![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
[FONT=Palatino Linotype][FONT=Impact]A lung un leber oyf der noz[/FONT][/FONT] [FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT] http://www.thetruthseeker.co.uk/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als gij daar een issue van gaat maken, ja dan gaat men automatisch die hoofddoek willen dragen uit protest hé ![]() Dus whatever, da maakt toch nie uit, ik denk niet dat iemand die een hoofddoek draagt alle ongelovigen gaat vermoorden hoor ![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
betreft je uitspraak over langhrig werkschuw tuig: er is geen enkele connectie met hoofddoekdragend moslima's, dus je hebt niets relevants gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door TC : 5 mei 2005 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging over: hoofddoek op, geen opleiding tot bediende, omdat gebleken is dat een dresskode (bestaat daar geen leuker Vlaams woord voor) het vinden van een job in de weg staat.
Je kan natuurlijk ook vijf op de tien mensen wel die dure opleiding nutteloos laten volgen, en de vijf volgende op de wachtlijst van die kursus een briefje sturen dat ze hun kloten kunnen kussen. Een hoofddoek dragen is een element van vrije meningsuiting; doch niet helemaal zonder enige 'bedenking'. Net zoals een pastoorke dat met zijn Romeins kolleke rondloopt een statement is voor een grote tsjeven-vzw (en zelfs een staat: Vatikaanstad) waar vrouwen minderwaardig zijn en nooit 'echt' leiding mogen nemen of geven. Daarom denk ik dat het niet het probleem is dat een moslima in Vlaanderen een hoofddoek draagt. Het zou pas een probleem zijn als die moslima overal, en dus ook waar het niet gepast is, haar hoofdoek draagt. En maatschappelijk gesproken is dat dus overal waar ze als ambtenaar zou optreden (zie je die Romeinse kol al rond de nek van je belastingsinspekteur ??), of waar arbeidsreglementen iets voorschrijven, of waar de overheid iets neutraals wil organiseren (onderwijs) enzovoorts ... Dus: niet het dragen van de hoofddoek, wel het ongepast dragen van de hoofddoek is het element van niet geïntegreerd zijn. (vergelijk trouwens als je op reis bent: waar wel of waar niet monokini, waar wel of waar niet in strandkledij ...) Nu terug op die opleiding: zolang de gemiddelde Vlaming liefst naar de bank gaat waar achter het loket geen piercing-aap zit en ook geen hoofdoek-moslima, veronderstel ik dat die bankdirekteur daar rekening mee houdt bij zijn aanwerving. Wil je dat veranderd zien, word dan niet kwaad op de bankdirekteur, doch verander de gemiddelde Vlaming (je kan kiezen tussen twee manieren: euthanaseer drie kwart van ons, of tracht ons met zinnige argumenten te overtuigen ...) En zolang die direkteur rekening houdt met zijn klanten, doet die opleidings-VZW zinnige dingen met ons belastingsgeld: alleen die mensen kursus laten volgen die er mee voort kunnen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 mei 2005 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien kunnen we iedereen met een maria-beeld aan zijn voorgevel, met een kruis rond zijn nek, of gekleed met een of ander religieuze kledingsstuk, ook maar eens aanklagen voor hun manifeste uiting van hun katholieke geloofsovertuiging. Graag had ik ook mijn zondagochtendrust gevrijwaard van die schreeuwende klokken in het midden van ons dorpsplein. Dat de meeste moslims achterlijk kwieten zijn, met een middeleeuwse mentaliteit, weten we al. De meeste katholieke moeten echter niet onderdoen, te lezen aan de reacties hier. Bij mijn weten is iedereen vrij te dragen wat hij wil en wanneer hij wil. Als ik een moslim zie met een sluier, wordt ik niet minder ongemakkelijk dan als ik een een Mariakloon zie voorbijwandelen. Maar verbieden? Zijn ze verplicht misschien?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 5 mei 2005 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Partijlid
|
![]() Die maatregel is er gekomen omdat Atel een quota moeten halen om subisidies te blijven krijgen. Ze moeten x% aan het werk kunnen zetten van hun "studenten". Het is een spijtige zaak, maar dat leidt ons dan weer tot de discussie van het weigeren v allochtone werknemers omdat de klanten hen niet willen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Subsidieregeling veranderen naar het aantal inschrijvingen die de cursus met vrucht voltooien, i.p.v het aantal dat effectief werk vind
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Hijab wordt enkel nageleeft in het bijzijn van mannen die niet familie zijn. Op familie-feestjes, of thuis, of onder alleen vrouwen, draagt men geen hoofddoek.
![]() |
![]() |
#53 |
Burger
|
![]() Waar blijven de linkse despoten van het CGKR om hun geliefde ra-madammen te beschermen?
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Jij hebt je niet te moeien in de culturele aspecten van moslimah's. Ik moei mij ook niet met jouw religieuze kledingstijl (als je die al hebt ![]() Het concept van de multiculturele samenleving, iets dat jij als SP-A'er toch zou moeten weten en sterk onderschrijven, is net het toelaten van uiting van religie. In de vorm van de hoofddoek. Ook op de werkvloer. Werken op een bureau is niet in de nabijheid van zware machines.... En ik stel voor dat men er beter aan de hoofddoek kan wennen, vermits de SP-A werk zal maken van verplichte werkquota op de arbeidsvloer.
![]() |
![]() |
#55 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Je zegt het daarnet zelf dat de hoofddoek enkel gedragen wordt in het bijzijn van mannen die familie zijn. En waarom zouden andere mannen de haren van een vrouw niet mogen zien ? Omdat het aanzet tot begeerte want we begeren wat we zien. De mannen die hun vrouwen opleggen om een hoofddoek te dragen hebben er een probleem mee dat andere mannen naar het haar van hun vrouw zouden kijken. Dat is het onderliggende probleem en geeft aan dat deze relaties gebasseerd zijn op jaloezie en niet op vertrouwen. En kom nu niet af dat die vrouwen die hoofddoek vrijwillig dragen hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De hoofddoek is ook ter bescherming van de man, door het wegnemen van verleidingen die leiden naar decadente toestanden. Het ideale islammodel is eigenlijk, Maagdelijke vrouw huwt maagdelijke man, en blijven trouw samen voor de rest van hun leven, en krijgen veel kinderen. Zeg nu eens eerlijk, TC, is dat zo "vreemd" voor u? Alvast niet voor mij, en ook niet voor vele moslimah's die wel degelijk dit ook willen, en dus die hoofddoek vrijwillig opzetten.
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 5 mei 2005 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat de religies betreft die mogen ze van mij allemaal verbieden en enkel beperken tot de huiselijke kringen en dit geld ook voor het katholieke gezeik als ook voor de islam. Religies zijn achterhaalde onderdrukkings methodes die niet meer zouden mogen thuishoren in onze moderne samenleving tenzij het betreft in huiselijke kringen waar niemand er nog last van heeft. Voor de vele kerken die nu alle dagen zo goed als leeg zijn kunnen beter voor andere doeleinden gebruikt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Schaf de godsdiensten af, dan is er geen last meer mee, met diene zever altijd