aanpassen als hij bij de politie wil.
kleding en haardracht aanpassen voor een beroep is vanzelfsprekend, maar het moet dan ook relevant zijn. Verder is het zo dat we hier over de opleiding bezig zijn! Hoe een hoofddoek relevant kan zijn in een opleiding weet ik niet.

betreft je uitspraak over langhrig werkschuw tuig: er is geen enkele connectie met hoofddoekdragend moslima's, dus je hebt niets relevants gezegd.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 10:45   #45
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emitzer
Omdat jij het concept van de hoofddoek niet begrijpt. Zo'n hoofddoek is niet gelijk een deeltijds contract ofzo, da's ne full-time.
ja en dan?
Oud 5 mei 2005, 10:52   #46
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Uhm, niet meer of minder dan de katholieke kerk hoor, inquisitie, weet je nog, die hebben Europ eeuwenlang getrorriseerd, de Islam is niet veel anders dan de katholieke kerk hoor. En als mensen zo'n hoofddoek willen dragen moeten ze da maar doen.

Als gij daar een issue van gaat maken, ja dan gaat men automatisch die hoofddoek willen dragen uit protest hé

Dus whatever, da maakt toch nie uit, ik denk niet dat iemand die een hoofddoek draagt alle ongelovigen gaat vermoorden hoor
jaja, ik weet het nog, daarom vind ik dat bijna alle godsdiensten verderfelijk zijn omdat ze door de eeuwen heen toch tot weinig anders dan oorlog, dood en vernieling hebben geleidt. Voor mijn part moesten ze alle vormen van geloofsuiting verbieden omdat geloofsuiting altijd aanstoot geeft aan anders denkenden. Ik sta volledig achter de vrije meningsuiting, Maar ik vind dat iemand zijn mening moet uiten door deze woordelijk te verkondigen, en niet dmv kledingdracht zoals een hoofddoek of een kruis rond uw nek of een keppel op uw hoofd of wat dan ook !

Laatst gewijzigd door TC : 5 mei 2005 om 11:06.
TC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 10:55   #47
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Hangt ervan af wat je met "hard" bedoelt: ik bedoel eerder standvastig.

Wat HIER de norm is, is HIER de norm. Wenst onze pa daar niet aan te voldoen, dan draagt zowel onze pa als zijn dochter daar de gevolgen van. Wenst onze pa en zijn dochter zich aan te passen, dan dragen ze daar de vruchten van.
(is iets anders dan wachten tot ge dood zijt hé, maar dat hebben ze misschien nog niet door).
ik begrijp wat u bedoelt
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 11:24   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het ging over: hoofddoek op, geen opleiding tot bediende, omdat gebleken is dat een dresskode (bestaat daar geen leuker Vlaams woord voor) het vinden van een job in de weg staat.
Je kan natuurlijk ook vijf op de tien mensen wel die dure opleiding nutteloos laten volgen, en de vijf volgende op de wachtlijst van die kursus een briefje sturen dat ze hun kloten kunnen kussen.

Een hoofddoek dragen is een element van vrije meningsuiting; doch niet helemaal zonder enige 'bedenking'. Net zoals een pastoorke dat met zijn Romeins kolleke rondloopt een statement is voor een grote tsjeven-vzw (en zelfs een staat: Vatikaanstad) waar vrouwen minderwaardig zijn en nooit 'echt' leiding mogen nemen of geven.

Daarom denk ik dat het niet het probleem is dat een moslima in Vlaanderen een hoofddoek draagt. Het zou pas een probleem zijn als die moslima overal, en dus ook waar het niet gepast is, haar hoofdoek draagt. En maatschappelijk gesproken is dat dus overal waar ze als ambtenaar zou optreden (zie je die Romeinse kol al rond de nek van je belastingsinspekteur ??), of waar arbeidsreglementen iets voorschrijven, of waar de overheid iets neutraals wil organiseren (onderwijs) enzovoorts ...
Dus: niet het dragen van de hoofddoek, wel het ongepast dragen van de hoofddoek is het element van niet geïntegreerd zijn. (vergelijk trouwens als je op reis bent: waar wel of waar niet monokini, waar wel of waar niet in strandkledij ...)

