Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2005, 19:20   #41
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avan
Hun ideeën waren grotendeels nationalistisch, en de Vlaamsnationalistische ideeën lijken heel erg op die van de nazi's. Ze zijn fout.
Onzin wordt niet zinniger als je er een lange post van maakt. Uw aantijgingen zijn slaapverwekkend, en dat is op zich niet zo erg. Wat minder onschuldig is, is dat u de realiteit van het nazisme en de holocaust banaliseert door ze te vergelijken met de toestand in België, de communautaire verhoudingen en het Vlaamsnationalisme. Lang geleden, toen men daarmee begin, is gewaarschuwd voor deze banalisering. Men heeft niet willen luisteren, en nu is het te laat.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2005, 19:22   #42
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Wel, wel, twee mensen die het voor mij opnemen... Doet een blubbertje me dat na?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 8 mei 2005 om 19:22.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2005, 19:33   #43
Mister Hilter
Banneling

Standaard

tja beledigingen die komen van een idioot die openlijk een partij steunt dat veroordeelt is voor racisme raken mij niet. Een partij wiens leden in het europees parlement zich onthouden voor een wet tegen het negationisme, een partij die alleen haat verspreidt en tractaten heeft laten publiceren die vergelijkbaar zijn wat er in het "mein kampf" staat.

En wat meneer egidius betreft, de tijd dat u in de geschiedenis klas zat dateert waarschijnlijk nog van toen de pastoors het jonge vlaamse volk oproepten om te gaan vechten aan het russisch front ?

En er is een verschil met dingen weten of ze geindoctrineerd zijn; u weet niets u bent gewoon geindoctrineerd, waarschijnlijk door dezelfde mensen van wie u geschiedenis hebt gekregen.
Mister Hilter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2005, 19:37   #44
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mister Hitler
tja beledigingen die komen van een idioot die openlijk een partij steunt dat veroordeelt is voor racisme raken mij niet. Een partij wiens leden in het europees parlement zich onthouden voor een wet tegen het negationisme, een partij die alleen haat verspreidt en tractaten heeft laten publiceren die vergelijkbaar zijn wat er in het "mein kampf" staat.

En wat meneer egidius betreft, de tijd dat u in de geschiedenis klas zat dateert waarschijnlijk nog van toen de pastoors het jonge vlaamse volk oproepten om te gaan vechten aan het russisch front ?

En er is een verschil met dingen weten of ze geindoctrineerd zijn; u weet niets u bent gewoon geindoctrineerd, waarschijnlijk door dezelfde mensen van wie u geschiedenis hebt gekregen.
geeeeeeeuuuuuuw. We zijn weer in een wervelstorm van bub non-argumentatie terechtgekomen, schijnt. Héééél graag verwijs ik nog eens naar http://belgicist.web-log.nl/ . Is dat geen extremisme?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 8 mei 2005, 19:37   #45
Mister Hilter
Banneling

Standaard

En ik banaliseer helemaal niets het is u die het aandeel van de vlaamse beweging in de collaboratie banaliseert meneer !!!!
Oud 8 mei 2005, 19:44   #46
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mister Hilter
En ik banaliseer helemaal niets het is u die het aandeel van de vlaamse beweging in de collaboratie banaliseert meneer !!!!
Naaah, het bent u die veralgemeningen maken. Enkel Staf de Clerq en co* collaboreerde daadwerkelijk. Veralgemingen maken is voor idioten.
enkele voorbeeldjes:
-Alle Marokkanen zijn dieven
-Alle Joden zijn kapitalisten
-Alle Indiërs stinken
-Alle Amerikanen zijn wapenmaniakken
-Alle Islamieten zijn terroristen
-...

Indien u nog meer voorbeeldjes wenst, wees dan zo vrij er naar te vragen...

*Maar ik spreek me niet uit over dingen die zoveel jaren voor mijn geboorte gebeurden, en die ik dus ook niet objectief kan beoordelen.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 8 mei 2005 om 19:45.
Oud 8 mei 2005, 19:46   #47
Mister Hilter
Banneling

Standaard

zeg jongen heb ik ooit gezegd dat ik een belgicist ben ? Ge moet hier niet van onderwerp veranderen, wie is er nu bezig met camouflage, ik breng u zwaar historische feiten en alles wat je kan doen is beledigen of geeuw zeggen of ontkennen of nog relativiseren en banaliseren.

Maar geen woord wordt gerept over het feit koen dillen op de foto staat met leon degrelle, onthouding in EU parlement, het fascistische vnv sterker nog als ik zeg dat VB veroordeelt voor racisme wordt dit weg gegeeuwd.

