Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2005, 14:36   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Wolfgang en Raf zijn misschien twee identieke personen
Waarom vraag je geen uitsluitsel aan de moderatoren. Zij kunnen immers de IP-nummers vergelijken. Sta je sterk genoeg in je schoenen om hen dat te vragen? Laat me vooral het resultaat weten hé...

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 9 mei 2005 om 14:36.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 15:17   #42
puud
Parlementslid
 
Geregistreerd: 2 april 2005
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Als die inhoud de maatschappij raakt, zoals vaak het geval is, dan moet de maatschappij medezeggenschap hebben, temeer daar het diezelfde maatschappij is die voor de kosten mag opdraaien.
Geef eens enkele voorbeelden waar de inhoud de maatschappij raakt.
En nogmaals het gaat hier niet over de overeenkomst tussen kerk en staat (die inderdaad ook volgens mij dient herzien te worden)
Citaat:
Goedkoop... Gebrek aan argumenten?
Mijn post direct bestempelen als dikke zever is inderdaad goedkoop.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 16:23   #43
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud
Geef eens enkele voorbeelden waar de inhoud de maatschappij raakt.
En nogmaals het gaat hier niet over de overeenkomst tussen kerk en staat (die inderdaad ook volgens mij dient herzien te worden)
Het verbieden van het gebruik van anticonceptie in tijden van overbevolking en aids. Het oproepen van Spaanse ambtenaren om de wet te negeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud
Mijn post direct bestempelen als dikke zever is inderdaad goedkoop.
Oké, je hebt gelijk. Ik bied je mijn excuses aan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 16:48   #44
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Over wat heeft die het eigenlijk? Hetgeen hij in het vet gezet heeft is toch al jaren een feit?
Knielen is niet genoeg, ze moeten op hun buik! Bij de inwijding van priesters doen ze dat in het Vaticaan ook ...
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 16:58   #45
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brigand
Inderdaad, terwijl de [size=3]hele wereld[/size] bewogen wordt door de dood van JPII, 200 wereldleiders (waaronder aarstvijanden, communisten, islamieten, joden...) zich verdringen om op de begrafenis te zijn, en tenslotte [size=3]iedereen[/size] de nieuwe paus toejuicht, vinden we in Westeuropa - meerbepaald in een kleine voorschoot, genaamd 'Vlaanderen' - dat dit volksverlakkerij is.
In schoon Vlaams: How silly can you get?
Inderdaad ... as silly as you can go ...




Citaat:
Zelfs een ongelovige als Mark Grammens heeft door dat Vlaanderen terzake een beschamend gedrag vertoont, met Nimmegeers en Torfs op kop in het zog van onze objectieve VRT.
Terwijl in Rome geschiedenis wordt geschreven, gaan wij er eventjes schamper over doen. Terwijl wereldwijd het katholiek geloof toeneemt en de seminaries vollopen, komen wij af met Mickey Mouse-theorieën, ideologische scherpslijperij en pietluttige luxe-probleempjes.

Wie is hier 'mini'?
Net in die gebieden die geteisterd worden door anafalbetisme, ziekte, onwetendheid, overbevolking ... Dank zij de Heilige Wind die Moeder Kerk inspireert, zorgen zij er zelf voor dat hun aanhang in Afrika niet te snel aanwast. Waarvoor mijn dank, dank, dank ...
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 17:08   #46
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brigand
Dat hebben we te danken aan de "belgische" bisschoppen. Paul Beliën heeft er een verklaring voor: Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
Dat is geen verklaring, dat heet gewoon een spreekwoord en dat is op z'n best een illustratie van een standpunt ... Lees wat minder Palieter. Beliën is getrouwd met Alexandra Cola dat verklaart zijn hang naar windbuilerij.

Citaat:
Hoe wilt gij dat ze in Rome weten wat Vlaanderen voorstelt, wanneer de belgicistische bisschoppen (immers door de staat betaald) er met geen woord over reppen? Elders ter wereld staan de bisschoppen helemaal niet negatief tegenover onafhankelijkheidsbewegingen, bij zoverre ze geen gewapende strijd aangaan.