Nu terug op die opleiding:
zolang de gemiddelde Vlaming liefst naar de bank gaat waar achter het loket geen piercing-aap zit en ook geen hoofdoek-moslima, veronderstel ik dat die bankdirekteur daar rekening mee houdt bij zijn aanwerving. Wil je dat veranderd zien, word dan niet kwaad op de bankdirekteur, doch verander de gemiddelde Vlaming (je kan kiezen tussen twee manieren: euthanaseer drie kwart van ons, of tracht ons met zinnige argumenten te overtuigen ...)
En zolang die direkteur rekening houdt met zijn klanten, doet die opleidings-VZW zinnige dingen met ons belastingsgeld: alleen die mensen kursus laten volgen die er mee voort kunnen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 mei 2005 om 11:26.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 11:44   #49
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:

WAKE UP !!!
Met het onderdrukken van de vrouw en het afslachten van ongelovigen hebben de Katholieken onder ons ook enige ervaring. Het is geen islamitisch monopolie, me dunkt. En het Katholieke kerk is mijn inziens ook geen teken van "democratie" en "vrijheid": het concept onfeilbare leider, autoritatisme en "het eigen grote gelijk", uele segregatie en discriminatie, en niet democratisch verkozen bisschoppen, priesters en kardinalen, het zich beroepen op de traditie en "goddelijke inspiratie" doet mij eerlijk gezegd ook denken aan andere facistische regimes.

Misschien kunnen we iedereen met een maria-beeld aan zijn voorgevel, met een kruis rond zijn nek, of gekleed met een of ander religieuze kledingsstuk, ook maar eens aanklagen voor hun manifeste uiting van hun katholieke geloofsovertuiging. Graag had ik ook mijn zondagochtendrust gevrijwaard van die schreeuwende klokken in het midden van ons dorpsplein.

Dat de meeste moslims achterlijk kwieten zijn, met een middeleeuwse mentaliteit, weten we al. De meeste katholieke moeten echter niet onderdoen, te lezen aan de reacties hier.

Bij mijn weten is iedereen vrij te dragen wat hij wil en wanneer hij wil. Als ik een moslim zie met een sluier, wordt ik niet minder ongemakkelijk dan als ik een een Mariakloon zie voorbijwandelen. Maar verbieden? Zijn ze verplicht misschien?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)

Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 5 mei 2005 om 11:45.
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 11:57   #50
ray
Partijlid

Standaard

Die maatregel is er gekomen omdat Atel een quota moeten halen om subisidies te blijven krijgen. Ze moeten x% aan het werk kunnen zetten van hun "studenten". Het is een spijtige zaak, maar dat leidt ons dan weer tot de discussie van het weigeren v allochtone werknemers omdat de klanten hen niet willen...
ray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 12:05   #51
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Subsidieregeling veranderen naar het aantal inschrijvingen die de cursus met vrucht voltooien, i.p.v het aantal dat effectief werk vind
Oud 5 mei 2005, 12:20   #52
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emitzer
Jij begrijpt het precies ook niet goed.

Hijab wordt enkel nageleeft in het bijzijn van mannen die niet familie zijn. Op familie-feestjes, of thuis, of onder alleen vrouwen, draagt men geen hoofddoek.
Oud 5 mei 2005, 12:20   #53
Einherjar
Burger

Einherjar's schermafbeelding

Standaard

Waar blijven de linkse despoten van het CGKR om hun geliefde ra-madammen te beschermen?

[size=4]Voor Volk en Vaderland[/size]
Einherjar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 12:25   #54
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Dus eigenlijk moet er hard opgetreden worden tegen de onderdrukking van die meisjes
Raak niet aan de hoofddoek! Zou ik zo zeggen.

Jij hebt je niet te moeien in de culturele aspecten van moslimah's. Ik moei mij ook niet met jouw religieuze kledingstijl (als je die al hebt ).

Het concept van de multiculturele samenleving, iets dat jij als SP-A'er toch zou moeten weten en sterk onderschrijven, is net het toelaten van uiting van religie. In de vorm van de hoofddoek. Ook op de werkvloer.

Werken op een bureau is niet in de nabijheid van zware machines.... En ik stel voor dat men er beter aan de hoofddoek kan wennen, vermits de SP-A werk zal maken van verplichte werkquota op de arbeidsvloer.
Oud 5 mei 2005, 12:44   #55
Einherjar
Burger

Einherjar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Jij begrijpt het precies ook niet goed.

Hijab wordt enkel nageleeft in het bijzijn van mannen die niet familie zijn. Op familie-feestjes, of thuis, of onder alleen vrouwen, draagt men geen hoofddoek.
Er lopen er genoeg rond zonder hoofddoek, ik ken er zelfs die zich gewillig laten nemen door blanke jongeren.

[size=4]Voor Volk en Vaderland[/size]
Einherjar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 12:56   #56
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij hebt je niet te moeien in de culturele aspecten van moslimah's. Ik moei mij ook niet met jouw religieuze kledingstijl (als je die al hebt ).

Het concept van de multiculturele samenleving, iets dat jij als SP-A'er toch zou moeten weten en sterk onderschrijven, is net het toelaten van uiting van religie. In de vorm van de hoofddoek. Ook op de werkvloer.