Interpelleer mij op die punten waarom doen jullie dat niet ?
bang, onwetend of wat is het ?
Oud 8 mei 2005, 19:49   #48
van Maerlant

Standaard

Citaat:
zeg jongen heb ik ooit gezegd dat ik een belgicist ben ? Ge moet hier niet van onderwerp veranderen, wie is er nu bezig met camouflage, ik breng u zwaar historische feiten en alles wat je kan doen is beledigen of geeuw zeggen of ontkennen of nog relativiseren en banaliseren.

Maar geen woord wordt gerept over het feit koen dillen op de foto staat met leon degrelle, onthouding in EU parlement, het fascistische vnv sterker nog als ik zeg dat VB veroordeelt voor racisme wordt dit weg gegeeuwd.

Relativeren bedoelt u? Volgens velen is dat een zegen.

Voor de rest zou ik zeggen: Kalm kerel, we zijn hier niet om ruzie te maken. Ik wees u er enkel vriendelijk op dat u veralgemeningen maakt, en dat een veralgemening het idee van een domme mens is. Daarvoor moet u niet zo kwaad worden...

Oud 8 mei 2005, 19:52   #49
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat nog erger is, verleden jaar werd staf de clercq (oorlogsmisdadiger avant la lettre) tot tweemaal toe geëerd en gehuldigd door enerzijds voorpost (sattelietorganisatie vh vb) en anderzijds door het vb gesponsorde "ijzerwake". Ze kunnen zich blijkbaar niet losrukken van de collaboratie. Wel dan moeten ze ook niet komen memmen dat we er altijd hitler en C° bijsleuren. 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2005, 19:54   #50
Mister Hilter
Banneling

Standaard

Heel doed dat ge die veralgemeningen aan het licht brengt maar u bent tegen de verkeerde persoon bezig u zou dat beter uitleggen aan u vriend van het VB.

En ik geloof dat de veralgemening alle walen zijn lui en alle walen blokeren een efficient bestuur toch van u partij komt.

Wat mij betreft ik gebruik geen veralgemeningen maar historisch feiten, zoals het feit dat karel dillen ex-ss in de VU zat u moeder-partij en bogingon van het vnv die partij heeft helpen stichten, in andere woorden het NVA is een onrechtstreeks product van deze partij of is dat weer een veralgemening?
Oud 8 mei 2005, 19:57   #51
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel doed dat ge die veralgemeningen aan het licht brengt maar u bent tegen de verkeerde persoon bezig u zou dat beter uitleggen aan u vriend van het VB.
*kuch* Pardon ??????
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2005, 19:59   #52
Mister Hilter
Banneling

Standaard

Citaat:

En ik geloof dat de veralgemening alle walen zijn lui en alle walen blokeren een efficient bestuur toch van u partij komt.

Wat mij betreft ik gebruik geen veralgemeningen maar historisch feiten, zoals het feit dat karel dillen ex-ss in de VU zat u moeder-partij en bogingon van het vnv die partij heeft helpen stichten, in andere woorden het NVA is een onrechtstreeks product van deze partij of is dat weer een veralgemening?
da was nie tegen u pietje maar tegen vanmaerlant
Oud 8 mei 2005, 20:01   #53
van Maerlant

Standaard

Citaat:

Wat mij betreft ik gebruik geen veralgemeningen maar historisch feiten, zoals het feit dat karel dillen ex-ss in de VU zat u moeder-partij en bogingon van het vnv die partij heeft helpen stichten, met andere woorden het NVA is een onrechtstreeks product van deze partij of is dat weer een veralgemening?
Nee, dat is een symplificatie, en dat is dan weer wat anders.
Verder moet ik zeggen dat ik geen Vlaams Belang-vrienden heb, die partij is wat te extreem voor mij, en beledigt de N-VA �* volonté.
De historische feiten dan: ik ben niet snel kwaad te krijgen, maar het irriteerd me wel mateloos dat de SS/collaboratie-kaart steeds opnieuw wordt gespeeld wanneer u geen andere argumenten kunt aanhalen.