Overigens, toen eertijds Paus Benedictus XV wél wilde tussenkomen in het doodvonnis tegen Borms (dat was hem dan via-via ter ore gekomen), werd door politiek gemaneuver de tussenkomst teniet gedaan.
Voale Mythomaan ...
Citaat:
En overigens ten tweede, dat belet niet dat er nog steeds Vlaamsgezinde priesters zijn die hun overtuiging niet onder stoelen of banken steken.
Dat ze daarbij tegengewerkt werden (cfr. priester Poppe) en worden, zegt meer over onze bisschopppen dan over het Vatikaan.
Gelulkig voor de katholieken, zegt jouw bijdrage niets over het iq van katholieken ... Ik schat ze niet hoog in maar wel anders dan dat van jou ...
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 17:13   #47
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
kathedraal afbreken? zot, veel te veel werk.
Laten staan, omdat het 'n symbool van antwerpen is en voor de toeristen.
Niet eens een lelijk gebouw. Zolang ik er niet in moet kan het mij ni boemen. Stoort het u, BD?
Licht Tempel ter ere van Lucifer dat is mijn standpunt. Dat van het willen afbreken is het historisch feit.
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 17:18   #48
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Ik, Wolfgang Meister, heb mij tot taak gesteld een opwaardering te geven aan het Katholieke Geloof door al mijn inzet en talenten daaraan ten volle te besteden!
De ongelovigen kunnen beter inpakken en wegwezen!
Ik hoor je al van ver komen, zie ... ik ben al weg ...
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 19:06   #49
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big_daddy
Licht Tempel ter ere van Lucifer dat is mijn standpunt. Dat van het willen afbreken is het historisch feit.
Luci-fer, "degene die het licht kwam aandragen".

Gij hebt u zeker laten inspireren door dat prachtige lichtspel van een paar jaar geleden? Magnifieke effecten door licht dat van binnenuit door de glasramen van de kathedraal werd geprojecteerd, en dan nog al die lasereffecten erop vanaf de Groenplaats. Schitterend was dat!
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 19:13   #50
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Luci-fer, "degene die het licht kwam aandragen".

Gij hebt u zeker laten inspireren door dat prachtige lichtspel van een paar jaar geleden? Magnifieke effecten door licht dat van binnenuit door de glasramen van de kathedraal werd geprojecteerd, en dan nog al die lasereffecten erop vanaf de Groenplaats. Schitterend was dat!
Nee.
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 22:44   #51
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
ba ja maak er maar een hutsekluts van. Iedereen mag zijn eigen ding doen in die kerk .
Heb je nu niet door dat hutsekluts en multikul totaal niet werken
Leg me eens uit hoe je vandaag zonder hutsekluts nog in iets kan geloven ? Welk geloof kan je zomaar geheel klakkeloos slikken ? Aan elk geloof zijn er goede en minder fraaie kanten. Een hutsekluts ofte universele spiritualiteit biedt tenminste het voordeel dat je gelooft in een universele verbondenheid met respect voor anderen. Eenheid in verscheidenheid, no need to fight for.......

Zelfs in oma's lekkere stoofpotje waren er al verschillende ingrediënten.
Prei, worteltjes, selder, ajuin, een patatje........
en natuurlijk een beetje vlees, maar liefst niet van je medemens.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 mei 2005 om 22:46.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 16:08   #52
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big_daddy
Kathedraal van Antwerpen zou beter tot haar recht komen als Licht Tempel voor Lucifer. Kwestie van de hostiekakkers op hun onvervreembare plaats te zetten; in een stal tussen andere ezels en herkauwers ...

Het einde van VVK ( Vlaams, Volks, Katholiek ) is nakend :

"...Ich bin der Welt tzum händen gekomen..."

Enige katholiekjes die me willen tegenspreken ? Heb mijn avondmaal nog niet gehad vandaar ...
vervang het woord hostiekakkers door het woord moslims en de post was hier allang verwijderd, maar ja twee maten en twee gewichten of de subjectieve interpretatie van de anti- discriminatiewet.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 15:43   #53
Osiris
Vreemdeling
 
Osiris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2005
Berichten: 27
Standaard

Een gebouw van verbondenheid? De kathedraal? Laat me niet lachen!