Werken op een bureau is niet in de nabijheid van zware machines.... En ik stel voor dat men er beter aan de hoofddoek kan wennen, vermits de SP-A werk zal maken van verplichte werkquota op de arbeidsvloer.
Neen ! schaf de hoofddoek af, en begin in scholen zoals in Frankrijk. De hoofddoek zal in België NOOIT maatschappelijk aanvaard worden door het gros van de bevolking, net zoals de islam dat nooit zal zijn. Het concept van de multikul is een illusie, dat kan zelfs een blinde zien. Dus aanvaard de realiteit gewoon ipv vast te houden aan hersenspinsels.

Je zegt het daarnet zelf dat de hoofddoek enkel gedragen wordt in het bijzijn van mannen die familie zijn. En waarom zouden andere mannen de haren van een vrouw niet mogen zien ? Omdat het aanzet tot begeerte want we begeren wat we zien. De mannen die hun vrouwen opleggen om een hoofddoek te dragen hebben er een probleem mee dat andere mannen naar het haar van hun vrouw zouden kijken. Dat is het onderliggende probleem en geeft aan dat deze relaties gebasseerd zijn op jaloezie en niet op vertrouwen. En kom nu niet af dat die vrouwen die hoofddoek vrijwillig dragen hé.
TC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 14:47   #57
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen ! schaf de hoofddoek af, en begin in scholen zoals in Frankrijk. De hoofddoek zal in België NOOIT maatschappelijk aanvaard worden door het gros van de bevolking, net zoals de islam dat nooit zal zijn. Het concept van de multikul is een illusie, dat kan zelfs een blinde zien. Dus aanvaard de realiteit gewoon ipv vast te houden aan hersenspinsels.
Net als jij verwerp ik de multicultuur, maar je vermits Gertj3 aanhanger is van een multiculturele partij, en het behoud van de hoofddoek een multicultureel aspect is, sta me toe te eten van 2 walletjes op dat vlak. Ik heb de multiculturele samenleving heus niet bedacht, maar je kan het me niet kwalijk nemen het te gebruiken.

Citaat:
Je zegt het daarnet zelf dat de hoofddoek enkel gedragen wordt in het bijzijn van mannen die familie zijn. En waarom zouden andere mannen de haren van een vrouw niet mogen zien ? Omdat het aanzet tot begeerte want we begeren wat we zien. De mannen die hun vrouwen opleggen om een hoofddoek te dragen hebben er een probleem mee dat andere mannen naar het haar van hun vrouw zouden kijken. Dat is het onderliggende probleem en geeft aan dat deze relaties gebasseerd zijn op jaloezie en niet op vertrouwen. En kom nu niet af dat die vrouwen die hoofddoek vrijwillig dragen hé.
De arabische cultuur was/is heel jaloers op hun vrouwen. De bedoeling van de hoofddoek is voornamelijk enig contact tussen moslimvrouwen en mannen moeilijk te maken door de afstand te vergroten. Zodoende dat de vrouw in kwestie maagdelijk is bij het huwelijk.

De hoofddoek is ook ter bescherming van de man, door het wegnemen van verleidingen die leiden naar decadente toestanden.

Het ideale islammodel is eigenlijk, Maagdelijke vrouw huwt maagdelijke man, en blijven trouw samen voor de rest van hun leven, en krijgen veel kinderen.

Zeg nu eens eerlijk, TC, is dat zo "vreemd" voor u? Alvast niet voor mij, en ook niet voor vele moslimah's die wel degelijk dit ook willen, en dus die hoofddoek vrijwillig opzetten.
Oud 5 mei 2005, 14:47   #58
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Einherjar
Er lopen er genoeg rond zonder hoofddoek, ik ken er zelfs die zich gewillig laten nemen door blanke jongeren.
Ik ken ook veel blanke vrouwen die zich gewillig laten nemen door Noord-Afrikaanse jongeren. M'n eigen vriendin trouwens is een West-Vlaams volbloed.

Laatst gewijzigd door Raven : 5 mei 2005 om 14:48.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 17:39   #59
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bij je thuis en op straat draag je voor mij part wat je wilt maar op het werk of op scholen hoort die hoofdoek niet thuis.

Wat de religies betreft die mogen ze van mij allemaal verbieden en enkel beperken tot de huiselijke kringen en dit geld ook voor het katholieke gezeik als ook voor de islam.
Religies zijn achterhaalde onderdrukkings methodes die niet meer zouden mogen thuishoren in onze moderne samenleving tenzij het betreft in huiselijke kringen waar niemand er nog last van heeft.
Voor de vele kerken die nu alle dagen zo goed als leeg zijn kunnen beter voor andere doeleinden gebruikt worden.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 19:13   #60
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Schaf de godsdiensten af, dan is er geen last meer mee, met diene zever altijd

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be