Apropos, ik bedoel dit in geen geval beledigend, maar zou u op uw grammaticale bezitsvormen kunnen letten aub? Het is nogal lastig om te lezen... (bv. u vriend van het VB -> uw vriend...). Vat dit aub niet op als een belediging.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 8 mei 2005 om 20:04.
Oud 8 mei 2005, 20:04   #54
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Wat nog erger is, verleden jaar werd staf de clercq (oorlogsmisdadiger avant la lettre) tot tweemaal toe geëerd en gehuldigd door enerzijds voorpost (sattelietorganisatie vh vb) en anderzijds door het vb gesponsorde "ijzerwake". Ze kunnen zich blijkbaar niet losrukken van de collaboratie. Wel dan moeten ze ook niet komen memmen dat we er altijd hitler en C° bijsleuren. 8)
Wel, wel, komt het vrijzinnige gespuis zich ook al bemoeien met de zaken van anderen? Ik ben niet op de IJzerwake geweest, en ik heb Staf de Clerq nooit geëerd (ik eer enkel God, weet u...), wordt toch volwassen, en koop een boekje dat heet 'Argumentatie voor dummies', of iets dergelijks.

Oud 8 mei 2005, 20:06   #55
Egidius

Standaard

Citaat:
Neen, een paar decennia later. En de meeste leraars waren brave, gezagsgetrouwe mensen die doorgaven wat hun voorgekauwd werd door de autoriteiten. Maar geschiedenis heeft me altijd sterk geboeid en ik heb op eigen houtje veel gelezen. Het is niet van het geschiedenisonderwijs op school dat je de waarheid leert, dat is vaak propaganda. Leren doe je door verschillende meningen en invalshoeken te vergelijken en zelf na te denken.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 8 mei 2005 om 20:11.
Oud 8 mei 2005, 20:09   #56
Egidius

Standaard

Citaat:
En ik banaliseer helemaal niets
Het is dank zij mensen als u dat velen nu in een lach losbarsten als voor de zoveelste keer de link gelegd wordt tussen nazisme en Vlaamse Beweging. In de jaren 50 kon men mensen hiermee nog intimideren, nu bent u met dat soort stellingen een onderwerp van spot.

Egidius
Oud 8 mei 2005, 20:10   #57
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Het is dank zij mensen als u dat velen nu in een lach losbarsten als voor de zoveelste keer de link gelegd wordt tussen nazisme en Vlaamse Beweging. In de jaren 50 kon men mensen hiermee nog intimideren, nu bent u met dat soort stellingen een onderwerp van spot.

Egidius
Groot gelijk, milord Egidius, maar ze zullen het nooit leren, vrees ik...

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 8 mei 2005 om 20:11.
Oud 8 mei 2005, 20:17   #58
Mister Hilter
Banneling

Standaard

wat mijn grammatica betreft sorry dat ik niet leesbaar genoeg ben voor Ubermensh vanmaerlant, wat mij irriteert is dat ge speelt op de man als ge geen zinnige argumenten hebt. Termen gebruiken als "argumentatie voor dummies" bewijst niet veel van volwassenheid.

en het feit dat het u irriteert dat er altijd het SS verleden wordt bijgehaald hebt u alleen te danken aan u vlaams nationalistische voorouders, de vlaamse beweging zal altijd geassocieerd zijn met collaboratie en landverraad net zoals neo-nazis altijd zullen worden geassocieerd met de holocaust. Net zoals het nationalisme in het algemeen altijd zal geassocieerd worden met geweld, louche geschiedenis en militiegroepen.
Oud 8 mei 2005, 20:20   #59
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Zeg egidius hebbe gij eigenlijk ooit in een geschiedenis klas gezeten ?
Of u ooit in een geschiedenisklas gezeten heb weet ik niet. Maar dat u van geschiedenis niets kent is wel duidelijk.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2005, 20:22   #60
van Maerlant

Standaard

Citaat:
wat mijn grammatica betreft sorry dat ik niet leesbaar genoeg ben voor Ubermensh vanmaerlant, wat mij irriteert is dat ge speelt op de man als ge geen zinnige argumenten hebt. Termen gebruiken als "argumentatie voor dummies" bewijst niet veel van volwassenheid.

en het feit dat het u irriteert dat er altijd het SS verleden wordt bijgehaald hebt u alleen te danken aan u vlaams nationalistische voorouders, de vlaamse beweging zal altijd geassocieerd zijn met collaboratie en landverraad net zoals neo-nazis altijd zullen worden geassocieerd met de holocaust. Net zoals het nationalisme in het algemeen altijd zal geassocieerd worden met geweld, louche geschiedenis en militiegroepen.
Ik ben helemaal niet meer dan een ander, ik heb wrs reeds het meeste d-t fouten gemaakt op deze site.

En Leon Degrelle dan?

Over wie hebt u het hier?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be