Voor mijn part mogen ze over heel de wereld, alle Religies afschaffen om dan eindelijk iets nuttigs te gaan doen met al die mooie gebouwen die we recht hebben gezet.
Ik denk aan discotheken, bibliotheken, cinéma's, gebouwen voor speciale evenementen zoals het Sportpaleis, culturele centra, etc...
Osiris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 16:48   #54
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Osiris
Een gebouw van verbondenheid? De kathedraal? Laat me niet lachen!

Voor mijn part mogen ze over heel de wereld, alle Religies afschaffen om dan eindelijk iets nuttigs te gaan doen met al die mooie gebouwen die we recht hebben gezet.
Ik denk aan discotheken, bibliotheken, cinéma's, gebouwen voor speciale evenementen zoals het Sportpaleis, culturele centra, etc...
De kathedraal is al een gebouw van verbondenheid..... al die toeristen van allerlei nationaliteiten die binnenwandelen om het mooie te bewonderen. Alleen de geestelijken beseffen het nog niet..... de anderen wel.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 16:52   #55
Osiris
Vreemdeling
 
Osiris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2005
Berichten: 27
Standaard

Das proper gezegd labyrinth
Osiris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 16:58   #56
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Osiris
Das proper gezegd labyrinth
Ja, mensen die schrik hebben van vermenging van culturen en volkeren zouden beter beseffen dat dit al een feit is. Economisch zeker, cultureel ook. Waarom dan niet maatschappelijk en sociaal..... ? Het zou alles eenvoudiger maken.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 19:20   #57
Osiris
Vreemdeling
 
Osiris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2005
Berichten: 27
Standaard

Das juist. De verschillen tussen de volkeren en culturen zouden geen reden meer zijn tot conflict als er iets meer "gemengd" zou worden, omdat uiteindelijk niemand nog volledig tot 1 enkele cultuur zou behoren. Leve de mullatjes!

Mensen zouden dan trouwens ook veel verdraagzamer en begripvol zijn tov andersdenkenden/gekleurden.
Osiris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 21:52   #58
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Osiris
Das juist. De verschillen tussen de volkeren en culturen zouden geen reden meer zijn tot conflict als er iets meer "gemengd" zou worden, omdat uiteindelijk niemand nog volledig tot 1 enkele cultuur zou behoren. Leve de mullatjes!

Mensen zouden dan trouwens ook veel verdraagzamer en begripvol zijn tov andersdenkenden/gekleurden.
We beseffen niet hoezeer onze genen reeds gemengd en geklutst zijn doorheen de eeuwen.....
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 14:38   #59
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
vervang het woord hostiekakkers door het woord moslims en de post was hier allang verwijderd, maar ja twee maten en twee gewichten of de subjectieve interpretatie van de anti- discriminatiewet.
Daar wil ik ten zeerste aan twijfelen. Maar je mag proberen. Doe het eens. The tast of the pudding is in the eating ...
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 16:16   #60
myrdjinn
Burgemeester
 
myrdjinn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: leuven
Berichten: 573
Standaard

Citaat:
Een hutsekluts ofte universele spiritualiteit biedt tenminste het voordeel dat je gelooft in een universele verbondenheid met respect voor anderen. Eenheid in verscheidenheid, no need to fight for.......
zolang het niet degenereert tot new age.

Citaat:
Een gebouw van verbondenheid? De kathedraal? Laat me niet lachen!

Voor mijn part mogen ze over heel de wereld, alle Religies afschaffen om dan eindelijk iets nuttigs te gaan doen met al die mooie gebouwen die we recht hebben gezet.
Ik denk aan discotheken, bibliotheken, cinéma's, gebouwen voor speciale evenementen zoals het Sportpaleis, culturele centra, etc..
hoe kan je besluiten religies (en hun gebouwen) weg te nemen van anderen als het voor jou niet werkt?

Citaat:
Das juist. De verschillen tussen de volkeren en culturen zouden geen reden meer zijn tot conflict als er iets meer "gemengd" zou worden, omdat uiteindelijk niemand nog volledig tot 1 enkele cultuur zou behoren.
dat lijkt mij de hel.
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be